Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Raambekleding voor schuifpui

<<

Anoniem253

Bericht 15 Jan 2016 18:52

Raambekleding voor schuifpui

Wij hebben een schuifpui van ik schat 3,5 meter breed, daanaast nog 1,25 meter muur aan beide kanten waar gordijnen voor hangen. Wij kijken vanuit de schuifpui onze achtertuin in, als het donker is doen we de gordijnen dicht. Achter ons huis kan er vanuit 2 woningen vanaf de bovenverdieping bij ons binnen gekeken worden. Door de schuifpui hebben wij een lichte woonkamer maar lijkt het mij ook sfeervol als er nog iets voor de schuifpui hangt zoals bijv shutters.

Maar is dat praktisch? Zijn er hier meer meiden met een schuifpui? Welke raambekleding hebben jullie?
<<

Anoniem253

Bericht 15 Jan 2016 18:53

Re: Raambekleding voor schuifpui

Oeps, verkeerde rubriek. Kan dit verplaatst worden naar wonen? Of kan ik dit zelf nog verplaatsen?
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43718

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 16 Jan 2016 02:22

Re: Raambekleding voor schuifpui

De burgemeesters kunnen het verplaatsen voor je.

Wij hebben een schuifpui en geef je idd gelijk dat het overdag lekker veel licht geeft maar 's avonds een groot gat. We hebben overal in het huis jaloezieën hangen maar voor de schuifpui juist niet. Denk dat dat beetje raar zal staan en lastig te vinden in grote maat overigens. We hebben daar nu siergordijnen hangen. Stroken gordijn die maar een klein stukje dicht kunnen. Ze hingen er al. We vinden dat wel mooi maar willen er nog extra stroken bij hangen zodat het grote donkere gat wat gedicht kan worden. Hier is een foto.

Afbeelding
Let's discover the world together.
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5876

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:56

Bericht 16 Jan 2016 07:58

Re: Raambekleding voor schuifpui

Daar hebben wij ook wel even mee zitten puzzelen, ook omdat er nog een verwarming voor de schuifpui staat en omdat ik niet wilde dat eventuele gordijnen naar buiten zouden wapperen met de deur open, want we hebben verder witte gordijnen en als ze allemaal naar 1 kant open zouden gaan was ik bang dat het een dikke prop gordijn zou zijn. Uiteindelijk via google op paneelgordijnen gekomen en daar ben ik nu 3 jaar later nog steeds blij me.

Zoals bij Marin (maar dan een heel gordijn) vind ik ook mooi, maar was bij ons geen optie door de verwarming, alle raambekleding moest dus in de koof van de schuifpui hangen.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Anoniem253

Bericht 16 Jan 2016 09:13

Re: Raambekleding voor schuifpui

Ja het is toch best lastig! Overdag vind ik het echt mooi als het zo open is maar zodra het donker wordt is het een groot zwart gat. En dan doe ik dus meestal onze gordijnen dicht. Er iets voor hangen zoals shutters of jaloezieen is idd ook niet heel praktisch. Minoessepoes heb jij toevallig een foto van de paneelgordijnen?
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6722

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:34

Bericht 16 Jan 2016 10:31

Re: Raambekleding voor schuifpui

Wij hebben dezelfde schuifpui als Minoessepoes, maar dezelfde soort gordijnen als Marin. Snap je 'm nog? ;)

Onze gordijnen bestaan uit 2 delen (van plafond tot vloer) en kunnen helemaal dicht. We hebben linnen gordijnen, niet verduisterend.
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

SDL

Kletskop

Berichten: 906

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:27

Bericht 16 Jan 2016 11:26

Re: Raambekleding voor schuifpui

Wij hebben een jaloezie op maat hangen. Superfijn!
<<

Anoniem253

Bericht 16 Jan 2016 14:42

Re: Raambekleding voor schuifpui

SDL schreef:Wij hebben een jaloezie op maat hangen. Superfijn!

Ooooh zou je een foto willen plaatsen?
<<

Anoniem253

Bericht 16 Jan 2016 14:43

Re: Raambekleding voor schuifpui

Ooh La La! schreef:Wij hebben dezelfde schuifpui als Minoessepoes, maar dezelfde soort gordijnen als Marin. Snap je 'm nog? ;)

Onze gordijnen bestaan uit 2 delen (van plafond tot vloer) en kunnen helemaal dicht. We hebben linnen gordijnen, niet verduisterend.

Haha ja ik snap je nog! Dan heb ik nu hetzelfde als jullie :).
<<

Anoniem234

Bericht 16 Jan 2016 15:17

Re: Raambekleding voor schuifpui

In ons vorige huis hadden we ook zon grote schuifpui. Wij hadden er inbetweens hangen. Vond ik ideaal. Kon zelf wel naar buiten kijken maar andersom bijna niet.
<<

Kreeft

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4227

Geregistreerd: 04 Sep 2013 02:06

Bericht 18 Jan 2016 15:51

Re: Raambekleding voor schuifpui

Wij hebben er toen we dit huis kochten paneelgordijnen laten hangen. Na 5 jaar waren we er wel een beetje op uit gekeken. Maar dat heb je met alles wel denk ik. Deze week komen er nieuwe gordijnen. Gewoon over heel de breedte donkere overgordijnen. En nog plissé gordijnen aan de voorkant. Zal even kijken of ik nog een foto van de paneelgordijnen heb!

Gevonden, niet heel duidelijk, maar misschien krijg je zo een idee...
Afbeelding
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:26

Bericht 18 Jan 2016 16:10

Re: Raambekleding voor schuifpui

Ik heb een schuifpui zo breed als de breedte van mijn huis: 6,5 meter. Ik heb er paneelgordijnen voorgehangen. Op die manier kan je namelijk ook een gedeelte van de schuifpui bedekken, en het andere deel open laten. Als de zon bijvoorbeeld erop schijnt dan hang ik één paneel ervoor en hou ik de rest lekker licht.
<<

Anoniem253

Bericht 18 Jan 2016 18:59

Re: Raambekleding voor schuifpui

Bedankt voor de foto Kreeft, wat jij en Caro aangeven is ook een goeie!

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

cron