Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Wie heeft voorrang in deze situatie?

<<

Vajen

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 382

Geregistreerd: 10 Okt 2013 18:00

Bericht 19 Jan 2016 14:12

Wie heeft voorrang in deze situatie?

Ik vind het toch fijner om het weg te halen, bedankt voor jullie reacties!
Laatst gewijzigd door Vajen op 20 Jan 2016 11:53, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem173

Bericht 19 Jan 2016 14:15

Re: Wie heeft voorrang in deze situatie?

Ik zou zeggen
Sowieso iedereen op de voorrangsweg heeft voorrang maar geen van jullie reed daarop.
Groen komt van rechts en heeft daarmee voorrang op rood
Dus ik zou zeggen groen heeft voorrang.
Laatst gewijzigd door Anoniem173 op 19 Jan 2016 14:37, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Siem

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2321

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:25

Bericht 19 Jan 2016 14:24

Re: Wie heeft voorrang in deze situatie?

Op basis van de tekening zou ik zeggen groen om de reden die AM noemt groen komt van rechts.
<<

Duchess

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 812

Geregistreerd: 01 Jul 2015 12:41

Woonplaats: Duiven

Bericht 19 Jan 2016 14:24

Re: Wie heeft voorrang in deze situatie?

Volgorde van voorrang
- Blauw
- Groen
- Rood

want groen komt van rechts ten opzichte van rood.
<<

Anoniem304

Bericht 19 Jan 2016 14:25

Re: Wie heeft voorrang in deze situatie?

Er reed niemand op de voorrangsweg, dus dan komt groen van rechts en heeft voorrang, denk ik zo.
<<

Amandine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4567

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:35

Bericht 19 Jan 2016 14:26

Re: Wie heeft voorrang in deze situatie?

Ik zou ook zeggen groen. Rood en groen rijden op vergelijkbare wegen, in ieder geval geen voorrangsweg, dus dan lijkt me dat de regel dat rechts voorrang heeft van toepassing is.
A 06-11-2017
M 23-03-2020
<<

Anoniem282

Bericht 19 Jan 2016 14:27

Re: Wie heeft voorrang in deze situatie?

Groen.
<<

Maddie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5464

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:18

Woonplaats: Noord Holland

Bericht 19 Jan 2016 14:29

Re: Wie heeft voorrang in deze situatie?

Eens met de rest.
Augustus 2012
Augustus 2014
Mei 2016
<<

Vajen

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 382

Geregistreerd: 10 Okt 2013 18:00

Bericht 19 Jan 2016 14:30

Re: Wie heeft voorrang in deze situatie?

Gelukkig zeggen jullie hetzelfde wat ik ook denk :) Ik ben namelijk groen en heb naar mijn idee dus voorrang. Redenatie van rood is "ik reed op de voorrangsweg dus ik heb voorrang", maar daar reed hij niet, hij kwam er net op aanrijden (net zoals ik deed)
<<

anoniem203

Bericht 19 Jan 2016 14:32

Re: Wie heeft voorrang in deze situatie?

Groen idd. Heb je een getuige?
<<

Vajen

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 382

Geregistreerd: 10 Okt 2013 18:00

Bericht 19 Jan 2016 14:36

Re: Wie heeft voorrang in deze situatie?

Nee, die zijn helaas door gereden... Het was al snel duidelijk dat er alleen blikschade was en er is ook niemand gestopt om te checken hoe of wat ofzo. Op zo'n moment denk je er zelf ook niet aan om iemand te laten stoppen en als getuige te vragen.
<<

Anoniem304

Bericht 19 Jan 2016 14:40

Re: Wie heeft voorrang in deze situatie?

Vajen schreef:Nee, die zijn helaas door gereden... Het was al snel duidelijk dat er alleen blikschade was en er is ook niemand gestopt om te checken hoe of wat ofzo. Op zo'n moment denk je er zelf ook niet aan om iemand te laten stoppen en als getuige te vragen.
Maar op je schadeformulier teken de situatie toch ook? En dan zet je je handtekening eronder. Daar moet hij ook hebben staan dat hij uit die weg kwam en jij van rechts? Dat hij dan vindt dat hij al op de voorrangsweg reed zal de verzekering ook een worst wezen dan. Dan had hij bij wijze van spreke ook gas bij kunnen geven en 'ja ik was eerder' erop zetten. Hij had moeten wachten want jij kwam van rechts. Jij kan daar in je eigen woorden op zetten hoe jij denkt dat het zit en ik denk dat je dan gewoon je gelijk krijgt.
<<

Vajen

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 382

Geregistreerd: 10 Okt 2013 18:00

Bericht 19 Jan 2016 15:02

Re: Wie heeft voorrang in deze situatie?

Ja klopt, heb je ook gelijk in. Alleen begin ik nu zelf te twijfelen of het uit de tekening op het schadeformulier wel duidelijk genoeg blijkt dat hij uit die straat kwam en niet op de voorrangsweg reed.
<<

Anoniem304

Bericht 19 Jan 2016 15:11

Re: Wie heeft voorrang in deze situatie?

Vajen schreef:Ja klopt, heb je ook gelijk in. Alleen begin ik nu zelf te twijfelen of het uit de tekening op het schadeformulier wel duidelijk genoeg blijkt dat hij uit die straat kwam en niet op de voorrangsweg reed.

Als het goed nemen ze op verschillende momenten tijdens de afwikkeling contact met je op en je kan dan ook nog eens bezwaar maken. Het komt vast goed :).

Ik heb ook zoiets gehad. Of nouja heel andere situatie, maar die mevrouw gaf mij direct de schuld van iets waar we beide schuld aan hadden. Ik heb in 'mijn verhaal' een hele lange en duidelijke omschrijving gegeven en er eerlijk in gezet dat ik ons beide schuldig vond. Uiteindelijk was dat ook de uitslag. Maar het duurde lang zeg, dat is altijd jammer. Ik vind het nog steeds naar dat die vrouw zo zuur deed dus ik kan me helemaal voorstellen hoe je je voelt als zo'n man dan zo iets anders zegt.
<<

Amandine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4567

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:35

Bericht 19 Jan 2016 15:19

Re: Wie heeft voorrang in deze situatie?

Inderdaad, ik zou als ik jou was er ook een uitgebreide toelichting bij doen van het voorval en hoe jij er tegen aan kijkt.
A 06-11-2017
M 23-03-2020
<<

Vajen

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 382

Geregistreerd: 10 Okt 2013 18:00

Bericht 19 Jan 2016 15:31

Re: Wie heeft voorrang in deze situatie?

Ik heb de foto van Street view (google maps) gebruikt en daar alles op uitgetekend, maar anders had ik zelf een foto gemaakt van de situatie en die gebruikt (gisteravond was het te donker). Dat gaat samen met foto's van de schade, een toelichting en het schadeformulier naar de verzekering.
<<

Anoniem286

Bericht 19 Jan 2016 16:03

Re: Wie heeft voorrang in deze situatie?

We hebben ook zo'n kruising in de buurt, daar heeft groen inderdaad dan voorrang. Echter als die andere auto al dik op de voorrangsweg reed en groen net aan kwam knarren(wat me onaannemelijk lijkt maar oke) dan had groen voor de netheid even kunnen wachten.
<<

Anoniem222

Bericht 19 Jan 2016 16:07

Re: Wie heeft voorrang in deze situatie?

Ik zou ook zeggen groen voorrang inderdaad. Maar het hangt wel een beetje van de situatie af of ik ook vind dat rood volledig aansprakelijk is, dus of er ook nog iets van eigen verantwoordelijkheid bij kwam kijken. Zoals in de situatie die Highway benoemt.
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8146

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:36

Bericht 19 Jan 2016 19:59

Re: Wie heeft voorrang in deze situatie?

Groen had voorrang. Waar zit de schade? Kans is aanwezig dat ze nl daarop gaan bepalen of rood al wel of niet op de weg zat.

Wel rot zeg!
<<

Amandine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4567

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:35

Bericht 10 Feb 2016 09:51

Re: Wie heeft voorrang in deze situatie?

Hoe is het afgelopen? Heb je al bericht van je verzekering ontvangen?
A 06-11-2017
M 23-03-2020
<<

Vajen

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 382

Geregistreerd: 10 Okt 2013 18:00

Bericht 11 Feb 2016 08:14

Re: Wie heeft voorrang in deze situatie?

Bedankt dat je er nog naar vraagt :)
Ik heb 2 weken terug bericht ontvangen dat de tegenpartij aansprakelijkheid heeft erkend, gelukkig! Nu nog wachten op het geld.
<<

Anoniem304

Bericht 11 Feb 2016 08:57

Re: Wie heeft voorrang in deze situatie?

Oh wat fijn! Goed nieuws :)
<<

Amandine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4567

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:35

Bericht 11 Feb 2016 08:58

Re: Wie heeft voorrang in deze situatie?

Inderdaad goed nieuws! Fijn voor je.
A 06-11-2017
M 23-03-2020
<<

Vajen

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 382

Geregistreerd: 10 Okt 2013 18:00

Bericht 23 Mrt 2016 16:36

Re: Wie heeft voorrang in deze situatie?

Toch nog even een update voor wie zich de situatie kan herinneren en nieuwsgierig is:
Uiteindelijk is het zo dat we beide schuldig zijn en beide verzekeringen uit hebben gekeerd voor de ander. Mijn verzekering zegt dat dat is omdat je beide vanuit een woonerf komt en je dan alle verkeer voorrang moet geven, dat hebben wij beide niet gedaan. Blijft gewoon een vreemde situatie dus, maar er zit voor mij niks anders op dan de kosten van de tegenpartij te betalen (dat is gunstiger dan 5 trede naar beneden en al die jaren extra verzekering betalen).
<<

Anoniem167

Bericht 23 Mrt 2016 18:26

Re: Wie heeft voorrang in deze situatie?

O wel vervelend dat het toch zo afgelopen is, maar misschien wel de beste optie dan..
Volgende

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers