Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Sapkuur

<<

Elle123

Bericht 19 Jan 2016 09:50

Sapkuur

Wie heeft dat wel eens gedaan? Ik lees er veel verschillende verhalen over. De een zegt dat het heel goed is (maar beperkt tot 3 dagen) en de ander zegt dat het juist je hele stofwisseling platlegt.
En bestel je kant en klare sappen/soepen zodat je zeker alle voedingsstoffen binnenkrijgt of is zelf maken ook goed te doen? En hoe weet je wat je in die sappen moet doen en hoeveel je er van moet nemen?
Ik heb geen slowjuicer, dus zou het met de blender moeten doen.
Ik zou het eigenlijk eens willen doen om mezelf even te "resetten", om daarna wat gemakkelijker gezond te (blijven) eten.
<<

Anoniem215

Bericht 19 Jan 2016 13:13

Re: Sapkuur

Dit roep ik ook al jaren om te doen, maar nog nooit gedaan. Ik had bij de bieb een boek gehaald, ben alleen de titel vergeten. Ik zou er voor kiezen om alles zelf te maken. Dan zitten er geen toegevoegde dingen bij.
Ik wil het deze zomer eens echt gaan doen. Nu in de winter heb ik er niet zo'n zin in.
Ben benieuwd of iemand hier wel eens een sapkuur heeft gedaan.
<<

Peinture

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1304

Geregistreerd: 09 Sep 2013 18:27

Bericht 19 Jan 2016 13:57

Re: Sapkuur

Ik zou de sapkuur als ik jou was wel op 3 vrije dagen doen. Als je werkt zou ik er fruit en rauwkost bij eten. Ligt eraan welk werk natuurlijk. En ik raad je ook aan om het (meeste) zelf te maken :) Als je er nog 1 of 2 dagen aan wil plakken dat kan dat maar ik zou nooit langer dan 5 dagen doen.
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:26

Bericht 19 Jan 2016 14:49

Re: Sapkuur

IK weet niet, als je het wil gebruiken om jezelf te resetten voor een gezonde levensstijl denk ik niet dit zo gaat werken. Je gaat een paar dagen niet eten, en als je weer kán eten denk ik dat je lijf verlangt naar vette dingen. Zeker als je levensstijl niet zo is dat je gericht bent op gezonde dingen. Ik denk dat de overstap gewoon te groot is.

Voor het aanwennen van een gezonde levensstijl kan je beter stap voor stap te werk gaan. Dus eerst jezelf aanwennen bijv bij het ontbijt een gezonde smoothie te maken. Langzaam meer groenten eten etc etc.
<<

Elle123

Bericht 20 Jan 2016 10:33

Re: Sapkuur

Caro schreef:IK weet niet, als je het wil gebruiken om jezelf te resetten voor een gezonde levensstijl denk ik niet dit zo gaat werken. Je gaat een paar dagen niet eten, en als je weer kán eten denk ik dat je lijf verlangt naar vette dingen. Zeker als je levensstijl niet zo is dat je gericht bent op gezonde dingen. Ik denk dat de overstap gewoon te groot is.

Voor het aanwennen van een gezonde levensstijl kan je beter stap voor stap te werk gaan. Dus eerst jezelf aanwennen bijv bij het ontbijt een gezonde smoothie te maken. Langzaam meer groenten eten etc etc.


Gezond eten doe ik al, ik probeer zo weinig mogelijk producten met toevoegingen te eten (wat nog knap lastig is, ik heb bv nog geen enkele vegaburger of andere vleesvervanger gevonden zonder E612 (meestal vermelden ze dat nr niet, maar noemen ze het gistextracht, maiszetmel, gemodificeerd zetmeel en ga zo maar door)). ik drink ook geen frisdrank en nauwelijks alcohol (eigenlijk alleen water en groene thee). Ik eet ook geen witmeel (geen witte pasta, wit brood, witte rijst) en ik eet nauwelijks brood. Ongeveer 1x per 1 a 2 weken halen we een frietje. Dus we eten best al wel gezond, ik vind alleen dat ik te veel snoep.
Ik ben er nog niet achter wat ik moet aanpassen in mijn eetpatroon om de behoefte aan zoet na het eten te verminderen, maar ik heb na elke maaltijd dus behoefte aan zoet. Dat kan een magnesiumtekort zijn, maar van de magnesiumtabletten die ik kreeg van de mesoloog werd mijn huid opeens heel slecht.

Vandaar dat ik het zou willen proberen, even reset, die suikerbehoefte omlaag (moet ik wel vooral groenten in die sapjes doen natuurlijk) en daarna weer gewoon gezond eten maar niet/minder snoepen.
<<

Elle123

Bericht 20 Jan 2016 10:35

Re: Sapkuur

Peinture schreef:Ik zou de sapkuur als ik jou was wel op 3 vrije dagen doen. Als je werkt zou ik er fruit en rauwkost bij eten. Ligt eraan welk werk natuurlijk. En ik raad je ook aan om het (meeste) zelf te maken :) Als je er nog 1 of 2 dagen aan wil plakken dat kan dat maar ik zou nooit langer dan 5 dagen doen.


Ik heb een zittend beroep, dus dat moet geen problem zijn. Op vrije dagen ben ik juist veel actiever. Ik sport wel veel, dus misschien moet ik het dan doen op dagen dat ik niet (veel) sport. 5 km rennen moet dan nog wel lukken lijkt mij, maar geen krachttraining. Ik las ergens dat je beter niet langer dan 3 dagen kunt doen, omdat daarna je stofwisseling plat ligt en zodra je dan weer gaat eten, je echt aankomt en dat is niet helemaal de bedoeling.
<<

Reva

Yipyapper

Berichten: 1966

Geregistreerd: 18 Nov 2013 21:57

Bericht 20 Jan 2016 15:40

Re: Sapkuur

Ik heb het vijf dagen gedaan, van die dagen moest ik er ook gewoon 5 werken en ik heb een staand beroep waarbij ik de hele dag ook aan het traplopen ben. Ik voelde me echt super, geen honger gehad en eten niet eens echt gemist. Ik was vooral 'bang' voor de psychische honger of gevoelens/emoties die los zouden komen. Eind januari ga ik het voor de tweede doen, nu een niveau 'dieper'.
June schreef:Kruiden naar beschikbaarheid en emotie.
<<

Reva

Yipyapper

Berichten: 1966

Geregistreerd: 18 Nov 2013 21:57

Bericht 20 Jan 2016 15:43

Re: Sapkuur

Ik had overigens TOTAAL NIET dat ik daarna wilde schransen of noem het op. Helemaal geen trek ook meer in zoetigheid. Vond cola zelfs heel raar smaken toen ik na de opbouwfase uit gewoonte een slokje nam bij mijn ouders thuis. Riep naar mn moeder dat de cola niet meer goed was omdat ik geen cola proefde, maar alleen suiker. Zowel mijn moeder als vader proefde niks raars aan de cola, waarop mn moeder vroeg of het niet door de detox kon komen haha.
June schreef:Kruiden naar beschikbaarheid en emotie.
<<

Elle123

Bericht 20 Jan 2016 16:20

Re: Sapkuur

Reva schreef:Ik heb het vijf dagen gedaan, van die dagen moest ik er ook gewoon 5 werken en ik heb een staand beroep waarbij ik de hele dag ook aan het traplopen ben. Ik voelde me echt super, geen honger gehad en eten niet eens echt gemist. Ik was vooral 'bang' voor de psychische honger of gevoelens/emoties die los zouden komen. Eind januari ga ik het voor de tweede doen, nu een niveau 'dieper'.


Goed om te horen! Ik heb sowieso niet heel snel honger dus denk dat ik ook wel prima functioneer. Alleen het eten om te kauwen en voor "de lekker" zou ik wel echt missen. Waar heb jij de sappen vandaan gehaald? Of heb je ze zelf gemaakt? En waar heb je dan de richtlijnen vandaan, hoeveel je van alles moet gebruiken?
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:26

Bericht 20 Jan 2016 16:24

Re: Sapkuur

Ohh dat klinkt best goed dan Reva! Heb je het zelf gedaan of heb je ergens de sapjes gekocht?
<<

Reva

Yipyapper

Berichten: 1966

Geregistreerd: 18 Nov 2013 21:57

Bericht 20 Jan 2016 17:07

Re: Sapkuur

Ik heb het bij juice brothers gedaan. Ontzettend vriendelijke mensen en fijne begeleiding. Je haalt daar elke ochtend de sappen vers op voor die dag (als je wil ook nog een dag daarna, maar liever vers elke dag) en dan stonden we ook even te praten Hoe ik me voelde of waar ik tegenaan liep of wat ik kon verwachten van 'die' dag. Zij waren het ook die zeiden dat er vaak op dag 3 of 4 emotionele dingen loskomen, omdat je ook niks weg kan eten of je gedachten kan verzetten met eten. Omdat het zo goed ging heb ik in overleg met hun ook de laatste twee dagen nog wat sappen uit een diepere variant gekregen ipv die van mijn eigen kuur. Zijn twee broers die het zijn gestart, zitten nu inmiddels meerdere zaken in Amsterdam en Amstelveen. Ik ben echt groot fan. Het niet kauwen heb ik bizar genoeg niet echt gemist, al had ik me daar wel heeeeel erg op voorbereid. Ik heb mezelf wel een ongeluk geplast. Mn huid was ook enorm mooi trouwens!
June schreef:Kruiden naar beschikbaarheid en emotie.
<<

Anoniem222

Bericht 20 Jan 2016 17:23

Re: Sapkuur

Haha wat een enthousiasme Reva! De Juice Brothers zijn fijn ja. Werken leuke mensen.
Ik heb nog nooit een sapkuur gedaan maar zou het eigenlijk wel willen. Er zit op de Ferdinand Bol ook een leuke sapbar waar ik nog een 10 euro kortingsbon van heb dus misschien moet ik het maar gewoon doen binnenkort.
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:26

Bericht 20 Jan 2016 17:43

Re: Sapkuur

Reva schreef:Ik heb het bij juice brothers gedaan. Ontzettend vriendelijke mensen en fijne begeleiding. Je haalt daar elke ochtend de sappen vers op voor die dag (als je wil ook nog een dag daarna, maar liever vers elke dag) en dan stonden we ook even te praten Hoe ik me voelde of waar ik tegenaan liep of wat ik kon verwachten van 'die' dag. Zij waren het ook die zeiden dat er vaak op dag 3 of 4 emotionele dingen loskomen, omdat je ook niks weg kan eten of je gedachten kan verzetten met eten. Omdat het zo goed ging heb ik in overleg met hun ook de laatste twee dagen nog wat sappen uit een diepere variant gekregen ipv die van mijn eigen kuur. Zijn twee broers die het zijn gestart, zitten nu inmiddels meerdere zaken in Amsterdam en Amstelveen. Ik ben echt groot fan. Het niet kauwen heb ik bizar genoeg niet echt gemist, al had ik me daar wel heeeeel erg op voorbereid. Ik heb mezelf wel een ongeluk geplast. Mn huid was ook enorm mooi trouwens!


Oh ja kijk. Ik woon in Vleuten. Daar zitten geen juice brothers! Je kan het wle online bestellen volgens mij bij meerdere zaken maar het is zó duur. Ik heb overigens wel eens een semi sapkuur gedaan van Rens Kroes. Die had ze op haar website staan. Die heb ik toen gevolgd.
<<

Anoniem290

Bericht 17 Aug 2020 15:03

Re: Sapkuur

Oh wacht deze wel. Kan mijn reactie op het andere topic weg!

Zijn er nog ervaringen bij gekomen inmiddels?

Terug naar Beauty & mode

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers