Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Kun jij jezelf makkelijk motiveren?

<<

Fantine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3728

Geregistreerd: 01 Jan 2015 13:05

Bericht 12 Jan 2016 16:46

Kun jij jezelf makkelijk motiveren?

Ik kan soms zo ontzettend lang op de bank blijven plakken op een vrije dag. Dan stel ik mezelf het doel om, om 13 uur in actie te komen en uiteindelijk kom ik veel later de bank af. Ik heb wel echt een doel nodig om tot uitvoeren te komen. Het schuldig voelen over een luie dag gaat bij mij met ups en downs.

Kun jij dagen op de bank liggen of ben je juist heel gemotiveerd? Ik ben wel benieuwd hoe anderen zichzelf zien en zich weten te motiveren.
<<

Briggy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1526

Geregistreerd: 19 Nov 2015 16:49

Bericht 12 Jan 2016 17:07

Re: Kun jij jezelf makkelijk motiveren?

Had ik maar meer motivatie, weet je wat mijn motivatie is? Als mijn vriend over een half uur thuiskomt ;)
Dan lukt het wel om in een rotvaart te koken en op te ruimen *bloos*.
Vooral op vrije dagen slaap ik graag uit en computer ik wat. Maar meestal verlies ik de tijd en is mijn to-do lijstje nog steeds niet af uren later. :/
AfbeeldingAfbeelding
<<

Anoniem173

Bericht 12 Jan 2016 17:12

Re: Kun jij jezelf makkelijk motiveren?

Ja over het algemeen wel. Alleen als het op school aankomt vind ik het nog wel eens lastig haha. Heb eerder problemen om op mijn vrije dag mijn bed uit te komen. Sowieso heb ik altijd wel veel te doen of ik verzin veel waardoor ik het zo zonde vind om op de bank te hangen.
<<

Anoniem185

Bericht 12 Jan 2016 17:37

Re: Kun jij jezelf makkelijk motiveren?

Nee. Ik heb er heel veel moeite mee.
Normaal ging het een stuk beter, maar ik ben gewoon zo moe van het werken en leren en verhuizen enzo. Mijn batterij lijkt een beetje leeg.
<<

Anoniem148

Bericht 12 Jan 2016 17:59

Re: Kun jij jezelf makkelijk motiveren?

Briggy schreef:Had ik maar meer motivatie, weet je wat mijn motivatie is? Als mijn vriend over een half uur thuiskomt ;)
Dan lukt het wel om in een rotvaart te koken en op te ruimen *bloos*.
Vooral op vrije dagen slaap ik graag uit en computer ik wat. Maar meestal verlies ik de tijd en is mijn to-do lijstje nog steeds niet af uren later. :/


Haha dat is hier precies hetzelfde. Mijn zoontje ligt een kwartier op bed en opeens is de beneden verdieping wel opgeruimd terwijl ik daar al de hele dag tegen aan zit te kijken :palm: Had gewoon geen zin en die film op de tv was toch echt leuker ;)
Heb vandaag wel al 2 wasjes aangezet (ook pas na de middag maar goed, het is wel gebeurd)
<<

Carra

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3088

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:50

Bericht 12 Jan 2016 18:22

Re: Kun jij jezelf makkelijk motiveren?

Ik kan het huishouden het beste onder tijdsdruk. Anders heb je grote kans dat ik opeens een uur zit te candy crushen, met mijn moeder bellen, netflixen of iets anders enorm belangrijks aan het doen ben.

Dus nee, ik kan dat niet zo goed.
<<

Geel

Bericht 12 Jan 2016 18:23

Re: Kun jij jezelf makkelijk motiveren?

Nee, ik vind dat heel moeilijk en heb daar vaak externe prikkels voor nodig.
<<

Hunt

Kwebbel

Berichten: 497

Geregistreerd: 11 Nov 2013 12:24

Bericht 12 Jan 2016 18:37

Re: Kun jij jezelf makkelijk motiveren?

Ik kan mezelf op zich wel redelijk goed motiveren. Ik kan heel lui zijn, maar juist wanneer ik dingen heb die ik moet doen, zit ik niet lekker meer. Dus dan ga ik het allemaal in één keer doen, zodat ik daarna weer tijd heb om lui te zijn :)
<<

Anoniem167

Bericht 12 Jan 2016 18:39

Re: Kun jij jezelf makkelijk motiveren?

Ik kan het heel gemakkelijk en zet dan ook echt door, alleen soms gooit m'n lichaam roet in het eten.
<<

anoniem213

Bericht 12 Jan 2016 18:42

Re: Kun jij jezelf makkelijk motiveren?

Ik ben er niet zo goed in, vooral niet voor studeren en als ik in bed lig. Voor boodschappen doen, koken en schoonmaken vind ik het minder moeilijk.
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11146

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 12 Jan 2016 18:59

Re: Kun jij jezelf makkelijk motiveren?

Op het werk wel, dan doe ik van alles extra zonder dat iemand er wat van zegt of merkt dus dat is wel echt mijn eigen motivatie.
Maar thuis.. Ik hou gewoon zo van zitten. Ik vind de dingen op zich niet erg om te doen maar ik haat het om steeds te staan.
Klinkt wel heel lui he?
R. 2013
D. 2016
<<

anoniem213

Bericht 12 Jan 2016 19:06

Re: Kun jij jezelf makkelijk motiveren?

Spencer schreef:Op het werk wel, dan doe ik van alles extra zonder dat iemand er wat van zegt of merkt dus dat is wel echt mijn eigen motivatie.

Oh op mijn werk kan ik het ook heel gemakkelijk inderdaad. Daar kan ik echt niet maar een beetje hangen en niks doen.
Laatst gewijzigd door anoniem213 op 12 Jan 2016 20:01, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25121

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 12 Jan 2016 19:52

Re: Kun jij jezelf makkelijk motiveren?

NEE. Ik heb thuis echt geen discipline! Voor opruimen of schoonmaken raak ik alleen gemotiveerd als er iemand langskomt eigenlijk. Ik doe het tussendoor ook wel eens, maar niet van harte haha. Al vind ik het daarna wel altijd weer fijn als het opgeruimd is, dus soms probeer ik dat gevoel weer even op te roepen om mezelf te motiveren. Toch voel ik me ook schuldig als ik de hele dag niks doe (al komt dat weinig meer voor de laatste tijd).
❤ 7 juni 2018
<<

Anoniem315

Bericht 12 Jan 2016 20:20

Re: Kun jij jezelf makkelijk motiveren?

Voor mijn werk heb ik soms te veel motivatie.
Thuis en voor me zelf niet... Ik moet mezelf op vrije dagen echt schoppen om tot schoonmaken of paardrijden te komen.
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11210

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:38

Bericht 12 Jan 2016 21:14

Re: Kun jij jezelf makkelijk motiveren?

Ik ben daar thuis heel slecht in, ik blijf huishoudelijke taken maar uitstellen. En dan inderdaad vlak voor mijn man thuiskomt heel snel nog wat dingen doen.
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8166

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:36

Bericht 12 Jan 2016 22:43

Re: Kun jij jezelf makkelijk motiveren?

Briggy schreef:Had ik maar meer motivatie, weet je wat mijn motivatie is? Als mijn vriend over een half uur thuiskomt ;)
Dan lukt het wel om in een rotvaart te koken en op te ruimen *bloos*.
Vooral op vrije dagen slaap ik graag uit en computer ik wat. Maar meestal verlies ik de tijd en is mijn to-do lijstje nog steeds niet af uren later. :/

Exact dit!! Ik lig heel de dag met mezelf momenten af te spreken waneer ik nou eens écht aan de gang ga maar ik kom pas om 15:45u in actie omdat mn vriend dan zo thuis is.
En als ik dan klaar ben besef ik me weer dat het reuze meevalt en het eigenlijk helemaal niet veel werk was en dat ik het de vlgd x maar echt gewoon in de ochtend moet doen zodat ik er helemaal niet meer aan hoef te denken en ik echt vrij ben die dag.

Ben nu al benieuwd hoe het morgen gaat. Mijn plan nu is smorgens al naar de Jumbo en dan volgt de rest vanzelf maar ik ben zomaar bang.......
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:44

Bericht 12 Jan 2016 22:59

Re: Kun jij jezelf makkelijk motiveren?

Normaal gezien wel.
L2014 & H2017
<<

Bolus26

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2396

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:47

Bericht 12 Jan 2016 23:23

Re: Kun jij jezelf makkelijk motiveren?

Nope ik ben een kei een huishoudontwijkend gedrag en presteer het beste onder tijdsdruk
<<

Snoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6939

Geregistreerd: 11 Dec 2013 12:19

Bericht 13 Jan 2016 11:53

Re: Kun jij jezelf makkelijk motiveren?

Ik presteer ook het beste onder tijdsdruk, dus mijn motivatie is soms ook ver te zoeken.
Naar aanleiding van dit topic ben ik vanmorgen gelijk boven gaan poetsen i.p.v. eerst even te relaxen. En eigenlijk voelt dat wel veel fijner, dus ik ga echt proberen om mezelf beter te motiveren.
2012 & 2016
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 13 Jan 2016 12:09

Re: Kun jij jezelf makkelijk motiveren?

Snoes schreef:Ik presteer ook het beste onder tijdsdruk, dus mijn motivatie is soms ook ver te zoeken.
Naar aanleiding van dit topic ben ik vanmorgen gelijk boven gaan poetsen i.p.v. eerst even te relaxen. En eigenlijk voelt dat wel veel fijner, dus ik ga echt proberen om mezelf beter te motiveren.


Ik heb dat ook Snoes, pas als ik weet dat ik écht écht écht moet, dan ga ik als een trein. Daarom creëer ik nu vaak zelf die tijdsdruk. Dan zeg ik tegen mezelf: Als ik dat om 11 uur niet af heb, dan mag ik pas volgende week weer Netflixen (ofzo). Het werkt best aardig, haha!

♥♥
<<

anoniem203

Bericht 13 Jan 2016 12:16

Re: Kun jij jezelf makkelijk motiveren?

Ik ben de laatst tijd echt zo gedemotiveerd dat het gewoon bij iedereen opvalt. Ik ben de laatste tijd gewoon zó moe en ik kan alleen maar aan slapen denken. Ik ben ook echt van het uitstellen en net als Snoes en Elliot presteer ik het best onder tijdsdruk. Ik heb echt weer behoefte aan zon en warmte. Depressief rot weer ook..
<<

Anoniem181

Bericht 13 Jan 2016 12:38

Re: Kun jij jezelf makkelijk motiveren?

-
Laatst gewijzigd door Anoniem181 op 04 Feb 2016 22:46, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Ayla

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1830

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:06

Bericht 13 Jan 2016 12:53

Re: Kun jij jezelf makkelijk motiveren?

Ja heel makkelijk. Ben ook vaak de hele dag bezig. Niet in moordend tempo ofzo maar ik heb geen rust als ik nog dingen moet doen. En met een huis en 2 kinderen en 2 huisdieren is er ook gewoon altijd wel wat te doen :-) mijn rustmoment is het eten, dan kan ik ook wel een uurtje zitten.
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11210

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:38

Bericht 13 Jan 2016 12:54

Re: Kun jij jezelf makkelijk motiveren?

Allemaal heel herkenbaar, Alex...
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5496

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:34

Bericht 13 Jan 2016 13:04

Re: Kun jij jezelf makkelijk motiveren?

Ik kan het allebei, heerlijk op de bank niksen en me daarna rot voelen over wat ik allemaal gedaan had kunnen hebben.

En ik kan mezelf goed motiveren, meestal doe ik dat door de avond van te voren al een lijstje te maken (dan heb ik nog energie en kan ik goed plannen wat ik wil doen) de volgende dag begin ik dan gewoon aan dat lijstje en zet geen tv aan maar begin. Dan kan ik soms echt nuttige dagen hebben. Als ik in de ochtend het lijstje pas maak vergeet ik vaak een heleboel dingen of is er al veel tijd verloren.
Volgende

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers