Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Advies mbt werk

<<

Engeltje31

Noob

Berichten: 146

Geregistreerd: 10 Sep 2014 12:11

Bericht 17 Jan 2016 17:22

Advies mbt werk

Ik zit een beetje met een probleem in mijn maag.
Ik werk nu sinds 1 maart 2012 op een administratiekantoor, waar ik in oktober 2011 ben begonnen als stage. Ik heb een HBO studie gedaan maar helaas het werk kon ik niet aan.

Dus laten omscholen en Praktijkdiploma boekhouden gehaald.
Echter, ik werk nu 32 uur met een vast contract en ik moet minimaal een half uur (enkel) reizen. Dus dat is een uur op 1 dag. Nu is het weer BTW-maand en ik merk gewoon dat ik de stress en zo er omheen niet meer leuk vind op deze wijze. Ik voel best druk en daardoor ook wel fouten gemaakt, waar ik door de baas op aangesproken ben.
De ene keer is het erg druk en de andere keer niet, zoals de maand augustus en de maand december is het niet druk. Ik kan er niet zo goed tegen tegen dan wel druk en dan weer niet druk.

Nu was de klant niet heel erg boos, maar de baas vind dat ik kritischer moet zijn, omdat door eventuele fouten klanten weg kunnen gaan en de baas (in totaal 3 vennoten) wel geld moeten verdienen. Zo zei de baas dat tegen mij.

Ik verdien nu 1385 bruto obv 32 uur, mijn vriend vind dit te weinig voor mijn werk wat ik doe. Omgerekend is het 1700 euro op basis van 40 uur. Wat vinden jullie?

Daarnaast speelt nog mee dat de secetaresse ook nog boos was omdat ik haar onnodig werk had laten doen, omdat ik dat niet duidelijk gecommuniceerd had. Maar mijn hoofd stond daar op dat moment niet naar.

Ik heb autisme heb en daardoor dus werk met subsidie en ik heb een jobcoach. Ik heb wel minder klanten en wat makkelijker klanten dan een collega die 40 uur werkt. De baas vind dat werktempo niets zou moeten uitmaken en dat ik alle tijd mag nemen. Maar ze verwachten wel dat ik het werk af heb.

Ook wordt het werk steeds meer geautomatiseerd, dus de baas geeft aan dat ik meer richting jaarwerk moet gaan denken op den duur. Maar ja ik vind dat al lastig zat zo. Bovendien heeft er niemand daar tijd om te helpen me meer wegwijs te maken, want iedereen heeft het druk.
Verder is zijn de 3 vennoten in de zomerperiode tegelijkertijd 4 tot 5 weken met vakantie. Ze hebben kinderen. Iedereen op kantoor, vindt dat het niet kan. En zeker niet tegelijkertijd. 1 vennoot is er later bijgekomen, die is afgestudeerd als accountant. Maar ja ze zeggen het is toch vakantieperiode. De klanten zijn dan toch ook met vakantie zegt de baas.

Voor mijn gevoel zijn we ook meer een accountantskantoor aan het worden. Maar dat wordt naar de buitenwereld niet zo gecommuniceerd omdat er anders klanten misschien wel weggaan, omdat de accountantswereld nu de laatste niet zo goed in het nieuws is geweest.

Ik denk nog steeds dat er toch nog steeds teveel van mij verwacht wordt, omdat het door de loop van de jaren mijn autisme steeds minder opvalt door de trucjes die ik me heb aangeleerd. Voor mijn gevoel gaat het steeds meer om geld verdienen.

Ik weet niet zo goed wat ik met deze situatie aan moet. Iemand advies?
Laatst gewijzigd door Engeltje31 op 17 Jan 2016 21:10, in totaal 3 keer gewijzigd.
<<

anoniem213

Bericht 17 Jan 2016 17:48

Re: Advies mbt werk

Goed dat je een eigen topic hebt geopend!

Ik kan niet direct uit je verhaal opmaken waar je precies advies over wilt.

Wanneer heb je een fout gemaakt? Ben je het met je baas eens dat je misschien niet kritisch genoeg naar je eigen werk kijkt of heb je het gevoel dat je dat juist al heel goed doet?

Ik zou in elk geval nog eens met je baas een rustig gesprek aanvragen en aangeven waar jij tegenaan loopt tijdens je werkzaamheden. Blijkbaar is hij al op de hoogte van je moeilijkheden, dus dan lijkt het me zeker mogelijk om het eens met hem te bespreken. Probeer dan vooraf voor jezelf vast wat punten op te schrijven die je wilt aankaarten.

Waarom is het belangrijk wat jouw vriend van jouw salaris vindt? Wat vind jij van jouw salaris?

Heb je met de secretaresse besproken waarom je het op dat moment niet duidelijk gecommuniceerd had? Het is niet zo erg als je zoiets een keer onhandig aanpakt, maar dan is het wel handig om het daarna nog even goed uit te leggen.

Verder snap ik niet zo goed wat jaarwerk is, dus dat stuk begrijp ik niet.
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9786

Geregistreerd: 04 Sep 2013 12:33

Bericht 17 Jan 2016 18:58

Re: Advies mbt werk

Niet echt advies, maar wilde wel eben zeggen dat ik het heel goed snap dat je het werk ook minder leuk vind omdat je op je vingers bent getikt. Maar als je fouten maakt, tja logisch ook dat je daarop wird aangesproken.

Salaris lijkt mij redelijk standaard op dat niveau. Waar haalt jouw vriend het vandaan dat het te weinig is?
<<

Anoniem335

Bericht 17 Jan 2016 19:08

Re: Advies mbt werk

Ik werk ook op een administratiekantoor, maar ik doe dan wel het jaarwerk en nu de BTW-aangiften wat nogal aanpoten is. Zeker de maand januari is een hectische maand, gaat het na deze maand niet weer beter?

Maar ook wij hebben aangegeven naar onze administratief medewerkers dat het steeds meer geautomatiseerd gaat worden en over een paar jaar verwacht ik toch dat het invoer werk grotendeels gaat verdwijnen en het vooral bij advies/controleren en jaarwerk blijft. Nu verwacht ik dat dat nog wel een paar jaar gaat duren bij ons, maar ik weet niet hoe ver jullie hierin al zijn mbt scan/herken en bank inlezen etc etc. Ook merk ik dat steeds meer klanten zelf de administratie gaan invoeren in het online boekhoudpakket.

Misschien kan je eens gaan solliciteren voor een administratieplek bij de middelgrote bedrijven. Bedrijven met 100 man personeel hebben een eigen financiele administratie en daar verwacht ik dat de automatisering langer gaat duren en daar is ook minder druk soms van bovenaf. Ook hoef je daar minder of niet je uren te verantwoorden. Lijkt dat je niet iets?

Toen ik enkel nog invoerde verdiende ik ook 1600 tot 1900 euro bruto per maand (begon met 1600, doorgegroeid in 4 jaar naar 1900), inmiddels iets meer vanwege mijn verantwoordelijkheden en de tevredenheid van de baas maar ik volg ook een HBO Accountancy opleiding en ben al een aantal jaren assistent accountant.
<<

Anoniem282

Bericht 17 Jan 2016 20:13

Re: Advies mbt werk

Heb je hier al contact ook over gehad met je jobcoach? Was je er daarnaast van op de hoogte dat sinds 1 jan. 2016 bedrijven (weet niet of dit in alle sectoren geldt) verplicht zijn 1 werkplek in te richten voor mensen met een beperking? Dat betekent dat je ook intensiever wordt begeleid en dat het de insteek is dat je vanuit een werkplek een aanstelling krijgt bij het bedrijf (bij goed functioneren). Wellicht tijd voor jou om verder te kijken, want jaarafsluiting doen staat synoniem voor hectiek, lange dagen/overwerken, stress en scherp moeten zijn. Je doet nu alleen de afsluiting van Q1, Q2, Q3 en Q4 (2 daarvan dus), omdat je aangaf dat het in augustus en december heel druk was.

Ik zou contact opnemen met je jobcoach en de mogelijkheid bespreken tot het uitwijken naar een nieuwe werkplek en dan het liefst bij een bedrijf die committeert aan wat ik hierboven stelde vanaf dit jaar. Dan ben je op het werk zelf ook gegarandeerd van meer begeleiding en ondersteuning dan hoe je het nu ervaart. Succes!
<<

Engeltje31

Noob

Berichten: 146

Geregistreerd: 10 Sep 2014 12:11

Bericht 17 Jan 2016 20:35

Re: Advies mbt werk

Nou ja het is meer zo dat ik ook wel begrijp dat als ik fouten maak dat je het dan ook te horen krijg.
Het gaat meer op de manier waarop dit wordt verteld. Ik heb dus autisme en let dus wel op details, maar ik verlies me vaak in de details. Het gaat in mijn hoofd zo langzaam, en dat is frustrerend.
En dan vraag ik wanneer ik dan administratie moet gaan tellen ipv inboeken, maar dan zeggen ze dat ik zelf moet beoordelen. Ik vind tellen niet fijn, omdat ik dan weer bang ben om ook weer fouten te maken.

Ze willen dat ik meer een helicopterview ga ontwikkelen. Dat ik meer verbanden ga leggen tussen zaken. Maar dat vind ik dus erg moeilijk vind en daar gaat het ook iedere keer over. Dat ik het groter geheel ga zien, maar dat lukt in mijn hoofd gewoonweg niet. Ik weet niet hoe ik daar mee om moet gaan.
Dan focus ik me weer op dingen die verkeerd zijn gegaan, waardoor dus weer andere zaken verkeerd gaan.

Ik vrees dat ze gewoon teveel van mij verwachten, omdat ik niet echt overkom dat ik autisme heb. Het is aan de buitenkant niet te zien. Ze vinden en vonden in het begin dat het allemaal te langzaam gaat met mij. Ik kan gewoon geen niet sneller, dat kan mijn hoofd niet aan.

Ook het uren schrijven kost best wel veel tijd. We moeten dat op de tijd van de klant schrijven en niet meer achteraf invullen op het kantoor zelf. Dat mag dus niet meer.

We hebben inmiddels al een scansysteem inderdaad en de bank wordt van de meeste klanten digitaal ingelezen al.
Behalve van klanten die geen internetbankieren hebben, bijvoorbeeld een aantal klanten van 60 jaar en ouder. Die geen internetbankieren willen.
Ze zijn nu bezig met ontwikkelen van een app waarmee klanten altijd hun administratie kunnen inzien.

Salaris vind ik moeilijk te zeggen of dat wel of niet genoeg is voor mijn functie eerlijk gezegd. Het is pas mijn 1e baan waar ik nu straks bijna 4 jaar werk. Voor die dit heb ik alleen maar uitzendbaantjes en een uitkering gehad.

Het gaat ook wel om de reiskosten, ik krijg maar 55 euro nu. Dat is te weinig. Maar goed ik ben ook vrijwillig verhuisd en verder weg van mijn werk gaan wonen. Dus hij is niet verplicht om mij meer reiskosten te geven. De baas had belooft tijdens vorig gesprek met de jobcoach dat hij er op terug zou komen en ik heb er nooit meer iets van gehoord.

Jaarwerk wil zeggen dat je de afsluiting doet van de gehele boekhouding, inclusief dus dan afschrijving, materiële activa status, correctieboekingen etc.
Nu doe ik puur alleen inboeken en de BTW-aangifte en dan zorgen voor de compleetheid van het dossier voor oa jaaroverzichten van banksaldo, informatie voor de Inkomstenbelasting voor onze fiscalist

Nou ja, het ligt niet alleen aan januari. Gewoon alles er om heen, ik kan moeilijk met stress omgaan. Er is een constante druk. Buiten januari gaat het echt niet heel erg beter, naar mijn gevoel.
Buiten januari hoef ik niet over te werken in principe, maar het overwerken vind ik niet fijn. Officieel mag ik van het UWV ook maar 32 uur werken.

Nou ja gesprek aan gaan, hij zegt meestal alleen maar dat hij wil dat het werk af is en hoe je het doet dat maakt hem niet zoveel uit volgens mij.

Het op de vingers tikken gaat meer over de manier erop dat het gaat, mbt de communicatie.
En ook omdat het vaak heel erg schakelen is. Bijvoorbeeld ik heb een administratie ingeboekt, er ontbreken bijvoorbeeld stukken, die vraag ik op. Dan ga ik vaak door naar de volgende. Maar dan kost het weer veel tijd om weer in andere administratie terug te gaan en weer alles te checken. Ik heb nu 75 klanten en ik vind dat best veel.
Ook wordt ik wel vaker onderbroken door vragen van secretaresse of als zij bijvoorbeeld roken is, dan moet ik de voordeur openmaken als een klant komt. Of door de telefoon of 1 van de bazen komt met iets aan wat dan eerder moet worden gedaan, dan wordt ik ook weer onderbroken en moet ik er weer induiken.

Ik houd van alle klanten een A4 bij waar bijzondere zaken opstaan mbt de klant, zoals bijvoorbeeld een zakelijk auto of een bepaalde boeking. Anders vergeet ik gewoon de helft en dat kost best veel tijd om dat te doen. Die ik dus eigenlijk niet heb.
Laatst gewijzigd door Engeltje31 op 17 Jan 2016 20:51, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Engeltje31

Noob

Berichten: 146

Geregistreerd: 10 Sep 2014 12:11

Bericht 17 Jan 2016 20:42

Re: Advies mbt werk

Guattari schreef:Heb je hier al contact ook over gehad met je jobcoach? Was je er daarnaast van op de hoogte dat sinds 1 jan. 2016 bedrijven (weet niet of dit in alle sectoren geldt) verplicht zijn 1 werkplek in te richten voor mensen met een beperking? Dat betekent dat je ook intensiever wordt begeleid en dat het de insteek is dat je vanuit een werkplek een aanstelling krijgt bij het bedrijf (bij goed functioneren). Wellicht tijd voor jou om verder te kijken, want jaarafsluiting doen staat synoniem voor hectiek, lange dagen/overwerken, stress en scherp moeten zijn. Je doet nu alleen de afsluiting van Q1, Q2, Q3 en Q4 (2 daarvan dus), omdat je aangaf dat het in augustus en december heel druk was.

Ik zou contact opnemen met je jobcoach en de mogelijkheid bespreken tot het uitwijken naar een nieuwe werkplek en dan het liefst bij een bedrijf die committeert aan wat ik hierboven stelde vanaf dit jaar. Dan ben je op het werk zelf ook gegarandeerd van meer begeleiding en ondersteuning dan hoe je het nu ervaart. Succes!


Nog geen contact gehad met de jobcoach hierover, maar dat ga ik wel nog doen.
Ja, van de verplichting van een werkplek in te richten, daar ben ik van op de hoogte.

Ik denk ook dat het probleem is dat het bedrijf ook vrij klein is, we hebben 2 vestigingen met totaal 15 werknemers inclusief de 3 bazen. Dus iedereen heeft het te druk met zijn eigen taken allemaal.

In augustus en december is het juist rustig, maar de rest van het jaar is het druk druk.

Begeleiding, dat is lastig want de uren van de jobcoach worden ook steeds minder.
<<

Engeltje31

Noob

Berichten: 146

Geregistreerd: 10 Sep 2014 12:11

Bericht 17 Jan 2016 20:45

Re: Advies mbt werk

Kexter schreef:Toen ik enkel nog invoerde verdiende ik ook 1600 tot 1900 euro bruto per maand (begon met 1600, doorgegroeid in 4 jaar naar 1900), inmiddels iets meer vanwege mijn verantwoordelijkheden en de tevredenheid van de baas maar ik volg ook een HBO Accountancy opleiding en ben al een aantal jaren assistent accountant.


Assistent-accountant wil ik absoluut niet worden.
Nee ik dacht misschien meer bij een zorginstelling of bij een school. Daar hebben ze toch ook een financiële administratie die moet worden verwerkt.
Is misschien iets rustiger qua werkomgeving?
<<

anoniem213

Bericht 17 Jan 2016 20:51

Re: Advies mbt werk

Je kunt sowieso kijken of je op andere plekken misschien iets kunt vinden.

Toch zou ik een gesprek met je baas aangaan. Je zegt dat het hem niet uitmaakt hoe jij je werk doet, als het maar af is, maar jij krijgt het dus niet goed af. Dan moet er dus iets gebeuren. Wat houdt je tegen in het voeren van een gesprek? Je kunt dan ook aangeven dat jij de manier waarop je op de vingers wordt getikt niet altijd prettig vindt.

Ik denk in elk geval dat het tijd is voor jou om in actie te komen. Een gesprek met je jobcoach, een gesprek met je baas en op zoek naar andere vacatures. Van afwachten worden dit soort situaties meestal niet vanzelf beter.
<<

Engeltje31

Noob

Berichten: 146

Geregistreerd: 10 Sep 2014 12:11

Bericht 17 Jan 2016 20:53

Re: Advies mbt werk

June schreef:Goed dat je een eigen topic hebt geopend!Ik kan niet direct uit je verhaal opmaken waar je precies advies over wilt.


Advies wil ik over hoe ik dit nu moet gaan aanpakken. Want ik weet het niet meer.
Ik bedoel meer dat werk toch niet ten koste van jezelf moet gaan toch? Ze zeggen iedere keer dat stressen niet nodig is, maar ik voel het gewoon lichamelijk dat het dit gewoon niet goed is voor mij.
<<

anoniem213

Bericht 17 Jan 2016 20:56

Re: Advies mbt werk

Nee, dat hoeft inderdaad niet, maar ik denk dat je dit doorbreekt door gesprekken aan te gaan hierover.
<<

Anoniem282

Bericht 18 Jan 2016 14:43

Re: Advies mbt werk

Nee, het gaat er juist niet om of je jobcoach je zou kunnen begeleiden in op zo'n nieuwe werkplek, maar dat er intern bij dat bedrijf intensieve(re) begeleiding is. En weet je, ik denk dat het over het algemeen nog niet eens zoveel uitmaakt hoeveel mensen ergens werken, overal heerst doorgaans de sfeer van 'druk, druk, druk', maar het fijne vanaf 1 jan. 2016 is voor jou dat dit geen "excuus" mag zijn. :)
<<

Engeltje31

Noob

Berichten: 146

Geregistreerd: 10 Sep 2014 12:11

Bericht 19 Jan 2016 20:58

Re: Advies mbt werk

Ik heb het gemekd bij mijn baas en mijn jobcoach.
Ik krijg minder klanten in vervolg en er gaan klanten over naar andere collega's structureel.Ook voor de volgende btw maanden.
Want dat overwerken zie ik echt niet meer zitten en mag ik ook helemasl niet asngezien ik vh UWV maar 32 uur mag werken en eigeijk niet eens mag overwerken
1 vennoot gaat nu ook weg. Wat betekent dat de overgebleven 2 vennoten dan vaker in de andere vestiging zijn.
Dus nog minder tijd voor mij dus.

Dus idd misschien tijd om in de loop vh jaar iets anders te gaan zoeken.
<<

Engeltje31

Noob

Berichten: 146

Geregistreerd: 10 Sep 2014 12:11

Bericht 31 Jan 2016 14:53

Re: Advies mbt werk

Ik heb gesprek gehad met mijn jobcoach en mijn begeleidster.
Ik heb een een mail gezet waar ik allemaal ben tegen aangelopen het afgelopen jaar waar ik dus moeite mee heb, Ik heb het ervaren oa
- het nieuwe scansysteem, het achter de klanten aanzitten voor stukken.
- Dat ik teveel klanten heb
- Dat ik ook weer nieuwe klanten krijg als er oude weg gaan, wat ook veel tijd kost om me weer in te verdiepen.
- Het uren schrijven, want ik dat kost best veel tijd vind ik
- dat ik de voordeur en zelfs de telefoon moet opnemen als de secretaresse ziek is afgelopen 2 dagen. Dat zijn onderbrekingen waar ik dus moeite mee heb en daardoor constant door afgeleid ben. Terwijl dat in het begin helemaal niet zo was.
- de begeleiding is ook een stuk minder dan in het begin omdat ze denken dat ik het kunstje wel door heb en zo qua boeken, Maar het principe van boekhouden is hetzelfde, maar iedere klant is toch weer anders, Een klusbedrijf is weer anders dan een zzp-er of een winkel of een horecabedrijf. Het is constant opletten, want bij iedere klant zijn er weer speciale dingen.

Daar komt nu ook nog bij dat er een app komt van het bedrijf en ook dat we met onze foto op de website komen. Ik vraag me af of dat zomaar mag, als jij dat niet wil.

Het allerstomste wat ik heb gedaan zijn die overuren draaien, terwijl ik van het UWV niet meer dan 32 uur mag werken omdat zo dus de overbelasting te voorkomen.

Komende dinsdag is er een gesprek met de jobcoach en mijn werkgever, ik heb naar mijn jobcoach gezegd dat ik er weinig heil zie in dit gesprek, want de baas kan wel makkelijk praten. Hij zal wel weer van alles beloven en zo, maar het gaat tijd weer goed gaan

Ik heb nu gesolliciteerd bij een zorginstelling voor een financiële administratie, De Sluitingstermijn is morgen, dus ik ben benieuwd.

Ik ga ook met tegenzin naar mijn werk, ik heb er geen plezier mee in. Het is die stress niet waard, want dat kost veel energie en mijn vriend is de dupe er van, want ik reageer alles op hem af.
Het gaat gewoon ten koste van mijn gezondheid en dat is absoluut niet wat ik wil. En dan kan de baas wel zeggen dat het stressen nergens voor nodig is, maar helaas ben ik er nogal erg gevoelig voor.
<<

Engeltje31

Noob

Berichten: 146

Geregistreerd: 10 Sep 2014 12:11

Bericht 03 Feb 2016 18:17

Re: Advies mbt werk

Nou dus een gesprek gehad met de baas en jobcoach,

Ik heb nu 1,5 week vrij tot na de carnaval, zoveel overuren had ik nog staan van vorig jaar.
Hij had wel gemerkt dat het niet goed ging, omdat ik nogal in mij zelf gekeerd was. Hij had het toch onderschat wat voor mij impact het nieuwe scansysteem en de urenregistratie voor mij betekende.

Na de carnaval zijn er nog functioneringsgesprek, maar dan gaat mijn jobcoach gelukkig mee.

Maar ik ben ook mijn eigen grenzen voorbij gelopen, heb ik ook wel gezegd. En dat ik het dan te laat in gaten heb en dat ik dan erg moeilijk vind.

De afspraken zijn:
- geen overuren meer
- minder klanten
- meer achtervang van een collega nog
- ik moet mijn werkprogramma van 3 pagina's wat ooit voor mij is gemaakt weer gaan gebruiken. Die moet ik dan invullen. Wat ook wel veel tijd kost, maar goed als zij dat willen dat ik dat doe.

Hij vond wel dat ik wat geduldiger mocht zijn mbt het scansysteem, omdat ik vaak vind dat het inlezen ervan lang duurt.

In de btw maand mag ik dan in de ochtend 1 uur bezig zijn om alle mails te downloaden met administraties die ik dus digitaal krijg via oa We transfer, in mijn eigen mail en de aparte mailbox voor het scannen, Dat moet ik dan opslaan bij de klant.
En ik moet in Outlook mappen aanmaken voor iedere klant die ik heb, zodat automatisch de mail via opties-regels naar de mal 'klant' gaat. Ik wist niet eens dat het kon, is me ook nooit uitgelegd.

Met andere woorden als ik deze veranderingen aanbreng zou het beter moeten gaan en ik zou dan mijn plezier terugkrijgen. Dan kijken of het dan wel allemaal lukt binnen de tijd die ik dan heb per week, die 32 uur.

Wat denken jullie er van? Moet ik het zo nog 1 kans geven voor de volgende btw maand?
Maar ja aan de andere kant als het plezier weg is? Ik weet niet of ik die in 1,5 week terug kan vinden.
<<

Vanya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3729

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:43

Bericht 09 Feb 2016 19:27

Re: Advies mbt werk

Ik zou het denk ik nog wel een kans geven. Vind je het niet terug kan je alsnog actiever op zoek naar ander werk.
Heel goed trouwens dat je voor jezelf bent opgekomen, als je het idee hebt dat je je grenzen voorbij loopt de volgende keer meteen zeggen. Aan jezelf denken! :)

Had je nog iets gehoord van die ene sollicitatie?
If you cannot do great things, do small things in a great way.
<<

Engeltje31

Noob

Berichten: 146

Geregistreerd: 10 Sep 2014 12:11

Bericht 10 Feb 2016 17:35

Re: Advies mbt werk

Ja ik wil het nog 1 kans geven mksschien maar vind het lastig om me daar in te vinden. Ik vind dat moeilijk

Het gaat me ook om de arbeidsvoorwaarden en zo. Er is geen pensioenregeling en geen CAO. Het is maar ook iedere keee maar afwachten ieder jaar of je iets van salaris erbij krijgt.
Daarnaast reageren klanten ook slecht op vragen en ontbrekende stukken in de administratie etc.
Maar het draait allleen maar om geld in deze branche voor mijn gevoel. Bij zorginstelling of bj onderwijs is het een andere insteek. Daar gaat meer of geld goed wordt besteed.
Of zie ik.dat verkeerd?
De baas gaat veel op vakantie etc. Dit alles bij elkaar opgeteld begint me tegen te staan

En ik denk ook aan toekomst met mss kinderen. Dan is mij huudige werkplek sowiezo te ver weg van mijn woonplaats.

Van de ene sollicitatie bij dezorginstelling ben ik helaas niet door 1e selectie heengekomen.

Ik heb nieuwe vacature gevonden bij een stichting. Dat is wel maar voor 15 uur maar goed. Eigenlijk wil ik graag tussen de 28 en 32 uur werken. Sluitingsdatum is eind februari. Brief en CV is verstuurd
<<

Engeltje31

Noob

Berichten: 146

Geregistreerd: 10 Sep 2014 12:11

Bericht 27 Jul 2016 11:48

Re: Advies mbt werk

Helaas geen succes gehad met de sollicitaties. Gelukkig heb ik wel een WSW- indicatie die geldig is tot 2020, in de nieuwe woonplaats hebben ze nog een sociaal werkbedrijf waar ik dan in oktober t/m december 2016 wellicht aan de slag kan bij de Productie als een soort van re-integratietraject, mits de bedrijfsarts daar morgen mee instemt dan.
En dan ook de werkgever hier mee stemt.
En daarna zou IBN me in januari 2017 overnemen en dat ik dan extern via detachering of begeleid werken of iets ergens productiewerk kan gaan doen of anders bij een kwekerij werken. Dan ben ik tevreden.
Van de administratie ben ik genezen, dat wil ik nooit meer doen.
Graag een baan die ik de komende 10 jaar vol kan houden.

Paar dingen weet ik wel zeker dat ik nooit meer ga verhuizen, want dat de stress levert veel stress op.
Pfff dat is echt veel te heftig.

Terug naar Werk & studie

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers