Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Vlieg-n00b / Barcelona

<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43577

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 27 Jan 2016 13:05

Re: Vlieg-n00b / Barcelona

Paspoort of id nummer moet je alleen invoeren bij zogenaamde API bestemmingen, die om Advanced Passenger Information vragen. Dat is bijv Amerika tickets het boeken maar andere bestemmingen tijdens het inchecken pas. Barcelona is dat bij mijn weten niet. Dus je kunt sowieso wel boeken nu als ze er niet naar vragen.

Twee uur voor vertrek aanwezig zijn voor Europese bestemmingen.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem193

Bericht 27 Jan 2016 16:28

Re: Vlieg-n00b / Barcelona

Dank jullie wel!
De kogel is ook door de kerk. Alibi gaat naar Barcelona!!!!!
Doing doing doing!
<<

Birdie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2099

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:20

Bericht 27 Jan 2016 16:36

Re: Vlieg-n00b / Barcelona

:cheering:
<<

Fjell

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1579

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:27

Bericht 27 Jan 2016 21:53

Re: Vlieg-n00b / Barcelona

Gaaaaf! :D
-Jeg har det som plommen i egget-
<<

Vivianne

Bericht 27 Jan 2016 23:37

Re: Vlieg-n00b / Barcelona

Heb je geboekt? :thumbup:
<<

Anoniem193

Bericht 28 Jan 2016 09:35

Re: Vlieg-n00b / Barcelona

Ik heb nu een optie op een retour ticket tot zaterdagnacht. Ik moet namelijk nog even een tas etc zoeken en passen of mijn spullen in handbagage passen. Qua formaat en qua gewicht.
Heb al wel bedacht dat ik mijn motorlaarzen en jas gewoon aan doe, dat scheelt gewicht in de tas :P
<<

Anoniem193

Bericht 29 Feb 2016 12:15

Re: Vlieg-n00b / Barcelona

Wow vrijdag ga ik al vliegen! Zo spannend!

Wat moet ik niet vergeten mee te nemen? Ik zit allemaal lijstjes te maken in mijn hoofd. Wat ik mee moet, waar het in moet, adressen op te zoeken van de verschillende locaties, spaanse woorden zoeken etc. Zit mijzelf dus lekker gek te maken.

Oh ik moet nog een stoel kiezen voor de terugvlucht. Wat zouden jullie doen als je alleen vliegt? Bij het raam, gangpad, voor/achter de vleugels etc...
<<

Sawadee

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2524

Geregistreerd: 02 Jan 2016 15:21

Bericht 29 Feb 2016 12:36

Re: Vlieg-n00b / Barcelona

Stoel is net wat je fijn vindt. Ik kies altijd raam, vind het leuk om naar buiten te kijken. Anderen willen het gangpad om makkelijk naar het toilet te kunnen.

Ik zoek altijd van te voren uit hoe ik het makkelijkst en goedkoopst vanaf het vliegveld naar mijn accomodatie kom en ook de gangbare prijzen. Zeker als je een taxi neemt, zodat je nie
t opgelicht wordt.

Verder adres van je verblijf, van te voren zou ik de app Maps.me downladen en de kaart van spanje. Dan heb je google maps wat je offline kan gebruiken. Kost het je geen datakosten buiten je bundel.

Enne vooral veel plezier! Het stelt weinig voor en je kan altijd bij de incheckbalie aangeven dat het je eerste keer vliegen is. Dan kunnen ze je nog extra info geven misschien.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43577

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 29 Feb 2016 12:58

Re: Vlieg-n00b / Barcelona

Ik vind zelf het gangpad fijner, hoewel voor zo'n korte vlucht het raam ook nog wel te doen is.

Ik raad je aan om nu alvast een stoel uit te zoeken, nog vóór 48 uur voor vertrek. Want dan sluit MyTrip. En dan kan je pas weer een stoel selecteren tijdens de check-in, die 30 uur van te voren opent.

Mocht je hulp willen, moet je even mijn hulplijn inschakelen ;)
Let's discover the world together.
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:26

Bericht 29 Feb 2016 14:18

Re: Vlieg-n00b / Barcelona

Ik zou bij de hand houden:
portemonnee
adres van het hotel
paspoort- ID
ticket
oordopjes
telefoon
kauwgom id voor tijdens het landen- opstijgen

Ik zou je adviseren met de bus aeropuerto naar de stad te gaan, maar als je dat niet wil, dan kan je heel eenvoudig de bordjes volgen met 'taxi' naar buiten. Daar moet je dan de eerste pakken die in de rij staat. Vaak staat er ook wel een korte wachtrij en dan kan je gewoon aansluiten. Alle taxi's rijden in barca gewoon legaal, wel zijn er drie prijscategorien, op basis van het tijdstip van de dag. Je ziet het boven de taxi's: 1/2/3. 1: ochtendtarief, 2: middagtarief en 3 is avond/ nacht tarief. Uiteraard is 1 het goedkoopst en 3 het duurst. Verder gaat standaard dan de meter lopen en kan je geen prijsafspraak maken.
<<

Anoniem170

Bericht 29 Feb 2016 19:33

Re: Vlieg-n00b / Barcelona

Vrijdag is al bijna! Veel plezier!
Ikzelf wil altijd plek bij het raam, vind dat zelf het fijnste, naar buiten beetje kijken en tegen raam aanleunen.
<<

Anoniem193

Bericht 01 Mrt 2016 10:01

Re: Vlieg-n00b / Barcelona

@Sawadee: Dankjewel voor je reactie!
Ik hoef niet met de taxi. één van ons gezelschap reist al 7 uur eerder naar Barcelona, hij huurt een auto en haalt mij op van het vliegveld. Samen rijden we dan weer naar onze overnachtingslocatie (we slapen in 2 bungalows op een camping)
Die van de maps is een hele goede! Dankjewel!

@Marin: Ik dacht op de heenreis kan ik even aanvoelen wat ik een prettige plek vind, en dan kan ik na ik geland ben mijn app openen en kiezen welke stoel ik op de terugreis wil. Daar zit zo'n 51 uur tussen. Dus dat zou net kunnen dan ;)

@Caro: Kauwgom, check! Die had ik nog niet op mijn lijstje staan.
Bedankt voor je taxi uitleg! Als het goed is hebben we geen taxi's nodig dit weekend.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43577

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 01 Mrt 2016 12:40

Re: Vlieg-n00b / Barcelona

Alibi zodra de check in open is, kan het sowieso hoor! Alleen de periode tussen 48 en 30 uur is lastig.


Enne, veel plezier!
Let's discover the world together.
Vorige

Terug naar Reizen & vakanties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers