Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Vlieg-n00b / Barcelona

<<

Anoniem193

Bericht 12 Jan 2016 14:22

Vlieg-n00b / Barcelona

Wie helpt mij zoeken.
Misschien wil ik gaan vliegen naar Barcelona.
Vertrek vanuit Nederland vrijdag (middag/avond/nacht) 4 maart
Vertrek terug naar Nederland zondagavond 6 maart.

Hoeveel kost dit, hoe laat vlieg ik dan.
Alleen handbagage is wel goed denk ik, mijn overige bagage kan vast wel mee met vrienden, die met de auto gaan.
Laatst gewijzigd door Anoniem193 op 12 Jan 2016 14:35, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Birdie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2099

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:20

Bericht 12 Jan 2016 14:25

Re: Vlieg-n00b

Ik zou zeggen kijk eens op skyscanner.nl, vul die data in en dan van Nederland (als je meerdere vliegvelden in Nederland als optie hebt) of het betreffende vliegveld naar Barcelona (en dan goed kijken dat het wel echt Barcelona is en niet bijvoorbeeld Girona) en dan kan je zelf met schuifbalkjes tijden aangeven enzo nog om verder te selecteren.
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:26

Bericht 12 Jan 2016 14:45

Re: Vlieg-n00b / Barcelona

Eens even kijken. Ik heb voor je bij transavia gekeken, hiermee vlieg je direct op Barcelona en niet op Girona. En je vertrekt vanaf schiphol.

Heenvluchtr:
06;40
12:05
18:25

alle drie kosten deze tickets 45 euro enkele vlucht heen. Vliegtijd is ongeveer 1,5 uur.

terugvlucht:
09:10
14:55
21:15

De eerste vlucht is hierbij 65 euro, de andere twee 114.

Als je gaat voor de max tijd in Barca ben je dus 159 euro kwijt. Op de luchthaven kan je een retourticket kopen waardoor je redelijk eenvoudig en snel vanaf de luchthaven naar het centrum van de stad komt. Volgens mij is dat ticket rond de 15 euro heen en terug.
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:26

Bericht 12 Jan 2016 14:48

Re: Vlieg-n00b / Barcelona

Eindhoven kan ook, heenvlucht lijkt iets goedkoper: 30 euro en is om 7 uur vliegen maar terugvlucht zit je om half vijf al. En die bedraagt 130 euro. Dus dan zijn de kosten weer gelijk.

Rotterdam is ook een optie, maar dan zou ik die alleen voor de terugvlucht doen. Aangezien de heenvlucht pas om 13.00 gaat en 59 euro kost. De terugvlucht gaat om half negen en is het goedkoopst met 71 euro.

Dus je kan ook heen vliegen op Schiphol voor 45 euro en terug via R'dam voor 71 euro.
<<

Anoniem193

Bericht 12 Jan 2016 15:16

Re: Vlieg-n00b / Barcelona

De tijd op vrijdag maakt niet zoveel uit, ga verder weinig van Barcelona zien denk ik. En maandag moet ik wel weer werken en voor de kinderen zorgen.
Ik ga naar een motortestcircuit. Dat is op zaterdag en zondag van 9 tot 17 ;)
Een aantal gaan met de auto en trailer heen en weer, ik denk dat ik vliegen prettiger vind, alleen moet ik dan wel alleen gaan.
Hoe zijn de taxichauffeurs in Barcelona? Of is alleen daarheen gaan niet aan te raden? In het hotel/herberg of waar we dan ook slapen, zijn we wel weer met een groep van 12-15.
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:26

Bericht 12 Jan 2016 15:33

Re: Vlieg-n00b / Barcelona

Ohh echt helemaal perfect Alibi! Je kan echt prima alleen gaan hoor. De taxiritjes zijn ook allemaal niet zo duur, alleen om in het centrum te komen kan je beter (qua geld) met de bus gaan. Er is een pendelbus die rechtstreeks vanaf het vliegveld naar de binnenstad rijdt, dus je hoeft dan niet 100 lokale stops af te wachten.

Als je met een taxi wil is dat oo geen punt. Op het vliegveld loop je dan richting de taxi standplaatsen en je stapt in de voorste. Ze praten alleen niet zo heel goed Engels, maar je kan ze altijd een papiertje in hun hand duwen met het adres erop.

Je kan ruim kiezen met Transavia qua tijden, dus ik zou het daar eventjes vanaf laten hangen dan. Welke tijden je zelf het prettigst vindt. Als je op zaterdag pas ergens hoeft te zijn, dan kan je denk ik het beste een middagvlucht nemen op vrijdag. Dan heb je geen vroege stress in de ochtend, en kom je ook niet zó verschrikkelijk laat aan in Barcelona zelf.
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:26

Bericht 12 Jan 2016 15:34

Re: Vlieg-n00b / Barcelona

Voor de zondag moet je even rekening houden met als je een vlucht hebt van rond half drie bijv, dat je dan vaak al rond 12 uur weg moet op de plek waar je bent. Dus dat is wellicht zonde van de dag?
<<

Anoniem193

Bericht 12 Jan 2016 15:40

Re: Vlieg-n00b / Barcelona

Dat dacht ik zelf ook. Kan ik nog rustig wat eten en op tijd gaan slapen ;)

Super bedankt. Transavia site zoekt wel fijn. Het terrein op zaterdag en zondag is nog 35 km vanaf het vliegveld. Met de bus is dat 1 uur en 20 minuten ongeveer.

Dacht ik ook ivm inchecktijd enzo. Ik wil die zondag wel tot 17 uur op het terrein kunnen zijn, dus dan wordt dat een vlucht om 20 uur ofzo. Moet alleen zorgen dat ik voor 22.58 bij het ns station ben, dan kan ik met de trein nog terug naar huis.
<<

Anoniem173

Bericht 12 Jan 2016 17:06

Re: Vlieg-n00b / Barcelona

Heb je ook voor klm gekeken? Met de werelddealweken kun je vaak ook behoorlijk voordelig een vlucht boeken.
<<

Anoniem170

Bericht 16 Jan 2016 10:47

Re: Vlieg-n00b / Barcelona

Vanaf rotterdam 2 vluchten gevonden, vueling en transavia. Beiden 105 eur voor retour
<<

Anoniem193

Bericht 26 Jan 2016 10:00

Re: Vlieg-n00b / Barcelona

Ik vind het zo spannend en heb dus nog steeds de knoop niet doorgehakt om te gaan.
Aan de ene kant zeg ik doen, deze kans krijg je niet zomaar weer.
Aan de andere kant, heb ik überhaupt pas 1x gevlogen en toen werd alles geregeld op de vliegvelden en werden we begeleidt door luchtvaartpersoneel, omdat we <18 waren (mijn ex en ik, moesten terug van skivakantie ivm overlijden van mijn opa)
Durf ik dit? Naar een land waar ik de taal niet spreek? Ik met mijn gebrekkige Engels?
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:26

Bericht 26 Jan 2016 10:24

Re: Vlieg-n00b / Barcelona

Ja hoor. Dat durft Alibi best. Vliegen is namelijk niks meer of minder dan met een bus ergens naartoe gaan. Alleen is het deze keer via de lucht :-D.
Het is een enorme kans, en je moet jezelf afvragen hoe je je voelt als je je door angst laat tegenhouden. Dan is het weekend daar dadelijk en dan denk jij 'ik had nu dit kunnen doen maar ja.. ik durfde niet'.

Zie het als een overwinning op jezelf en een beloning voor al dat harde werk dat je hebt gedaan!
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:26

Bericht 26 Jan 2016 10:25

Re: Vlieg-n00b / Barcelona

Oh en iedere malloot stapt tegenwoordig op het vliegtuig, dan kan jij het ook!
<<

Anoniem193

Bericht 26 Jan 2016 10:28

Re: Vlieg-n00b / Barcelona

Ik ga ook nooit met de bus :P Haha.
Paar weken geleden met de kinderen met de trein geweest. 8 minuten, 1 station verder gegaan. Daar op het station wat gegeten en gedronken en weer terug. Nadat we kaartjes hadden gekocht bij de automaat moest ik aan 2 meisjes van 14 vragen hoe dat werkte met inchecken... :palm:

Je hebt zeker gelijk, en ik geloof ook dat ik dit zelf tegen ieder ander zou zeggen.
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:26

Bericht 26 Jan 2016 10:42

Re: Vlieg-n00b / Barcelona

Nou dan! Als je later een oud omaatje bent, wil je toch niet zeggen dat je niet naar je weekendje ging omdat je niet in het vliegtuig durfde te stappen? Denk aan de overwinning op jezelf als je wel gaat :-)
<<

kerel

Lady-post-a-lot

Berichten: 1385

Geregistreerd: 11 Sep 2013 13:24

Bericht 26 Jan 2016 12:31

Re: Vlieg-n00b / Barcelona

Kom op :) Even je goeie ambitie doorzetten! En boeken met die hap :)
<<

Fjell

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1579

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:27

Bericht 26 Jan 2016 12:42

Re: Vlieg-n00b / Barcelona

Leuk plan! Gewoon doen! Je begint je reis in ieder geval in het land waar je de taal spreekt. Kun je rustig aan doen en iedereen om hulp vragen als je ergens niet uit komt. En Barcelona is een moderne stad in een modern land waar de mensen je vast wel kunnen helpen mocht dat nodig zijn... Maar vliegen is echt niet ingewikkeld! Gewoon de borden volgen en de instructies van de medewerkers en je bent zo op plaats van bestemming. :) Dit lijkt me een prima gelegenheid om het eens te gaan proberen!
-Jeg har det som plommen i egget-
<<

Birdie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2099

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:20

Bericht 26 Jan 2016 21:09

Re: Vlieg-n00b / Barcelona

Ik sluit me aan, gewoon doen, later kan je dan trots op jezelf zijn!
<<

Sawadee

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2526

Geregistreerd: 02 Jan 2016 16:21

Bericht 26 Jan 2016 21:28

Re: Vlieg-n00b / Barcelona

Gewoon doen joh! Niks engs aan. Koop desnoods een Spaans taalboekje waarin de meest gebruikte zinnen voorkomen.
En print van te voren gewoon het adres uit in het Spaans, waar je heen wilt vanaf het vliegveld, om te laten zien aan de taxichauffeur.

Mocht je gaan boeken, even goed opletten met je tickets boeken, dat je alle info echt goed invult. Dus de volledige namen zoals in je paspoort, geen roepnamen en gebruik bij de achternaam je meisjesnaam ipv je aangetrouwde naam. (Als je voornaam officieel bijvoorbeeld Isabel is en roepnaam Isa, dan moet je Isabel invullen)
<<

Anoniem193

Bericht 27 Jan 2016 11:13

Re: Vlieg-n00b / Barcelona

Zie nu dat ik nog helemaal niet kan boeken. Mijn ID-kaart is verlopen en ik heb alleen een rijbewijs :palm:
Ok, morgen foto's maken en ID-kaart aanvragen, dan kan dat mij in ieder geval niet meer tegen houden.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43706

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 27 Jan 2016 11:19

Re: Vlieg-n00b / Barcelona

Je hebt in principe geen id kaart nodig om te boeken tenzij ze er specifiek naar vragen. Je kunt dus ook boeken en later pas id aanvragen.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem193

Bericht 27 Jan 2016 11:28

Re: Vlieg-n00b / Barcelona

Marin schreef:Je hebt in principe geen id kaart nodig om te boeken tenzij ze er specifiek naar vragen. Je kunt dus ook boeken en later pas id aanvragen.


Je moet toch ID-kaart nummer opgeven?
<<

Anoniem193

Bericht 27 Jan 2016 11:29

Re: Vlieg-n00b / Barcelona

Nu je hier toch bent Marin, hoe lang voor vertrek met KLM moet je melden op schiphol?
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:26

Bericht 27 Jan 2016 12:58

Re: Vlieg-n00b / Barcelona

Ligt eraan. Bij sommige maatschappijen hoef je geen legitimatienummer op te geven hoor! Ik heb het ook een keer gehad en volgens mij bij transavia hoeft het sowieso niet.

ER wordt aangeraden om voor europese vluchten tot 2 uur van te voren aanwezig te zijn. Als je van te voren online hebt ingecheckt dan kan je wat kortere tijd op het vliegveld nemen maar in jouw geval zou ik er gewoon ruim de tijd voor nemen.
<<

Amandine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4569

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:35

Bericht 27 Jan 2016 13:26

Re: Vlieg-n00b / Barcelona

Zo ver ik me kan herinneren hebben wij nog nooit een ID-kaart nummer of Paspoortnummer op hoeven te geven bij het boeken van vliegtickets. Wel de juiste namen zoals vermeld op je reisdocument.

Wij hebben bijvoorbeeld deze maand de huwelijksreis geboekt, maar vertrekken pas over een aantal maanden en in de tussentijd moet ik daarvoor nog een nieuw paspoort aanvragen, want het huidige paspoort is verlopen. Maar dit kan dus gewoon, omdat we geen nummers moesten doorgeven.
A 06-11-2017
M 23-03-2020
Volgende

Terug naar Reizen & vakanties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers