Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Op tijd op je werk zijn.

<<

Theeleut

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 669

Geregistreerd: 01 Sep 2013 22:04

Bericht 19 Jan 2016 20:54

Re: Op tijd op je werk zijn.

Ik ben meestal een kwartier voor tijd op mijn werk. Files heb ik niet onderweg dus het moet raar looen wil ik te laat komen.
Ik vind het fijn om eerst een thee te drinken en de zaak fatsoenlijk te openen voor er klanten binnen komen.
Een collega waar ik 1 dag mee werk komt altijd een paar minuten voor 9 binnen. Lijkt mij niet prettig opstarten. Het is dat ik vroeg ben anders zouden de klanten voor de deur moeten wachten.
05-05-2005 01-05-2011
<<

anoniem203

Bericht 19 Jan 2016 20:56

Re: Op tijd op je werk zijn.

Ik ben altijd iets te laat. Maar mijn collega waar ik het meest mee werk ook dus het is opzich niet erg ;)
<<

Anoniem236

Bericht 19 Jan 2016 20:58

Re: Op tijd op je werk zijn.

June schreef:
Lotus schreef:Als ik te vroeg ben kan ik in de auto wel m'n mail checken of inlezen.

Kun je dan het gebouw nog niet in? Of bedoel je te vroeg voor die afspraak?


Ik zit in de ambulante hulpverlening. Dus bij cliënten thuis. Bij sommigen kan ik ook eerder komen, maar vind even in de auto zitten met de radio aan en de tablet ook geen probleem.
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11145

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 19 Jan 2016 21:16

Re: Op tijd op je werk zijn.

Wij moeten vijf minuten van te voren inklinken. Doe je dat niet krijg je een gedrags formulier. Daar moet je er niet te veel van verzamelen. Ik kom wel eens te laat maar dan bel ik even en dat komt dan omdat ik een lekke band heb oid.
Ik ben er meestal een kwartier van te voren, dan kan ik me omkleden en nog wat drinken voor ik begin.
R. 2013
D. 2016
<<

Fantine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3726

Geregistreerd: 01 Jan 2015 13:05

Bericht 19 Jan 2016 21:17

Re: Op tijd op je werk zijn.

Ivm de doelgroep waarmee ik werk ben ik altijd ruim op tijd. Sowieso zit dit ook in mijn aard.
<<

Poison

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 467

Geregistreerd: 04 Aug 2015 10:09

Bericht 19 Jan 2016 21:28

Re: Op tijd op je werk zijn.

Ik ben altijd een kwartier voor tijd aanwezig. 10 miniten moet sowieso om op te starten. Maar ik vind het fijn: pc aanzetten, thee halen, alles opstarten, mail en nieuwsupdates bijlezen en starten.
27-12-2011
03-06-2013
<<

Anoniem152

Bericht 19 Jan 2016 21:34

Re: Op tijd op je werk zijn.

Bij mij op het werk geldt er geen strikte begintijd. De afdelingen gaan open om half 9.
Zolang je je uren maar maakt, ligt mijn werkgever niet echt wakker van hoe laat je begint. Neemt niet weg dat het niet echt collegiaal is als jij om 11.00 uur een keer binnen komt lopen.

Zelf begin ik altijd om half 8, dan gaat de deur open. Meestal ben ik 5 minuten te vroeg.
<<

Anoniem250

Bericht 19 Jan 2016 21:41

Re: Op tijd op je werk zijn.

Ik vind jouw collega vooral erg flauw. Je hebt prima gehandeld.

Ik ben helemaal vrij in hoe laat en wanneer ik kom of thuiswerk. Als ik een afspraak of vergadering ben zorg ik dat ik er 20 min van te voren ben, zodat ik rustig drinken kan pakken en nog even kan kletsen met collega's die ik tegenkom. Maar ook omdat ik niet gehaast met mijn jas nog aan binnen wil komen.
<<

teletascha

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 446

Geregistreerd: 07 Sep 2013 09:00

Bericht 19 Jan 2016 22:38

Re: Op tijd op je werk zijn.

Bij ons kun je tussen 7 en 9:30 beginnen. Ik moet dus heel erg mijn best doen om niet op tijd te beginnen. Verder heeel erg flexibel, kan altijd wel thuiswerken als ik prive afspraken heb zoals tandarts, consultatieburea etc. Daar staat wel tegenover dat ik 's avonds vaker nog dingen doe voor werk, en ruim meer uren draai dan in contract staat.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Zonnetje

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2452

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:49

Bericht 19 Jan 2016 22:59

Re: Op tijd op je werk zijn.

Meestal vijf minuten voordat ik moet beginnen, omdat dat zo uitkomt met de treintijden. Anders ben ik er 35 minuten van tevoren, dat vind ik wel wat veel van het goede. Als ik met de auto ga, ben ik er ongeveer een kwartier van tevoren.
<<

Anoniem167

Bericht 19 Jan 2016 23:05

Re: Op tijd op je werk zijn.

Ik houd niet van haasten, dus ik ben meestal 15/20 minuten van te voren aanwezig. Als ik om 8 uur begin; zit ik toch wel om 7.50u alle e-mails te lezen al & als ik om 10.00 begin zit ik om 9.45 al boven om bijgepraat te worden. Kleine moeite vind ik, andere collega's komen soms pas om 11/11.05 aanzetten en gaan uitgebreid koffie drinken.
<<

Beachgirl

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2148

Geregistreerd: 09 Sep 2013 19:18

Bericht 19 Jan 2016 23:32

Re: Op tijd op je werk zijn.

Wij beginnen om 8 uur en meestal kom ik ook iets voor 8 uur binnenrennen. Heb een lange reistijd en vaak het verkeer tegen maar ben te eigenwijs en te laks om eerder van huis te gaan.

Veel collega's van me komen rond 8en binnenvallen, zelfs de mensen die om de hoek wonen.
M. 💗 November 2020
L. 💙 Mei 2023
<<

Anoniem167

Bericht 19 Jan 2016 23:36

Re: Op tijd op je werk zijn.

Toen ik ruim 1,5 uur moest reizen ging ik op z'n vroegst weg, eerder dan 6 uur rijdt er nog niks namelijk, en deed ik echt m'n best om op tijd te zijn - maar kon ik niet ruim van te voren aanwezig zijn, maar daar werd ik zenuwachtig van eigenlijk...
<<

Anoniem286

Bericht 19 Jan 2016 23:59

Re: Op tijd op je werk zijn.

Ik ben ongeveer 10 min van te voren in huis, echter moet ik dan eerst omkleden. Meestal kom ik dan precies op tijd de zaal oplopen.Soms 1 min te laat omdat ik koffie pak.
<<

Anoniem185

Bericht 20 Jan 2016 00:26

Re: Op tijd op je werk zijn.

Ik ben meestal redelijk op tijd. In de ochtend ben ik er tussen 6:40 en 6:50 meestal, moet om 7:00 beginnen.
In de middag als ik late diens heb ben ik meestal om 12:30 met de auto aanwezig, stap ik om 13:00 uit en ben ik rond 13:15 op de afdeling terwijl ik om 13:30 moet beginnen. Aangezien we vaak file hebben, zorg ik dat ik wat eerder vertrek. Ik heb een leesboek liggen om een half uurtje te lezen als ik te vroeg ben.
<<

Anoniem173

Bericht 20 Jan 2016 01:04

Re: Op tijd op je werk zijn.

Sowieso altijd op tijd variërend van 15 minuten tot 1 minuut. Heb een hekel aan collega's die te laat komen zeker als je wil overdragen als mijn dienst erop zit
<<

Kreeft

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4227

Geregistreerd: 04 Sep 2013 02:06

Bericht 20 Jan 2016 01:18

Re: Op tijd op je werk zijn.

Ik pak om 10 uur (uur voordat ik moet beginnen) de bus (5 minuten fietsen vanaf huis), en die rijd er 20 min op. Dan 5 minuutjes lopen van de halte naar mijn werk, dan schiet ik meestal de AH binnen ( zit naast mijn werkplek) om wat te halen voor m'n ontbijt (of ik neem wat van thuis mee), en drink en eet dan rustig wat voordat ik moet beginnen. Even omkleden en dan start ik om 11 uur met werken.
<<

Anoniem221

Bericht 20 Jan 2016 01:31

Re: Op tijd op je werk zijn.

Dat ligt geheel aan mijn bui, maar meestal kom ik te laat binnen. Dat is helemaal niet erg, omdat we onze eigen pauzetijden indelen. Elke minuut die ik te laat ben in de ochtend haal ik in door mijn koffie en lunchpauzes in te korten. En daar ben ik wel zeer consequent mee. Ook de enige manier om legaal te laat te komen.
<<

Duchess

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 812

Geregistreerd: 01 Jul 2015 13:41

Woonplaats: Duiven

Bericht 20 Jan 2016 08:26

Re: Op tijd op je werk zijn.

Op mijn vorige werk, maakte het niet zo heel veel uit hoelaat je begon. (Toen ik tijdens het sollicitatiegesprek daar navraag over deed, was het antwoord tussen half 8 en een uur of 10, kijk maar wat je zelf prettig vind) Is natuurlijk wel zo dat als je om half 8 begint dat je dan om 4 uur alweer naar huis mag, en als je om 10 uur begint dat je dan tot half 7 moet blijven) ik begon meestal ergens tussen half 9 en 9. Tenzij er natuurlijk iets van een meeting geplant stond om 9 uur dan zorgde ik dat ik eerder was.

Heb ook wel eens ergens stage gelopen bij een dekbeddenbedrijf, en de eerste dag had ik me verslapen, dus ik dacht echt van Ow en nu kom ik net te laat, en dat op de eerste dag. Ik moet om 9 uur beginnen, kom ik daar na heel erg haasten om echt paar minuten voor 9 aan, is er nog helemaal niemand. Kon zelf niet eens naar binnen. Begon echt te twijfelen aan mezelf of het echt wel maandag was. Komt echt om precies 9 uur iedereen aanlopen / aanrijden. Om s middags allemaal precies stipt om half 6 weer te vertrekken. Heb dat altijd een beetje raar gevonden.
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8165

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:36

Bericht 20 Jan 2016 09:19

Re: Op tijd op je werk zijn.

Omdat ik met de trein ga ben ik altijd 30min te vroeg en ga ik 10min eerder weg. Die 10min moet ik wel inhalen op een dag dat ik een halve dag werk want eerder beginnen mag niet.
Vind het een beetje stom eigenlijk. Ze verwachten wel dat je je mail bijhoudt en daarom wat eerder komt (meestal weinig tijd tijdens openingstijden) maar eerder weg moet je inhalen. Bij mij is dat meten met 2 maten maar vooruit.
<<

Boerenkool

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1303

Geregistreerd: 17 Dec 2014 21:51

Bericht 20 Jan 2016 09:32

Re: Op tijd op je werk zijn.

Er wordt tussen 8 en 9 afgesproken. Ik probeer er dan om 8 uur te zijn, maar dit is nogal eens later. Komt ook regelmatig voor dat ik er pas om 9.30 uur ben ivm files. Het gebeurt overigens ook niet zelden dat de klant zelf te laat is.
<<

MrsMath

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2657

Geregistreerd: 02 Sep 2013 14:28

Bericht 20 Jan 2016 09:45

Re: Op tijd op je werk zijn.

Ik ben vaak net op het nippertje.
Vorig jaar was ik vaak te laat op dagen dat L en N naar het kdv moesten, nu begin ik op die dagen een uur later en gaat het wel goed.
L 7-10-2011
N 23-5-2013
<<

Miccie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1063

Geregistreerd: 02 Sep 2013 07:01

Woonplaats: Den Haag

Bericht 20 Jan 2016 11:21

Re: Op tijd op je werk zijn.

Ik mag zelf weten hoe laat ik begin, zo lang ik maar 8 uur werk.
Het is wel zo dat tussen 8:00-9:00 eigenlijk iedereen wel binnen is.
Ik begin de ene dag later dan de andere in verband met het wegbrengen naar de opvang.

Sinds ik zwanger ben, ben ik ook wat trager 's ochtends. Normaal was ik tussen 7:45-8:00 op werk. Dat is nu wel 8:30.

Ik ga op de fiets dus heb hooguit last van stoplichten en drukke kruispunten. Dat kan me overigens wel eens een 10 minuten vertraging opleveren. Wordt verder gelukkig niet moeilijk over gedaan.

June: ik vind ook dat je gewoon normaal gehandeld hebt. Als je collega tot 17:00 moet werken, moet diegene niet gaan klagen als je er alsnog 6 minuten voor tijd bent.
Ik had ook op mijn vorige functie collega's die met hun jas al aanzaten om 17:25 terwijl we tot 17:30 gebeld konden worden. Zodra het 17:30 was vlogen die weg, terwijl anderen altijd even op elkaar wachtte. Soms zat er nog een collega aan de telefoon. Vind het dan zo asociaal om weg te lopen.
Ik hoopte eigenlijk altijd dat die personen dan nog gebeld werden 1 minuut voor tijd.
Afbeelding

Afbeelding
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17374

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 20 Jan 2016 11:50

Re: Op tijd op je werk zijn.

Wat een doos June, jammer dat ze boven je staan :smile:

Ik vind dat, als je om 08:30 begint, om 08:30 ook echt aan het werk moet kunnen. Dus dan moet de computer aanstaan en moet je ingelogd zijn. Bij wijze van. Ik kom altijd zo vroeg dat ik nog even wat koffie kan drinken, me kan installeren, wat kletsen, en op tijd kan beginnen.
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Anoniem281

Bericht 20 Jan 2016 12:14

Re: Op tijd op je werk zijn.

Zora, als je dan tot 17:30 werkt, loop je dan ook om 17:30 naar buiten? Dus begin je met afsluiten e.d. om 10 voor half?
VorigeVolgende

Terug naar Werk & studie

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers