Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Roadtrip door Nederland

<<

Laced

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 956

Geregistreerd: 27 Mei 2014 11:18

Bericht 20 Jan 2016 11:36

Roadtrip door Nederland

We hebben besloten dit jaar niet naar het buitenland op vakantie te gaan, maar een roadtrip te maken door Nederland met de kindjes. Zo zijn we nog nooit op de Waddeneilanden geweest, maar ook in Drenthe zijn we nog nooit geweest. Zo zijn er vast nog een heleboel plaatsen die absoluut de moeite waard zijn om te bezoeken. We willen niet in een Center Parcs park belanden, maar zijn meer opzoek naar leuke/bijzondere/unieke B&B's om te verblijven. We willen zo verdeeld over 2 weken overal 2/3 dagen blijven.

Wie heeft tips? Leuke plekjes om te verblijven? Welke plaatsen mogen absoluut niet ontbreken in ons reisje door het land?
Liefde voor het leven; 27-08-2011 & 22-10-2015
<<

Anoniem282

Bericht 20 Jan 2016 13:49

Re: Roadtrip door Nederland

Leuk idee! Als Waddeneiland zou ik Texel doen. Genoeg te doen/zien/vermaak voor 2/3 dagen en niet uren kwijt aan de oversteek per boot. Drenthe zou ik denken aan de omgeving Dwingeloo (rustgevend en mooie natuur). Ik dat denk ik afwisselen met Groningen: de stad zelf, Appingedam en theemuseum in *plaatsnaam kwijt*. Maar dan zou ik eerder in Groningen (provincie) verblijven dan in Drenthe, tenzij je juist in Drenthe weer meer uitwijkt naar boven en bijv. in de buurt van omgeving Assen gaat zitten (absoluut niet Assen zelf), eerder Norg, of zo. Of alleen op de heen- of terugweg Drenthe bezoeken. Kan ook prima in 1 dag.

Verder vind ik Maastricht heel leuk, Den Haag ook en omgeving A'dam/Haarlem. Maar ik weet niet of je graag steden zou willen bezoeken, of juist de rust? Friesland heeft trouwens ook leuke plekjes in de zomer: veel water en dat maakt het wel sfeervol met allerlei terrasjes buiten. Pff lastig eigenlijk, want voor mij zijn Drenthe, Groningen en in mindere mate Friesland zo 'normaal' geworden, dat ik nooit op die manier erover heb nagedacht zoals jij nu doet. :)

Ja! Ik zou denk ik Giethoorn ook doen. Dat is leuk in de zomer! Die twee zou ik combineren: Dwingeloo en Giethoorn. Is qua afstand prima te doen. Vanaf Giethoorn zit je ook binnen no time in Ossenzijl, Blokzijl en het natuurgebied de Weerribben, waar je heerlijk kunt wandelen en aan het water kunt zitten.

Nou, dat was mijn verwarrende input. ;-)
<<

Laced

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 956

Geregistreerd: 27 Mei 2014 11:18

Bericht 20 Jan 2016 14:46

Re: Roadtrip door Nederland

Leuk je reactie! We zijn beiden nog nooit echt in Friesland, Drenthe, Groningen enzo geweest. Daarom lijkt het ons zo leuk om juist eens in eigen land wat leuks op te zoeken! We wonen zelf in Brabant, dus we willen graag onze provincie ontwijken.

Haarlem lijkt mij ook erg leuk! We willen stad/groen/drukte/rust met elkaar afwisselen. Ik ga je aanraders even googlen en kijken of ik er een leuke B&B kan vinden!

We hadden inderdaad al gekozen voor Texel. Alleen al de overtocht met de boot is een beleving voor onze oudste zoon. Zandvoort staat ook op ons lijstje, hopelijk dat we een knus strandhuisje kunnen huren.
Liefde voor het leven; 27-08-2011 & 22-10-2015
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11831

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 21 Jan 2016 06:00

Re: Roadtrip door Nederland

De Veluwe is ook heel mooi. Je kunt daar leuk wandelen en fietsen.
Doordat de Veluwe behoorlijk is qua oppervlakte zijn er genoeg plaatsen om te verblijven. Ik zou alleen niet zo 123 een b&B weten.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 15:08

Bericht 21 Jan 2016 08:10

Re: Roadtrip door Nederland

Brabant is natuurlijk groot. Zo woon ik zelf in het oosten van Brabant en ik ben nog niet heel vaak voorbij Tilburg (Loonse en Drunense duinen geweest). Brabant heeft zoveel mooie natuur gebieden. De Peel, de Kempen, de Meijerij, Maashorst en Loonse en Drunense duinen.

Noord Limburg is ook mooi met de Maasduinen. Daar kun je ook zo de grens over naar bijv. Kernwasserwonderland voor de kinderen of een van de dierentuinen. In Kleve ligt bijv. een kleine maar wel leuke dierentuin voor kinderen. In Duisburg ligt een grotere dierentuin waar ze oa koala's en fossa's hebben (die zie je niet in de Nederlandse dierentuinen). Deze valt qua entreeprijs ook nog wel mee tov de dierentuinen hier in Nederland.

Veluwezoom in Gelderland is ook nog een optie. Dat natuurgebied vind ik persoonlijk nog mooier dan de Hoge Veluwe, omdat het wat meer heuvelig is en het bezoekerscentrum tov Rheden daarvan is ook de moeite waard. Of de Wolfhezerheide. Ouwehands Dierenpark, Burgers Zoo, Hanzestad Doesburg.
<<

Femm

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1554

Geregistreerd: 17 Jan 2016 10:10

Bericht 21 Jan 2016 11:30

Re: Roadtrip door Nederland

Ik heb niet echt tips, maar wat een leuk idee om te doen! In Nederland is volgens mij meer dan genoeg te zien.
Januari 2012
Augustus 2014
Juli 2016
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 21 Jan 2016 11:40

Re: Roadtrip door Nederland

Als je echt een uitgebreide roadtrip doet van een paar weken dan zou ik juist ook meerdere waddeneilanden bezoeken. Je kunt ook met de boot van waddeneiland naar waddeneiland, dat lijkt mij echt heel leuk. Steeds een dagje op een eiland (eventueel twee dagen op Texel en misschien ook op Terschelling), alles bekijken en dan de volgende dag weer verder. Als je voor het eilandengedeelte je auto aan de kant laat dan is dat volgens mij nog best financieel haalbaar (anders misschien ook wel, maar met auto is zo'n overtocht wel weer duurder).

Wat betreft B&B's: bij Max Bed and Breakfast zie je heel vaak van die bijzondere plekjes, vaak weten die mensen ook heel veel van de omgeving. Ik weet niet of er een website is van het programma, maar misschien kun je daar wel het een en ander terugzoeken.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem315

Bericht 21 Jan 2016 12:08

Re: Roadtrip door Nederland

Leuk!

Ik zou ook wat Waddeneilanden mee nemen in je trip. En ik ben zelf verslingerd aan Drenthe: de hunebedden en de hei. Je bent dan in de buurt voor een (half) dagje Giethoorn, door naar het zuiden, via de Veluwe naar Maastricht, het drielandenpunt bezoeken, daarna de Delta van Zeeland en tenslotte uiteraard de kust (Callantsoog is leuk met kinderen) of Wassenaar met Duinrell en het Tikibad. Dat zijn de plekken die het eerst in mij opkomen en hoe ik een route voor me zie.
<<

Anoniem173

Bericht 21 Jan 2016 12:56

Re: Roadtrip door Nederland

Kan je eilandhoppen per auto? Volgens mij gaan er sowieso wel boten van texel naar Vlieland en Terschelling namelijk. Maar weet niet of je dan je auto kan meenemen. Dat lijkt mij namelijk zo leuk!

Drenthe is ook echt een prachtige provincie.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 21 Jan 2016 13:44

Re: Roadtrip door Nederland

Atelier Madame schreef:Kan je eilandhoppen per auto? Volgens mij gaan er sowieso wel boten van texel naar Vlieland en Terschelling namelijk. Maar weet niet of je dan je auto kan meenemen. Dat lijkt mij namelijk zo leuk!

Drenthe is ook echt een prachtige provincie.


Ik weet niet of je kan eilandhoppen met de auto erbij, maar volgens mij is het meestal wel goed te doen met het openbaar vervoer.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem304

Bericht 21 Jan 2016 13:48

Re: Roadtrip door Nederland

Susan schreef:
Atelier Madame schreef:Kan je eilandhoppen per auto? Volgens mij gaan er sowieso wel boten van texel naar Vlieland en Terschelling namelijk. Maar weet niet of je dan je auto kan meenemen. Dat lijkt mij namelijk zo leuk!

Drenthe is ook echt een prachtige provincie.


Ik weet niet of je kan eilandhoppen met de auto erbij, maar volgens mij is het meestal wel goed te doen met het openbaar vervoer.

Vlieland is in ieder geval auto-vrij.
<<

Fientje

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1315

Geregistreerd: 27 Feb 2015 23:10

Bericht 21 Jan 2016 18:28

Re: Roadtrip door Nederland

Via airbnb kan je heel veel leuke, bijzondere plekjes om te overnachten vinden. En vaak ook nog voor een heel leuk prijsje.
Mama van M ('17) en F ('22)
Pegdolls!
www.dollvanjoyce.nl
<<

Anoniem193

Bericht 21 Jan 2016 19:24

Re: Roadtrip door Nederland

Ik dacht dat je van texel niet verder kon?
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 21 Jan 2016 19:37

Re: Roadtrip door Nederland

Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)

Terug naar Reizen & vakanties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers