Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


5 weken backpacken, wat mee nemen qua kleding?

<<

Sawadee

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2526

Geregistreerd: 02 Jan 2016 16:21

Bericht 17 Jan 2016 17:43

5 weken backpacken, wat mee nemen qua kleding?

Ik vertrek over 3 weken naar Thailand en Vietnam. Blijf een weekje in Bangkok bij mijn oude stage bedrijf, en ga daarna nog ruim 4 weken rondreizen.
2 jaar geleden had ik veels te veel kleding mee, wat ik uiteindelijk helemaal niet droeg.. En wil nu lekker lichtgewicht backpacken (Moet ook wel, want ik mag maar 15 kilo mee nemen op mijn binnenlandse vlucht).
En ik blijf het lastig vinden!

In Thailand is het rond de 30 graden, en in Vietnam in het zuiden was het volgens mij ook wel goed weer, maar in het noorden ligt het tussen de 12 en 22 graden wat ik nu kan zien..
Dat maakt het dus lastig, want ik moet dus ook wel warme kleding mee nemen.

Ik heb nu:
2 lange broeken (Waarvan 1 echt specifiek is voor bij het bedrijf waar ik stage liep en ik waarschijnlijk tijdens het reizen zelf niet ga dragen)
1 3/4 broek
2 shortjes (Waarvan 1 ook geschikt is om in te zwemmen en te hardlopen)
1 jurkje
4 of 5 shirtjes met korte mouwen
1 dun tuiniekje met lange mouwen (Voornamelijk voor als ik tempels ga bezoeken)
2 blousjes (Ook voor die week bij het bedrijf)
Ik moet dus nog iets warms bedenken voor in Vietnam, misschien een fleecevest, en een dun lichtgewicht jack voor als het regent.

Verder neem ik een luchtige sjaal mee die ik kan gebruiken om mijn schouders en decolleté te bedekken bij tempelbezoeken en ik dus ook in Vietnam kan gebruiken als het koud is.
<<

Anoniem185

Bericht 17 Jan 2016 17:52

Re: 5 weken backpacken, wat mee nemen qua kleding?

Ik zou je shirtjes reduceren tot 2/3, zeker als je ook al een tuniekje hebt en twee blousjes.
Verder denk ik dat je toch wel al redelijk lichtgewicht gepakt bent?
Fleecevest lijkt me wel verstandig, je hebt ook van die fleecevesten die je zo op kan rollen tot een heel klein pakketje, bij de Decathlon geloof ik dat ze die verkopen.
<<

Sawadee

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2526

Geregistreerd: 02 Jan 2016 16:21

Bericht 17 Jan 2016 18:05

Re: 5 weken backpacken, wat mee nemen qua kleding?

Die 2 blousjes zijn ook enkel voor die week bij mijn stage bedrijf, die zijn te netjes om echt tijdens het reizen te dragen. (Staat niet in combi met de broeken die ik mee heb).

Ik twijfel nu vooral of ik niet te weinig mee heb. Als het zo koud is in Vietnam, of ik dan niet beter een tweede langs broek mee kan nemen bijvoorbeeld.
<<

Anoniem185

Bericht 17 Jan 2016 18:07

Re: 5 weken backpacken, wat mee nemen qua kleding?

Als je tekort komt kun je het daar toch ook gewoon kopen? Alles is daar zo goedkoop...
Als het echt zo koud is dan zou ik wel een tweede lange broek mee nemen en misschien een korte broek thuis laten.
<<

Sawadee

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2526

Geregistreerd: 02 Jan 2016 16:21

Bericht 17 Jan 2016 18:14

Re: 5 weken backpacken, wat mee nemen qua kleding?

Je vind niet zoveel kleding in mijn maat daar ;) Dat is het lastige..
<<

Anoniem185

Bericht 17 Jan 2016 18:16

Re: 5 weken backpacken, wat mee nemen qua kleding?

Ah ja, dat maakt het wel lastig, ik heb al mijn kleding daar ter plekke gekocht als ik iets nodig had! Dan zou ik op safe spelen en iets meer inpakken, maar wel goed op die 15 kilo letten. Op hoeveel zit je nu met de spullen die je in je openingspost noemde?
<<

Sawadee

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2526

Geregistreerd: 02 Jan 2016 16:21

Bericht 17 Jan 2016 18:31

Re: 5 weken backpacken, wat mee nemen qua kleding?

Heb nog niet gewogen, omdat er natuurlijk nog meer spullen bijkomen buiten de kleding, zoals verzorgingsproducten (Die ik normaal terplekke zou kopen, maar nu ik begonnen met roaccutane, moet ik wel allerlei cremes etc van hier mee nemen).
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43732

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 17 Jan 2016 18:39

Re: 5 weken backpacken, wat mee nemen qua kleding?

Fleece vest heb je op dit moment alleen nodig in Halong Bay. Hanoi is ook relatief koel maar nog wel 15 tot 25 graden. Ik kon prima rondlopen in een shirtje daar want nog steeds vochtig. Maar Halong Bay was wel echt koud. Hoi An was ik gisteren nog en regende het even maar verder 30 graden. Ik zit nu in Ho Chi Minh city en daar is het 30 plus.
Zover het lokale weerbericht.

Ik had vandaag voor t eerst een korte broek aan, verder alleen van die lange dunne chill broeken.
Let's discover the world together.
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9786

Geregistreerd: 04 Sep 2013 12:33

Bericht 17 Jan 2016 18:53

Re: 5 weken backpacken, wat mee nemen qua kleding?

Sawadee schreef:
Ik twijfel nu vooral of ik niet te weinig mee heb. Als het zo koud is in Vietnam, of ik dan niet beter een tweede langs broek mee kan nemen bijvoorbeeld.


Je hebt echt wel genoeg bij! Oke, behalve nu dan ondergoed en sokken. Maar met een fleccevest erbij, zit je toch echt wel gebakken hoor. Waar je ook heen gaat.
<<

Sawadee

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2526

Geregistreerd: 02 Jan 2016 16:21

Bericht 17 Jan 2016 22:08

Re: 5 weken backpacken, wat mee nemen qua kleding?

Marin schreef:Fleece vest heb je op dit moment alleen nodig in Halong Bay. Hanoi is ook relatief koel maar nog wel 15 tot 25 graden. Ik kon prima rondlopen in een shirtje daar want nog steeds vochtig. Maar Halong Bay was wel echt koud. Hoi An was ik gisteren nog en regende het even maar verder 30 graden. Ik zit nu in Ho Chi Minh city en daar is het 30 plus.
Zover het lokale weerbericht.

Ik had vandaag voor t eerst een korte broek aan, verder alleen van die lange dunne chill broeken.


Goed om te weten! Thanks! Ik wil ook naar Sa Pa gaan, daar is het schijnbaar wel enorm koud.
Ik zag trouwens op FB foto's voorbij komen van die foodtour, waar hadden jullie die geboekt? Lijkt me ook enorm tof om te gaan doen.
<<

teletascha

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 446

Geregistreerd: 07 Sep 2013 09:00

Bericht 17 Jan 2016 22:53

Re: 5 weken backpacken, wat mee nemen qua kleding?

Zeker een fleecevest meenemen! Misschien ook de frissere avonden,
En misschien toch ook een afritsbroek. Kan zowel als korte broek als lange broek dienen, en als ie nat is of gewassen is is ie in een mum droog.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Femme

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 405

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:42

Bericht 17 Jan 2016 23:43

Re: 5 weken backpacken, wat mee nemen qua kleding?

Gaaf wij vertrekken over 4 weken naar Vietnam, Cambodja en Thailand om te backpacken! Ik lees mee!

Je lijstje is al aardig compleet. Ik neem ook een zwarte legging mee die ik onder een jurkje zou kunnen dragen en anders als het echt koud is in het noorden onder een broek zoals een thermisch ondergoed.
2019
2022
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43732

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 18 Jan 2016 15:35

Re: 5 weken backpacken, wat mee nemen qua kleding?

Sawadee schreef:
Marin schreef:Fleece vest heb je op dit moment alleen nodig in Halong Bay. Hanoi is ook relatief koel maar nog wel 15 tot 25 graden. Ik kon prima rondlopen in een shirtje daar want nog steeds vochtig. Maar Halong Bay was wel echt koud. Hoi An was ik gisteren nog en regende het even maar verder 30 graden. Ik zit nu in Ho Chi Minh city en daar is het 30 plus.
Zover het lokale weerbericht.

Ik had vandaag voor t eerst een korte broek aan, verder alleen van die lange dunne chill broeken.


Goed om te weten! Thanks! Ik wil ook naar Sa Pa gaan, daar is het schijnbaar wel enorm koud.
Ik zag trouwens op FB foto's voorbij komen van die foodtour, waar hadden jullie die geboekt? Lijkt me ook enorm tof om te gaan doen.


Wij hebben Sapa overgeslagen maar schijnt inderdaad wel koud te zijn.

Food tour in HCMC was echt te gek! Zo gaaf dat we t twee keer op één dag hebben gedaan. Ik zou zeker de avond tour aanraden en dan vragen naar de barbecue. En als gids vragen naar Michelle, meisje dat super goed Engels spreekt en het echt zo leuk doet! Dit is de website. http://www.saigonfoodtour.com/

Het us wel redelijk prijzig maar het was het wel heel erg waard!
Let's discover the world together.
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11416

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 19 Jan 2016 07:12

Re: 5 weken backpacken, wat mee nemen qua kleding?

Twee korte broeken, een jurkje, drie hemdjes, een dunne lange broek, een shirt korte mouw, drie bikini's. Een paar onderbroeken, twee BH's, twee paar slippers, een paar sokken, sarong, sneldrogende handdoek, lakenzak, toillettas. Dit had ik mee. En dan nog zonnebrandcreme, shampo, tampons, opladers, Ed. 9,9 kilo.

In het vliegtuig had ik aan: hemdje, shirt korte mouw, fleecevest, sportschoenen met sokken, sjaal en spijkerbroek
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/

Terug naar Reizen & vakanties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers