Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


het nachtperikelen topic

<<

Steep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2940

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:52

Woonplaats: Arnhem

Bericht 22 Feb 2014 18:09

Re: het nachtperikelen topic

Wow Super Sanne!!

Hier ook weer een goede nacht gelukkig, om 4 uur een voeding en om 7 uur.
Ruben: 22-07-2011
Mirthe: 25-12-2013
<<

Anoniem166

Bericht 23 Feb 2014 09:29

Re: het nachtperikelen topic

Helaas niet weer zo'n goede nacht gehad. Dochter werd weer meerdere keren wakker, wilde ineens weer drinken bij mij en werd ook weer boos. Bleef trappen met haar benen en wilde naar op één manier liggen en dan zonder de dekens over zich heen. En dat is koud als ze bij ons in bed ligt. Inmiddels zit ze met een boterham en beker melk tussen ons in te ontbijten.

Steep, hoe ging het vannacht bij jou?
<<

Anoniem186

Bericht 23 Feb 2014 15:42

Re: het nachtperikelen topic

Wat jammer, Sanne! Hopelijk gaat komende nacht weer beter.

Ik heb vannacht alleen maar van 03.30 tot 06.00 geslapen! Pffff! Dochter heeft 2 keer haar bed en zichzelf onder gespuugd. En om 06.00 werd zoon wakker en had geen zin meer om verder te slapen.
En toch ga ik zo nog een rondje hardlopen, dapper! ;)
<<

Anoniem166

Bericht 23 Feb 2014 18:57

Re: het nachtperikelen topic

Dat klinkt ook als een zware nacht, Jans. Voelt je dochter zich weer beter? Heb je nog lekker gelopen? Bij welke les ben je nu? Ik ben ook met terug van het lopen, geeft toch altijd weer wat energie.
<<

Anoniem166

Bericht 02 Mrt 2014 05:48

Re: het nachtperikelen topic

Ik word knettergek. Mijn dochter vraagt niet meer om drinken 's nachts, maar wordt nu 4 keer per nacht wakker met driftbuien, gigantische driftbuien. Ik heb werkelijk geen idee meer wat ik nog kan doen. Wat is er in vredesnaam met haar aan de hand? Ik weet het echt niet echt meer nu :(
<<

Steep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2940

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:52

Woonplaats: Arnhem

Bericht 02 Mrt 2014 07:24

Re: het nachtperikelen topic

Poeeh heftig Sanne. Ik zou je graag willen helpen met ik weet het gewoon echt niet. Succes!
Ruben: 22-07-2011
Mirthe: 25-12-2013
<<

Anoniem25

Bericht 02 Mrt 2014 10:15

Re: het nachtperikelen topic

Sanne, ik begrijp uit je eerdere posts dat je moeite hebt met streng zijn tegen haar, maar ik zou nu toch echt grenzen aan gaan geven. Ik wil niet veroordelend over komen, en ik zeg ook helemaal niet dat mijn manier de juiste is, maar als Luuk alleen bij ons in bed wil slapen met de dekens op een bepaalde manier, dan kan hij het echt uitzoeken hoor. Je mag best bij mij in bed, maar dan wel gewoon zodat mama ook nog kan slapen. Ga je raar doen bij mij in bed, ga je heel snel maar weer terug naar je eigen bed en zoek je het maar even uit. Ik ben bang dat jouw dochter inmiddels toch wel een beetje begrijpt dat je moeite hebt met haar gedrag en dat ze je raakt met het heel boos worden 's nachts.
Betekend natuurlijk niet dat je haar maar in haar sop moet laten gaarkoken. Ik zou 's nachts aangeven dat ik het heel vervelend voor haar vindt dat ze zo verdrietig en boos is, maar dat mama haar niet kan helpen als ze .... (concreet gedrag benoemen wat ze op dat moment laat zien; bijvoorbeeld hard gaat gillen, gaat schoppen, etc). Ze kan bij jou komen liggen en jij kan haar troosten, maar mama is ook moe en mama wil ook zo weer slapen.

Ik hoop dat je mijn reactie niet vervelend vind, en het is natuurlijk ook maar net hoe ik jouw posts interpreteer... Ik hoop gewoon dat jullie snel wat rustigere nachten tegemoet gaan!
<<

Snoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6939

Geregistreerd: 11 Dec 2013 12:19

Bericht 03 Mrt 2014 10:16

Re: het nachtperikelen topic

Oh jeetje Sanne wat vervelend om te lezen. Ik had gehoopt dat je inmiddels een update zou kunnen plaatsen dat de nachten een stuk beter gaan.

Jans, ik ben heel benieuwd hoe de nachten bij jullie gaan?
2012 & 2016
<<

Anoniem186

Bericht 03 Mrt 2014 22:31

Re: het nachtperikelen topic

Sanne, wat klote om te lezen dat het nog steeds zo rot gaat. :hug:

Snoes, lief dat je het vraagt!
Het wisselt. De ene nacht gaat het beter dan de andere. Afgelopen nacht ging het echt super. Hij heeft van 19.00 tot 02.00 geslapen, toen gedronken en daarna van 02.15 tot 07.00 geslapen. Echt heel netjes!
Er zitten ook wel mindere nachten bij, dan wordt hij om de 3 a 4 uur wakker. Maar gelukkig niet meer om de 1 a 2 uur zoals het eerst was.
<<

Anoniem166

Bericht 03 Mrt 2014 22:48

Re: het nachtperikelen topic

Jans, dat is best een fijne nacht!

Hier ging het de afgelopen nacht wel weer goed. Ze is 1 keer wakker geworden en sliep toen gauw weer in, tussen ons in bed. En toen heeft ze tot half 7 ongeveer geslapen. Zo'n nacht doet echt even goed. Ze slaapt 's avonds ook iets beter in. Hopelijk gaat het vanavond weer zo goed. Ik heb haar een nieuwe barbiepop beloofd als ze de hele nacht in haar eigen bed blijft liggen, maar ik denk niet dat ze daar vannacht nog aan denkt :wink:

Wat ik wel vervelend vond vandaag: één collega weet dat ik lang borstvoeding geef en dat mijn dochter nog nooit heeft doorgeslapen. En ineens, tijdens de lunch, begon die collega erover en werd het gedrag van mijn dochter en mijn lange borstvoedingsperiode gezamenlijk besproken. Mèèèn, wat voelde dat kut. Ik wilde helemaal niet dat anderen hiervan op de hoogte zijn en nu weten al mijn collega's het.
<<

Kruidkoek

Noob

Berichten: 82

Geregistreerd: 03 Sep 2013 00:25

Bericht 10 Mrt 2014 01:18

Re: het nachtperikelen topic

Hoe gaan de nachten nu bij jullie Jans en Sanne?
K ligt al maanden tussen 19:00 en 20:00 in bed en sinds de laatste maand liet hij de laatste fles van 00:00 vaak vallen (melde zich dan niet) en werd pas om 06:00 wakker als mijn vriend ook uit bed moest.
Sinds 2 weken wil hij opeens wel weer drinken 's nachts, dat vond ik geen probleem want ik kan toch niet slapen voor 00:00 dus voordat ik naar bed ging gaf ik hem dan een fles die hij slapen leeg dronk op zijn kamer.
Maar nu sinds 1 week wordt hij tussen 2 en 4 ergens wakker en is dat echt wakker wakker wakker, hem in bed laten liggen heeft geen zin want hij gaat dan zo overstuur dat hij gaat overgeven en duurt lang voordat we hem weer rustig hebben, flesje wil hij ook niet.
Hij wil dan naar beneden, schone luier, even spelen, hij vermaakt zichzelf dan prima en met een uur, anderhalf uur ligt hij weer in bed.
Mijn vriend kan "overal" slapen dus die gaat met K naar beneden omdat hij dan nog op de bank kan slapen/doezelen.
Maar het blijven gebroken nachten met als resultaat dat vriend meestal rond 21:30 al naar bed gaat omdat hij er 's nachts uitgaat voor K, niet erg gezellig dus.

Hopelijk is dit een fase en slaapt hij binnenkort gewoon weer lekker door.
Afbeelding
<<

Happydobby

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:09

Bericht 10 Mrt 2014 13:06

Re: het nachtperikelen topic

Kruidkoek, ik zou hem niet beneden laten spelen maar bij jullie in bed nemen.
M:21072011
J :08012014
<<

Snoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6939

Geregistreerd: 11 Dec 2013 12:19

Bericht 10 Mrt 2014 14:51

Re: het nachtperikelen topic

Ik zou hem ook niet beneden laten spelen, daar absoluut geen gewoonte van maken. Zo creëer je voor hem een nieuw ritme en krijg je hem straks nog moeilijker terug in bed.
2012 & 2016
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7297

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 15 Mrt 2014 03:46

Re: het nachtperikelen topic

Ik geef het op... :omg:

L. werd wakker toen ik op het punt stond naar bed te gaan, dat was rond 23.00 uur. Hij is de hele week al ziek, af en aan koorts en hoesten en huilt 's nachts vaak. Maar deze nacht spant echt de kroon want het is nu dus kwart voor 3 en hij slaapt nog steeds niet. Inmiddels zit hij hier naast me op de grond te spelen in zijn slaapzak en ben ik maar achter de computer gaan zitten. Het is elke keer 10 minuten stil en dan begint het hele gehuil, gepiep en gekreun weer van voren af aan.
Ik vind het heel erg zielig, maar ben het nu ook echt wel goed zat. Vooral omdat hij er nu gewoon doodleuk bij zit alsof er niets aan de hand is.

Heb eerst geprobeerd hem in zijn eigen bed te laten slapen. Water gegeven, hoofdeinde omhoog gedaan, genegeerd, muziekje aangedaan. Toen bij mij in de co-sleeper, maar hij kruipt daar steeds uit. Hij blijft echt geen seconden stil liggen en wordt boos als ik hem vasthoud. Elke keer als hij net rustig is gaat hij ineens rechtop zitten of zich omdraaien of andere ongein.

Ik ben misselijk van vermoeidheid en heb zelf ook keelpijn, mijn hand doet zeer want daar ben ik woensdag aan geopereerd. Tjongejonge lekkere timing. Jongens duimen jullie mee dat Lucas morgen heeeel lang uit slaapt en ik dus ook?
<<

Anoniem166

Bericht 15 Mrt 2014 08:12

Re: het nachtperikelen topic

Pompoen, wat en rotnacht! Ik hoop echt dat je nog wat hebt kunnen slapen en dat jullie tweeën nu ook nog in dromenland liggen. Hoe is het verder gegaan?

Mijn grote H. van bijna 2 heeft vannacht voor het allereerst doorgeslapen! Van half 10 tot kwart voor 7!
Een paar weken terug heb ik haar een paar keer een cadeautje belooft als ze eens zou doorslapen 's nachts. Maar dat is toch zeker twee weken geleden dat ik het voor het laatst heb gezegd. Bovendien heb ik het hooguit drie keer gezegd.

En vanmorgen haal ik haar uit bed. 'Meisje, wat goed van jou dat jij een hele nacht hebt doorgeslapen!'
Zij: 'cadeautje mama?'

Zeker weten dat wij vanmiddag even een cadeautje uit gaan zoeken. :cheering:
<<

Red rose

Noob

Berichten: 231

Geregistreerd: 01 Sep 2013 21:07

Bericht 15 Mrt 2014 08:25

Re: het nachtperikelen topic

Pompoen, hopelijk slaap je nu nog lekker

Sanne, wat goed! Ze onthouden meer dan wij denken, dat zie je maar. Hoe gingen de nachten hiervoor?
februari 2011
april 2013
<<

Steep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2940

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:52

Woonplaats: Arnhem

Bericht 15 Mrt 2014 08:28

Re: het nachtperikelen topic

Wat goed Sanne!!! Dat is zeker een kadootje waard!

Pompoen, kun je geen pcm geven de volgende keer? Misschien haar hij ergens pijn?
Ruben: 22-07-2011
Mirthe: 25-12-2013
<<

Happydobby

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:09

Bericht 15 Mrt 2014 08:41

Re: het nachtperikelen topic

Wow wat goed Sanne!
M:21072011
J :08012014
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:44

Bericht 15 Mrt 2014 08:43

Re: het nachtperikelen topic

Eindelijk Sanne! Wat goed! Ik hoop dat ze het vol gaat houden!

Pompoen, arm mannetje, maar ook vooral arme jij! Ik hoop dat hij snel opknapt deze week, zodat jullie nog snel kunnen bijkomen voor zijn verjaardag!
L2014 & H2017
<<

ChiQ

Bericht 15 Mrt 2014 09:18

Re: het nachtperikelen topic

Pompoen, wat verrot. Dit is ook precies wat Julian doet als hij ziek is. Om gestoord van te worden, Julian snapt ook niet dat hij naast ons kan slapen, elke keer eventjes 3 tellen liggen en dan zit meneer weer rechtop in bed, trekt aan mijn haar mijn neus en komt heel dichtbij met zijn gezicht en trekt dan mijn ogen open en als het even meezit loopt hij zo met slaapzak en al door de gang. Wat bij hem helpt, na ongeveer 15 min leg ik hem op bed en loop resoluut weg, hij gaat dan wel huilen maar ik laat hem gewoon gaan en dan is het vaak snel stil. Maar soms wordt hij ook elke 10 min weer zielig piepend wakker, dan kan je mij opvegen. Geef je L een zetpil voor het slapen? Dat helpt vaak wel. sterkte ermee, je bent niet alleen, en onthoud hij gaat vanzelf weer goed slapen echt waar, dat sleept mij er ook door.

Sanne: fijn hoor, na 2 jaar mag het ook wel een keer. Hopelijk blijft ze het doen.
<<

Anoniem186

Bericht 15 Mrt 2014 09:43

Re: het nachtperikelen topic

Oh pompoen wat rot! Hopelijk kunnen jullie een beetje uitslapen! Misschien ook even een rustig relax weekendje inlassen?

Sanne, wat fijn zeg!!

Hier gaan de afgelopen 2 nachten ook weer beter. Zoon heeft van 19.30 tot 08.00 geslapen. Alleen om 01.00 en 06.00 uur wat gedronken.
Gelukkig maar, want vorige week werd hij weer iedere 2 uur wakker, om gek van te worden.
<<

_Lana_

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2715

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:19

Bericht 15 Mrt 2014 10:08

Re: het nachtperikelen topic

Sanne, wat héérlijk!! Hopelijk heeft ze door dat dat toch ook wel heel lekker is, doorslapen ;).
Afbeelding
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11153

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 15 Mrt 2014 11:15

Re: het nachtperikelen topic

:cheering: :cheering: :cheering: :cheering: Goedzo H! Hopelijk was het niet eenmalig Sanne! Schrok je niet toen je wakker werd vanmorgen?
R. 2013
D. 2016
<<

Snoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6939

Geregistreerd: 11 Dec 2013 12:19

Bericht 16 Mrt 2014 16:42

Re: het nachtperikelen topic

Sanne, wauw wat supergoed van H. zeg! Hopelijk gaat ze nu vaker zulke nachten maken!
Pompoen, hebben jij en L. nog wat kunnen slapen? En is afgelopen nacht wat beter gegaan?
2012 & 2016
<<

Anoniem166

Bericht 16 Mrt 2014 17:56

Re: het nachtperikelen topic

Vannacht was H. 1 keer wakker. Het gaat best goed de laatste anderhalve week. Ze valt makkelijk ik slaap, wordt 's nachts 1 tot 2 keer wakker. Dan gaat ze zitten, en even later slaapt ze weer in. Duurt hooguit 5 minuten. Dat valt me reuze mee. Ze wordt ook niet boos meer 's nachts.

Ze krijgt nu alleen 's avonds nog borstvoeding voor het slapen gaan en daar ga ik volgend weekend mee stoppen. Dat zal nog weer even een paar dagen moeilijk zijn, want daar geniet ze wel heer erg van.
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers