Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Gierige acties

<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7550

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:04

Bericht 14 Jan 2016 12:32

Re: Gierige acties

Of je stuurt een mailtje naar ICT, dat hij klaar is met zijn cursus en dat ze de boxjes weer mogen komen halen. :smile: :wink:
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9785

Geregistreerd: 04 Sep 2013 12:33

Bericht 14 Jan 2016 13:01

Re: Gierige acties

Mizz_S schreef:Of je stuurt een mailtje naar ICT, dat hij klaar is met zijn cursus en dat ze de boxjes weer mogen komen halen. :smile: :wink:


Ja geweldig!
<<

Fauve

Major Yipyapper

Berichten: 2685

Geregistreerd: 02 Sep 2013 22:40

Bericht 14 Jan 2016 13:04

Re: Gierige acties

Op een facebookgroep is er iemand die oude kleding te koop zet.
Echt aftandse dingen die totaal niet meer in de mode zijn en dan nog 10 euro ervoor vragen voor afgedragen Puma's. Je zpu geld toe moeten krijgen om die dingen nog aan te doen.

En dan zelf 1 euro bieden voor een spiksplinternieuwe zwangerschapsbroek van Noppies van 60 euro..... :palm:
04-2014
10-2015
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:26

Bericht 14 Jan 2016 13:11

Re: Gierige acties

Bij mijn vorige werk organiseerden we een personeelsuitje. Het was een dag met Landrovers leren rijden op moeilijk begaan gebied. Supergaaf om te doen en iedereen was enthousiast. Er was een uitgebreide lunch, een BBQ en ze hoefden niks zelf te betalen.
Achteraf hebben mensen hun parkeerbonnetjes ingeleverd om te declareren: van 1 euro per stuk.

We trakteerden laatst een collega oomdat hij wegging. Een collega van mij had nog even iets gehaald omdat ik die dag niet kon (het was een uitgebreid boodschappen pakket). Het bedrag van 3,86. Dus ik gaf haar 3,80 uiteindelijk. Ik moest van haar nog 10 cent erbij doen, anders klopte het niet.
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9785

Geregistreerd: 04 Sep 2013 12:33

Bericht 14 Jan 2016 13:15

Re: Gierige acties

Caro schreef: Het bedrag van 3,86. Dus ik gaf haar 3,80 uiteindelijk. Ik moest van haar nog 10 cent erbij doen, anders klopte het niet.


Speciaal voor die mensen heb ik nog 1 en 2 centjes in mijn portemonnee. Want echt niet dat ik die persoon dan 4 cent winst gun :smile:
<<

Hunt

Kwebbel

Berichten: 497

Geregistreerd: 11 Nov 2013 12:24

Bericht 14 Jan 2016 13:19

Re: Gierige acties

Oh écht jongens, mijn mond valt open bij jullie berichtjes. Ik ga ook even zitten broeden of ik nog een interessante inbreng heb haha
<<

CCC

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2715

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:58

Bericht 14 Jan 2016 13:22

Re: Gierige acties

Arizona schreef:Jeetje dat mensen echt zo gierig kunnen zijn, echt ongelofelijk... Appen om 0,50 cent, maar ik vind dat van CCC ook wel heel erg triest. Dat je taart/hapjes van een ander niet gebruikt zodat je de volgende dag nog over hebt voor je familie. Dat ze zo'n opmerking durfde te plaatsen... Als mijn partner zo'n uitspraak zou doen zou ik me schamen en er zeker iets van zeggen. Overigens zou ik daar zelf op gereageerd hebben dat ik alles wat over blijft weer mee naar huis wens te nemen :P


Had ik ook moeten doen hoor, maar was zo verbaasd. Had zoiets nog nooit meegemaakt.
<<

Anoniem301

Bericht 14 Jan 2016 13:23

Re: Gierige acties

Tabbie schreef:
Mizz_S schreef:Of je stuurt een mailtje naar ICT, dat hij klaar is met zijn cursus en dat ze de boxjes weer mogen komen halen. :smile: :wink:


Ja geweldig!


Ik zou dit allemaal niet doen en gewoon naar die collega toe gaan en zeggen dat ik zijn actie heel erg jammer vind.
<<

Fantine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3728

Geregistreerd: 01 Jan 2015 13:05

Bericht 14 Jan 2016 13:33

Re: Gierige acties

Idd daar bereik je denk ik veel mee mee door het recht in zijn gezicht te zeggen.
<<

Zelda

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 675

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:22

Bericht 14 Jan 2016 13:39

Re: Gierige acties

Fantine schreef:Idd daar bereik je denk ik veel mee mee door het recht in zijn gezicht te zeggen.

Denk ook niet dat ze het serieus van plan waren :laughcry:
<<

Anoniem301

Bericht 14 Jan 2016 13:52

Re: Gierige acties

Zelda schreef:
Fantine schreef:Idd daar bereik je denk ik veel mee mee door het recht in zijn gezicht te zeggen.

Denk ook niet dat ze het serieus van plan waren :laughcry:

Misschien wel, misschien niet maar mijn punt is dat ik er sowieso nog even op terug zou komen bij die collega, vind het nogal een flauwe streek namelijk.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 14 Jan 2016 13:53

Re: Gierige acties

Carrie schreef:
Zelda schreef:
Fantine schreef:Idd daar bereik je denk ik veel mee mee door het recht in zijn gezicht te zeggen.

Denk ook niet dat ze het serieus van plan waren :laughcry:

Misschien wel, misschien niet maar mijn punt is dat ik er sowieso nog even op terug zou komen bij die collega, vind het nogal een flauwe streek namelijk.


Eens. Ik vind het ook een flauwe streek, en ook nog vrij dom om zoiets uit te halen en er dan nog stoer over te doen bij een andere collega. Hou er dan gewoon je mond over.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7550

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:04

Bericht 14 Jan 2016 14:02

Re: Gierige acties

Zelda schreef:
Fantine schreef:Idd daar bereik je denk ik veel mee mee door het recht in zijn gezicht te zeggen.

Denk ook niet dat ze het serieus van plan waren :laughcry:


Inderdaad, zie de knipoog smiley. Over zulke rare acties moet je toch ook grappen kunnen maken, zonder dat je dat ook echt zou uitvoeren?
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 14 Jan 2016 14:06

Re: Gierige acties

Ik wil er eigenlijk ook wel op terugkomen, maar ik vind dat ook wel lastig. Want hij heeft het natuurlijk zelf niet tegen mij gezegd en misschien heeft die collega van wie ik het heb gehoord het ook wel een beetje verdraaid ofzo. Ik kan me ook nog wel voorstellen dat hij die boxjes echt nodig had voor een cursus en toen dacht; hey, ik kan er nu ik ze toch heb ook leuk Spotify mee luisteren. En dat hij nu stoer loopt te doen tegen collega's dat hij dat doelbewust zo heeft geregeld. Ik weet het niet, ik wil hem pas ergens op aanspreken als ik het 100% zeker weet :)

♥♥
<<

Zelda

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 675

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:22

Bericht 14 Jan 2016 14:14

Re: Gierige acties

Carrie schreef:
Zelda schreef:
Fantine schreef:Idd daar bereik je denk ik veel mee mee door het recht in zijn gezicht te zeggen.

Denk ook niet dat ze het serieus van plan waren :laughcry:

Misschien wel, misschien niet maar mijn punt is dat ik er sowieso nog even op terug zou komen bij die collega, vind het nogal een flauwe streek namelijk.

Ja oké, maar je weet niet precies hoe het gegaan is allemaal. Je hebt het van horen zeggen. Dan zou ik die collega er niet direct op aanspreken denk ik.
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9785

Geregistreerd: 04 Sep 2013 12:33

Bericht 14 Jan 2016 14:16

Re: Gierige acties

Je kan altijd zeggen wat je gehoord hebt en of het waar is, toch?
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9785

Geregistreerd: 04 Sep 2013 12:33

Bericht 14 Jan 2016 14:16

Re: Gierige acties

Zelda schreef:
Fantine schreef:Idd daar bereik je denk ik veel mee mee door het recht in zijn gezicht te zeggen.

Denk ook niet dat ze het serieus van plan waren :laughcry:


Niet? :P
<<

Anoniem193

Bericht 14 Jan 2016 14:20

Re: Gierige acties

Echt wel!
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11210

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:38

Bericht 14 Jan 2016 18:09

Re: Gierige acties

Er komen echt te erge dingen voorbij! :shock:
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

Anoniem304

Bericht 14 Jan 2016 18:25

Re: Gierige acties

Elliot schreef:Ik wil er eigenlijk ook wel op terugkomen, maar ik vind dat ook wel lastig. Want hij heeft het natuurlijk zelf niet tegen mij gezegd en misschien heeft die collega van wie ik het heb gehoord het ook wel een beetje verdraaid ofzo. Ik kan me ook nog wel voorstellen dat hij die boxjes echt nodig had voor een cursus en toen dacht; hey, ik kan er nu ik ze toch heb ook leuk Spotify mee luisteren. En dat hij nu stoer loopt te doen tegen collega's dat hij dat doelbewust zo heeft geregeld. Ik weet het niet, ik wil hem pas ergens op aanspreken als ik het 100% zeker weet :)

Haha, waarschijnlijk is het wel zo gegaan ja. Bij ons worden ook genoeg dingen gekocht die op dat moment echt nodig zijn en later 'voor de leuk' gebruikt worden. Wel een beetje sneu om dan stoer te doen. Maarja boys will be boys.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 15 Jan 2016 10:40

Re: Gierige acties

Haha Yadira ik moet heel erg om je 'boys will be boys' lachen, want de collega in kwestie is een hele grijze bebaarde oudere man van dik in de 60 :D

♥♥
<<

anoniem213

Bericht 15 Jan 2016 10:42

Re: Gierige acties

Ik zou dat gesprek wel even met hem aangaan en gewoon aangeven dat je terug hebt gehoord dat het hem vooral om een andere reden te doen was die boxjes. Dat je het jammer vindt dat hij jou daarvoor heeft ingezet, omdat jij dacht dat het echt belangrijk was en er een paar keer voor hem achteraan hebt gebeld om het zo snel mogelijk te regelen. Dat verhaal is vast groter gemaakt dan het is, maar dan nog is het niet netjes.
<<

anoniem213

Bericht 15 Jan 2016 11:27

Re: Gierige acties

Volgens mij heb ik trouwens vrijwel alle grappige gierige acties uit mijn omgeving hier al weleens verteld.

Ik merk trouwens dat ik bij sommige mensen minder gemakkelijk ben met geld dan voorheen, omdat ze er zo vaak misbruik van gemaakt hebben. Ik heb een vriendin die betaalt gewoon nooit iets terug. Eerst had ik dat niet echt door, want ik neem eigenlijk altijd aan dat iemand uit zichzelf wel een keer gaat betalen en dat ik daar niet meer achteraan hoef te appen of zo. Alleen op een gegeven moment had ik een paar keer achter elkaar cadeautjes voorgeschoten en dan kijk ik wel altijd even of ik van tien mensen geld heb gekregen. Zij had gewoon alle keren niet betaald en ik heb er drie keer om moeten vragen (echt zo kut en suf vind ik dat) en dan zei ze: "Ja, ik heb het geld nu even niet." Dat vind ik zo gek. Dan communiceer je dat toch direct in plaats van dat je gaat afwachten tot iemand om geld moet smeken bij je? Of dan regel je zelf een kleiner cadeautje.

Een tijd terug had ik ook een code voor een speciale outlet via Reva. Daar had ik een jurkje van dat mij niet paste (het zat al vast bij mijn hoofd). Ik vond het zonde om zomaar terug te sturen, want goedkoper kon je het nergens krijgen, dus ik vroeg of iemand interesse had om het over te nemen. Die vriendin uit het bovenste verhaal wilde dat jurkje wel overnemen. Het ging om 25 euro of zo. Het is geen enorm bedrag, maar ik studeer(de) nog en ik kon het wel gebruiken. Anders had ik het ook net zo goed gewoon terug kunnen sturen natuurlijk. Na een paar weken had ik nog niks ontvangen en ik wist dat ze op reis ging. Ik heb haar nog twee herinneringen gestuurd en telkens zou ze het betalen, maar uiteindelijk ging ze op reis en had ik nog niks gehad. Ik heb het na haar reis van twee maanden teruggekregen, maar ik vraag me af of ze het me nog ooit had gegeven als ik er daarna niet nog een keer om had gevraagd. Zo jammer. Ik heb echt het gevoel dat ik gierig ben door haar, maar ik wil gewoon niet dat iemand op deze manier misbruik van mij maakt. Ik vermijd geld uitlenen aan haar nu ook gewoon, terwijl me dat normaal dus echt niets uitmaakt.
<<

Anoniem222

Bericht 15 Jan 2016 11:34

Re: Gierige acties

Wat ontzettend naar van die vriendin zeg June! Ik ben zelf best wel vergeetachtig dus ik vergeet het als mensen mij iets terug moeten betalen maar soms ook wanneer ik mensen iets moet betalen. Ik vind het dan echt altijd heel erg als iemand me er aan moet herinneren dus maak het nu altijd meteen als ik weet om wat voor bedrag het gaat over.

Die outlet van Reva jaaa die was zo prettig. Mijn vriend heeft het er nu nog over haha!
<<

anoniem213

Bericht 15 Jan 2016 11:37

Re: Gierige acties

Ja, ik heb ook altijd dat als ik één herinnering krijg dat ik het al stom vind en dan zeg ik al sorry. Ik heb nu bij mijn Rabo-app gewoon ingesteld dat ik tot een x-bedrag per week zonder Rabo scanner kan overmaken naar onbekende rekeningen. Nu betaal ik dus gewoon echt altijd meteen als ik een bericht krijg. Dat vind ik zelf ook wel een fijn gevoel.

Ja, die outlets van Reva :love:.
VorigeVolgende

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers