Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Moeder en meer werken. Hoe voelt dat?

<<

anoniem213

Bericht 20 Jan 2016 10:34

Re: Moeder en meer werken. Hoe voelt dat?

Je zegt dat voor jou je kinderen belangrijker zijn dan je werk. Dat is ook heus zo voor mensen die vijf dagen werken.
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8476

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:59

Bericht 20 Jan 2016 10:40

Re: Moeder en meer werken. Hoe voelt dat?

Lastig! Ik zou het af laten hangen van mijn energie tijdens de zwangerschap. Als je nu het gevoel hebt dat je het erbij kunt nemen en er misschien ook juist energie van krijgt dan zou ik het doen, het is inderdaad ook een investering die zich na je zwangerschap wellicht uitbetaalt in nieuwe kansen. Je twins hebben volgens mij een hele zorgzame en bewuste moeder, en dat blijf je ook als je een dagje meer gaat werken. Juist ook goed dat de vader hierdoor misschien meer zijn rol pakt.

Zelf ben ik van plan om na mijn zwangerschap ook 32u te (blijven) werken, ik vind dat niet teveel.
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

Anoniem313

Bericht 20 Jan 2016 10:48

Re: Moeder en meer werken. Hoe voelt dat?

Fijn dat het allemaal logistiek wel lijkt te lukken, en dat de vader dan een zorgdag gaat hebben. Of je je kinderen gaat missen kun je natuurlijk niet 100% voorspellen; maar als je daar nu geen last van hebt, zou ik niet direct verwachten dat een paar uur extra daarin veel verschil gaan maken.

Overigens zijn mijn kinderen voor mij vele malen belangrijker dan mijn werk (al maak ik die vergelijking gevoelsmatig nooit, vind het maar vreemd), werk ik 4 dagen en mis ik ze tijdens het werk geen seconde.
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:26

Bericht 20 Jan 2016 10:49

Re: Moeder en meer werken. Hoe voelt dat?

Eens met Susan, June en Teun. Ik zou het in jouw situatie, als je het fysiek aankan, dus wel doen. Meer omdat het een investering is, je staat er financieel alleen voor en het voordeel is dat je dit kan zien als een proefperiode. Je hebt je al die tijd volledig verantwoordelijk gevoeld voor de zorg van die twee kleine ukkies. Dus geen wonder dat dat je nu aan het hart gaat om dat 'uit handen' te geven voor die ene dag.

Als het uiteindelijk niks voor jou is, dan weet je dat ook. Maar als je het niet probeert, blijf je met die vraag zitten. En het kan echt een goede kans zijn voor je toekomst.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43723

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 20 Jan 2016 10:53

Re: Moeder en meer werken. Hoe voelt dat?

Ik begrijp uit je bericht dat het tijdelijk gaat zijn omdat je sowieso drie dagen gaat werken als de derde er is. In dat geval zou ik denk ik kenbaar maken dat je het wilt proberen en het een mooie uitdaging vindt maar dat je wel zwanger bent (ik weet niet hoe ver je bent en of ze dat al weten). Ze hoeven de privé details verder allemaal niet te weten. Voor de kinderen is het fijn dat ze bij hun vader zijn één dag en het geeft hem ook extra tijd met hen. Of je ze extra zult missen kan ik je niet zeggen maar ik denk dat je hen er geen kwaad mee zal doen in elk geval. Ik zou het proberen! Wel zou ik proberen te werken op kantoor op de dag dat de vader er is, dat geeft je op die dag meer afstand en effectiviteit denk ik.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem286

Bericht 20 Jan 2016 11:26

Re: Moeder en meer werken. Hoe voelt dat?

Ik zou het proberen, zeker ook als vader de dag thuis kan opvangen. Mogelijk dat hij dit ook als heel waardevol ziet en voor de kinderen lijkt dat me ook heel fijn. Kun je mogelijk bij je andere project een halve dag minder werken als het bijv. niet gaat?
<<

Femm

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1554

Geregistreerd: 17 Jan 2016 11:10

Bericht 20 Jan 2016 18:05

Re: Moeder en meer werken. Hoe voelt dat?

June schreef:Je zegt dat voor jou je kinderen belangrijker zijn dan je werk. Dat is ook heus zo voor mensen die vijf dagen werken.


Niet mee eens hoor . Toen ik 4 dagen (soms 6) werkte vond ik mijn kinderen natuurlijk helemaal niet belangrijk. Ja de opvang mochten ze gelijk naar bed zodat ik nog wat aan mijn avond had.

Kom op zeg kinderen komen altijd en jk vrijwel iedereen op de eerste plaats. Precies dat June zegt ook bij moeders die meer werken. Zo kun je overal wel over zeuren want he, hoe onbelangrijk zijn kinderen dan wel niet voor al die vaders die werken.

Hgi goed dat je het bespreekbaar maakt. Hopelijk kom je er met je baas aan uit en is ruimte voor zowel je kinderen als de uitdaging op je werk.
Januari 2012
Augustus 2014
Juli 2016
<<

Chaos

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2213

Geregistreerd: 24 Dec 2013 23:54

Bericht 20 Jan 2016 19:52

Re: Moeder en meer werken. Hoe voelt dat?

Aangezien je er financieel alleen voor staat is dit misschien wel iets waardoor je een (tijdelijke) salaris verhoging krijgt wat wellicht heel fijn is met een derde op komst. En aangezien ze bij hun vader in goede handen zijn, zou ik het in jouw situatiw waarschijnlijk wel hebben gedaan zodat ze die dag alleen met hun vader hebben ipv dat hij op bezoek komt. Als je ze dan toch erg mist zouden jullie misschien in je pauze even kunnen skypen of facetimen? En wellicht kan hij je wat filmpjes sturen van wat ze doen?
Mischien heeft hij ook tijd om een hakve of hele dag extra te komen zodat jij dan wat productiever thuis kan werken maar wel tussendoor wat tijd met ze kan doorbrengen?
Afbeelding

I & N juni 2010
<<

Anoniem315

Bericht 20 Jan 2016 19:59

Re: Moeder en meer werken. Hoe voelt dat?

Ik werk 4 dagen, volg daarnaast 2 cursussen en heb een dochter van twee. Ik vind werk en kind beide belangrijk. Als de tweede er is, ga ik gas terugnemen naar 3 dagen. Maar tot nu toe bevalt dit me prima. Het is maar net hoe jij je er bij voelt. Maar voor nu eerst zou ik het gewoon doen.
<<

Bolus26

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2396

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:47

Bericht 20 Jan 2016 20:22

Re: Moeder en meer werken. Hoe voelt dat?

Ik zou het proberen maar aangeven dat je ivm zwangerschap niet weet of het haalbaar blijft maar wel die intentie hebt. Zo hou je voor jezelf een slag om de arm.
<<

Anoniem282

Bericht 20 Jan 2016 21:22

Re: Moeder en meer werken. Hoe voelt dat?

Maeve schreef:
June schreef:Je eerste reactie impliceert dat mensen die vijf dagen werken dus hun carrière belangrijker vinden dan hun kinderen. Dat vind ik ongenuanceerd, dus daarom sluit ik me aan bij de reactie van Susan.



Dat is een eigen invulling. Ik zeg dat IK niet meer wil werkenden heb het nergens over een ander. Niet invullen voor een ander...


June vult niets in. Jij vindt meer werken ten koste gaan van je gezin. Dat houdt in dat als anderen wel kiezen voor meer werken, dat jij van mening bent dat het koste gaat van het gezinsleven. Wat wil je er anders mee zeggen?
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:44

Bericht 20 Jan 2016 21:39

Re: Moeder en meer werken. Hoe voelt dat?

Het één sluit het ander niet uit toch? Dat ik in minder wil werken maar dit niet kan, betekent niet dat ik mezelf een slechte moeder vind of het ten koste gaat van het gezinsleven. Wat mijn voorkeur is, veroordeel ik bij een ander niet als zijn/haar voorkeur anders is. Als het voor iemand werkt om naast het gezin nog 80upw te werken, vind ik dat alleen maar leuk voor een ander.

Ik vind dat er veel goed advies is gegeven trouwens. Ik hoop dat je eruit komt met je werkgever en verder ook in je privé situatie.
L2014 & H2017
<<

Anoniem176

Bericht 20 Jan 2016 22:01

Re: Moeder en meer werken. Hoe voelt dat?

Ik heb een tijd 25 uur gewerkt en daarna een tijdje 29 uur. Sinds kort werk ik weer 25 uur. Aangezien ik onregelmatig werk, werk ik soms 5, 6 dagen achter elkaar en heb dan ook geregeld een paar dagen tot een week vrij. Bij die reeksen mis ik ze wel. Vanaf september ga ik er nog in eigen tijd bij studeren ( 1 lesdag doordeweeks erbij), dus dat zal helemaal wennen zijn. Maar ik ben niet bang om teveel te missen of ze tekort te doen. Ze hebben het ook fijn als hun vader voor ze zorgt
<<

Anoniem282

Bericht 20 Jan 2016 22:19

Re: Moeder en meer werken. Hoe voelt dat?

mzcharlotte schreef:Het één sluit het ander niet uit toch? Dat ik in minder wil werken maar dit niet kan, betekent niet dat ik mezelf een slechte moeder vind of het ten koste gaat van het gezinsleven. Wat mijn voorkeur is, veroordeel ik bij een ander niet als zijn/haar voorkeur anders is. Als het voor iemand werkt om naast het gezin nog 80upw te werken, vind ik dat alleen maar leuk voor een ander.

Ik vind dat er veel goed advies is gegeven trouwens. Ik hoop dat je eruit komt met je werkgever en verder ook in je privé situatie.


Ik vind ook dat er goed advies is gegeven. :) Wat ik daarnaast vind is dat Maeve nogal de neiging heeft heel stellig iets te uiten en daarbij iedere nuance ontbreekt, of het door een andere forummer laat uitleggen wat ze bedoelt en zich er dan achter 'verschuilt' dat ze het zo bedoelde. Nu ben jij die forummer. :)
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:44

Bericht 20 Jan 2016 22:21

Re: Moeder en meer werken. Hoe voelt dat?

Oh oké! Ja, ben niet voor niets Opper Yipyapper!
L2014 & H2017
<<

Anoniem282

Bericht 20 Jan 2016 22:23

Re: Moeder en meer werken. Hoe voelt dat?

;-)
<<

Anoniem250

Bericht 21 Jan 2016 21:01

Re: Moeder en meer werken. Hoe voelt dat?

Bedankt allen! Ik ga het doen. In eerste instantie voor een korte periode. Helaas wordt het niet de vader die gaat oppassen maar mijn ouders. Ik begin meteen volgende week.
<<

anoniem213

Bericht 21 Jan 2016 21:10

Re: Moeder en meer werken. Hoe voelt dat?

Voelt het als een goede beslissing? Baal je dat de vader ze niet gaat verzorgen die dag of heb je er wel vrede mee?
<<

Femm

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1554

Geregistreerd: 17 Jan 2016 11:10

Bericht 21 Jan 2016 21:10

Re: Moeder en meer werken. Hoe voelt dat?

Dat is al snel zeg, wel fijn dat je een keuze hebt kunnen maken en dat je ouders op kunnen passen. Succes!
Ben wel benieuwd hoe je het gaat ervaren.
Januari 2012
Augustus 2014
Juli 2016
<<

Anoniem250

Bericht 21 Jan 2016 21:14

Re: Moeder en meer werken. Hoe voelt dat?

Ja ik heb wel zin in de werkzaamheden en ga een groot deel van de uren bij mijn ouders werken (hebben een kantoorruimte) dus dan heb ik rust, maar ben ik in de buurt. Ja en over dat andere. Zo is het ook goed.
<<

anoniem213

Bericht 21 Jan 2016 21:15

Re: Moeder en meer werken. Hoe voelt dat?

Het klinkt als een goede beslissing. Heel veel succes en ook heel veel plezier!
<<

Femm

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1554

Geregistreerd: 17 Jan 2016 11:10

Bericht 21 Jan 2016 21:22

Re: Moeder en meer werken. Hoe voelt dat?

Oh dat is helemaal fijn zeg, wel in de buurt van je kinderen maar voldoende ruimte om toch je werk te kunnen doen in alle rust.
Januari 2012
Augustus 2014
Juli 2016
<<

Anoniem250

Bericht 21 Jan 2016 21:48

Re: Moeder en meer werken. Hoe voelt dat?

Bedankt!
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:44

Bericht 21 Jan 2016 21:59

Re: Moeder en meer werken. Hoe voelt dat?

Tof zeg! Proficiat!
L2014 & H2017
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:26

Bericht 22 Jan 2016 10:01

Re: Moeder en meer werken. Hoe voelt dat?

Goede beslissing! Fijn dat je het met je ouders op die manier hebt weten op te lossen, dat scheelt misschien ook wel een beetje voor de gemoedsrust :-)
VorigeVolgende

Terug naar Werk & studie

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers