Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Pizzasteen

<<

Anoniem313

Bericht 16 Jan 2016 19:23

Pizzasteen

Wie is handig met een pizzasteen? Ik heb 'm vanavond voor het eerst gebruikt, en mijn pizza smaakt best OK, maar ik heb nog wat moeite met het praktische aspect, zeg maar. Ik had nu de steen in de oven, en toen heb ik de over voorverwarmd met de steen erin. Ondertussen heb ik de pizza gemaakt, maar toen moest dus de pizza overgeheveld worden naar de oven, en dat lukt niet heel geweldig. Uiteindelijk heb ik m op een vel bakpapier op de steen gekregen. En daarna eruit halen was helemaal een drama, de pizza was niet helemaal hard dus hij vouwde een beetje dubbel toen ik hem eruit probeerde te schuiven en het resultaat was niet echt Instagram-waardig. Mijn oma zou zeggen 'waar het komt is het het toch donker', maar hoe krijg ik 'm nou 'zoals bai die ekte Italiaan'?
<<

Anoniem222

Bericht 17 Jan 2016 15:33

Re: Pizzasteen

Ik denk dat het kan helpen om je bakpapier in een rondje te knippen en hem dan met een brede spatel er op schuiven. Of misschien twee spatels? En dan zo er ook weer af halen. Als hij niet helemaal hard was, moest de pizza dan niet wat langer gebakken worden?
<<

anoniem213

Bericht 17 Jan 2016 15:41

Re: Pizzasteen

Afbeelding
Deze gebruiken en dan heel cool kijken, wit keukenpak aan en een beetje Italiaans schreeuwen terwijl je ondertussen de volgende bodem in de lucht gooit.
<<

Paddenstoel

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 46

Geregistreerd: 15 Dec 2013 20:50

Bericht 17 Jan 2016 23:02

Re: Pizzasteen

Ik gebruik ook een pizzasteen maar dan op de bbq. De steen meeverwarmen als je de oven voorverwarmt helpt om een knapperige bodem te krijgen. Je bakpapier in een rondje knippen helpt en een pizzaschep al helemaal dan kan je hem er in een keer uit halen. Op welke temperatuur en hoe lang heb je hem nu gebakken?
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:26

Bericht 18 Jan 2016 14:00

Re: Pizzasteen

Ik heb een pizzaoven, dus met een steen erin en het is mij ook nog nooit gelukt de pizza vervolgens volledig in één stuk erín te krijgen. Ja, wel met een voorverpakte bodem, maar dat is minder lekker!

Ik wacht dus ook met smart op díe tip.
<<

Paddenstoel

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 46

Geregistreerd: 15 Dec 2013 20:50

Bericht 18 Jan 2016 20:21

Re: Pizzasteen

Ik krijg de pizza eigenlijk altijd heel op en af de steen. Ik maak zelf de bodem die ik uitrol met veel bloem vervolgens leg ik de bodem op bakpapier en laat hem nog even rijzen. Dan beleggen en met bakpapier en al met een pizzaschep op de steen leggen. Als de pizza klaar is heeft hij bij mij een harde bodem en kan makkelijk van het bakpapier af.
<<

Anoniem313

Bericht 19 Jan 2016 16:57

Re: Pizzasteen

Hmm, OK, zo'n pizzaschep dus. Ik vond mezelf al heel wat met m'n steen, maar dat is dus nog niet helemaal genoeg. Ik had nu een spatel maar die is echt te klein. Er komt nog best wat bij kijken!
June, ik gooi geen bodems in de lucht, wat denk je nou. Ik kan een bodem niet eens op een steen krijgen :eyes:
<<

anoniem213

Bericht 20 Jan 2016 21:12

Re: Pizzasteen

Caulfield schreef:Hmm, OK, zo'n pizzaschep dus. Ik vond mezelf al heel wat met m'n steen, maar dat is dus nog niet helemaal genoeg. Ik had nu een spatel maar die is echt te klein. Er komt nog best wat bij kijken!
June, ik gooi geen bodems in de lucht, wat denk je nou. Ik kan een bodem niet eens op een steen krijgen :eyes:

Wat een teleurstelling. Zou je eens moeten proberen (en vooral hier foto's delen), dan lukt het vast allemaal beter!
<<

Anoniem273

Bericht 23 Jan 2016 20:28

Re: Pizzasteen

Wij gebruiken een dunne, plastic snijplank (van Ikea) vol bloem om de bodem op te maken en de pizza te beleggen. Vanaf die dunne snijplank schuiven we 'm dan zo op de steen. De pizza eraf krijgen lukt altijd prima, de bodem is dan lekker knapperig. We verwarmen de oven en steen op 250 graden.
<<

Anoniem313

Bericht 26 Jan 2016 14:13

Re: Pizzasteen

Die snijplank klinkt handig, zo ga ik het ook eens proberen, thanks!

June, van jou krijg ik het idee dat je mij en mijn pizza-problematiek niet zo serieus neemt; jammer hoor.
<<

anoniem213

Bericht 26 Jan 2016 14:14

Re: Pizzasteen

Ik heb gewoon veel vertrouwen in jouw pizzakwaliteiten en wacht vol hoop op de foto's!
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:26

Bericht 26 Jan 2016 14:32

Re: Pizzasteen

Ik had door dit topic afgelopen vrijdag een bodem van speltbloem gemaakt. Hoopvol deed ik hem op de onderkant van een taartvorm. Zo eentje met een springvorm dus zodat de bodem los is en ik hem op die manier on gebruiken.

Resultaat.. wederom een half verknoeide pizza. Maar ik zie verbetering. De vorige keer was het een hele verknoeide pizza! Ik had overigens (voor mijn gevoel) een hele lading bloem gedaan maar toen ik hem eenmaal van de snijplank wilde verschuiven lukte dat dus maar half waardoor het weer uit vorm was. Vandaar mijn andere oplossing. Maar goed, de pizza smaakte wel lekker. Dat dan weer wel!
<<

Anoniem281

Bericht 26 Jan 2016 14:40

Re: Pizzasteen

Caro, koop dan gewoon zo'n pizzavorm!

Zo'n kreng:

Afbeelding

Ik heb er 2 liggen en krijg er heel fijne pizza's mee gebakken!
<<

Anoniem273

Bericht 26 Jan 2016 16:34

Re: Pizzasteen

Carl schreef:Caro, koop dan gewoon zo'n pizzavorm!

Zo'n kreng:

Afbeelding

Ik heb er 2 liggen en krijg er heel fijne pizza's mee gebakken!


Het is juist de bedoeling dat de pizza met z'n kont op de pizzasteen ligt :) Dus niet in een vorm.
<<

Anoniem281

Bericht 26 Jan 2016 17:00

Re: Pizzasteen

Oh ik dacht al, wat doet Caro blond :D

Terug naar Eten & drinken

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers