Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


zwanger en eczeem

<<

Callie

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 168

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:22

Bericht 13 Jan 2016 13:38

zwanger en eczeem

Is er iemand die hier ervaring mee heeft? Ik heb altijd last van eczeem gehad. Soms speelt het heel erg op, soms is het een stuk minder. Maar nu heb ik het vooral aan mijn handen heel erg, die jeuk, gék word ik ervan! Ook in het gezicht heb ik plekken die heel erg droog zijn en jeuken.
Ik gebruikte altijd dermovate zalf, dat hielp vaak nog enigszins. De dermatoloog gaf aan dat ik dat beter even niet meer kan gebruiken en schreef mij triamcinolon voor, dit doet echter he-le-maal niks! Ik hou de huid wel vet met cetomacrogol, maar ik word er zo moedeloos van.. Ik hou die jeuk zo geen 30wk meer uit. Iemand tips?!
I. juni '10 - N. mei '12 - J. augustus '16
<<

Anoniem205

Bericht 13 Jan 2016 15:05

Re: zwanger en eczeem

Is het wel eczeem? Niet iets anders (cholestase ofzo?)

Vraag eens om hormoonZALF ipv de creme. Onze ervaring bij zoon is dat zalf beter werkt omdat dat vetter is, niet uitdroogt en daardoor minder jeukt
<<

Callie

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 168

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:22

Bericht 13 Jan 2016 16:12

Re: zwanger en eczeem

Oreo schreef:Is het wel eczeem? Niet iets anders (cholestase ofzo?)

Vraag eens om hormoonZALF ipv de creme. Onze ervaring bij zoon is dat zalf beter werkt omdat dat vetter is, niet uitdroogt en daardoor minder jeukt


Het is wel eczeem ja, heb er helaas al jaren last van. De klachten zijn ook wel hetzelfde. Alleen doordat ik nu juist geen sterke hormoonzalf gebruik ivm de zwangerschap zijn de klachten vrij extreem.
I. juni '10 - N. mei '12 - J. augustus '16
<<

Anoniem205

Bericht 13 Jan 2016 20:06

Re: zwanger en eczeem

Dat is naar Callie.
Heb je ook iets als koelzalf? En weet je ook waar de eczeem door komt? Eten/materiaal/pollen/wasmiddel? Hoe is je weerstand?

Zoon heeft eczeem als gevolg van voedselallergieen. Zodra zij weerstand keldert, is zijn eczeem er ook direct weer. Weerstand hoog houden met zo'n ukkie is praktisch onmogelijk, maar we proberen wat we kunnen.

Tegen de ergste jeuk hebben we trouwens koelzalf. Heb je dat al eens geprobeerd?

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers