Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Wat vinden jullie? Groente tasjes in de supermarkt meenemen.

<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9736

Geregistreerd: 04 Sep 2013 11:33

Bericht 18 Jan 2016 10:19

Re: Wat vinden jullie? Groente tasjes in de supermarkt meene

Vroeger vond je bij de kassa van supermarkten vaak ook van die rollen met plastic zakjes, speciaal voor vlees. Of kon je daar inderdaad om vragen. Maar daar werd zoveel misbruik van gemaakt dat ik ze nooit meer kan vinden.

Ik vind het trouwens enorm asociaal om die tasjes daarvoor te gebruiken. Behalve idd vlees, want die lekken weleens en dan zit alles eronder. Iew.
<<

anoniem213

Bericht 18 Jan 2016 10:22

Re: Wat vinden jullie? Groente tasjes in de supermarkt meene

Die tasjes zijn jaren geleden al landelijk weggehaald bij de kassa, omdat mensen die inderdaad vooral als gewone tas gebruikten en minder een eigen tas meenamen.
<<

Snoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6939

Geregistreerd: 11 Dec 2013 11:19

Bericht 18 Jan 2016 10:38

Re: Wat vinden jullie? Groente tasjes in de supermarkt meene

Vlees in zo'n plastic groentetasje doen vind ik niet asociaal hoor, dat vind ik niet meer dan normaal. Maar 5 zakjes of meer meenemen om een halve kar boodschappen in weg te stoppen, dat vind ik er over gaan.
2012 & 2016
<<

Anoniem260

Bericht 18 Jan 2016 10:38

Re: Wat vinden jullie? Groente tasjes in de supermarkt meene

Het enige wat een cassiere zou kunnen doen, is de mw erop wijzen dat het niet milieu-vriendelijk is wat die dame doet...

Ik had het er dit weekend nog met mijn man over. Ik vind het goed dat je niet overal zomaar meer gratis plastic tasjes meekrijgt. En vind het dan ook apart dat supermarkten nog steeds plastic zakjes bij hun groente/fruit hangen. Inderdaad papieren zakjes zou al beter zijn denk ik. Ikzelf wil eigenlijk van die 'netjes' scoren, die ik dan mee kan nemen naar de (super)markt om de groente en fruit in te doen, zodat ik geen tasjes meer van daar hoef mee te nemen.

(En dan vind ik het bij de AH nog handiger, daar prop ik alles in één tasje, maar bijv bij de Lidl kan dat niet, omdat ze het daar bij de kassa afwegen)
<<

Anoniem304

Bericht 18 Jan 2016 10:42

Re: Wat vinden jullie? Groente tasjes in de supermarkt meene

Jerry schreef:
(En dan vind ik het bij de AH nog handiger, daar prop ik alles in één tasje, maar bijv bij de Lidl kan dat niet, omdat ze het daar bij de kassa afwegen)

Ja daar baal ik ook altijd zo van. Ik leg mijn groente wel vaak los in de kar trouwens. Paprika's en komkommer enzo.
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11205

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:38

Bericht 18 Jan 2016 10:46

Re: Wat vinden jullie? Groente tasjes in de supermarkt meene

Ik ben ook voor papieren tasjes op de groente en fruitafdeling. Een komkommer of paprika neem ik wel los mee, maar voor sperziebonen gebruik ik toch graag een zakje. Helaas hier bij de AH alleen plastic zakjes.
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 18 Jan 2016 15:21

Re: Wat vinden jullie? Groente tasjes in de supermarkt meene

Tabbie schreef:Vroeger vond je bij de kassa van supermarkten vaak ook van die rollen met plastic zakjes, speciaal voor vlees. Of kon je daar inderdaad om vragen. Maar daar werd zoveel misbruik van gemaakt dat ik ze nooit meer kan vinden.

Ik vind het trouwens enorm asociaal om die tasjes daarvoor te gebruiken. Behalve idd vlees, want die lekken weleens en dan zit alles eronder. Iew.


Ik dacht altijd dat die rollen bij de kassa gewoon kleine tasjes waren voor als je maar een paar dingen had.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem170

Bericht 18 Jan 2016 16:50

Re: Wat vinden jullie? Groente tasjes in de supermarkt meene

Ik snap trouwens echt niet wat er asociaal eraan is? Ik neem zelf ook tasjes mee van de groente afdeling om mn boodschappen erin te doen. Hebben de mensen er last van? nee toch?
Er zijn ergere dingen om je druk over te maken :silent:
<<

Siep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3506

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:43

Bericht 18 Jan 2016 17:05

Re: Wat vinden jullie? Groente tasjes in de supermarkt meene

Nou, je er druk om maken is een groot woord Roos.
Het is alleen zonde van het geld en het milieu. Net zo makkelijk neem je een tasje van huis mee. Ik kan mij voorstellen dat het een supermarkt op jaarbasis ook veel geld kost en het is een onnodige belasting voor het milieu.
Oktober 2016 Juni 2018
Maart 2021⭐
<<

Sawadee

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2524

Geregistreerd: 02 Jan 2016 15:21

Bericht 18 Jan 2016 17:36

Re: Wat vinden jullie? Groente tasjes in de supermarkt meene

Roos' schreef:Ik snap trouwens echt niet wat er asociaal eraan is? Ik neem zelf ook tasjes mee van de groente afdeling om mn boodschappen erin te doen. Hebben de mensen er last van? nee toch?
Er zijn ergere dingen om je druk over te maken :silent:


Ze zijn er niet voor bedoelt, plus het is slecht voor het milieu. Waarom zo gierig zijn en geen 20 cent voor een tas willen uitgeven, en daardoor de supermarkt onnodig op kosten jagen?
<<

Anoniem304

Bericht 18 Jan 2016 18:11

Re: Wat vinden jullie? Groente tasjes in de supermarkt meene

Sawadee schreef:
Roos' schreef:Ik snap trouwens echt niet wat er asociaal eraan is? Ik neem zelf ook tasjes mee van de groente afdeling om mn boodschappen erin te doen. Hebben de mensen er last van? nee toch?
Er zijn ergere dingen om je druk over te maken :silent:


Ze zijn er niet voor bedoelt, plus het is slecht voor het milieu. Waarom zo gierig zijn en geen 20 cent voor een tas willen uitgeven, en daardoor de supermarkt onnodig op kosten jagen?

Ja dit inderdaad.
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7536

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 18 Jan 2016 19:16

Re: Wat vinden jullie? Groente tasjes in de supermarkt meene

Susan schreef:
Tabbie schreef:Vroeger vond je bij de kassa van supermarkten vaak ook van die rollen met plastic zakjes, speciaal voor vlees. Of kon je daar inderdaad om vragen. Maar daar werd zoveel misbruik van gemaakt dat ik ze nooit meer kan vinden.

Ik vind het trouwens enorm asociaal om die tasjes daarvoor te gebruiken. Behalve idd vlees, want die lekken weleens en dan zit alles eronder. Iew.


Ik dacht altijd dat die rollen bij de kassa gewoon kleine tasjes waren voor als je maar een paar dingen had.


Daar waren ze ook voor hoor, en niet speciaal voor het vlees.
<<

rapa nui

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3397

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:35

Bericht 18 Jan 2016 19:26

Re: Wat vinden jullie? Groente tasjes in de supermarkt meene

Ik heb die tasjes af en toe ook wel gepakt en zal dit waarschijnlijk ook nog wel eens doen. Het is alleen in die gevallen dat ik echt geen tas bij me heb en maar een paar kleine dingen moet halen die lastig los mee te nemen zijn op de fiets oid. Als ik echt veel boodschappen heb en zwaardere dingen koop ik echt wel een tas want dan zijn die groentetasjes ook niet handig. Maar ik ga echt niet zo'n grote tas kopen voor een paar kleine losse dingen, daar vind ik die grote tas weer veel te onpraktisch voor. En het is dan misschien 1 of 2x per jaar dat die gebeurd omdat ik anders standaard wel opvouwbare tasjes bij me heb. En dat onnodig op kosten jagen van de supermarkt vind ik onzin. Die cent die hun zo'n zakje kost verdienen ze echt wel weer terug op de boodschappen die ik er in doe.
Twenty years from now you will be more disappointed by the things you didn’t do than by the ones you did do. So throw off the bowlines, sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. – Mark Twain
<<

Birdie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2099

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:20

Bericht 18 Jan 2016 19:48

Re: Wat vinden jullie? Groente tasjes in de supermarkt meene

Ik neem ze ook wel mee voor om kipblokjes, groenten en fruit etc, maar hergebruik ze wel voor de kattenbak. Wat ik overigens zat te denken: eigenlijk best raar toch dat als het zo om het milieu te doen is, dat het geld wat betaald moet worden voor plastic tasjes niet naar een of ander fonds of goed doel gaat?
<<

Anoniem159

Bericht 18 Jan 2016 20:04

Re: Wat vinden jullie? Groente tasjes in de supermarkt meene

Ik zou niet op het idee komen eigenlijk. Ik krijg die vreselijke zakjes bij het fruit al nooit opengepeuterd, zie mezelf al een kwartier staan peuteren met 5 van die zakjes bij de kassa. Zou me een sloeber voelen.

Gelukkig hebben ze hier bij de meeste supermarkten wel doosjes en dozen liggen, als ik geen tas heb of mn tas vol is neem ik altijd een doos mee. Ideaal :-)
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 18 Jan 2016 20:07

Re: Wat vinden jullie? Groente tasjes in de supermarkt meene

rapa nui schreef:Ik heb die tasjes af en toe ook wel gepakt en zal dit waarschijnlijk ook nog wel eens doen. Het is alleen in die gevallen dat ik echt geen tas bij me heb en maar een paar kleine dingen moet halen die lastig los mee te nemen zijn op de fiets oid. Als ik echt veel boodschappen heb en zwaardere dingen koop ik echt wel een tas want dan zijn die groentetasjes ook niet handig. Maar ik ga echt niet zo'n grote tas kopen voor een paar kleine losse dingen, daar vind ik die grote tas weer veel te onpraktisch voor. En het is dan misschien 1 of 2x per jaar dat die gebeurd omdat ik anders standaard wel opvouwbare tasjes bij me heb. En dat onnodig op kosten jagen van de supermarkt vind ik onzin. Die cent die hun zo'n zakje kost verdienen ze echt wel weer terug op de boodschappen die ik er in doe.


Eens.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem167

Bericht 18 Jan 2016 20:12

Re: Wat vinden jullie? Groente tasjes in de supermarkt meene

Daarom heb je ook speciaal kleine tasjes te koop tegenwoordig voor weinig boodschappen. Ik vind het een beetje flauw eerlijk gezegd, die zijn voor groente en fruit, en dat probeer ik ook te beperken. Zag het toevallig bij een vrouw voor me vandaag die al haar boodschappen erin stond te proppen. En het is niet dat de tasjes euro's kosten ofzo, je kunt namelijk ervoor zorgen dat je het zelf meeneemt en anders is het max 15 cent ofzo. Ik had er laatst niet aan gedacht bij de snackbar alleen haha..
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 18 Jan 2016 20:14

Re: Wat vinden jullie? Groente tasjes in de supermarkt meene

Die heb je wel bij de Albert Heijn, maar bij andere supermarkten waar ik kom niet.

Ik vind het eerlijk gezegd eerder flauw dat er zo over wordt gevallen dat iemand wel eens zo'n tasje gebruikt voor een pak crackers en een doosje hagelslag in plaats van voor vier appels of drie tomaten. Al je boodschappen in tig van die tasjes doen vind ik ook wat ver gaan, maar af en toe zo'n tasje pakken lijkt me nou geen misdaad.

En ik weet echt niet beter dan dat ze bedoeld waren voor een paar boodschappen toen ze nog aan een rol bij de kassa hingen. Volgens mij had je toen nog niet eens die kleine boodschappentasjes.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 18 Jan 2016 20:20

Re: Wat vinden jullie? Groente tasjes in de supermarkt meene

http://www.nrcnext.nl/blog/2012/02/17/n ... o-per-dag/

Hieruit maak ik ook op dat die tasjes bij de kassa gewoon gratis tasjes waren.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem167

Bericht 18 Jan 2016 20:57

Re: Wat vinden jullie? Groente tasjes in de supermarkt meene

Vroeger wel ja, maar die zijn na tijdje weggehaald. Ik vond ze sowieso heel slap & onhandig voor boodschappen. Ik heb voor die kleine boodschapjes zon canvas tas bij me nu, kan ik zo over m'n schouder hangen. 1 keer aanschaf 0,50 cent bij de Hema.
<<

Anoniem260

Bericht 20 Jan 2016 06:25

Re: Wat vinden jullie? Groente tasjes in de supermarkt meene

Bailando schreef:Ik neem ze ook wel mee voor om kipblokjes, groenten en fruit etc, maar hergebruik ze wel voor de kattenbak. Wat ik overigens zat te denken: eigenlijk best raar toch dat als het zo om het milieu te doen is, dat het geld wat betaald moet worden voor plastic tasjes niet naar een of ander fonds of goed doel gaat?



Volgens mij zijn die tasjes die je moet kopen, van een ander materiaal, wat beter afbreekbaar is.
<<

Birdie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2099

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:20

Bericht 20 Jan 2016 11:07

Re: Wat vinden jullie? Groente tasjes in de supermarkt meene

Ah dat wist ik niet, zou wel beter zijn dan inderdaad!
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5453

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:34

Bericht 20 Jan 2016 11:17

Re: Wat vinden jullie? Groente tasjes in de supermarkt meene

Jerry schreef:
Bailando schreef:Ik neem ze ook wel mee voor om kipblokjes, groenten en fruit etc, maar hergebruik ze wel voor de kattenbak. Wat ik overigens zat te denken: eigenlijk best raar toch dat als het zo om het milieu te doen is, dat het geld wat betaald moet worden voor plastic tasjes niet naar een of ander fonds of goed doel gaat?



Volgens mij zijn die tasjes die je moet kopen, van een ander materiaal, wat beter afbreekbaar is.


Klopt, die tasjes zijn minder schadelijk voor het milieu. Ik zou er ook gerust een keer eentje pakken hoor, lijkt me geen doodzonde.
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9736

Geregistreerd: 04 Sep 2013 11:33

Bericht 20 Jan 2016 11:31

Re: Wat vinden jullie? Groente tasjes in de supermarkt meene

Plastic blijft plastic..
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:26

Bericht 20 Jan 2016 11:38

Re: Wat vinden jullie? Groente tasjes in de supermarkt meene

Helemaal eens met Susan. Ik vind het vooral een beetje kleinzeerderig om te gaan 'zeuren' hierover. Of om hierop te gaan letten bij anderen.
VorigeVolgende

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers