Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Lenzen vs bril

<<

anoniem203

Bericht 19 Jan 2016 22:31

Lenzen vs bril

Ik draag al vanaf mijn 15e harde lenzen. Sterkte -6,50 en -6,75. Nu draag ik ze overdag en voor s'nachts voordat ik naar bed ga of als ik een dag ziek thuis ben draag ik een bril. Vorig jaar heb ik nog nieuwe glazen in mijn bril laten zetten en hebben ze ook mijn ogen gemeten. Als ik mijn bril draag zie ik in principe prima maar toch ook weer niet. Ik heb het idee dat alles verder van mij afstaat en het kijkt gewoon ook heel irritant. Ik zou zo niet heel de dag mee kunnen werken zeg maar.

Nu heb ik al 2 weken last van jeukende en branderige ogen en eigenlijk wil ik wat meer mijn bril gaan dragen. Ik ben alleen bang dat ik er zo niet aan kan wennen. Hoe ervaren jullie dat? Zien jullie ook zo irritant als je wisselt van lenzen naar bril?
<<

anoniem213

Bericht 19 Jan 2016 22:37

Re: Lenzen vs bril

Als ik mijn bril weinig draag, ervaar ik dat gevoel ook. Toen ik net een nieuwe bril had, heb ik hem een week lang elke dag gedragen en toen was ik snel gewend. Sindsdien draag ik mijn bril elke dag een uur tot twee uur. Nu heb ik dat rare gevoel niet meer en ook niet meer het idee dat ik slecht zie (of diepte niet kan schatten bijvoorbeeld). Mijn vorige bril droeg ik heel weinig en toen kon ik ook nooit wennen. Ik denk dat ik het als ik jou was gewoon eens een weekje zou proberen. De sterkte lijkt juist, dus dan raak je zo gewend.
<<

Zonnetje

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2452

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:49

Bericht 19 Jan 2016 22:58

Re: Lenzen vs bril

Ik draag eigenlijk altijd mijn lenzen, in ieder geval overdag. 's Avonds doe ik mijn bril wel eens op, vaak één of twee uur voordat ik naar bed ga. Ik draag nooit een hele dag mijn bril. Maar toch heb ik geen last van de dingen die jij noemt. Ik hoef eigenlijk nooit te wennen aan mijn bril.
<<

Dolphinne

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2388

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:39

Bericht 19 Jan 2016 23:04

Re: Lenzen vs bril

Ik heb dat een keer nagevraagd bij de opticien omdat ik dat ook had.
Dat komt omdat je lenzen op je ogen zitten en je bril een stuk van je ogen af. Daardoor moeten je hersenen de beelden op een andere manier verwerken in je hoofd.
Daardoor lijk je waziger/ slechter te zien.

Ik heb ook een periode vaker mijn bril op gehad (met een oogontsteking waardoor ik mijn lenzen niet in mocht) en dan ging het na een dag wel steeds beter.
Nu voel ik me meestal moe en krijg ik na een halve dag bril weer sneller hoofdpijn. Dus ik heb eigenlijk altijd lenzen in behalve vlak voor en net na het uit bed komen.

Edit: mijn sterkte is van zachte lenzen -7.00 en -7.50
Afbeelding
Afbeelding
<<

Anoniem168

Bericht 19 Jan 2016 23:32

Re: Lenzen vs bril

Ik was een bril gewend (al zo'n 18 jaar) toen ik overging op lenzen. Bizar vond ik het want de dingen leken ineens veel groter! Ik heb sterkte -5,50 van lenzen, met een bril is mijn sterkte nog wat hoger. Het verschilt inderdaad omdat de lenzen direct op je oog zitten en een bril natuurlijk niet. Inmiddels ben ik gewend aan beiden. Ook bij het switchen tussen bril en lenzen heb ik niet lang meer de tijd nodig om te wennen. Bij het overgaan op een nieuwe sterkte of nieuwe bril duurt het wel altijd een paar dagen tot weken voordat het gewend is.
<<

Anoniem185

Bericht 20 Jan 2016 00:28

Re: Lenzen vs bril

Ik word ook heel gefrustreerd van mijn bril en heb er echt last van als ik die een hele dag moet dragen. Liefst draag ik dus mijn lenzen, en die draag ik dan ook vanaf 5:30 tot 22:30 ofzo als ik vroege diensten heb. Echt tot ik in mijn bed lig.
Als ik héél erg ziek ben doe ik mijn bril op, maar eigenlijk alleen dan. Als ik een relax dag heb, doe ik ook gewoon mijn lenzen in.
<<

Duchess

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 812

Geregistreerd: 01 Jul 2015 13:41

Woonplaats: Duiven

Bericht 20 Jan 2016 08:15

Re: Lenzen vs bril

Grappig dat jullie een bril vervelend vinden. Ik vind lezen juist irritant. Die voel ik de hele tijd zitten.
Ik kan me niet eens meer herinneren wanneer ik mijn lenzen voor het laatst in heb gehad. Vind een bril veel fijner.
Bij het wisselen tussen lenzen en bril hoef ik trouwens nooit echt te wennen aan het zicht. Maar dat komt denk ik door de sterkte die is "maar" -0,75 en -1,25
<<

Amandine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4569

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:35

Bericht 20 Jan 2016 11:03

Re: Lenzen vs bril

Ik heb ook al jaaaren lenzen en probeer die af te wisselen met het dragen van mijn bril, maar de laatste tijd kies ik voor gemakzucht en doe ik 's morgens mijn lenzen in.
Als ik een aantal uur mijn lenzen in heb gehad en dan mijn bril op zet, heb ik ook dat ik even moet wennen. Ik heb zachte lenzen en een sterkte van ergens rond de -6,25 en -4,25.
A 06-11-2017
M 23-03-2020
<<

Peeteke

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 119

Geregistreerd: 16 Mei 2015 11:10

Bericht 20 Jan 2016 11:12

Re: Lenzen vs bril

Ik heb sinds ik 18 ben een bril en heb vorig jaar lenzen geprobeerd maar mijn ogen konden er gewoon niet aan wennen. Ik heb dus eigenlijk altijd mijn bril op.
10 december 2014 werd ik zijn meisje, 20 mei 2016 zijn wij gaan samen wonen, 10 februari 2017 ging hij op zijn knieen!
Afbeelding
Afbeelding
<<

Anoniem255

Bericht 20 Jan 2016 19:48

Re: Lenzen vs bril

Ik heb altijd een bril op maar ondanks dat mijn sterkte de laatste keer niet anders was moest ik toch wennen aan mijn nieuwe bril.
<<

Anoniem288

Bericht 20 Jan 2016 21:07

Re: Lenzen vs bril

.
Laatst gewijzigd door Anoniem288 op 28 Aug 2020 16:03, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Zoethout

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 702

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:43

Bericht 20 Jan 2016 21:30

Re: Lenzen vs bril

I loooooove mijn lenzen! Maar ik merk ook dat áls ik mijn bril draag, ik hetzelfde gevoel heb als jij. Net alsof je een beetje duizelig/wazig bent.
Wat Dolphine zegt klopt inderdaad. Je ogen moeten weer even wennen aan je bril, omdat het een andere manier van kijken is.

Ik ben trouwens blij dat ik hier een paar maanden geleden op het forum gelezen heb dat lenzen bestaan, hahaha! Ik wist natuurlijk wel dat die dingen bestonden, maar had er tot die tijd nooit aan gedacht dat dat ook iets voor mij kon zijn. Ik ben er nu heel erg blij mee!
Leven en laten leven
<<

anoniem203

Bericht 21 Jan 2016 12:43

Re: Lenzen vs bril

Ik ga nu denk ik toch wat meer oefenen met mijn bril hoe irritant het ook ziet. Het is iig wel fijn om te lezen dat ik niet de enige ben die het zo ervaart
<<

Anoniem168

Bericht 21 Jan 2016 14:36

Re: Lenzen vs bril

Vandaag heb ik weer een brildagje, gewoon omdat ik er zin in heb. :D Vind het wel lekker een beetje af te wisselen zo nu en dan.
<<

Anoniem258

Bericht 21 Jan 2016 15:37

Re: Lenzen vs bril

Ik heb nu 3 jaar lenzen. Daarvoor 4 jaar een bril gehad die ik vervolgens nooit opdeed, alleen bij autorijden. Wat had ik er een hekel aan, kon er gewoon niet aan wennen dat er iets op mijn neus hing.
De lenzen bevallen me prima. Ik heb momenteel niet eens een bril als reserve, daar moet ik eigenlijk wel eens achteraan, stel dat ik een keer een ontsteking heb oid.
<<

Elle123

Bericht 21 Jan 2016 15:41

Re: Lenzen vs bril

Ik draag mijn bril echt nooit. Alleen in het vliegtuig. Ik heb min 5 en heb met mijn bril het idee dat alles krom is en beweegt. Alsof ik drunken of zeeziek ben. Heel irritant. En ik heb binnen een half uur hoofdpijn als ik hem draag. Het is me dus nog niet gelukt hem langer te dragen, omdat ik vanwege de hoofdpijn en dat ellendige zicht toch steeds mijn lenzen weer in doe. Ik heb ook wel echt dikke glazen, dus ik vind het ook echt niet mooi. Hoe dun zou je glazen met -5 kunnen krijgen? Mijne zijn nu toch wel aan de randen een halve cm denk ik.
<<

anoniem203

Bericht 21 Jan 2016 15:45

Re: Lenzen vs bril

Elle123 ik heb dan -6,5 en -6.75 en mijn glazen zijn op z'n dunst ook een halve cm. Kan helaas niet dunner.
<<

Elle123

Bericht 21 Jan 2016 15:56

Re: Lenzen vs bril

Ava schreef:Elle123 ik heb dan -6,5 en -6.75 en mijn glazen zijn op z'n dunst ook een halve cm. Kan helaas niet dunner.


Hm jammer. Ik vind dat echt lelijk bij mijn bril. Het is ook wel een vrij groot montuur, met kleine glazen is het minder, maar dat vind ik dan weer niet mooi op mijn gezicht. Het allervervelendst vind ik dat als ik met mijn ogen opzij kijk, alles hartstikke krom is. Ronde deuren enzo. Kan daar niet aan wennen. Ik draag mijn lenzen nu bijna 20 jaar en begon met min 1 ofzo, dus ik heb er ook nooit echt aan kunnen wennen, heb pas sinds een jaar of 2 een bril erbij.
<<

anoniem203

Bericht 21 Jan 2016 16:07

Re: Lenzen vs bril

Ja dat vind ik ook irritant haha. En ondertiteling op tv lijkt ook een stuk minder duidelijk enzo.
<<

Winegum

Major Yipyapper

Berichten: 4024

Geregistreerd: 26 Okt 2013 19:21

Bericht 21 Jan 2016 19:29

Re: Lenzen vs bril

Ik had daar ook altijd last van. Puur omdat ik niet meer gewend was om een bril op te hebben.
Maar nu heb ik mijn ogen gelaserd, dus heb nergens meer last van gelukkig.

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers