Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


De eerste keer zwemmen.

<<

sokpop

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 256

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:44

Bericht 14 Jan 2016 17:18

De eerste keer zwemmen.

Mijn dochter is nu bijna 5 maanden en het leek ons leuk om zondag te gaan zwemmen.

Nu heb ik wel gelezen dat je al mag gaan zwemmen maar hoelang blijf je dan in het water? Of kijk je gewoon hoelang je kindje het leuk vindt?

En doe je bij thuiskomst je kindje nog een keer in bad vanwege het chloorwater of alleen onder de douche bij het zwembad?

En natuurlijk het belangrijkste vonden jullie kindjes het leuk om te gaan zwemmen op die leeftijd? Of zouden jullie nog even wachten totdat ze iets ouder is?

Voor ons komt aankomende zondag mooi uit want mijn man hoeft dan niet te voetballen. En omdat mijn stiefdochter er dan ook is en wat is er nou leuker dan met je kleine zusje voor de eerste keer mee zwemmen.
<<

foreverlove

Kwebbel

Berichten: 371

Geregistreerd: 25 Sep 2013 13:10

Bericht 14 Jan 2016 17:23

Re: De eerste keer zwemmen.

ohh ik wil ook!!!
Maar die van mij is nog geen eens drie maanden......
met welke leeftijd is dit goed te doen?? hij is wel echt gek op water...
in badje gaan of douche vind die heerlijk :love:
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 14 Jan 2016 17:27

Re: De eerste keer zwemmen.

Het water in een zwembad is een stuk kouder dan wat je thuis in het badje doet. Er wordt dan ook aangeraden om niet te lang in het water te gaan maar tussendoor steeds even in een handdoek op te warmen geloof ik.

Ik ging zelf wat later volgens mij, vanaf dat hij een maand of 10 was.
#teammaple🍁
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:06

Bericht 14 Jan 2016 17:29

Re: De eerste keer zwemmen.

Wij zijn een week of 2 geleden voor het eerst met haar wezen zwemmen. Een beetje zitten en spelen in het pierebadje en ze hadden ook speciale zitjes voor babietjes. We zijn uiteindelijk iets van 3 kwartier geweest en ze vond het best leuk! Lekker spartelen en doen. De drukte vond ze wel wat spannend volgens mij, we gingen ook net in de kerstvakantie.
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

Anoniem234

Bericht 14 Jan 2016 17:33

Re: De eerste keer zwemmen.

Wij zijn rond haar eerste verjaardag voor het eerst naar het zwembad geweest. Gewoon zo maar een uurtje, want ze had het echt al snel heel koud.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17342

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 14 Jan 2016 20:09

Re: De eerste keer zwemmen.

Vanaf 3 maanden mag je babyzwemmen geloof ik. Dat hebben wij ook gedaan, erg leuk, alhoewel T vooral erg onder de indruk was en weinig doorhad dat hij in een groot bad lag haha. Onlangs zijn we nog een keer geweest en toen had hij echt het grootste plezier. Er is hier een zwembad met ook extra warm bad, 32 graden. Je moet je baby gewoon goed in de gaten houden en niet te lang gaan. Max half uurtje ofzo?
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Framboos

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1810

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:13

Bericht 14 Jan 2016 21:43

Re: De eerste keer zwemmen.

Ik ging met zoon voor het eerst babyzwemmen toen hij 3,5 maand oud was. Les duurde een half uur en dit hield hij meteen netjes vol. Ging niet huilen en had het niet koud. Daarna lekker in het warme pierenbadje gezeten. Zwembad is hier sowieso extra verwarmd met het babyzwemmen. Ik douche zoon altijd direct na het zwemmen (dus gewoon in het zwembad).

Mijn zoon vond het altijd heerlijk in het zwembad. Vorige week was de eerste keer dat hij een keer ging huilen in het zwembad (hij had geen zin om op z'n rug te drijven ;)
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:44

Bericht 14 Jan 2016 21:57

Re: De eerste keer zwemmen.

Hier wordt 4 maanden geadviseerd voor babyzwemmen, ik ben vanaf 6 maanden gegaan en ga nog steeds. Eerst zorgde ik dat hij aangekleed was en dan deed ik hem in de maxi. Ik douchte thuis als hij lag te slapen. Sinds dat hij zelf in de douche durft te staan, douchen we daar samen. De lessen duren 30 min.
L2014 & H2017
<<

Linnie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1945

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:52

Woonplaats: Goeree Overflakkee

Bericht 14 Jan 2016 22:24

Re: De eerste keer zwemmen.

Hier mag het al vanaf 8 weken, als ze de eerste vaccinatie gehad hebben.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
<<

Anoniem168

Bericht 15 Jan 2016 23:39

Re: De eerste keer zwemmen.

Van het cb mocht het met 9 weken (na de eerste vaccinaties), het zwembad hier houdt 4 maanden aan. Lesje duurt een kwartier en daarvoor ging ik nog tien minuutjes in het pierenbad. Dat was in het begin ook lang zat, zowel qua uithoudingsvermogen als qua kou. Zoon douchen/afspoelen deed ik daar, niet thuis (nog een keer). Neem evt voor jezelf een badjas mee, dan sta je niet zo te druipen en kleumen als je eerst je kind afdroogt en aankleedt ;)
Laatst gewijzigd door Anoniem168 op 28 Aug 2016 20:54, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem236

Bericht 16 Jan 2016 09:30

Re: De eerste keer zwemmen.

Bij de oudste zijn we met 3 maanden voor het eerst geweest. Hij huilde niet ofzo, maar had wel het idee dat het voor ons als kersverse ouders leuker was dan voor zo n kleintje. Ik vond het gedoe met aan en uitkleden en afdrogen ook niet de moeite voor zo n korte tijd zwemmen.
Toen hij 6 maanden was gingen we op vakantie en hebben we meer gezwommen en genoot hij er meer van (kon toen in zo n swimtrainer band)

Met de jongste wachten we denk ik nog wel een poosje. Ook omdat de oudste gek is van zwemmen en het vast niet tof vindt om er met een half uur uit te gaan voor z'n broertje. Dan laten we de jongste lekker bij oma.
<<

teletascha

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 446

Geregistreerd: 07 Sep 2013 08:00

Bericht 16 Jan 2016 22:30

Re: De eerste keer zwemmen.

Wij hebben bij allebei gewacht totdat ze 1 jaar waren.

Zoon had sowieso echt niet eerder gekund, die heeft zo'n erge reflux gehad dat we hem sowieso nergens mee naar toe konden nemen zonder alles ondergespiugd te hebben, en een spugende baby in een zwembad leek me niet tof.
Afbeelding
Afbeelding

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers