Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Geluidsoverlast, hond bij de buren

<<

Lilou

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1510

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:29

Bericht 14 Jan 2016 15:54

Geluidsoverlast, hond bij de buren

Ok, een beetje een onzintopic maar ik vraag me echt af of ik hier nu wat van kan/moet zeggen of niet.
Wij wonen in een rijtjeswoning die helaas niet zo geluidsproof is als je van een nieuwbouwwoning zou verwachten. Onze buren aan 1 kant, jong gezin met twee kinderen, zijn niet altijd even rustig. Lees: ik word soms knettergek van het getimmer en geboor, het rennen op de kale trappen en elke dinsdag gaat hun schoonmaakster zo ijverig te werk dat ik het op onze zolder nog kan horen. Leefgeluiden die ik allemaal voor lief probeer te nemen.

Maar: elke donderdag komt schoonmoeder daar op de kinderen passen en neemt daarbij de hond mee. Prima, maar vervolgens zet ze het beestje vrijwel de hele dag in de gang neer en het beestje gaat echt bij elke voorbijganger, postbode en auto enorm hard en lang tekeer. Dat blaffen hoor je dus, doordat het beest in de gang met open trappenhuis naar zolder staat, door ons hele huis heen. Gevolg: elke donderdagmiddag doet dochter haar middagslaapje, en elke donderdagmiddag gaat de hond zo tekeer dat ze soms wel 4 keer in 2 uur tijd in paniek wakker wordt. Ik word er tureluurs van, van het geblaf én van het feit dat ik continu een overstuur moe meisje heb dat de rest van de dag mieperig is omdat ze niet fatsoenlijk heeft kunnen slapen.

Kan ik de buren hierop aanspreken of moet ik ook dit maar voor lief nemen...? Wat vinden jullie?
♥️ N. juli 2014
♥️ L. maart 2016
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17368

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 14 Jan 2016 17:59

Re: Geluidsoverlast, hond bij de buren

Hier ben ik ook wel benieuwd naar, wat mensen daarvan vinden. Zit zelf ook regelmatig met een vergelijkbaar dilemma....
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Anoniem162

Bericht 14 Jan 2016 18:05

Re: Geluidsoverlast, hond bij de buren

Ja ik vind dat je hun erop aan kunt spreken dat de hond zoveel blaft.
<<

Anoniem214

Bericht 14 Jan 2016 18:08

Re: Geluidsoverlast, hond bij de buren

Ik vind dat je hier best wat van kunt zeggen. En dan vooral het feit dat je dochter er wakker van wordt. Waarschijnlijk zijn ze zich niet echt bewust van. Hopelijk doen ze er wat aan want het lijkt me erg vervelend.
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 14 Jan 2016 18:38

Re: Geluidsoverlast, hond bij de buren

Ja daar zou ik ze wel op aanspreken.

Ik ben soms bang dat ik aan de andere kant van het verhaal zit. Dat onze buren last hebben van onze hond. Ik heb ze er nog nooit over gehoord en ga er dus vanuit dat het niet zo is...
<<

Fantine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3726

Geregistreerd: 01 Jan 2015 13:05

Bericht 14 Jan 2016 19:47

Re: Geluidsoverlast, hond bij de buren

Ik zou er wat van zeggen. Dit kun je neem ik aan op een normale manier duidelijk maken toch?
<<

anoniem213

Bericht 14 Jan 2016 20:48

Re: Geluidsoverlast, hond bij de buren

Ik zou dat inderdaad wel aangeven. Waarschijnlijk weten zij helemaal niet dat jij zoveel last hebt van die hond.

@ Lejow, als je daarover twijfelt, zou ik zelf eens langsgaan en het vragen. Dan toon je vast goede wil.
<<

anoniem203

Bericht 14 Jan 2016 20:59

Re: Geluidsoverlast, hond bij de buren

Juliette schreef:Ik vind dat je hier best wat van kunt zeggen. En dan vooral het feit dat je dochter er wakker van wordt. Waarschijnlijk zijn ze zich niet echt bewust van. Hopelijk doen ze er wat aan want het lijkt me erg vervelend.


Dit ja. En die leefgeluiden gaan ze straks ook bij jullie horen. Dus daar zou ik absoluut niks van zeggen. Ik heb af en toe echt medelijden met onze buren :silent:
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 14 Jan 2016 21:11

Re: Geluidsoverlast, hond bij de buren

Ja, het valt nu wel mee hoor.. het was vooral in de periode dat ze 's nachts wel eens ineens ging blaffen.. Dat gaat al een hele tijd *klopklop* goed :D
<<

Linnie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1945

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:52

Woonplaats: Goeree Overflakkee

Bericht 14 Jan 2016 23:31

Re: Geluidsoverlast, hond bij de buren

Ja gewoon erop aanspreken hoor!

Wij hebben bij buren aan de ene kant met 5 honden, en de andere kant heeft 2 honden. Die met 5 hoor je wel vaak, maar daar zit een gang tussen, in onze badkamer hoor je ze wel heel goed.
Die aan de andere kant huilde een van de honden heel vaak, en grenzen de woonkamers aan elkaar, daar is mn man wel naartoe gegaan omdat een van de honden iedere dag wel een paar keer jankte... Nu al een poosje niks meer gehoord.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
<<

kippetje

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1267

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:07

Bericht 14 Jan 2016 23:43

Re: Geluidsoverlast, hond bij de buren

Zeker wat van zeggen!
Snap niet dat schoonmoeder dat toelaat dat die hond zo tekeer gaat.
Maar deze irritatie en die andere dingen gaan zo anders nog veel meer irriteren.
Gewoon zeggen dus!
<<

Anoniem280

Bericht 15 Jan 2016 00:24

Re: Geluidsoverlast, hond bij de buren

Kun je ze zeker wel op aanspreken.

Mijn zus + vriend en knderen waren hier vorige week. Zij hebben ook een hind thuis, alleen hadden ze niet meegenomen.
(Zus woont in Zuid Limburg, wij in midden Friesland).
's Nachts werden zij door buren a gebeld of ze nog lang wegbleven, omdat de hond ontzettend tekeer ging.
Zus heeft toen met buren b gebeld, zij hebben een sleutel van mijn zus hun woning, om te vragen of de hond de blafband wel om had. Die was niet om.
Hond de s dat e nacht verder stil geweest tot de volgende ochtend.
Mjn zus kreeg van haar schoonzus bericht dat haar vriend (mijn zus haar zwager) de hond wel uit zou laten, omdat er misschien wel niets geregeld was. Geen bericht afgewacht niets! En toen kwam er weer bericht van de buren! Bladiebla.
Halsband niet omgekregen, maar die zwager van mijn zus had die hond niet uit moeten laten. Als hij er niet was geweest, was die hond nog stil geweest die ochtend en konden mijn zus haar buren de hond uitlaten.

Ik zo het dus wel melden.
Zoals bij mijn jn zus is gewoon goed gegaan in goed overleg.
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11145

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 15 Jan 2016 00:26

Re: Geluidsoverlast, hond bij de buren

Maar je kan niet tegen een hond zeggen dat hij stil moet zijn natuurlijk, dat is wel lastig. Onze beide buren hebben honden die we dagelijks horen maar wij een peuter met driftbuien en een voorliefde voor houten instrumenten dus dat compenseert elkaar denk ik dan.
R. 2013
D. 2016
<<

anoniem213

Bericht 15 Jan 2016 00:27

Re: Geluidsoverlast, hond bij de buren

Ik snap het laatste stuk van je verhaal niet, Caramba.
<<

Lilou

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1510

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:29

Bericht 15 Jan 2016 00:37

Re: Geluidsoverlast, hond bij de buren

Dat is misschien een beetje wat me tegenhoudt Spencer, je kunt een hond niet dwingen stil te zijn. Aan de andere kant; ik denk niet dat de buren weten hoe de hond tekeer gaat en hoe goed dat bij ons te horen is, ze zijn er immers ook zelf niet op de oppasdagen. Bovendien kan oma de hond in elk geval niet steeds in de gang houden denk ik dan. Ze gaat zelf weg om oudste kind uit school te halen, dan komen er andere kinderen en ouders voorbij en die hond blijft maar tekeer gaan... Maar ik ben blij te lezen dat het niet gek of overdreven zou zijn volgens jullie als ik er wel wat van zou zeggen.
♥️ N. juli 2014
♥️ L. maart 2016
<<

Anoniem280

Bericht 15 Jan 2016 00:47

Re: Geluidsoverlast, hond bij de buren

Zus haar zwager had hond uitgelaten, maar blafband niet meer omgedaan. Geen blafband betekend blaffen voor die hond.
Maar mijn zus had met de buren geregeld dat zij voor de hond zou zorgen. En haar zwager is op eigen houtje er naar toe gegaan.
Als hij niet bij die hond was geweest dan was dit niet gebeurt, omdat de buren de hond zouden doen.

Alles was in vrij goed overleg gegaan, die nacht na het eerste bericht, totdat zwager zich ermee ging bemoeien.
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6680

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:19

Bericht 15 Jan 2016 01:15

Re: Geluidsoverlast, hond bij de buren

Wat is een blafband? Krijgt dat beestje een schok ofzo als hij blaft? Sorry, maar wat klinkt dat onwijs zielig. Ze laten hem EN alleen en dan ook nog straf als hij blaft. :(
Afbeelding
Afbeelding
<<

Anoniem280

Bericht 15 Jan 2016 08:44

Re: Geluidsoverlast, hond bij de buren

Hij krijgt geen schokjes meer, omdat hij angstig voor dat ding is. (Die sensor kun je uit zetten)
Zodra hij de band om heeft is hij stil.
Keur het sowieso niet goed, had al aangegeven, neem de hond anders mee naar hier.
(Al vind ik het geen leuke hond, veels te druk!)
Maar er zijn wel meer die hun hond een nacht alleen laten hoor.
Alleen niet zo lang.
<<

Rebecca

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2918

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:39

Bericht 15 Jan 2016 11:39

Re: Geluidsoverlast, hond bij de buren

Ik zou er in dit geval zeker wat van zeggen. Ja, honden blaffen, maar die kunnen ook best gecorrigeerd worden en dat jij de hele dag met een kind zit dat niet goed kan slapen en dus heel moe is, is heel vervelend, ik vind best dat ze daar iets mee moeten.

Of ze er iets mee doen is een tweede…hiernaast is het precies hetzelfde verhaal, zij doen er niks mee, behalve zeggen dat we maar in een hutje op de hei moeten gaan wonen (dat is de reactie kregen de enkele keer dat we hen aanspraken omdat het geblaf ten koste ging van onze nachtrust). De kinderen rennen van 's morgens 7 tot 's avonds 10 met veel kabaal door het huis, zeggen we niks van. We hebben dagen gezeten dat 1 van hun honden uren achter elkaar blafte, knettergestoord werden we, ook onze mond gehouden. Maar toen kwam er ineens een briefje dat hij sinds hun andere hond (die ze al binnen 2 weken vervingen door een pup die ook continu blaft/jankt) overleden is vanaf half 6 's morgens blafte, omdat hij dan lang alleen was. Volgens hun is negeren de oplossing. Diezelfde nacht begon het om kwart voor 1 en heb ik 2,5u wakker gelegen omdat hun hond blafte. Al die tijd deden zij niks. Met oordopjes in gaan slapen is voor mij geen optie, dan hoor ik dochter niet. Ik heb de volgende ochtend dan ook een brief teruggeschreven, dat wij het wenselijk vinden dat ze wel actie ondernemen, omdat wij niet kunnen slapen en dan de dag erna niet goed kunnen functioneren. Echt nachtelijk geblaf hebben we daarna niet meer gehad, maar vanmorgen begon het gejank wel al om kwart over 5 :12: .
19 juni 2015
2 februari 2017
<<

Annemie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1380

Geregistreerd: 03 Sep 2013 17:01

Woonplaats: Achterhoek

Bericht 15 Jan 2016 16:00

Re: Geluidsoverlast, hond bij de buren

Ik zou ze er ook op aanspreken.
Onze hond blafte en jankte ook heel veel als we niet thuis waren, maarja dat wisten we natu aaurlijk niet. Toen onze buren er wat van zeiden hadden we een camera geplaatst en inderdaad hij jankte veel. Daar hebben we toen geprobeerd een oplossing voor te verzinnen.
De hond van onze buren blaft heel luid en vaak, maar ik stoor me er niet aan, maar ik begrijp dat het vervelend is als je kindje er wakker van word, dat zou ik ook erg irritant vinden.
Zoon: 26-06-2010
Zoon: 25-08-2013
<<

Surya

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 996

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:27

Bericht 15 Jan 2016 22:23

Re: Geluidsoverlast, hond bij de buren

Ik vind het wel heel sneu dat een hond niet durft te blaffen omdat hij bang is voor de blafband en dat hij dan ook nog een hele dag/avond en nacht alleen is.

On topic, ik zou het hier zeker over hebben met de buren.
<<

Anoniem280

Bericht 16 Jan 2016 00:30

Re: Geluidsoverlast, hond bij de buren

Volgende keer nemen ze hem mee.
De een gebruikt een blafband, ander gebruikt wat anders.

Ik haal trouwens de hond van mijn schoonouders altijd op wanneer ik haar hoor blaffen of janken.
Kan zelf ook niet tegen blaffende honden.
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6680

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:19

Bericht 16 Jan 2016 02:57

Re: Geluidsoverlast, hond bij de buren

Ik vind dat beetje hetzelfde als zeggen dat je niet tegen hinnekende paarden kan of tegen pratende mensen, dat is toch wat honden doen?? Ik snap heus wel dat het vervelend kan zijn, maar om ze te straffen as ze blaffen, vind ik ergens onwijs zielig. Niet persoonlijk op jou gericht Caramba overigens, gewoon algemeen.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Anoniem280

Bericht 16 Jan 2016 08:36

Re: Geluidsoverlast, hond bij de buren

Blaffen en blaffen zit wel verschil. Even blaffen ok, maar de hele dag? Of een uur lang?
Nee daar kan ik niet tegen.
Hond van mijn schoonouders jankt en blaft alleen heel lang wanneer schoonmoeder en schoonvader samen weggaan en zij blijft thuis.
Het gaat 10 minuten goed en dan is het mis. Heeft daar te maken met dat de hond altijd meegaat. En dan ineens een keer niet.
Is een trutje die hond.
Zo is het zelfs, zind het de hond niet, bv omdat ze van de baas moet luisteren, pist ze achter de baas neer.
Jack Russel die echt maar 1 baasje heeft en dat is mijn schoonpa.
<<

Anoniem260

Bericht 17 Jan 2016 11:46

Re: Geluidsoverlast, hond bij de buren

Ik zou het ook bespreken met de buren.
Ik zou het ook fijn vinden als buren mij zouden aanspreken wanneer ze last hebben van geluidsoverlast.
Volgende

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers