Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Lidl

<<

Tante Toos

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 607

Geregistreerd: 02 Sep 2013 20:41

Bericht 22 Jan 2016 09:18

Re: Lidl

Wij gaan ook graag naar de lidl! We halen het grootste deel van de boodschappen daar en voor wat we dan nog missen, gaan we naar de jumbo. Fruit nemen we juist liever bij de jumbo mee maar qua groente vinden we het wel prima. Vlees nemen we vaak meteen een grote lading van mee voor in de vriezer. Houdbare melk, vruchtensap, koekjes, brood, kaas, zoet beleg, yoghurt.. Allemaal prima hoor!
09-07-2018
11-07-2021
<<

Tante Toos

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 607

Geregistreerd: 02 Sep 2013 20:41

Bericht 22 Jan 2016 09:19

Re: Lidl

Marin schreef:Ik ben ook lidl fan! Naast de vele dingen die hier genoemd zijn wil ik de kipfilet nog even aanprijzen. Degene die je bakt, niet voor op brood. Die is zo stevig en komt veel minder water uit dan de AH kipfilet. Voelt veel minder als plofkip en heeft een goede structuur.


Wij zijn ook fan van de kip van de lidl ja!
09-07-2018
11-07-2021
<<

Anoniem304

Bericht 22 Jan 2016 09:45

Re: Lidl

Lelie schreef:
Marin schreef:Ik ben ook lidl fan! Naast de vele dingen die hier genoemd zijn wil ik de kipfilet nog even aanprijzen. Degene die je bakt, niet voor op brood. Die is zo stevig en komt veel minder water uit dan de AH kipfilet. Voelt veel minder als plofkip en heeft een goede structuur.


Wij zijn ook fan van de kip van de lidl ja!

Wij ook. Hele malse kipfilet, heerlijk.
<<

Anoniem304

Bericht 22 Jan 2016 10:21

Re: Lidl

Wat wij bij de Lidl halen

Brood, koek, groente, fruit, aardappels, aardappeltjes e.d. uit de koeling, bijna alle soorten vlees, vleeswaren, frisdrank voor feestjes, groente uit blik/pot, wc papier, wasmiddel, vuilniszakken, kattenvoer, pasta en dat soort droog spul, eieren en ga zo maar door. Het grootste gedeelte van de boodschappen halen we bij de Lidl.

Wat ik echt NIET lekker vind van de Lidl
-Smeerboter voor op brood, echt te smerig. Ik heb liever 'echte' Blue Band
-Limonade siroop (vind ik te chemisch smaken)
-7up (te zoet)
-de meeste thee soorten (ook chemisch)

Lidl is trouwens niet per definitie goedkoper dan andere winkels in de buurt. Als je daar op wilt letten tenminste. Maar ik vind veel dingen van de Lidl wel lekkerder dan hetzelfde product van bijvoorbeeld Jumbo huismerk. Dus dan koop ik het toch bij Lidl, ondanks 10ct of meer duurder.
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:26

Bericht 22 Jan 2016 10:31

Re: Lidl

Olijfolie, passata, bloem, eieren, boter etc haal ik er trouwens ook. Hier komen een hoop dingen voorbij waarvan ik niet wist dat de Lidl het uberhaupt had!
<<

Jefi

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 898

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:19

Bericht 22 Jan 2016 10:52

Re: Lidl

Wij halen bijna alle boodschappen daar, behalve brood, koffie, optimale, chips en thee.

Vind het notenassortiment altijd heel fijn en wel goedkoper dan elders.
<<

Puckini29

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 167

Geregistreerd: 30 Aug 2015 09:36

Bericht 22 Jan 2016 11:21

Re: Lidl

Wij doen tegenwoordig onze meeste week boodschappen bij de Lidl.
De Griekse yoghurt is hier favoriet samen met de houmous.
Het brood vinden wij ook prima. (fijn volkoren)
Afbeelding
<<

Geel

Bericht 22 Jan 2016 11:27

Re: Lidl

Yadira schreef:Lidl zouden stoppen met plofkip verkopen. Tegelijk met Jumbo en AH. Lidl kwam met de 'beter leven' kip en Jumbo & AH hebben nu kip die nog een beter leven gehad heeft. En nu vindt Wakker Dier dat Lidl eigenlijk maar half werk geleverd heeft, omdat hun kip nog niet zo`n goed leven heeft gehad als de AH en Jumbo kip. En daarmee proberen ze het eigenlijk af te schilderen als 'slechte kip' en slechte actie van Lidl, terwijl Lidl gewoon gedaan heeft wat ze beloofd hebben, plofkip uit de schappen.
O kijk aan, zo had ik het niet begrepen. :)
<<

Geel

Bericht 22 Jan 2016 11:32

Re: Lidl

Yadira, ik ben bij Lidl toch altijd wel goedkoper uit dan bij de Albert Heijn hoor, pfoe. Ik heb een keertje voor de grap de prijzen vergeleken en dat scheelde echt een boel. Maar goed, ligt misschien ook aan wát ik koop.

Die internationale weken zijn altijd leuk ja! Dan sla ik echt een heleboel dingen daarvan in. De mozzarella in de Italiaanse week is echt GROOT en lekker bijvoorbeeld.
<<

Anoniem304

Bericht 22 Jan 2016 11:36

Re: Lidl

Geel schreef:Yadira, ik ben bij Lidl toch altijd wel goedkoper uit dan bij de Albert Heijn hoor, pfoe. Ik heb een keertje voor de grap de prijzen vergeleken en dat scheelde echt een boel. Maar goed, ligt misschien ook aan wát ik koop.

Die internationale weken zijn altijd leuk ja! Dan sla ik echt een heleboel dingen daarvan in. De mozzarella in de Italiaanse week is echt GROOT en lekker bijvoorbeeld.

Ja klopt, dat maakt inderdaad vooral het verschil. De hagelslag bij Lidl is hier 10ct duurder dan de hagelslag bij de Jumbo. Maar de plakjes kaas daarentegen zijn bij de Lidl bijna een euro goedkoper dan bij de Jumbo (bij Jumbo zit er iets meer in, maar dat is niet in verhouding).
Of vissticks, die zijn bij de Jumbo goedkoper, maar lang zo lekker niet als van de Lidl, vind ik. Of mozzarella, is bij de Jumbo goedkoper, maar die van Lidl vind ik lekkerder.
Van de AH ten opzichte van de Lidl weet ik het eigenlijk niet, daar kom ik pas sinds kort om te hamsteren. :dance:

Het is niet dat ik met lijstjes door de winkel ga hoor. Maar soms let ik eventjes ergens op en dan denk ik; wat kost dat daar nou eigenlijk?
Laatst gewijzigd door Anoniem304 op 22 Jan 2016 11:47, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Geel

Bericht 22 Jan 2016 11:38

Re: Lidl

Hm, ik wist niet dat Jumbo ook zo goedkoop was, ik kom daar eigenlijk nooit. De AH is volgens mij de duurste supermarkt van Nederland, hehe.
<<

Anoniem281

Bericht 22 Jan 2016 11:43

Re: Lidl

Ik weet niet of je echt kunt zeggen dat er één de duurste is, eigenlijk. Ik ben niet altijd goedkoper uit bij de Lidl dan bij onze Dekamarkt of Deen bijv. (Die 2 zullen voor veel mensen onbekend zijn, maar zijn vrij grote supermarkten in onze omgeving) Maar ik haal dan ook geen mozzarella of muesli. Van een aantal zaken wil ik specifiek een merk, ik haal zelden supermarktbrood (eet sowieso weinig brood thuis) en heel weinig diepvries of pot/blikgroenten. De groenteafdeling van Lidl is goed, maar wel beperkt. Bij ons tenminste!

Ben nu al een paar keer vol goede moed langs de Lidl gegaan, maar kom uiteindelijk met heel weinig thuis omdat ze dingen niet hebben of omdat ik toch liever een merk heb dat ik ken en écht lekker vind.
<<

Anoniem304

Bericht 22 Jan 2016 11:47

Re: Lidl

Geel schreef:Hm, ik wist niet dat Jumbo ook zo goedkoop was, ik kom daar eigenlijk nooit. De AH is volgens mij de duurste supermarkt van Nederland, hehe.

Haha. Ik heb toevallig laatst, toen ik aan het hamsteren was, de prijs van verschillende merk producten vergeleken met de prijs van de Jumbo en dan zit de Jumbo toch overal zeker 5 tot 10 cent onder (standaard prijzen vergeleken dus, niet aanbiedingen). Maar dat is ook wat een Jumbo doet. Die gaat onder de prijzen zitten van winkels binnen een bepaalde straal van de winkel. Dus de prijzen verschillen in het hele land, zelfs binnen een stad soms.
Maar Jumbo heeft slechte aanbiedingen vind ik. Dus wat dat betreft kan je weer veel beter naar de AH gaan.
<<

Anoniem281

Bericht 22 Jan 2016 11:49

Re: Lidl

Oh nog een truc van Jumbo; bijv. de Whiskas Temptation snoepjes. Ze verkopen 5 soorten, waarvan er 3 ook verkrijgbaar zijn bij de supermarkt om de hoek. Daarvan is de prijs lager, zeker 3ct goedkoper dan bij de AH/Deka etc. Maar die 2 soorten die níet te verkrijgen zijn bij de lokale supermarkt, ligt de prijs weer 40ct hoger dan die van die 3 soorten die overal te verkrijgen zijn! Zonder reden, want er zit niks bijzonders in.

Maar goed, er zijn altijd mutsen, zoals ik, die dan toch zo'n bakje meenemen.
<<

Anoniem304

Bericht 22 Jan 2016 11:53

Re: Lidl

Carl schreef:Oh nog een truc van Jumbo; bijv. de Whiskas Temptation snoepjes. Ze verkopen 5 soorten, waarvan er 3 ook verkrijgbaar zijn bij de supermarkt om de hoek. Daarvan is de prijs lager, zeker 3ct goedkoper dan bij de AH/Deka etc. Maar die 2 soorten die níet te verkrijgen zijn bij de lokale supermarkt, ligt de prijs weer 40ct hoger dan die van die 3 soorten die overal te verkrijgen zijn! Zonder reden, want er zit niks bijzonders in.

Maar goed, er zijn altijd mutsen, zoals ik, die dan toch zo'n bakje meenemen.

Dat komt dus omdat die niet binnen die bepaalde straal verkrijgbaar zijn. Dan kunnen ze in principe de prijs zo hoog maken als ze willen. :ja:
<<

Anoniem152

Bericht 22 Jan 2016 12:12

Re: Lidl

Sinds ik verhuisd ben, heb ik ook een Lidl dichtbij.
Ben er nu een paar keer geweest en vind vooral de vleeswaren erg lekker.

Hebben ze er trouwens ook vanillepoeder?
<<

MissEnergy

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3230

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:46

Woonplaats: Friesland

Bericht 22 Jan 2016 14:12

Re: Lidl

Volgens mij hebben ze tegenwoordig vanillepoeder, maar ik weet het niet zeker. Ik heb hier het merk Belbake, volgens mij is dat van de Lidl.

Wij doen overigens ook het grootste deel van de boodschappen bij de Lidl. We halen er vooral:
groente, fruit, koekjes, vlees, kaas en diverse huishoudelijke artikelen. Vooral de yoghurtdrink zijn we fan van diverse smaken.
08/2018
05/2021
<<

Anoniem304

Bericht 22 Jan 2016 14:13

Re: Lidl

MissEnergy schreef:Volgens mij hebben ze tegenwoordig vanillepoeder, maar ik weet het niet zeker. Ik heb hier het merk Belbake, volgens mij is dat van de Lidl.

Wij doen overigens ook het grootste deel van de boodschappen bij de Lidl. We halen er vooral:
groente, fruit, koekjes, vlees, kaas en diverse huishoudelijke artikelen. Vooral de yoghurtdrink zijn we fan van diverse smaken.

Is dat geen vanillesuiker? Ik heb vanillesuiker van Belbake van Lidl. Vanillepoeder was er toen niet, maar misschien nu wel.
<<

Anoniem244

Bericht 22 Jan 2016 15:58

Re: Lidl

Geel schreef:Hm, ik wist niet dat Jumbo ook zo goedkoop was, ik kom daar eigenlijk nooit. De AH is volgens mij de duurste supermarkt van Nederland, hehe.



Plus is volgens mij 1 van de duurste supermarkten.
Vind zelf de jumbo geen fijne supermarkt doe mij AH en Lidl maar
<<

Geel

Bericht 22 Jan 2016 16:49

Re: Lidl

O ja, Plus is ook prijzig. Wel een heel fijne winkel, vind ik.
<<

Patsy

Bericht 22 Jan 2016 21:15

Re: Lidl

Green_Pepper schreef:
Ooh La La! schreef:
Katrien schreef:En de filterkoffie kan je beter laten liggen.


Grappig, wij vinden die juist wel lekker.

Verder haal ik bijna alles bij Lidl.


Wij vinden die koffie ook lekker!



Echt? We hebben laatst bijna een vol pak weggegooid. Zo zie je dus maar dat smaken verschillen.
<<

MissEnergy

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3230

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:46

Woonplaats: Friesland

Bericht 23 Jan 2016 08:53

Re: Lidl

Ik bedoelde suiker... geen idee hoe er poeder is gekomen...
08/2018
05/2021
<<

Anoniem149

Bericht 23 Jan 2016 09:26

Re: Lidl

Ik haal eigenlijk bijna alles bij Lidl. Alleen thee (heb het liefst Pickwick), katteneten (mevrouw heeft liefst de pakjes van Jumbo voor €0,19..), broodjes, smeerkaas, eieren, cup à soup haal ik ergens anders.

Heel stom misschien, maar ik vind die simpele worstenbroodjes van Lidl zo lekker. Paar minuten in de oven en smullen maar, daar kan ik echt van genieten.
<<

JustMeDaan

Major Yipyapper

Berichten: 3186

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:39

Bericht 23 Jan 2016 12:06

Re: Lidl

Wij halen alles bij de Lidl. Enkel cola en wat andere merkproducten zoals sauzen, pizza of wat we dan ook nodig hebben waarvan we liever merk hebben halen we bij de Dirk. En die zit bijna naast de Lidl. Moet er wel een stukje voor rijden maar nog even dan krijgen we zelf een Dirk.
D. 💙14-01-2019💙
<<

Wasmand

Kletskop

Berichten: 528

Geregistreerd: 09 Okt 2013 21:19

Bericht 23 Jan 2016 17:05

Re: Lidl

Mijn weekboodschappen bij de lidl waren vandaag:
Brood
Beleg
Fruit
Groente (heb brocolli en sperciebonen gekocht)
Aardappels
Eieren
Griekse joghurt
Kleine zakjes chips
Yogonaise

Ik haal er altijd best veel het is goedkoop en goed.
Tijdens mijn zwangerschap vond ik de kant en klare lasagne daarvandaan heel lekker. Na de tijd nooit meer behoefte gehad om die te kopen.
VorigeVolgende

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers