Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Kleine kinderen en het huishouden

<<

Miccie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1064

Geregistreerd: 02 Sep 2013 07:01

Woonplaats: Den Haag

Bericht 20 Jan 2016 14:00

Re: Kleine kinderen en het huishouden

Wij hebben sinds vorig jaar een schoonmaakster ingehuurd voor de grote schoonmaakwerkzaamheden (huis stoffen en stofzuigen, badkamer, keuken, toilet).
We werken beide en willen de tijd die we dan met onze zoon zijn ook met hem besteden. Uiteraard ontkom je niet overal aan.
Als mijn zoontje zijn boterham eet, ruim ik de vaatwasser uit en in.
De wasmachine zet ik aan als ik uit bed kom en als hij klaar is neem ik mijn zoontje mee naar zolder. Dan speelt hij daar even met de knijpers of auto's.
Was opvouwen doe ik vaak 's avonds als hij in bed ligt en ik voor de tv zit.

Wat betreft speelgoed wordt er tussendoor wel eens opgeruimd als ons zoontje ineens iets anders wil gaan doen. Dan moet eerst het andere speelgoed weg. De rest doen we 's avonds als hij naar bed gaat. De één leest voor, de ander ruimt beneden alvast wat op.
Vaak genoeg zorg ik er ook voor dat ons zoontje zelf gaat opruimen voordat hij naar bed gaat. Ligt er een beetje aan hoeveel er ligt. Als hij de doos duplo net heeft omgegooid mag hij dat mooi zelf gaan opruimen.

Hoe ik het dadelijk met twee kinderen ga doen weet ik nog niet, maar daar komt vast ook wel een ritme in.
Over een jaar zit zoon ook op school dus dan is het ook weer anders.
Afbeelding

Afbeelding
<<

teletascha

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 446

Geregistreerd: 07 Sep 2013 09:00

Bericht 20 Jan 2016 21:29

Re: Kleine kinderen en het huishouden

Mijn kinderen zijn er nu helemaal op ingesteld dat ik veel in het huishouden doe, in hun aanwezigheid. Dus ik sta gewoon te strijken, te poetsen, wassen, vaatwasser opruimen terwijl zij gewoon spelen of aanrommelen.
Ik leg dan wel altijd uit: mama gaat even deze mand wegstrijken en daarna een puzzel maken, of met de auto's spelen.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Femm

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1554

Geregistreerd: 17 Jan 2016 11:10

Bericht 20 Jan 2016 21:34

Re: Kleine kinderen en het huishouden

Ragazza schreef:Poe Femm, respect.. Ben je 's avonds dan niet erg moe?
Ik heb dat al als ik 's ochtends om half 7 opsta tegelijk met mijn vriend. Om 9 uur 's avonds gaat bij mij het licht uit haha.


Haha nee joh valt echt mee. Je went vanzelf aan het ritme. En mijn dag is verder vrij rustig. Oudste is naar school, jongste speelt wat/kroelt wat/doet een dutje. Normaal ging ik rond half 11 ongeveer naar bed. Nu ik zwanger ben ben ik wel iets meer vermoeid en ga in ieder geval om half 10 naar bed, soms iets eerder.
Januari 2012
Augustus 2014
Juli 2016
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5878

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:56

Bericht 21 Jan 2016 07:58

Re: Kleine kinderen en het huishouden

Ik heb maar 1 kindje, maar werk er 32 uur bij en mijn man doet eigenlijk niks in huis omdat hij echt heel erg veel werkt. Ik maak het mezelf vooral zo makkelijk mogelijk.

Ik kook op zondag voor maandag en dinsdag bijvoorbeeld, vaak ovenschotels e.d. zodat ik dat alleen nog in de oven hoef te zetten als ik thuis kom. En als ik dingen zoals verse bolognaise saus maak wat ik een paar uur laat pruttelen, of stoofvlees bijvoorbeeld, kook ik altijd extra en vries porties in. Op zondag is mijn man er meestal wel, dus kan ik even rustig koken.
Ik gooi 's avonds een was in de machine en zet de timer, de was is dan dus klaar zodra wij wakker worden de volgende ochtend, dan gooi ik de tweede in de machine ( die ik 's avonds al gesorteerd heb) en daarna pak ik onze zoon pas uit bed.
Op dinsdag en donderdag haal ik onze zoon op bij de gastouder, zet ik het eten in de oven en ga ik vervolgens samen met hem onder de douche staan, hij zittend in zijn badje en ik sta er naast. Dan zijn wij beide gedoucht en in pyjama tegen de tijd dat het eten klaar is.

Om de week komt er voor 2 uur een schoonmaker, die kan eigenlijk ons hele appartement wel doen in die tijd, dus ik hoef alleen nog te stofzuigen, dweilen, de toilet en om de week de badkamer te doen. De keuken hou ik gewoon bij tijdens en na het koken, wij eten aan tafel en kunnen zittend bij de afwasmachine, dus zetten alles er direct in. Als ik de afwasmachine uitruim dan moet S gewoon even in de box, anders blijft hij er heen kruipen en hij probeert er op te klimmen en dat vind ik gewoon gevaarlijk met de messen e.d. die er in staan.

En dan laat ik zo'n beetje 1 keer in de maand a 6 weken Albert komen. Wij hebben geen auto dus ik laat gewoon alle zware en houdbare spullen komen, de rest vul ik dan aan met wandelingetjes naar de Lidl of de markt.

Het speelgoed ruim ik pas op als hij naar bed gaat. Tuurlijk als we gaan vingerverven of iets dergelijks aan tafel, dan ruim ik het wel meteen op, maar de dingen waar hij gewoon mee op de grond speelt laat ik gewoon liggen, anders blijf ik bezig.

Ow en strijken doe ik niet, mijn man draagt strijk vrije overhemden ( die ook echt niet kreuken) en de paar bloesjes die S en ik hebben klop ik heel goed uit en hang ik op een hanger te drogen, ziet er altijd kleurig uit zonder te strijken.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Noor

Major Yipyapper

Berichten: 2836

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:24

Bericht 21 Jan 2016 09:43

Re: Kleine kinderen en het huishouden

Wij hebben een schoonmaakster. Ze komt om de week 3 uur. Echt zou niet meer zonder willen :-)
Het bijhouden doe ik in het weekend of als ze de kinderen spelen. Maar dat 1 keer in de 2 weken alles heel grondig word schoongemaakt is wel heel fijn!
Laatst gewijzigd door Noor op 21 Jan 2016 10:25, in totaal 1 keer gewijzigd.
Luuk: 07-09-2012
Nora: 15-07-2014
<<

Anoniem280

Bericht 21 Jan 2016 09:46

Re: Kleine kinderen en het huishouden

Ik rommel de hele dag wel wat door. Kinderen in de grondbox en ik kan door huis heen.
Vorige

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers