Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Tips voor lange vlucht

<<

JaneDoe

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2143

Geregistreerd: 07 Sep 2013 20:12

Bericht 19 Jan 2016 04:05

Tips voor lange vlucht

Nog precies 43 dagen en dan stap ik in het vliegtuig....om daar vervolgens 23 uur in door te brengen voordat ik in Australië aankom (met hele korte benen-strek-stop in Singapore).

Ik heb 2 jaar terug naar Thailand gevlogen, en die vlucht ben ik wel redelijk doorgekomen met 5 films, maar dit is minstens 2x zo lang, dus.... wie heet dé gouden tips om de reis toch een beetje redelijk door te komen?

Slapen in een vliegtuig is me helaas nog nooit gelukt. Heb wel al slaapmedicatie geregeld via de huisarts, ga van de week thuis even kijken hoe mijn lijf daarop reageert, en dan kan ik dat altijd innemen.

Maar wat zijn nog meer goede tips? qua houding,eten,drinken,vermaak etc?

Alles is welkom!
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43708

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 19 Jan 2016 04:22

Re: Tips voor lange vlucht

Laagjes aantrekken. De meeste mensen hebben t koud aan boord maar het was tijdens de laatste paar vluchten waar ik op zat zo bloedheet, echt zo heet dat ik koud water over mezelf heb gegooid en een keertje ben ik bijna flauwgevallen. Ik kan echt slecht tegen die hitte aan boord merk ik.

Viel me op dat Bangkok best dichtbij was nog, het was tien uur vliegen. Singapore is natuurlijk wel iets verder weg maar een transfer is dus wel lekker om tussendoor dan even de benen te strekken tijdens je transfer.

Ik kijk zelf geen zes films maar probeer altijd iig even m'n ogen dicht te doen, zelfs al slaap ik slecht. Qua vermaak lees ik de lonely Planet een beetje en verder heb ik niet veel vermaak nodig. Vind het wel lekker om eens een paar uur niets te doen. Ik zet het schermpje altijd op de flight map en dan kijk ik naar de plaatsen op de kaart. Vind ik leuk en rustgevend.

En heel veel water drinken. Altijd bij je drankje een extra glaasje water vragen en als je naar de wc loopt tussendoor ook altijd extra glaasje water vragen. Goed vochtig blijven.
Let's discover the world together.
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11401

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 19 Jan 2016 07:15

Re: Tips voor lange vlucht

Heen is Bangkok idd tien uur, terug is het twaalf uur vliegen.

Ik kijk films, lees een boek (of twee), had een haaksetje mee (hele vlucht en vakantie niet naar omgekeken), slaappil genomen en vier uurtjes geslapen, goed drinken, nootjes halen...en drie keer naar de wc. Dat was het wel. Je er op instellen dat het een lange zit wordt.

Een lange broek, hemdje, shirt, fleecevest en sjaal waren bij onze nachtvlucht aan de frisse kant. Gelukkig kregen we een dik dekentje.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

JaneDoe

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2143

Geregistreerd: 07 Sep 2013 20:12

Bericht 19 Jan 2016 07:36

Re: Tips voor lange vlucht

Warm Marin? echt? Ik heb het ook meestal juist koud aan boord. Was inderdaad van plan laagjes aan te trekken, lekker mn joggingbroek en een grote sjaal/omslagdoek mee te nemen. Met wie vloog je?

Naar Thailand had ik ook slaappillen gehad, maar alsnog sliep ik voor geen meter. Op de heenvlucht wel geprobeerd te slapen, maar terug dus gewoon films blijven kijken, werkte goed :laughcry: Al zie ik op de website van singapore air echt alleen maar onbekende en, zo op het eerste gezicht, geen interessante films staan. Ach.... hoe dan ook, uiteindelijk kom ik een keer in Australië aan.

Ik heb gelukkig voor de allereerste nacht een airport hotel geboekt, omdat ik laat aankom en nog 1 nachtje goede slaap wil hebben, en niet meteen in zo'n dorm met nog tig mensen.

Water drinken is inderdaad ook een goeie. Irritante vind ik dan alleen weer wel dat ik bij het raam zit en de mensen naast me zo vaak moet irriteren als ik naar de wc moet... maar dat is dan maar niet anders
<<

Sawadee

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2526

Geregistreerd: 02 Jan 2016 16:21

Bericht 19 Jan 2016 10:42

Re: Tips voor lange vlucht

Goed boek mee of tijdschriften. Leuke apps op je telefoon of tablet zetten (tegenwoordig kan je je telefoon vaak wel opladen in het vliegtuig).

Verder niet veel tips, het blijft gewoon altijd beetje ellendig en kwestie van uitzitten.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43708

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 19 Jan 2016 12:09

Re: Tips voor lange vlucht

Ik vloog met KLM, JaneDoe. En ja bloedheet, m'n man sliep (en hij zit altijd aisle en ik midden) dus ik kon er ook niet uit om even water over m'n polsen te stromen (dat helpt vaak) uit het fonteintje in de wc. Dus ik heb urenlang gewoon bloedheet zitten puffen en water uit waterflesje over m'n borst heen gegooid. Volgens de stewardess was het altijd zo warm, kwam door de slapende mensen. Ik had het twee jaar geleden vanuit dubai ook, toen viel ik zelfs bijna flauw door de hitte (en flauwvallen in vliegtuig doe ik wel vaker en is echt de kutste plek om flauw te vallen want geen frisse lucht). Ik kan er denk ik niet zo goed tegen die hitte.

Anyway, ik bedacht me nog wat... Ik trek altijd makkelijk zittende schoenen aan en neem van die lekkere sokken mee. Zit veel chiller. En als je dan naar de wc moet, wip je zo even je schoenen aan.
Let's discover the world together.
<<

Elle123

Bericht 19 Jan 2016 14:50

Re: Tips voor lange vlucht

Ik ben ook een slechte slaper. Toen ik voor de tweede keer in Thailand was heb ik daar Xanax gehaald (even vragen bij een apotheek en ze halen het ergens onder de toonbank vandaan). De terugreis heb ik 8 uur lang k.o. gelegen. Voelde me daarna nog wel een hele dag redelijk van de wereld.
Vanuit Curacao heb ik zelfs ook geslapen, we hadden die nacht ervoor een uur of 3 geslapen dus dan ben je wat sneller moe. Als ik vanuit Azie vlieg heb ik elke keer nog de vlucht van 1.30 gehad, dus als je dan kort slaapt en vroeg opstaat ben je al moe als je gaat vliegen.
Ik zit altijd aan het gangpad en kom er zeker 1x per uur uit om even te gaan lopen. Helaas weinig tips voor je, ik vind vliegen zo vervelend. Ik wordt altijd misselijk in het vliegtuig en krijg zo'n opgezwollen buik. Naar Mexico heb ik zelfs het laatste uur stand met mijn rug tegen het muurtje voor de keuken gestaan, kromgebogen om mijn buik enigszins in toom te houden.
Misschien kun je zo'n kleurboek voor volwassenen meenemen en kleurpotloden?
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43708

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 19 Jan 2016 14:56

Re: Tips voor lange vlucht

Maar even een vraag hoor, je hoeft toch niet perse te slapen? Ik slaap prima in een vliegtuig over t algemeen maar als t een keertje niet lukt, maakt het me ook niet uit. Ik had op die vlucht naar Bangkok ook maar een half uurtje gedoezeld en ben dan wel moe daarna natuurlijk, maar had daarna nog een vlucht plus nog een halve dag in Hanoi, nou een keertje zoveel doorhalen overleef ik wel. Dan maar moe, en zeker van een nieuwe stad krijg ik ook wel weer even een nieuwe energie kick.

Snap dat slapen prettig is om de tijd sneller door te komen en dat je zeker op zo'n super verre vlucht naar Australië wel echt even wilt slapen, maar een nachtje doorhalen is toch ook niet zo erg? Ik zou er zelf geen medicijnen voor halen in elk geval.
Let's discover the world together.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43708

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 19 Jan 2016 14:57

Re: Tips voor lange vlucht

Elle, wel heel vervelend dat je zo misselijk wordt er van! Daar heb ik helaas geen tips voor behalve misschien veel wandelen zodat je in beweging blijft?
Let's discover the world together.
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11401

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 19 Jan 2016 15:04

Re: Tips voor lange vlucht

Ik denk hetzelfde als jou Marin. Ik heb wel iets geslapen, waardoor ik gister overdag nog energie over had om meteen mijn tas uit te pakken, boodschappen te doen, etc.

Begin nu wel een beetje in te kakken op het werk, maar dat is de jetlag.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Anoniem173

Bericht 19 Jan 2016 15:43

Re: Tips voor lange vlucht

Ik slaap dus echt serieus nooit in een vliegtuig niet 5 minuten. 36 uur naar nieuw Zeeland was het toppunt. Ik was nog niet thuis of ik viel al om van slaap op de bank. Maar voor de rest nee ik slaap dus echt nooit haha.

Ik neem overigens altijd zelf ook iets van chips mee zodat ik iig wat zout te eten heb als er weinig wordt gedeeld
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11401

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 19 Jan 2016 15:45

Re: Tips voor lange vlucht

Vaak kun je in het keukentje drinken en nootjes of crackers pakken. Heb je meteen een loopje.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Anoniem173

Bericht 19 Jan 2016 15:52

Re: Tips voor lange vlucht

Jip schreef:Vaak kun je in het keukentje drinken en nootjes of crackers pakken. Heb je meteen een loopje.

Ja ligt wel aan de maatschappij vaak. Dus ik neem altijd maar iets mee.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43708

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 19 Jan 2016 15:58

Re: Tips voor lange vlucht

Ik hoopte zo op een ijsje ipv chips afgelopen keer omdat ik dat verfrissender vond maar kreeg zoutjes. Kreeg ik onwijze dorst van juist.

Oh ja als iemand nog een tip heeft om je neus goed vochtig te houden dan hoor ik het graag. Ik heb altijd zo'n droge pijnlijke neus!
Let's discover the world together.
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:26

Bericht 19 Jan 2016 16:17

Re: Tips voor lange vlucht

Ik vond dat ijsje helemaal niks juist. Zo plakkerig en zoet. Bij KLM had ik overigens echt het idee volledig volgepropt te worden.

Qua tips.. zorg er iig voor dat ej comfortabele kleding aan hebt. Het is een gruwel als je kleding hebt die niet lekker zit ergens. Ik zou ook zorgen voor laagjes. Volgens mij is het ook afhankelijk van waar je zit in het vliegtuig of het kouder of warmer is. De laatste keer heen had ik het heel warm, op de terugvlucht juist wat koud. Toen zaten we verder naar achteren in het vliegtuig.

Je hele tablet volgooien met muziek, boeken en misschien wat films downloaden? Je kan idd om een slaappil bi de huisarts vragen zodat je wellicht íets slaapt.
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9774

Geregistreerd: 04 Sep 2013 12:33

Bericht 19 Jan 2016 16:24

Re: Tips voor lange vlucht

Hier een tip voor als je alleen reis. Neem een stoel bij het gangpad. Dan hoef je niet over iemand heen te kruipen of dat je iemand niet wil wakker maken als je even je benen wil strekken of naar het toilet moet. Ik vind dat dus zo erg dat gevoel dat je vast zit. :laughcry:
<<

Anoniem170

Bericht 19 Jan 2016 18:19

Re: Tips voor lange vlucht

Ik probeer altijd te boeken met tussenstops. Toen ik naar Maleisie vloog, had ik een stop van een paar uur in Dubai expres genomen. In totaal ben je wel langer onderweg maar vind dat het de tijd breekt ofzo. Wel beetje laat alleen nu haha.
Warm aankleden, want als je het koud hebt dan slaap je sowieso al minder snel.
Ik kies juist altijd plek bij het raam, kan je tegen raam aanliggen :)
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9774

Geregistreerd: 04 Sep 2013 12:33

Bericht 19 Jan 2016 18:22

Re: Tips voor lange vlucht

Ik vind het raam juist zo enorm koud om tegen aan te liggen. Brrr. Maar zo heeft iedereen zijn voorkeuren natuurlijk :ja:
<<

JaneDoe

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2143

Geregistreerd: 07 Sep 2013 20:12

Bericht 19 Jan 2016 18:49

Re: Tips voor lange vlucht

Thanks voor alle tips sofar!

Ik vlieg met Singapore en kon helaas geen stoelkeuze meer opgeven. Ik heb een stoel toegewezen gekregen (bij het raam helaas...) en kan hier volgens hun niet meer vanaf wijken.

Ik neem mijn laptopje mee, maar ben nogal een kluns als het aankomt op dingen downloaden enzo, dus hier komt misschien een nogal stomme vraag; Ik heb videoland en netflix, maar heb in zo'n vliegtuig natuurlijk geen internetverbinding, dus daar kan ik niks mee.... toch? Hoe en waar moet ik dan films downloaden om op de vlucht te kunnen kijken?

Misschien dat ik toch vd week singapore airlines nog eens ga proberen te bellen en vragen of ik tóch bij het gangpad mag zitten.

Naar bangkok hoefde ik ook niet persé te slapen, die paar uur red ik wel, maar zo lang naar Australië hoop ik toch echt wel wat uurtjes slaap te pakken, puur omdat ik weer hoe bokchagrijnig ik wordt zonder slaap haha!
<<

Anoniem170

Bericht 19 Jan 2016 19:04

Re: Tips voor lange vlucht

Wat je kan doen, films op usb zetten en die op je laptop afspelen. Steeds meer maatschappijen hebben ook usb aansluiting in tvtje voor je, dan kan je hem daarin doen
<<

Anoniem253

Bericht 19 Jan 2016 19:50

Re: Tips voor lange vlucht

Roos' schreef:Wat je kan doen, films op usb zetten en die op je laptop afspelen. Steeds meer maatschappijen hebben ook usb aansluiting in tvtje voor je, dan kan je hem daarin doen

Wow dat is handig! Wij vliegen binnenkort met de dreamliner, weet jij of tui dit ook heeft?
<<

Prosecco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2144

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:55

Bericht 19 Jan 2016 20:14

Re: Tips voor lange vlucht

Marin schreef:Ik hoopte zo op een ijsje ipv chips afgelopen keer omdat ik dat verfrissender vond maar kreeg zoutjes. Kreeg ik onwijze dorst van juist.

Oh ja als iemand nog een tip heeft om je neus goed vochtig te houden dan hoor ik het graag. Ik heb altijd zo'n droge pijnlijke neus!


Insmeren met een wattenstaafje met vaseline
<<

Lady starstruck

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1725

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:18

Bericht 19 Jan 2016 20:42

Re: Tips voor lange vlucht

Tabbie schreef:Ik vind het raam juist zo enorm koud om tegen aan te liggen. Brrr. Maar zo heeft iedereen zijn voorkeuren natuurlijk :ja:

Ik ook! En ik word echt gek van die ronkende motoren. En die hoor je nog harder als je tegen het raampje aan ligt. En ik ga daar natuurlijk ook nog eens op letten.
L. 02-03-2016
A. 15-01-2018
♥️♥️
<<

Anoniem170

Bericht 19 Jan 2016 21:16

Re: Tips voor lange vlucht

Champagne schreef:
Roos' schreef:Wat je kan doen, films op usb zetten en die op je laptop afspelen. Steeds meer maatschappijen hebben ook usb aansluiting in tvtje voor je, dan kan je hem daarin doen

Wow dat is handig! Wij vliegen binnenkort met de dreamliner, weet jij of tui dit ook heeft?


Volgens mij wel! Maar volgens mij moet je daar wel voor betalen.
Haha grappig dat meningen verschillen van het raam, ja die motoren is wel een dingetje maar doe dan muziek in :)
<<

Birdie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2099

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:20

Bericht 19 Jan 2016 22:42

Re: Tips voor lange vlucht

Heb je een lange overstaptijd op Singapore? Zo ja, zie http://www.singaporeair.com/en_UK/promo ... promotion/ Zo heb ik toen gratis gegeten en een gratis mascara gehaald :-D

Ik zit trouwens ook het liefst bij het raam en neem zo'n opblaasbaar kussentje nog mee zodat het niet zo koud en hard is en het lawaai wat dempt. En dan vaak ook nog met een vestje of zo zodat ik geen last van een stijve nek krijg.
Volgende

Terug naar Reizen & vakanties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

cron