Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Kleuterschool: Wie heeft tips?

<<

orchidee

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 88

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:15

Bericht 15 Jan 2016 15:57

Kleuterschool: Wie heeft tips?

Dochter gaat binnenkort naar de kleuterschool.
Ze is nog niet erg zelfredzaam, ik weet dat ze zelf haar jas aan en uit moet doen. Dat lukt, rits vind ze moeilijk.
Ze heeft laarzen met rits, is ook lastig voor haar.
Wie heeft er handige tips, waarmee we nog kunnen oefenen?
Misschien nog tips over naar school gaan in het algemeen?
<<

Anoniem148

Bericht 15 Jan 2016 16:11

Re: Kleuterschool: Wie heeft tips?

Goed dat je gaat oefenen in haar zelfredzaamheid! Echt fijn als kinderen dit al kunnen.
De knoop van de broek is ook altijd een probleem en de ellendige panty's (andere naam even kwijt) optrekken.
Als ze een pakje drinken mee krijgt, het rietje erin stoppen en de 'oortjes' los maken, bij een beker het losdraaien want deze zitten ooit strak.
Welke schoen aan welke voet moet is ook altijd lastig. Een tip daarvoor is een lange sticker door twee knippen en aan de binnenkant van de schoen plakken op de zool. De sticker moet kloppen als je de schoenen aan doet.
Dit dus:
Afbeelding
<<

Lexi

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1691

Geregistreerd: 13 Jul 2015 09:12

Bericht 15 Jan 2016 16:13

Re: Kleuterschool: Wie heeft tips?

Mijn dochter gaat ook sinds kort wennen op de basisschool. Haar jas dichtritsen lukt soms maar niet altijd. Dan helpt een ander kindje of de juf. Op de dagen dat ze gym heeft krijgt ze klittenband schoenen aan omdat haar laarsjes met ritsen inderdaad nog lastig zijn. Ik laat haar thuis nu wel alles al doen dan komt het vanzelf wel. Haakjes van broeken zijn ook nog wel lastig dus ze heeft vaak jurkjes/rokjes aan met een maillot eronder.
2010 2012
<<

orchidee

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 88

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:15

Bericht 15 Jan 2016 16:15

Re: Kleuterschool: Wie heeft tips?

De tip met de sticker is geweldig! Ga ik zeker toepassen!
Met eten en drinken is ze wel helemaal zelfstandig en netjes, heeft ze op de psz geleerd.
<<

orchidee

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 88

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:15

Bericht 15 Jan 2016 16:17

Re: Kleuterschool: Wie heeft tips?

Dank voor je antwoord Lexi! Ik denk dat mijn dochter net zover is. We oefenen thuis ook flink.
Wat moet ze zelfstandig kunnen?
<<

Lexi

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1691

Geregistreerd: 13 Jul 2015 09:12

Bericht 15 Jan 2016 16:32

Re: Kleuterschool: Wie heeft tips?

orchidee schreef:Dank voor je antwoord Lexi! Ik denk dat mijn dochter net zover is. We oefenen thuis ook flink.
Wat moet ze zelfstandig kunnen?


Het liefst willen ze natuurlijk dat ze alles zelfstandig kunnen maar hier helpen de oudste kleuters de jongste kleuters als er iets niet lukt met omkleden ofzo. Ik vind het wel fijn dat ze in ieder geval zelf naar de wc kan en zich zelf aan en uit kan kleden (als heeft ze er wel even tijd voor nodig). Mijn ervaring met mijn zoontje is ook wel dat ze het snel leren op school omdat ze het andere kinderen ook zien doen en dan meer gemotiveerd zijn om het zelf ook te kunnen.
2010 2012
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 15 Jan 2016 17:16

Re: Kleuterschool: Wie heeft tips?

Oh die schoensticker is geweldig!
#teammaple🍁
<<

Knillis

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2237

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:50

Bericht 15 Jan 2016 18:58

Re: Kleuterschool: Wie heeft tips?

Ik haak hier even op in. Mijn dochter heeft nog steeds moeite met het uittrekken van haar trui. Een t-shirt met korte mouwen en haar hemd lukken makkelijk, maar haar longsleeves blijven lastig. Ik vroeg me af hoe jullie kinderen hun truien uit krijgen? Misschien dat ik het haar veels te moeilijk uitleg ofzo.
2009 ~ 2011 ~ 2014

Morgen is vandaag...
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 15 Jan 2016 19:08

Re: Kleuterschool: Wie heeft tips?

Knillis, daar loopt mijn dochter ook op vast.

Die schoensticker is echt geniaal..
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 15 Jan 2016 19:39

Re: Kleuterschool: Wie heeft tips?

Knillis schreef:Ik haak hier even op in. Mijn dochter heeft nog steeds moeite met het uittrekken van haar trui. Een t-shirt met korte mouwen en haar hemd lukken makkelijk, maar haar longsleeves blijven lastig. Ik vroeg me af hoe jullie kinderen hun truien uit krijgen? Misschien dat ik het haar veels te moeilijk uitleg ofzo.
Mijn man heeft het m'n zoontje zo geleerd: handen onderaan de rand van de trui gekruist, rand vastpakken en omhoog trekken.
#teammaple🍁
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 15 Jan 2016 20:04

Re: Kleuterschool: Wie heeft tips?

Urban Naked schreef:
Knillis schreef:Ik haak hier even op in. Mijn dochter heeft nog steeds moeite met het uittrekken van haar trui. Een t-shirt met korte mouwen en haar hemd lukken makkelijk, maar haar longsleeves blijven lastig. Ik vroeg me af hoe jullie kinderen hun truien uit krijgen? Misschien dat ik het haar veels te moeilijk uitleg ofzo.
Mijn man heeft het m'n zoontje zo geleerd: handen onderaan de rand van de trui gekruist, rand vastpakken en omhoog trekken.


Dat probeer ik hier ook, maar op de een of andere manier raakt ze dan toch in de knoop.
Motorisch net zo'n ster als haar moeder :palm:
<<

Liadan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3282

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:10

Bericht 15 Jan 2016 21:05

Re: Kleuterschool: Wie heeft tips?

Mijn zoon pakt zijn mouw onderaan zijn elleboog terwijl hij zijn arm omhoog houdt en trekt dan zijn arm naar beneden, dan zijn andere arm en zijn hoofd. Voordeel is dan dat z'n trui niet binnenstebuiten zit, anders is dat bij aantrekken weer vervelend na het gymen.

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers