Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Op tijd op je werk zijn.

<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 20 Jan 2016 12:15

Re: Op tijd op je werk zijn.

June schreef:Bij één van mijn bijbaantjes zit ik in de avond achter een balie. Degene die overdag werkt, die werkt officieel tot 17 uur. Mijn dienst begint om 17 uur. Ze wil altijd dat ik er uiterlijk tien minuten voor vijf ben om nog het één en ander over te dragen. Prima, dus ik ben er altijd ruim op tijd. Meestal ben er ik 15-20 minuten van tevoren, soms 10. Er is alleen nooit iets te vertellen wat meer dan een minuut kost. Vandaag moest ik nog even iets afgeven bij een vriendin, maar dat zat een beetje tegen, dus ik redde het niet om er tien minuten van tevoren te zijn. Ik heb niet gebeld. Ik was er zes minuten voor vijf. Mijn collega had haar jas al aan en vroeg of ik de volgende keer wel wilde bellen als ik later was. Dus ik gaf aan dat ik dat nog overwogen had, maar dat ik er nog zes minuten voor vijf was, dus dat ik het daarom maar had gelaten en gewoon door heb gefietst. Ze vertelde me dat er geen bijzonderheden waren en toen vertrok ze. Dat is ook prima, want zodra ik mijn jas uit heb, kan ik direct aan de slag.

Wat vinden jullie van deze situatie? De volgende keer bel ik wel gewoon als ik er niet tien minuten voor mijn werktijd ben, maar ik vind het ook wel gek dat zij haar jas al aantrekt, terwijl ze eigenlijk gewoon tot 17 uur moet werken. En eerlijk gezegd vind ik het ook een beetje flauw om daar iets over te zeggen als ik er altijd ruim op tijd ben en nu alsnog gewoon zes minuten voor de start van mijn dienst (om vijf voor was ik aan het werk).

Bij mijn vorige werk had ik wekelijks exact dezelfde situatie. De dagploeg werkte tot 17.00 uur en ik begon om 17.00 uur. Ik was er ook altijd rond kwart voor 5, maar omdat er nooit wat over te dragen was gingen zij direct weg als ik binnen kwam. Als ik dan een keertje 5 minuten later was door omstandigheden was het meteen huilen want ze konden niet op tijd weg. Ik heb daar op een gegeven moment wel iets van gezegd want ik vond het niet erg eerlijk dat ik feitelijk iedere keer vanaf 16.45 uur aan het werk was.

♥♥
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 20 Jan 2016 12:16

Re: Op tijd op je werk zijn.

Om antwoord te geven op de vraag in de OP: ik heb flexibele werktijden en begin rond 8 uur. De ene keer is dat 7.45 uur, de andere keer 8.15 uur. Dat is afhankelijk van het verkeer onderweg.

♥♥
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17376

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 20 Jan 2016 12:25

Re: Op tijd op je werk zijn.

Carl schreef:Zora, als je dan tot 17:30 werkt, loop je dan ook om 17:30 naar buiten? Dus begin je met afsluiten e.d. om 10 voor half?


Nee, dan blijf ik ook werken tot 17:30. Ik werk eigenlijk structureel te veel, want in de praktijk ben ik minstens 15 min eerder bezig, en werk ik vaak 15 tot 45 min langer door :)
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Anoniem281

Bericht 20 Jan 2016 12:25

Re: Op tijd op je werk zijn.

Waarom?..
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17376

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 20 Jan 2016 12:26

Re: Op tijd op je werk zijn.

Ik heb issues :nopompom:

Haha nee eigenlijk is dat het, maar het is ook gewoon te druk. Het kan niet allemaal in 1 dag af, dat weet ik, maar vaak wil ik net nog even iets afmaken, of nog net iets meer doen. Ik hou er niet van gewoon weg te gaan ongeacht of het werk nou af is of niet. Als ik wel klaar ben, help ik een ander met afsluiten ofzo. Ik ben de ideale werknemer :angel:

whaha! :smile:
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Anoniem281

Bericht 20 Jan 2016 12:31

Re: Op tijd op je werk zijn.

Oh ik herken 't trouwens wel, hoor! Ik zit ook regelmatig een uur 'te vroeg' op m'n werk of dan staat vriend op me te wachten op z'n werk en app ik snel 'even nog mailtje aftikken..' Maar 't is soms wel stom, want k weet niet of jij die, zeg, 20 minuten extra per dag uitbetaald krijgt of zo?
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17376

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 20 Jan 2016 12:46

Re: Op tijd op je werk zijn.

Nee jammer genoeg niet. Ik ben een van de paar collega's die hun uren niet registreren en dat ook niet kunnen. Andere collega's zien gewoon op een briefje terug dat ze overuren hebben. Daar tegenover staat dat ik ook wel eens eerder wegga zonder uren op te nemen, of later begin omdat er iets met T is ofzo. Als ik een dag vrij neem, neem ik ook niet altijd vakantieuren op. Compenseer het op die manier dus. Staat niet in verhouding want werk nog steeds meer, maar toch :)

Jij krijgt het ook niet extra? Ergens vind ik het ook goed hoor, ik hou niet zo van die voor wat hoort wat, alles bijhouden etc. Beetje hart voor de zaak :angel:
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Anoniem281

Bericht 20 Jan 2016 12:50

Re: Op tijd op je werk zijn.

Nee ik doe 't op dezelfde manier, k ben er veel te vaak, veel te lang, maar als ik een prutdag heb en m'n werk is in principe af, ga k rustig naar huis zonder een schuldgevoel of zo. Maar goed, ik heb echt zo'n bizar flexibele werkgever, die kijken nooit naar m'n uren. We klokken ook niet en er zijn dagen waarop ik m'n leidinggevende niet eens zie, dus ze heeft er geen idee van hoe laat k binnen kom of weg ga.

Maar vandaag heb ik vrij bijv en ik heb al 4x m'n werkmail gecheckt haha. Dus ik vind 't allemaal wel mogen...
<<

Green_Pepper

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 09 Feb 2014 15:55

Bericht 20 Jan 2016 13:24

Re: Op tijd op je werk zijn.

Ik heb flexibele werktijden, maar doe standaard 8-16.30u. Meestal kom ik 1minuut voor 8 binnen en ga ik 16.35-16.45u naar huis.
Als ik langer werk schrijf ik dat wel op, maar wel pas vanaf meer dan een half uur overwerk. Als ik eerder weg ga schrijf ik het ook op, ook afgerond in halve uren en altijd in het nadeel van mijzelf.

Wij krijgen tijd voor tijd trouwens.
<<

Anoniem321

Bericht 20 Jan 2016 13:53

Re: Op tijd op je werk zijn.

Ik ben over het algemeen ruim op tijd. We beginnen om half 9 en ik ben tussen kwart over 8 en 20 over 8 altijd wel binnen.
Tenzij ik een ochtendhumeur heb, dan klokslag half 9, hoef ik van tevoren niet te socializen met collega's.
<<

Anoniem282

Bericht 20 Jan 2016 14:38

Re: Op tijd op je werk zijn.

Bij ons zijn er flexibele werktijden, maar je moet wel zelf de afweging maken of het bij je functie past om laat binnen te komen. Ik vind het in mijn functie niet kunnen, maar bij andere afdelingen (collega's die hele dag solistisch werken), is het geen probleem. Als je tussen 7.30u en 18.30u dus 8 uur aanwezig bent, is het prima. Twee dagen begin ik om 8 uur en twee dagen om 8.30-8.45u. Is 5 minuutjes lopen vanaf m'n huis, dus ik houd ook echt vrije tijd eromheen over; erg fijn!

Gemiddeld 1x per 2 weken moet ik wel naar een event, of juist weer in het weekend. Dat compenseer ik niet op de dag zelf. Pak ik liever in 1x een dag vrij, tenzij het echt iets is dat tot 23.00u duurt. Dan begin ik bijv. om 10.00u.

Ava: krijg je daar geen gezeur mee dat je structureel iets te laat komt? Kennis van mij heeft er veel gedoe mee gekregen, wat ik ergens wel begrijp. Nu wordt ze geklokt, echt heel kinderachtig dat ze dit nodig heeft. Het maakt bij haar ook niet uit: iedereen moet voor 9.00u er zijn en zij komt standaard 5-10 minuten later. Maar als je voor 9.30u op je plek moet zitten, zou ze weer standaard 9.35-940u binnenkomen. Ik begrijp die houding nooit zo goed.
<<

anoniem203

Bericht 20 Jan 2016 15:54

Re: Op tijd op je werk zijn.

Nee helemaal niet. Ik werk in een winkel die om 9 uur open gaat en je moet eigenlijk om 8.30 beginnen. Ik ben er meestal rond 8.35 en mijn collega (nouja eigenlijk mijn bazin) ;) ook dus dan is het niet erg :) Wij hoeven ook niet te klokken oid en zijn altijd netjes om 9 uur geopend.
<<

Anoniem170

Bericht 20 Jan 2016 17:56

Re: Op tijd op je werk zijn.

Bij ons zijn ze wel vrij relaxed erin. Je mag tussen 7 en half 9 beginnen. Iedereen heeft wel vaste tijden voor zichzelf bepaald en houd die aan. Maar als je een keer 10 min later bent blijf je ook 10 min langer bijv.
Ik begin meestal rond 7 uur. Soms 5 min later, soms ben ik er precies op tijd.
<<

Anoniem216

Bericht 20 Jan 2016 20:48

Re: Op tijd op je werk zijn.

...
Laatst gewijzigd door Anoniem216 op 01 Okt 2017 10:48, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43723

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 21 Jan 2016 12:16

Re: Op tijd op je werk zijn.

Ik ben altijd minstens 20 minuten te vroeg. Ik houd namelijk rekening met dat m'n trein vertraging heeft. En je moet klokslag beginnen en klaar zijn om het eerste bericht op te pakken dus je wordt geacht al opgestart te zijn voor die tijd. Bovendien is het toch altijd wel even gezellig om iedereen weer te begroeten. Omdat we met shifts werken zie je niet elke dag dezelfde mensen dus soms zie je iemand langere tijd niet en dan wil je toch even bijkletsen. Een enkele keer ben ik echt veel te vroeg en dan begin ik gewoon eerder en een heel enkele keer ben ik net te laat ivm een trein. Daar zijn ze wel streng in. Je dient echt op tijd te zijn, zeker met overdrachten. Je werkt dus elke dag op een ander tijdstip maar dat wordt door je rooster bepaald, je hebt er zelf geen flexibiliteit in. Zo kan je de ene dag van 7.00-15.30 werken en de dag er na van 10.00 - 18.30 en dag daarna van 14.30-23.00 maar dit mag je niet zelf bepalen. En je wordt geacht echt vóór die tijd aanwezig te zijn.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem313

Bericht 21 Jan 2016 12:40

Re: Op tijd op je werk zijn.

Ik heb, met uitzondering van bijbaantjes op klantenservices tijdens mijn studententijd, nog nooit werk gehad met roosters of inklokken of zo. En maar goed ook denk ik, want ik zou er behoorlijk kriebelig van worden als ik dit allemaal zo lees. Ik maak mijn eigen agenda en bepaal mijn eigen werkdagen en ben daar inmiddels meer aan gewend dan ik me realiseer.
<<

Ramses

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 133

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:39

Bericht 21 Jan 2016 12:51

Re: Op tijd op je werk zijn.

Wij hebben ook flexibele werktijden. Het is de bedoeling dat je ergens tussen 7 en 11 begint, maar er is niemand die dat 'controleert'. Als ik in de ochtend besluit om thuis te blijven werken is het ook geen probleem. Dit is mede voortgekomen uit het feit dat mijn werk ook vaak in de avonden plaatsvind ergens tussen Vlissingen en Nijmengen. Dus die flexibiliteit is dan erg welkom.

Op de dagen dat ik op kantoor ben start ik ofwel rond 8 uur (vertrek voor de spits) ofwel tussen 10 en half 11 (vertrek na de spits).
<<

Snoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6939

Geregistreerd: 11 Dec 2013 12:19

Bericht 21 Jan 2016 12:59

Re: Op tijd op je werk zijn.

Ik ben er meestal 10 minuten op voorhand.
2012 & 2016
<<

Anoniem147

Bericht 21 Jan 2016 15:35

Re: Op tijd op je werk zijn.

Harrison schreef:Ik vind het eigenlijk best wel bijdehand dat zij dus besloten heeft dat jij eerder moet beginnen en niet dat zij nog max 5 minuten langer blijft haha! Dus ik vind niet dat jij had moeten bellen. Je bent niet te laat, je bent alsnog gewoon ruim op tijd.


Zo mee eens. Dikke doei. Is zij de baas ofzo. Ik word echt recalcitrant van dat soort mensen.

Ik vind banen waar je precies op een bepaald tijdstip ergens moet zijn altijd irritant hahaha. Okee dit klinkt best fout volgens mij. Maar ik heb ook banen gehad waarbij 'rond' half 9 moest beginnen. Als ik dan iets later was dan bleef ik gewoon wat langer zitten.

Nu op stage ook. Mijn mentor is er altijd rond 8 uur. Soms zit ze er 7:50 uur al soms 8:10 uur als haar dochter niet meewerkt. Ik kom ook een beetje aanwaaien tussen 8 en 8:15 uur.
<<

Anoniem189

Bericht 21 Jan 2016 15:55

Re: Op tijd op je werk zijn.

De kinderen kunnen vanaf 08:20 uur binnen komen. Ik ben er altijd rond 07:50 uur.
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9778

Geregistreerd: 04 Sep 2013 12:33

Bericht 21 Jan 2016 16:04

Re: Op tijd op je werk zijn.

Ik denk dat het ook aan je werk ligt. Als je op een klantenservice werkt waar op 8 uur de lijnen opengaan, kan je dan natuurlijk niet nog een kopje koffie gaan halen. Dus dan is het logisch dat je er bent voor 8 uur. Maar ik heb ook ooit een bijbaantje gehad dat wilde dat ik er altijd 15 minuten eerder was. (om nog eerst een bakkie koffie te drinken was het verhaal). Maar ik dronk geen koffie, kwam daar aan en moest gelijk short om en gaan. Zo starten ik altijd standaard een kwartier voor tijd met werken die ik niet kon schrijven en mijn collega die dan direct mocht stoppen moest dan maar tot kwart voor opschrijven. Lekker hoor een kwartier geen loonkosten standaard :palm:

Deed ik daarom ook niet altijd en dan kreeg ik ook echt opmerkingen dat ik laat was, terwijl ik wel al om vijf voor werktijd aan een tafel stond gasten te helpen. Maar oh oh wat was ik laat :laughcry:
<<

Anoniem147

Bericht 21 Jan 2016 18:40

Re: Op tijd op je werk zijn.

Dat vond ik aan de kassa zo vervelend. Dan kon je niet om 5 uur gewoon opstaan en weggaan. Ik werkte in een hele grote/drukke supermarkt en daar waren altijd veel kassa's open. Dan moest je dus wachten tot je overgenomen werd. Bleuh ik vond het al stom en als ik dan de klok na vijven zag tikken zat ik mezelf altijd op te vreten haha.
<<

Pippin

Kwebbel

Berichten: 434

Geregistreerd: 19 Sep 2013 15:18

Bericht 21 Jan 2016 21:55

Re: Op tijd op je werk zijn.

Bij ons mag je je eigen werktijd bepalen. Als je je uren maar werkt. Nu werk ik ook regelmatig thuis of zit ik een dag op een andere afdeling. Mijn baas houdt het echt niet in de gaten. Wij houden wel bij hoeveel uur we werken, maar dat is meer om aan te tonen hoeveel tijd we aan alles besteden.
Ik heb ooit ergens gewerkt aan de telefoon waarbij ik om 8 uur samen met een collega moest beginnen. We hadden onze computer opgestart en ik was al ingelogd in het belsysteem. Om 6 over 8 komt die collega erachter dat hij vergeten was in te loggen. Intussen had er nog niemand gebeld. Toch moest hij van de teamleider 6 min langer blijven terwijl zij hem allang gezien had en wist dat er nog niet gebeld was. Ik vond dat toen zo raar.
<<

yes1984

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 537

Geregistreerd: 14 Nov 2013 09:56

Bericht 24 Jan 2016 13:55

Re: Op tijd op je werk zijn.

Meestal ben ik 10 minuten van te voren aanwezig. Dan heb ik nog even tijd om de computer op te starten e.d. Wanneer het dan echt tijd is, kan ik ook lekker aan de slag. Te laat ben ik nog nooit geweest.
Afbeelding
Afbeelding
* 3-1-2009* en * 26-11-2012*
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 24 Jan 2016 14:33

Re: Op tijd op je werk zijn.

Marni schreef:Dat vond ik aan de kassa zo vervelend. Dan kon je niet om 5 uur gewoon opstaan en weggaan. Ik werkte in een hele grote/drukke supermarkt en daar waren altijd veel kassa's open. Dan moest je dus wachten tot je overgenomen werd. Bleuh ik vond het al stom en als ik dan de klok na vijven zag tikken zat ik mezelf altijd op te vreten haha.


Ik heb ook een poosje kassa gedraaid, wat jaren geleden. Ik deed het als bijbaantje en werkte dus vaak koopavond. Als de winkel dan bijv om 8u dichtging, sloten alle vaste caissières om 19.55 hun kassa en kon ik alle klanten afhandelen die om 19.50 nog even binnen kwamen voor hun weekboodschappen.
VorigeVolgende

Terug naar Werk & studie

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

cron