Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Ziek op reis

<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43732

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 14 Jan 2016 10:21

Ziek op reis

Vanochtend hadden we zo'n super leuke fietstocht door het platteland, over zo'n paadje langs rijstvelden en kokosnoot palmen. Echt wat ik altijd al wilde en voorstelde bij Vietnam, zo leuk.
Maar toen werd ik denk ik door de warmte of iets raars gegeten heel misselijk (Had ook al diarree vanochtend) en toen kwamen we bij een huisje van lokale mensen aan waar we wat fruit kregen en toen moest ik zoooo pardoes over het hele terras van die arme mensen heen kotsen, helemaal over mezelf heen ook. Zo gênant. :palm: Het was echt zo erg. Toen kwam de mevrouw met de tuinslang haar terras schoon maken. En wij met de taxi terug naar t hotel. Heb een paar uur op bed gelegen en net met een paar slokjes cola en Vietnamese kippensoep geluncht maar voel me nog steeds als een dweil. Vanwege de diarree had ik al loperamide genomen dus m'n buik is compleet opgeblazen..

Heeft er iemand nog tips? Ik probeer genoeg water te drinken, beetje cola tegen de misselijkheid en beetje licht te eten maar t heeft nog niet erg effect. Hoort er ook wel bij in zo'n land, maar baal erg toch van. Ik keek juist zo uit naar dit plaatsje (Ooh la la mocht je dit lezen, we zitten in Hoi An in jullie hotel aan de rivier, gelukkig is het wel een prettig hotel)
Let's discover the world together.
<<

Jente

Kletskop

Berichten: 984

Geregistreerd: 02 Mei 2014 14:43

Bericht 14 Jan 2016 10:48

Re: Ziek op reis

Aah, vervelend! En ook echt heel stom dat dat bij die mensen thuis moest gebeuren.
Ik ben nu op Bali en ben 2 dagen geleden ook ziek geworden. We hadden een inspannende wandeling gedaan en het is natuurlijk warm, maar ik denk toch dat ik iets verkeerds gegeten heb. Heb de hele nacht overgegeven en 24 uur niks gegeten en gedronken (niet goed natuurlijk, maar kon zelfs geen water binnenhouden).

Loperamide kun je beter mee stoppen als je nu dicht bij een wc bent. Je kunt het beste proberen om regelmatig te blijven drinken en ORS te nemen, dat kun je gewoon bij de plaatselijke apotheek kopen. Als het echt niet overgaat kun je antibiotica nemen. Als het goed is kun je bij een goede apotheek gewoon antibiotica zonder recept krijgen, let alleen wel op de datum.
<<

Anoniem313

Bericht 14 Jan 2016 11:08

Re: Ziek op reis

Idd kappen met de loperamide. Water, cola, en ORS (en als je geen ORS hebt, zoute koekjes oid), later als je het kunt verdragen wat rijst en bouillon. Sterkte!
<<

Pandora

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3183

Geregistreerd: 02 Sep 2013 15:45

Bericht 14 Jan 2016 11:11

Re: Ziek op reis

Wat vervelend dat je uitgerekend nu ziek bent!
Je hebt er natuurlijk helemaal niks aan, maar het heerst. F. had het zaterdag en mijn man en ik waren maandag en dinsdag de klos, mijn ervaring is dat het echt een soort van één-dags-griepje was (bij mij tenminste) dus hoop dat dit voor jou ook geldt!

Verder zou ik gewoon lekker in het hotel blijven, probeer goed te rusten en blijf drinken.
Beterschap Marin!
Remind yourself that it's okay not to be perfect....
<<

Leaf

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2809

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:42

Bericht 14 Jan 2016 11:17

Re: Ziek op reis

He bah wat vervelend! Idd stoppen met de loperamide. Kijk anders of je daar ergens domperidon/primperan kan krijgen, dat helpt onwijs tegen de misselijkheid.

Wbt antibiotica, dat advies snap ik niet zo goed. Antibiotica helpt niet bij een virus en bij voedselvergiftiging moet je maar net het juiste krijgen dan.
Laatst gewijzigd door Leaf op 14 Jan 2016 11:22, in totaal 1 keer gewijzigd.
RYW schreef:Ik heb dingen uit mijn schoenzool gepeuterd die ik boeiender vind dan Nougat's mening en leven.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43732

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 14 Jan 2016 11:20

Re: Ziek op reis

Dank jullie wel! Loperamide ben ik idd niet zo'n fan van, maar met een dag fietstocht vond ik dat toch wel prettig. Helaas is de tocht vroeg onderbroken. Baal er echt van, we gingen waarschijnlijk ook naar een schooltje en daar keek ik zo naar uit. Intussen rustig in het hotel en m'n maag voelt iets beter.
Maar neem in principe geen loperamide meer nu zolang t niet echt nodig is.

Ik wilde idd al direct ORS nemen maar stom genoeg hebben we dat niet bij ons. Voor de zekerheid direct morgen maar halen. Er is hier wel een drankje met citroen en zout wat als ORS kan dienen dus daar kan ik ook nog naar vragen. Had wel lekkere zoute bouillon vanmiddag al kreeg ik maar paar happen weg.
Let's discover the world together.
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6722

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:34

Bericht 14 Jan 2016 11:22

Re: Ziek op reis

He meis, wat vervelend!

Heb je niet een zonnesteek? Ik heb op die manier 4 dagen in Nha Trang doorgebracht.

Drink in ieder geval goed en blijf eten. Droge witte rijst hielp mij goed.

Gelukkig zit je in een fijn hotel.
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43732

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 14 Jan 2016 11:29

Re: Ziek op reis

Ja droge witte rijst is ook een goed idee. Misschien vanavond. Wat vervelend dat jij er ook zon last van had in Nha Thrang.

Jente, wat naar dat jij ook zo ziek bent geworden! Ik denk precies wat jij ook dacht te hebben. Voedselvergiftiging en dan een warme inspannende activiteit er boven op. Ik had gisteren op de luchthaven een heel vreemd vies broodje gegeten. Misschien was dat het wel. Werd al misselijk wakker.

Nou ja, het komt wel goed en hoort er wel beetje bij zo'n reis. Maar baal er wel van. We zitten nu iig beetje rustig in de schaduw aan het zwembad en het koude water helpt wel. En m'n man vermaakt zich wel met happy hour naast me. Ik doe maar even rustig aan.
Let's discover the world together.
<<

Snoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6939

Geregistreerd: 11 Dec 2013 12:19

Bericht 14 Jan 2016 11:49

Re: Ziek op reis

Ah Marin, wat vervelend dat je juist nu ziek wordt. Natuurlijk baal je hier van, ik hoop dat je snel opknapt!
2012 & 2016
<<

Anoniem185

Bericht 14 Jan 2016 11:50

Re: Ziek op reis

Ik heb het zelfde gehad in Bangkok. Heb gewoon uitgeziekt en alleen een loperamide gepakt omdat ik met de trein moest. Was er na een dagje flink kotsen en diarree van af. Er is dus hoop!

Beterschap!
<<

Fantine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3728

Geregistreerd: 01 Jan 2015 13:05

Bericht 14 Jan 2016 12:46

Re: Ziek op reis

Beterschap! Wij zijn beide ook ziek geweest in Vietnam hoort er ook wel bij. Mijn vriend had heftige voedselvergiftiging na een dagtrip. Voor hem heb ik ORS gehaald en verder is het vooral rustig aan doen en kleine beetjes eten. Ik zelf heb een paar dagen amper kunnen eten en voelde me erg slap en lekker aan de diarree. Ging vanzelf over, gewoon steeds proberen of het lukt om wat te eten. Wij hebben hierdoor Halong Bay moeten missen helaas.
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:59

Bericht 14 Jan 2016 12:47

Re: Ziek op reis

Oh bah, wat vervelend! Wanneer reizen jullie weer verder? Hopelijk heb je de tijd om in de buurt van een toilet door te brengen en bij te komen. ORS, witte rijst, bouillon, cola en veel water kunnen je er sneller bovenop helpen. Beterschap!
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43732

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 14 Jan 2016 12:52

Re: Ziek op reis

Oh wat naar dat je Halong Bay hebt moeten missen daardoor Fantine! Hopelijk heb je de kans om ooit terug te gaan.

Moet zeggen dat het hotel en de reisorganisatie super goed zijn. Het hoofdkantoor ging mij helemaal bellen of ze een dokter moesten sturen naar t hotel (welnee) en dat ze de taxi gingen betalen. Echt super. Hebben een dikke fooi gegeven (de taxi kosten weigerden ze aan te nemen) en in t hotel stonden ze direct klaar en wisten ze precies wie ik was en wat er was. Super netjes. En weer of ik een dokter nodig had maar dat leek me niet nodig. Zo erg was het nou ook weer niet, al kan je er flink ziek van zijn inderdaad.

We reizen overmorgen gelukkig pas weer verder maar morgen wel een kookcursus die ik hoop te kunnen doen.
Let's discover the world together.
<<

Fantine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3728

Geregistreerd: 01 Jan 2015 13:05

Bericht 14 Jan 2016 12:57

Re: Ziek op reis

Aangezien jullie overmorgen pas verder reizen zou ik gewoon lekker rustig aan doen. We zijn wel in Tam Coc geweest. Dat lijkt wel op Halong Bay.

Afbeelding
<<

Fjell

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1579

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:27

Bericht 14 Jan 2016 13:26

Re: Ziek op reis

Echt vervelend dat je net vandaag tijdens zo'n mooie tocht ziek bent geworden. Veel beterschap! Hoop dat je overmorgen weer fit genoeg bent om lekker verder te reizen!
-Jeg har det som plommen i egget-
<<

rapa nui

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3406

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:35

Bericht 14 Jan 2016 13:59

Re: Ziek op reis

Hoi An is inderdaad zo superleuk. Beterschap. Volgens mij kun je er niet meer aan doen dan je al doet. Bij mij was het vaak met een dagje wel weer over. Wat ik vaak doe is inderdaad cola drinken. In uiterste nood heb ik ORS gebruikt.

Tijdens een reis naar Indonesië vertelde onze lokale gids dat papaja helpt tegen oa diarree. Ik vind het niet het lekkerste fruit maar als het tijdens zulk soort reizen bij een ontbijtbuffet of iets staat neem ik het daarom wel.

Van de eerste site die ik tegen kwam gekopieerd:

Papaja – goed bij spijsverteringsklachten

Papaja’s bevatten een eiwitsplitsend enzym – papaïne – dat de spijsververtering helpt. Het helpt met name wanneer je moeite hebt met het verteren van eiwitten. Zo helpt het dus bij maagklachten. In de maag begint namelijk de eiwitvertering. Wanneer er maagklachten zijn, zijn er meestal ook problemen met de eiwitvertering en kan papaja dus helpen. Evenals ananas, kiwi en mango. Je kunt deze dan bij de maaltijd eten om de klachten te verminderen.
Het bijzondere is ook dat papaja nauwelijks vruchtzuren bevat. Deze eigenschap en de eiwitsplitsende enzymen kunnen een onrustige maag kalmeren.

En uiteraard willen we hier ook vermelden dat papaja vezelrijk is en alleen al daarmee zorgt voor een goede spijsvertering en helpt bij zowel obstipatie als diarree.
Twenty years from now you will be more disappointed by the things you didn’t do than by the ones you did do. So throw off the bowlines, sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. – Mark Twain
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43732

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 14 Jan 2016 14:36

Re: Ziek op reis

Oh wat goed om te horen Rapa Nui. Ik had vanochtend al papaja gegeten bij het ontbijt (helaas allemaal uitgespuugd) maar dat ga ik zeker nemen morgen bij ontbijt. Ik vind de eerste hap papaja altijd heel vies want het smaakt zo zurig als kots maar daarna vind ik het wel lekker. Bedankt dus voor de tip!
Ananas mijd ik juist altijd een beetje ivm maagzuur.

Fantine, dat ziet er ook prachtig uit zeg!

Dank jullie wel voor de beterschapswensen. Lekker gauw slapen en morgen hopelijk beter!
Let's discover the world together.
<<

Anoniem222

Bericht 14 Jan 2016 17:07

Re: Ziek op reis

Ohh wat rot! Sterkte!

Ik had het op Cuba ook en toen zeiden ze idd ook papaja maar ik vind papaja ook niet lekker haha. Bij mij hielp echt niks, alles wat ik dronk of at kwam er weer uit maar na een dag was het spugen wel over. Diarree heeft nog wel echt een ruime week geduurd. Joepie.. Dus hoop dat je je snel beter voelt!
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43732

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 15 Jan 2016 03:11

Re: Ziek op reis

Lijkt er op dat het wel weer wat beter gaat na een goede nacht. M'n buik voelt nog beetje iffy maar geen diarree meer en niet zo godvergeten misselijk meer. Heb best lekker ontbeten, met papaja idd.
Let's discover the world together.
<<

Pandora

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3183

Geregistreerd: 02 Sep 2013 15:45

Bericht 15 Jan 2016 09:01

Re: Ziek op reis

Fijn dat je je weer wat beter voelt! Enjoy your day! Geniet van je kook workshop!
Remind yourself that it's okay not to be perfect....
<<

Anoniem253

Bericht 15 Jan 2016 12:56

Re: Ziek op reis

Ooh wat vervelend zeg :(. Gelukkig voel je je alweer wat beter, hoop dat je je snel weer fit voelt. Veel plezier nog!!
<<

Hope

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1556

Geregistreerd: 28 Jun 2014 16:08

Bericht 15 Jan 2016 18:02

Re: Ziek op reis

Bah, wat vervelend Marin! :( Hopelijk voel je je snel weer beter! Fijne vakantie nog!
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11416

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 16 Jan 2016 18:01

Re: Ziek op reis

Wat balen! Ik heb nergens last van gehad, vriend wel...maar dat was ws de vis in het vliegtuig. Hij heeft een dag overgegeven. We hebben eigenlijk niks speciaals gedaan. Geen ORS. Slokjes water en later ook cola en koekjes. De volgende dag kon hij er weer tegenaan!

Ik drink tijdens dit soort vakanties elke dag cola. Thuis drink ik dat nooit. Heb wel eens gelezen dat het helpt tegen bacteriën ofzo. Verder eet ik alles wat los en vast zit en proef ik bij locals ook vanalles. Of ik heb gewoon geluk gehad.

Ik hoop dat je morgen weer fit bent!
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Anoniem282

Bericht 16 Jan 2016 18:31

Re: Ziek op reis

Wat rot! Beterschap!

(Gember)thee niet te heet drinken, ORS vond ik heel fijn bij hevige voedselvergiftiging en Emeset (geen idee of dat in Vietnam bestaat). Maar Emeset kreeg ik pas toen het overgeven niet stopte en eigenlijk moet je maag/darmkanaal juist leeg worden, dus zou ik het niet nemen als je je niet meer doodongelukkig en hondsberoerd voelt. Ik kon destijds kiezen: dat middel of het ziekenhuis. En daar had ik in m'n eentje in Azië geen behoefte aan.

Als vast voedsel begon ik met een kommetje witte rijst. En na 2 dagen aangevuld met groente en zo weer langzaam opgebouwd. Ik zou je maag niet meteen belasten met zuren. Rijst is stabiel voedsel, als je dat binnenhoudt dan vaak de rest ook weer na verloop van tijd.

Terug naar Reizen & vakanties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers