Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Stokke kinderwagen

<<

September

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2341

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:28

Bericht 19 Jan 2016 23:45

Stokke kinderwagen

Wij zijn ons aan het orienteren op kinderwagens en komen bij het merk Stokke uit. Nu zijn er 2 wagens die ons aanspreken maar we twijfelen welke de beste keus zal zijn. Misschien zijn hier meiden die hebben getwijfeld tussen dezelfde twee? Het gaat om de Stokke Xplory. Rijdt licht en handvat is van plastic waardoor ik die dus schoon kan maken. En de ander is de Trailz. Spreekt ons aan vanwege de robuustheid. Dat we bv ook door het bos kunnen wandelen.

Afbeelding

Afbeelding

Wie heeft er ervaringen?
Afbeelding
Afbeelding
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11149

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 20 Jan 2016 06:37

Re: Stokke kinderwagen

Geen ervaring maar ik vind die eerste zo op een handbagage kar op Schiphol lijken. Daarom zou ik voor de tweede kiezen :)
R. 2013
D. 2016
<<

Anoniem148

Bericht 20 Jan 2016 08:05

Re: Stokke kinderwagen

Ik zou voor de onderstaande gaan vanwege de boodschappenmand. Maar ik heb een Joolz dus geen ervaring met de stokke.
<<

Femm

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1554

Geregistreerd: 17 Jan 2016 11:10

Bericht 20 Jan 2016 08:11

Re: Stokke kinderwagen

Dandelion schreef:Ik zou voor de onderstaande gaan vanwege de boodschappenmand. Maar ik heb een Joolz dus geen ervaring met de stokke.


Eens. Boodschappen kans gebruik ik echt heel veel. Nu zelfs voor oudste die erin gaat liggen als ze moe is. Wij hebben een iCandy peach. Heb geen ervaring met de Stokke.
Januari 2012
Augustus 2014
Juli 2016
<<

Hippie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1955

Geregistreerd: 19 Jan 2015 13:10

Bericht 20 Jan 2016 09:33

Re: Stokke kinderwagen

Ik heb geen van beiden, maar zou zo op het oog voor de tweede kiezen. Een ruime boodschappenmand vond ik persoonlijk erg handig. En in het bos wandelen kan volgens mij met veel wagens wel aardig. Ik heb zelf een Quinny en daar kon ik in elk geval ook prima mee het bos in, maar geen bos in de buurt, dus niet vaak gedaan. Handvat van plastic is volgens mij niet noodzakelijk, zo snel wordt het niet vies. En ik heb een duwstang met foam eromheen, kan ook best even een doekje over als het nodig is. Qua uiterlijk zou ik zelf niet snel een Stokke nemen, ik vind ze niet mooi. Maar dat is heel persoonlijk natuurlijk. Wat ik sowieso even zou doen is langs een winkel waar ze de wagens verkopen, even een proefritje maken en kijken hoe het loopt en of ze bijvoorbeeld makkelijk inklappen en goed in je auto passen.
<<

Fiwen

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2341

Geregistreerd: 24 Apr 2014 13:38

Bericht 20 Jan 2016 09:48

Re: Stokke kinderwagen

Ik heb beide wagens uitgebreid kunnen testen omdat vriendinnen van mij die hadden. De eerste zou ik zelf nooit kopen. De banden zijn van een soort hard gummie spul waardoor er weinig vering in zit en je kindje op een bosbadje maar ook al op een weg met kinderkopjes flink heen en weer hobbelt.
De tweede vind ik echt heel fijn. Lekker stevig, veel ruimte en rijdt heerlijk. Wel erg groot, ook als hij ingeklapt is dus je moet wel een flinke kofferbak hebben. In onze Polo zou het niet passen.

Succes met een keuze maken.
Grote meid: 25-08-2010
Kleine meid: 15-09-2016

http://www.juulsoof.nl
Instagram & Facebook: @juulensoof
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:59

Bericht 20 Jan 2016 09:55

Re: Stokke kinderwagen

Mijn man werkt in deze branche, en zegt altijd dat Stokke ontzettend wiebelt en niet zo stabiel is. Ik denk na het lezen van de post van Fiwen dat het met name om het bovenste model gaat inderdaad.
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

Happydobby

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:09

Bericht 20 Jan 2016 10:10

Re: Stokke kinderwagen

De bovenste is erg geschikt voor lange mensen!
In het bos wandelen hebben wij nooit met wagen gedaan maar altijd met doek/drager.
Geen ervaring met de wagens maar test ze eens flink uit in de winkel.
M:21072011
J :08012014
<<

Anoniem313

Bericht 20 Jan 2016 10:53

Re: Stokke kinderwagen

Happydobby schreef:De bovenste is erg geschikt voor lange mensen!
In het bos wandelen hebben wij nooit met wagen gedaan maar altijd met doek/drager.
Geen ervaring met de wagens maar test ze eens flink uit in de winkel.


Wij hebben daarom ook de bovenste, ik ben 1.85 en mijn vriend is 1.93. Wat ik er ook fijn aan vond: als je op een terrasje gaat zitten schuif je je baby zo bij, hij zit echt op tafelhoogte zeg maar. Hardlopen met de Stokke gaat ook prima. Dat hij wiebelig is vind ik niet. Een nadeel is wel dat je inderdaad geen boodschappenmand hebt.
Nu bij de tweede gebruik ik m nauwelijks en doe ik eigenlijk alles met de doek, maar met de eerste heb ik er heel wat kilometers mee gemaakt en ik vind het een fijne wagen.
<<

September

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2341

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:28

Bericht 20 Jan 2016 10:58

Re: Stokke kinderwagen

Wij zijn allebei niet zo lang. Ik ben zelf zelfs maar 155.
We hebben ze beide in de winkel uitgeprobeerd. Al 2 keer. De eerste keer vond ik de trailz zo zwaar! Maar toen bleek dat de zwenkwielen vast stonden.

Teun: Over welke wagens is je man wel over te spreken? Heb niet zoveel ervaringen uit mijn omgeving.

Een boodschappenmand lijkt mij ook wel heel makkelijk inderdaad!
Afbeelding
Afbeelding
<<

Isabel_

Major Yipyapper

Berichten: 3624

Geregistreerd: 08 Sep 2013 10:40

Bericht 20 Jan 2016 11:03

Re: Stokke kinderwagen

Ik ben geen fan van de Stokke kinderwagens. Ik heb een aantal vriendinnen met een Stokke en de bovenste wagen die jij laat zien is inderdaad wiebelig zoals iemand eerder in dit topic al aangaf. De tweede foto heb ik zelf nooit uitgeprobeerd. Sowieso is een grote boodschappenmand wel fijn. Ik heb zelf een Joolz gehad waar ik heel tevreden over was (stevig, stabiel, klein inklapbaar, niet zwaar en ook verkrijgbaar met een grote boodschappenmand) en heb nu een Bugaboo Donkey.
<<

Appel

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1210

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:42

Bericht 20 Jan 2016 11:28

Re: Stokke kinderwagen

Ik heb geen ervaring met Stokke. Maar zou dan voor de onderste gaan om de boodschappenmand, dat vind ik zelf erg handig.
1 april 2014
31 juli 2017
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17384

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 20 Jan 2016 11:37

Re: Stokke kinderwagen

Ik vind ze altijd zoooooo gigantisch lijken, misschien omdat ze best hoog zijn en brede/dikke onderdelen hebben? Ik vind dat handvat van de bovenste gek, niet mooi, en van plastic is toch niet zo bijzonder? Volgens mij zijn er nog maar weinig handvatten van echt foam dacht ik. Om die van ons zit een soort nepleer ofzo. En zo vies wordt dat handvat niet hoor :)

Ruime boodschappenbak is wel echt ideaal! Je hebt geen hand vrij om nog een tas te dragen dus daar zou ik het meeste op letten!
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11149

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 20 Jan 2016 12:01

Re: Stokke kinderwagen

Ja de boodschappenmand vind ik echt ideaal bij onze Evo. Maar dat is wel een andere prijsklasse.
R. 2013
D. 2016
<<

Anoniem281

Bericht 20 Jan 2016 12:12

Re: Stokke kinderwagen

Hier ook geen Stokke fan. In de winkel wel getest, maar k vond 'm ook wankel overkomen of zo en een beetje lomp. De Joolz vind ik geweldig, maar lag buiten onze prijsklasse maar k ben blij met onze Evo!
<<

Anoniem177

Bericht 20 Jan 2016 12:25

Re: Stokke kinderwagen

Verdwijn je dan niet achter de wagen met 155? Ik zelf ben 158 en verdween achter vele wagens. Leek gewoon heel stom. Daarbij zijn ze vaak heel breed, ik vond het bij mij nogal lomp ogen.

Ik zelf ben gegaan voor de qmotion wagen. Niet een grote kinderwagen erg compact. Daarbij compleet met maxicosi erbij voor 450 euro. Ik vind de prijzen van Joolz en de rest van dr vele wagens echt verschrikkelijk duur!
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17384

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 20 Jan 2016 12:43

Re: Stokke kinderwagen

Evo rules :king:
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Isabel_

Major Yipyapper

Berichten: 3624

Geregistreerd: 08 Sep 2013 10:40

Bericht 20 Jan 2016 13:03

Re: Stokke kinderwagen

bambina schreef:Verdwijn je dan niet achter de wagen met 155? Ik zelf ben 158 en verdween achter vele wagens. Leek gewoon heel stom. Daarbij zijn ze vaak heel breed, ik vond het bij mij nogal lomp ogen.

Ik zelf ben gegaan voor de qmotion wagen. Niet een grote kinderwagen erg compact. Daarbij compleet met maxicosi erbij voor 450 euro. Ik vind de prijzen van Joolz en de rest van dr vele wagens echt verschrikkelijk duur!


De Joolz is inderdaad in aanschaf niet goedkoop. Wij hebben zelf de Joolz in 2013 gekocht compleet met voetenzak, maxicosi, adapters, etc. voor €1200. We hebben deze nu verkocht ivm de aanschaf van de duowagen. Op marktplaats hebben we voor de Joolz incl. alle accessoires (behalve de maxicosi want die hebben we wel gehouden) nog €700 gekregen. Op zich heeft het ons dan dus €500 "gekost". Dat vind ik nog wel meevallen. Maar het is natuurlijk maar net hoeveel geld je zelf aan een kinderwagen kan en wil besteden.
<<

Roos

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1664

Geregistreerd: 09 Sep 2013 09:59

Bericht 20 Jan 2016 13:12

Re: Stokke kinderwagen

Wij hebben de stokke trailz gekocht in het het grijs.
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:59

Bericht 20 Jan 2016 15:01

Re: Stokke kinderwagen

September schreef:Teun: Over welke wagens is je man wel over te spreken? Heb niet zoveel ervaringen uit mijn omgeving.


De meeste anderen wel. Joolz, mutsy, bugaboo. Maar ik weet niks van de verschillende modellen. En het is inderdaad ook heel persoonlijk wat betreft je lengte en je wensen qua ruimte en inklapgemak.
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11149

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 20 Jan 2016 17:07

Re: Stokke kinderwagen

Zora schreef:Evo rules :king:


Ik zit ook in team Evo :hulde:
R. 2013
D. 2016
<<

teletascha

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 446

Geregistreerd: 07 Sep 2013 09:00

Bericht 20 Jan 2016 21:26

Re: Stokke kinderwagen

Ik zou voor de onderste gaan.

Ik snap die gigantisch hoge zitjes ook niet zo. Als je kind 1 jaar is wil ie zelf in en uit de wandelwageinzet kunnen klimmen. En dan krijg je halsbrekende tieren, lijkt me,

En de boodschappenmand...zeer essentieel!
Afbeelding
Afbeelding

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers