Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Brutale speelkameraadjes over de vloer...

<<

Anoniem154

Bericht 13 Jan 2016 16:53

Brutale speelkameraadjes over de vloer...

Vandaag had de oudste een jongentje spelen, was de eerste keer dat ze samen gingen spelen.
Oma (hij woont bij oma) zei op school al "ow, hij wil met X (mijn zoon spelen)....ja, is zijn beste vriend".
Ik denk dat oma juist hoopt dat ze beste vrienden worden, ik stiekem eigenlijk niet....


- had tafel gedekt tussen de middag na school, enige wat hij wilde: "heb je ook koekjes en snoepjes"
- stiekem naar boven sluipen
- op de bank en leuningen lopen en springen
- stiekem knikkers in de zak stoppen
- niet luisteren
- na herhaaldelijke waarschuwingen toch snel mijn zonnebril op sterkte opzetten, een schilmes uit de keukenlade pakken om ballonnen mee lek te steken, etc.
- mijn telefoon pakken en vragen waar de spelletjes staan
- de televisie aanzetten
- hard gillen uit het niets
- stompen op tafel, bank, vloer
- uitspraken als "ander snij ik je hoofd eraf"
- draad uit het speelkleed trekken....uiteindelijk had ik een draad van 10 meter door de kamer.
- uit wanhoop Netflix opgezet, maar na 5 minuten was dat niet meer ok en wilde hij op de laptop

Om 15u zou ik hem terugbrengen, maar om 14.45 zaten we al in de auto. Wat een drama

Hebben jullie ook weleens kinderen over de vloer, waarvan je hoopt dat ze niet weer afspreken?
Ik vind het sneu voor het kind, maar ik weet echt niet hoe ik met zoiets om moet gaan. Consequent aanspreken ok, maar ik op een gegeven moment moest ik de kaasschaaf best hardhandig uit zijn handen trekken, omdat hij na een aantal waarschuwingen niet los wilde laten. Elke keer als ik naar de keuken liep, was hij weer ondeugd aan het uithalen.
<<

Ayla

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1830

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:06

Bericht 13 Jan 2016 17:18

Re: Brutale speelkameraadjes over de vloer...

Oh ik had oma gebeld (en als je geen telefoonnummer hebt maar niet) en hem om 13:00 weer thuis gezet, zo hoef ik geen kindjes te hebben hier thuis. Hier ook een keer een meisje gehad wat Elena gewoon sloeg. Nou ging het wel 2 kanten op, maar ik heb ze wel gecorrigeerd. En als het weer mis gegaan was had ik die moeder een berichtje gestuurd om haar op te halen. Nu wil ze niet meer met dat meisje spelen, prima :-D
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 13 Jan 2016 17:28

Re: Brutale speelkameraadjes over de vloer...

Wow dat lijkt me echt vervelend zeg! Goed dat je hem steeds gecorrigeerd hebt. Ik weet niet wat ik in jouw situatie had gedaan. Ik denk dat ik na een aantal waarschuwingen tegen zo'n knaapje zou zeggen dat als hij nu niet luistert je z'n oma belt om hem op te halen.

En met oma zou ik denk ik ook het gesprek aan gaan, aangeven dat je vindt dat hij bij jou thuis voor onveilige situaties zorgt en niet corrigeerbaar is door jou. En dat hij daarom dus niet (meer) kan komen spelen.

Sneu ook eigenlijk he voor zo'n jochie. Daar zit vast een hoop meer achter.
#teammaple🍁
<<

-Ieniemienie-

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1477

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:23

Bericht 13 Jan 2016 17:29

Re: Brutale speelkameraadjes over de vloer...

Van de week hadden we hier precies het zelfde.
Dat jongentje is een bijzonder kindje met speciale begeleiding op school. Zit ook alleen aan een tafeltje in de klas.
Van de week kwam hij hand in hand met onze zoon naar buiten of hij mocht komen spelen/eten (tussen de middag)
Omdat ik vind dat elk kind een kans verdient, en dat jongentje al bijna nergens mag spelen. Kwam hij dus idd mee naar huis.
Na 10min was ik er al helemaal klaar mee. Hij ging als een tornado door mijn huis. Maakte dingen kapot, schreeuwde, duwde, maakte dingen stuk die oudste dochter aan het bouwen was. Ik probeerde hem elke keer positief te benaderen en lief aan hem te vragen iets niet te doen. Maar dat was bijna niet te doen.
Na het eten heb ik ze de tuin in gestuurd. Zodat mijn huis heel bleef en dochter er geen last van had.
Ook daar was het drama. Mijn zoon vond het ook niet leuk en uiteindelijk was hij zo verdrietig en boos op dat jongentje. Omdat hij zo druk deed, en hem dus af en toen pijn deed als hij te snel achter zoon aan de glijbaan af denderde. Dat ik ook al 15min voor de school weer begon al op het plein stond. Dan maar op het schoolplein druk doen.
Zoon zei ook dat hij het niet zo leuk vond om met hem te spelen. Daar was ik erg blij mee en ik hoop ook echt dat het niet meer voorkomt, hoe sneu ik het ook vind voor dat jongentje.

Alleen kwamen ze vandaag weer hand in hand om af te spreken :palm: . Helaas konden wij niet :thumbup: .
Insta: klippies_haarspeldjes

♡ 2009 ♡ & ♡ 2011 ♡
<<

Parel

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2448

Geregistreerd: 21 Mrt 2015 12:30

Bericht 13 Jan 2016 18:19

Re: Brutale speelkameraadjes over de vloer...

Mijn dochter is wel minder erg, maar die vertoont dat gedrag dus serieus als er kinderen hier komen spelen, wie het dan ook is. Zodra ze bij andere kinderen speelt, andere mensen is, krijg ik alleen maar te horen wat een lief en rustig kind het is. Blij toe natuurlijk, dat ze bij anderen zo zedig is, maar ik vind dat als zij ergens gaat spelen die kinderen ook hier een keer moeten komen spelen als ze weer afspreken, alleen jammer dat het zo'n drama is. Echt uitsloofgedrag!

Ik ben hard aan het duimen dat het over gaat als ze wat ouder wordt.

Overigens heb ik de moeder van het meisje een appje gestuurd, dat dochter niet echt gezellig was en haar dochter daar dus best wat over kon zeggen. Ze vroeg of ze haar eerder op moest halen, maar ben een beetje entertainen ging het verder best ok. (Hier is het vermoedelijk ook vermoeidheid en spanning, als ze zelf jarig is is ze zo gespannen en helemaal de weg kwijt, is er iemand anders jarig hier in huis dan hoor of zie je haar niet en is het het liefste kind ever hier).

Overigens had ik in jouw situatie idd doorgebeten en daarna wel oma even aangesproken (wat ik wel moeilijk zou vinden, want dat mensje zit al opgescheept met de zorg voor haar kleinzoon).
<<

Liadan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:10

Bericht 13 Jan 2016 19:02

Re: Brutale speelkameraadjes over de vloer...

Een tijdje terug had mijn dochter ook zo'n vriendje meegenomen uit school. Tijdens het brood eten goot hij bijna het hele hagelslagpak leeg over zijn boterham (wat ik toen met een lepel weer terug geschept heb in het pak). Hij bleef maar rondrennen en stuiteren tijdens het eten, ging op de tafel staan en aan de lamp hangen. Boven klom hij op het dag van het boomhutbed van mijn dochter en zo nog meer.
Toen ze een paar dagen later weer af wilden spreken heb ik gezegd dat het helaas niet bij ons kon en is mijn dochter met hem mee naar huis gegaan :thumbup: .
Daarna hebben ze nooit meer afgesproken want steeds als hij wilde afspreken 'kon mijn dochter helaas niet'.

Parel, zo was mijn dochter ook het eerste jaar toen ze naar school ging. Thuis was het dan vaak niet gezellig omdat ze zo bazig was, speelgoed niet wilde delen enz. Als ze bij iemand anders ging spelen was er niks aan de hand, maar vaak was het dan juist het vriendinnetje die bazig deed en haar speelgoed moeilijk kon delen. Hoort er denk ik een beetje bij bij kleuters. Inmiddels is het al heel lang zo dat het vrijwel altijd gezellig gaat als ze met vriendinnen hier is.
En het beste vriendje van mijn zoon wordt snel boos en schopt/slaat snel. Mijn zoon vindt het weer lastig om zijn speelgoed te delen dus als zij afspreken gaat het vaak ook niet heel gezellig, maar ik merk dat het afspreken steeds beter gaat, ze hebben steeds minder ruzie.
<<

Parel

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2448

Geregistreerd: 21 Mrt 2015 12:30

Bericht 13 Jan 2016 19:57

Re: Brutale speelkameraadjes over de vloer...

Ah dat vind ik fijn om te horen!
Ik denk ook dat ze er inderdaad in moeten groeien, ze is nog best klein. We gaan in ieder geval even een stapje terug doen qua afspreken, en iets meer positief gedrag belonen en negatief gedrag consequenties geven. Ik vind het maar lastig, maar we hebben er natuurlijk nog een, ik wil niet dat zij ondergesneeuwd wordt.

Maar nogmaals, erg fijn om te lezen, zat er echt even doorheen vandaag.
<<

-Ieniemienie-

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1477

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:23

Bericht 13 Jan 2016 21:00

Re: Brutale speelkameraadjes over de vloer...

Parel, dat had M ook het eerste jaar. Maar dat ging hier gelukkig over en nu speelt ze echt heel leuk als er vriendinnetjes zijn.
Insta: klippies_haarspeldjes

♡ 2009 ♡ & ♡ 2011 ♡

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers