Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


stacaravan in zuid-frankrijk met kinderen

<<

Amaryllis

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 519

Geregistreerd: 16 Okt 2013 14:10

Bericht 18 Jan 2016 17:02

stacaravan in zuid-frankrijk met kinderen

Hoi!

Ik ben op zoek naar een leuke en gezellige camping.
We willen graag richting zuid-frankrijk.
Hebben jullie nog tips of ervaringen?
Er is echt zoveel keuze! Ik zie door de bomen het bos niet meer..
<<

Anoniem154

Bericht 18 Jan 2016 17:22

Re: stacaravan in zuid-frankrijk met kinderen

Ik lees mee. Wij wilden eigenlijk in Z Frankrijk gaan kamperen, maar ik vermoed dat wij geen tent mee gaan krijgen, met alle overige benodigdheden (stoeltjes, tafel, buggy, speelgoed, fietsje, tassen, etc etc).

Dus nu zoeken we een stacaravan of een kant en klare tent.
<<

-Ieniemienie-

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1477

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:23

Bericht 18 Jan 2016 21:04

Re: stacaravan in zuid-frankrijk met kinderen

Wij hebben een sta caravan gehuurd op camping: la sirene in Argeles sur met. Het word onze eerste keer dus verder nog geen ervaring.

We hebben voor deze camping gekozen omdat hij is voor de kinderen ideaal leek. En we zochten een camping met redelijk veel Nederlanders omdat de kinderen dan makkelijker contact maken.
Ben dus ook erg benieuwd of het gaat bevallen :)
Insta: klippies_haarspeldjes

♡ 2009 ♡ & ♡ 2011 ♡
<<

Viva

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2519

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:42

Bericht 18 Jan 2016 21:40

Re: stacaravan in zuid-frankrijk met kinderen

Gave camping inieminie!
Ik lees ook mee, wij willen ook naar zuid frankrijk, maar dan meer in de buurt van Frejus/cannes. Lastig om een camping te zoeken, zie ik een leuke, zijn de recensies weer slecht... Of is het vrij prijzig...
Ik had al wel via de zoekmachine iemand gevonden die daar ook geweest is wat jaren terug, maar misschien lees ik hier meer opties nog ;-)
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10385

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:55

Bericht 18 Jan 2016 21:42

Re: stacaravan in zuid-frankrijk met kinderen

Wij hebben een huisje op een park geboekt. Zijn allemaal particuliere huisjes.
100 km onder Bordeaux.
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Gijs.

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3165

Geregistreerd: 13 Apr 2014 10:04

Bericht 18 Jan 2016 21:45

Re: stacaravan in zuid-frankrijk met kinderen

La Sirene ben ik vroeger wel eens geweest, leuke camping!

Wij zijn afgelopen jaar naar chateau de la galaure geweest. Mooie camping met veel voorzieningen voor kinderen, maar niet zo heel groots opgezet. Stacaravan met veranda afgesloten met hekje; ideaal met kruipend kind. En sowieso heel prettig om een eigen douche en toilet te hebben.
Enige nadeel is dat wij in het voorseizoen zijn gegaan en in de omgeving heel veel nog gesloten was.
I made a wish and you came true
L. 22-01-2012 M. 16-05-2014
<<

teletascha

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 446

Geregistreerd: 07 Sep 2013 09:00

Bericht 18 Jan 2016 22:13

Re: stacaravan in zuid-frankrijk met kinderen

Google eens op 'franceloc' , dat zijn allemaal campings met heel veel voorzieningen voor kids, en veel mooie zwembaden.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Amaryllis

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 519

Geregistreerd: 16 Okt 2013 14:10

Bericht 21 Jan 2016 11:27

Re: stacaravan in zuid-frankrijk met kinderen

Bedankt voor de tip Teletascha.

Ik ben wel benieuwd hoe jullie dat zien of al hebben ervaren.
Ik vind al die campings zo enorm groot. Ik zou als de dood zijn mijn kinderen kwijt te raken.
<<

Anoniem171

Bericht 23 Jan 2016 15:11

Re: stacaravan in zuid-frankrijk met kinderen

Wij zijn naar camping La Bastiane geweest (http://www.labastiane.nl) even buiten Fréjus.
Wij hadden daar een stacaravan geboekt, caravan lag in een pijnboombos met veel ruimte rondom. En een heel fijn hek om de veranda waardoor de jongste er niet af kan.

Wij zijn er geweest in mei - juni, het was toen rustig op de camping.

Camping is netjes verzorgd, klein kampwinkeltje, kinderbad, diepe bad recht toe recht aan (vonden wij fijn om kids goed in de gaten te houden). Om het zwembad ligt kunstgras (was fijn met kruipende baby).

Wij hadden geen animatie (misschien wel in het hoogseizoen) maar daar hadden we geen behoefte aan.

Camping ligt wel afgelegen, alles moet met de auto. Voor ons geen probleem omdat we er toch graag op uit aan. Het strand bij Fréjus vonden we niet zo fijn (zee werd heel snel heel diep). Als we naar het strand gingen dan gingen we naar Saint Aygulf.

Leuke uitstapjes gemaakt in de omgeving: Monaco, Antibes en Georges du Verdon vonden we heel mooi.
St Tropez en Cannes, leuk om te zien maar toch een beetje vergane glorie.
<<

Anoniem315

Bericht 23 Jan 2016 16:16

Re: stacaravan in zuid-frankrijk met kinderen

Wij huurden een chalet op een camping in de Franse Alpen aan het Serre de Poncon. Volgens mij heette de camping ook zoiets. Supermooie plek en ligging.
<<

teletascha

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 446

Geregistreerd: 07 Sep 2013 09:00

Bericht 23 Jan 2016 18:11

Re: stacaravan in zuid-frankrijk met kinderen

Amaryllis schreef:Bedankt voor de tip Teletascha.

Ik ben wel benieuwd hoe jullie dat zien of al hebben ervaren.
Ik vind al die campings zo enorm groot. Ik zou als de dood zijn mijn kinderen kwijt te raken.



Mijn kinderen zijn geen weglopers volgens mij.... Als ze 20 m weglopen van de caravan dan draaien ze weer om, en komen terug. Bovendien hadden we vorig jaar echt een enorm speelterrein achter onze caravan, waardoor ze een zee van ruimte hadden om te spelen. Sowieso spraken we ook met de (buur) ouders af wie er even vanuit een ligstoel de spelende kids in het oog hield. En in het zwembad is het sowieso dat we allebei op 1 kind letten. En als we zelf even van de glijbanen afwillen, dan zeggen we dat ook heel duidelijk tegen elkaar zodat de ander weet dat ie 2 kids in de gaten moet houden,
Afbeelding
Afbeelding
<<

Patsy

Bericht 25 Jan 2016 15:29

Re: stacaravan in zuid-frankrijk met kinderen

Amaryllis, als je naar een kleinere camping wilt kan ik je Ludo Camping in Lussas aanraden. Dat is in de Ardeche. http://www.ludocamping.mobi

In de Vaucluse zit Camping Le Ventoux, met uitzicht op de Mont Ventoux. Ook een kleine, maar fijne camping. http://www.camping-le-ventoux.com

Viva, wij zijn een aantal jaren geleden op camping St Aygulf Plage geweest. Wij vonden het een fijne camping, het is wel een grote camping. http://www.campingdesaintaygulf.fr/nl/
<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9419

Geregistreerd: 25 Nov 2015 16:30

Bericht 25 Jan 2016 15:52

Re: stacaravan in zuid-frankrijk met kinderen

Wij gaan (als er nog plek is) naar camping les sablons in portiragnes plage. Een camping direct aan het strand. Mijn man is er al veel vaker geweest toen hij jong was en het ziet er wel mooi uit. Heb toevallig net een mail met een reserveringsverzoek gestuurd!
⁠♡♡♡
<<

Anoniem185

Bericht 25 Jan 2016 19:16

Re: stacaravan in zuid-frankrijk met kinderen

-Ieniemienie- schreef:Wij hebben een sta caravan gehuurd op camping: la sirene in Argeles sur met. Het word onze eerste keer dus verder nog geen ervaring.

We hebben voor deze camping gekozen omdat hij is voor de kinderen ideaal leek. En we zochten een camping met redelijk veel Nederlanders omdat de kinderen dan makkelijker contact maken.
Ben dus ook erg benieuwd of het gaat bevallen :)
Daar ben ik geweest! Kan het me niet meer herinneren en de foto's lijken er totaal niet meer op, maar ik weet nog wel dat ik het daar enorm naar mijn zin heb gehad! Ik was toen een jaar of 10 denk ik.
<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9419

Geregistreerd: 25 Nov 2015 16:30

Bericht 25 Jan 2016 21:21

Re: stacaravan in zuid-frankrijk met kinderen

Hmm vol, als iemand nog tips heeft voor een camping aan zee, graag!
⁠♡♡♡
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11842

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 26 Jan 2016 08:42

Re: stacaravan in zuid-frankrijk met kinderen

Wij zijn jarenlang naar Le Seringnan Place geweest. Een camping direct aan zee. Verder qua aanrijden ideaal, omdat je tot aan Beziers over de Peage kan rijden en daarna is het nog een klein half uurtje max tot aan de camping.

Ik weet wel dat het er in de loop der jaren gruwelijk veranderd is en dat het heel luxe is geworden. Voor de kinderen is er in elk geval genoeg te doen en qua uitstapjes ben je ook zo weer op weg om naar Montpellier te rijden, Carcasonne ligt er een uur vandaan rijden. Boodschappen kan je goed doen in één van de supermarches in Serignan.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Mickey

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1533

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:20

Bericht 26 Jan 2016 14:37

Re: stacaravan in zuid-frankrijk met kinderen

-Ieniemienie- schreef:Wij hebben een sta caravan gehuurd op camping: la sirene in Argeles sur met. Het word onze eerste keer dus verder nog geen ervaring.

We hebben voor deze camping gekozen omdat hij is voor de kinderen ideaal leek. En we zochten een camping met redelijk veel Nederlanders omdat de kinderen dan makkelijker contact maken.
Ben dus ook erg benieuwd of het gaat bevallen :)

Hier zijn wij 2 jaar geleden geweest, toen ik zwanger was van de jongste. De camping an sich is goed bevallen, maar de streek vonden we wat tegenvallen. De jaren ervoor waren we in Frejus, op camping Le Baume et Le Palmeraie (kan ook best ergens een La bij moeten :wink: ) en die streek vonden we mooier.
Afgelopen jaar zijn we naar Italië geweest, daar gaan we dit jaar ook weer heen.
Wat La Sirene betreft: de zwembaden zijn echt heel mooi! Onze oudste vond het fantastisch daar. De accommodatie was ook prima en de ruimte bij de caravan ook. Voor zover ik me kan herinneren zijn het veelal kleine straatjes waar de caravans staan, dus er komen alleen auto's voorbij die daadwerkelijk in dat straatje verblijven. Voor de rest laat mijn geheugen me even in de steek :palm:
Wat de camping in Frejus betreft die ik net noemde. Die is heel groot. Je hebt er een deel voor kampeerders met eigen materiaal en een deel met sta caravans en ook wat huisjes. Bij het centrale deel van de camping ligt een groot zwemcomplex wat ook heel erg op kinderen is gericht. Aan de andere kant van de camping ligt ook nog een zwembad, daar is wat minder te doen voor kinderen.
07.12.2011
11.12.2014
<<

Viva

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2519

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:42

Bericht 01 Feb 2016 23:50

Re: stacaravan in zuid-frankrijk met kinderen

Woehoe, wij hebben geboekt; camping cros de mouton, naast st tropez. Ziet er leuk uit!
<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9419

Geregistreerd: 25 Nov 2015 16:30

Bericht 02 Feb 2016 20:49

Re: stacaravan in zuid-frankrijk met kinderen

Wij hebben ook geboekt, camping le soleil (originele naam ook:P) in Argeles sur Mer, geen stacaravan maar een kampeer plaats. Nu nog even kijken of we nog een keer met de tent gaan of dat we een caravan kopen.
⁠♡♡♡

Terug naar Reizen & vakanties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers