Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Laatste weken zwangerschap en omgeving

<<

Isabel_

Major Yipyapper

Berichten: 3624

Geregistreerd: 08 Sep 2013 09:40

Bericht 12 Jan 2016 13:16

Laatste weken zwangerschap en omgeving

Nutteloos topic maar ik merk dat ik sinds gisteren dagelijks door meerdere vriendinnen en familieleden wordt geappt met de vraag of er al babynieuws is. Vandaag bijvoorbeeld al drie berichtjes ontvangen en gisteren een stuk of vijf. Wanneer begon dit bij jullie? En hoe reageerde je hier op?
<<

Anoniem304

Bericht 12 Jan 2016 13:25

Re: Laatste weken zwangerschap en omgeving

Ik zat in een app groepje met meiden van dit forum waarin Silver hoogzwanger was. Zij heeft toen gewoon aangegeven dat ze niet wilde dat we steeds gingen vragen en dat ze zich zelf wel zou melden. Zo gezegd, zo gedaan.

Heb je al zoiets gezegd? Van 'je wordt echt niet overgeslagen hoor, ik meld me wel als de baby er is'.
<<

Lilou

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1498

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:29

Bericht 12 Jan 2016 13:27

Re: Laatste weken zwangerschap en omgeving

Oh vervelend is dat! Pure nieuwsgierigheid, want je zit er natuurlijk niet echt op te wachten. Ik liep de eerste keer tot 41 weken en de laatste drie weken inderdaad regelmatig een extra berichtje of telefoontje. Niet zoveel als bij jou maar ik werd er wel zat van, ik wilde ook helemaal niet dat iedereen zou weten dat ik aan t bevallen zou zijn dus als er iets gaande was had ik dat toch niet gezegd.

Uiteindelijk ingeleid trouwens, en dat dan toch maar familie gezegd omdat dat wel ff kon gaan duren. Ouders hebben allemaal in de stress gezeten omdat ze na het bericht van 9 cm ontsluiting urenlang niets meer hoorden (uren op die 9 cm blijven hangen...) ik hoop de volgende keer gewoon te bellen met 'verrassing! Ze is er al!' En toch, het is vast allemaal heel lief en meelevend bedoeld...( maar daar heb je nu ff niet zo'n boodschap aan waarschijnlijk)
♥️ N. juli 2014
♥️ L. maart 2016
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 12 Jan 2016 13:30

Re: Laatste weken zwangerschap en omgeving

Wat irritant zeg! Ik zou gewoon zeggen: Joh, ik vind het heel lief dat je zo meeleeft, maar ik laat het zelf wel weten als het zover is.

♥♥
<<

sokpop

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 256

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:44

Bericht 12 Jan 2016 13:38

Re: Laatste weken zwangerschap en omgeving

Het is natuurlijk goed bedoelt, maar kan me goed voorstellen dat het ook snel vervelend kan worden. Ik zou denk ik ook als het heel vaak dezelfde mensen zijn iets sturen dat je het fijn vindt dat ze meeleven en dat je ze echt niet zal vergeten te bellen/appen als de baby er is.

Mijn dochter is met 38 weken geboren dus dat zag nog niemand aankomen. Het was dus ook echt een verrassing toen we mensen gingen bellen, heel leuk.
<<

Mil

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 272

Geregistreerd: 21 Jan 2015 20:07

Woonplaats: A'foort

Bericht 12 Jan 2016 13:38

Re: Laatste weken zwangerschap en omgeving

Heel herkenbaar!

Oma die ineens op huisnummer belt ipv mobiel als ik niet oppak. (Terwijl ze nooit op het huisnummer belt)
Schoonmoeder die ineens veel meer appt en als ik even niet reageer er een appje naar mijn vriend gaat, of alles goed gaat.

Ook andere gaan meer appen, niet direcr met de vraag of er al nieuws is, maar meer om te kijken of ik nog reageer. Wel.grappig opzich. Maar beetje doorzichtig ;)
Afbeelding
<<

Anoniem166

Bericht 12 Jan 2016 13:41

Re: Laatste weken zwangerschap en omgeving

Ik vond het niet storend van mensen die sowieso regelmatig vroegen hoe het ging. Wel vond ik het vervelend dat ik zulke berichten kreeg van mensen die 40 weken langs niks hadden gevraagd en vanaf de uitgerekende datum ineens wilden weten of de weeën al waren begonnen. Ik heb er niet of niet steeds meteen op gereageerd en als ik dan reageerde dan met de enkele mededeling dat alles rustig was. Ik vroeg me echt af of mensen echt verwachten dat ik zou delen dat de weeën begonnen waren o.i.d., terwijl ik de rest van de zwangerschap amper contact met ze had.

Wat me enorm irriteerde was dat degene waar mijn dochter was tijdens de bevalling mij zo'n beetje om het half uur vroeg hoe het ging, of de ontsluiting vorderde etc. Ik reageerde daar niet op, en toen kreeg mijn man dezelfde berichten. Vreselijk, ik vond het echt niet leuk dat diegene zich daar zo mee bezig hield.
<<

Isabel_

Major Yipyapper

Berichten: 3624

Geregistreerd: 08 Sep 2013 09:40

Bericht 12 Jan 2016 13:45

Re: Laatste weken zwangerschap en omgeving

Oh ik vind het nu nog niet vervelend hoor! Ik vond het alleen opvallend zoveel berichtjes ineens over babynieuws. Ik weet nog van de vorige zwangerschap dat ik het op een gegeven moment wel beu begon te raken en toen heb ik dat ook gewoon aangegeven. Nu stuur ik naar iedereen die appt dat ik verwacht dat het nog wel een paar weken kan duren (dat denk ik namelijk ook echt). Mijn moeder belt me nu ook elke dag maar ik kan het van haar wel hebben. Zij vindt het gewoon heel spannend en zij zal J. ook opvangen als de bevalling gaat beginnen dus ze probeert haar planning wat leger te houden haha.
<<

Anoniem280

Bericht 12 Jan 2016 14:03

Re: Laatste weken zwangerschap en omgeving

Ze hebben mij nooit gevraagd, ook omdat ik met 24 weken al n het ziekenhuis lag.
Vrienden hebben toen wel een bos bloemen, kaartje en iets lekkers gebracht.
Met 32 weken lag ik plotseling weer in het ziekenhuis. Was ook meteen de keer dat ze kwamen.
Iedereen in mijn omgeving wist dat er een onzekere spannende tijd aan kwam.
Vandaar ook geen berichten, telefoontjes etc.

Zelf ben ik in november tante geworden. Ook bij mijn schoonzus heb ik nooit een belletje gedaan met die vraag, puur omdat ik zelf daar ook niet op zit te wachten en wat Yadira ook zegt, Silver is ook een vriendin van mij, zij zat er ook helemaal niet op te wachten.
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10379

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:55

Bericht 12 Jan 2016 15:12

Re: Laatste weken zwangerschap en omgeving

Ik reageerde gewoon expres niet... :eyes:
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5873

Geregistreerd: 02 Sep 2013 05:56

Bericht 12 Jan 2016 15:16

Re: Laatste weken zwangerschap en omgeving

Mensen waar ik regelmatig contact mee had vond ik het niet erg van, juist fijn die interesse, maar mensen waar ik de hele zwangerschap niks van gehoord had en dan wel nieuwsgierig zijn vond ik echt heel erg irritant. Ik had heel duidelijk van te voren aangegeven het niet te melden als de bevalling begonnen zou zijn, uiteindelijk ben ik 's avonds opgenomen en de volgende dag ingeleid en daar wist niemand iets van ( behalve mijn man uiteraard). Ow en Oh la la omdat ze zo lief was de boodschappen van Albert voor ons aan te nemen.
Laatst gewijzigd door minoessepoes op 12 Jan 2016 15:25, in totaal 1 keer gewijzigd.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Miccie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1061

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:01

Woonplaats: Den Haag

Bericht 12 Jan 2016 15:22

Re: Laatste weken zwangerschap en omgeving

Ik liep over tijd dus kreeg wel wat berichtjes maar gelukkig niet super veel. Ik reageerde dan wel gewoon met dat het goed ging en we aan het wachten waren.
Op de dag van de bevalling zelf trouwens geen seconde naar mijn telefoon gekeken. Bleek ik wel gebeld te zijn door mijn moeder (was ook haar vrije dag dus ze wilde ook vragen of ze langs mocht komen) en wat berichtjes gehad te hebben.
Vind het wel apart dat ze jou nu al gaan berichten. Je bent nog niet eens op de 39 weken.

Ik doe het zelf nu ook niet bij mensen die zwanger zijn. We horen het vanzelf wel als de baby er is. Ik weet dat je er vaak niet op zit te wachten namelijk.

Succes in ieder geval met de laatste loodjes!
Afbeelding

Afbeelding
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11502

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 12 Jan 2016 15:35

Re: Laatste weken zwangerschap en omgeving

De woensdag voor ik bevallen ben (zaterdag bevallen) bedacht ik ineens hee laten we met zijn drieën uit eten gaan zodat we alles even helemaal duidelijk hadden voor iedereen. Dit was alleen een spontaan idee dus niemand wist er van. Wij lekker relaxt eten en om half 11 pak ik mijn telefoon hele appgroep (moeder tante tante nichtje nichtje ik) helemaal ontploft. Ik had een hele tijd niet gekeken mijn moeder ook niet en toen zijn ze ook nog gaan speuren naar mijn beste vriendin haha.

Uiteindelijk wisten zij gewoon dat ik lag te bevallen toen het zover was maar niet hoe het ging. Heb ook zelf nog zitten appen tijdens de bevalling dat alles rustig was.
2015 💙
<<

Anoniem260

Bericht 12 Jan 2016 16:01

Re: Laatste weken zwangerschap en omgeving

Ik zou reageren met: "ja al lang, hij kan al bijna fietsen!"

Zou er stapelgek van worden...
<<

Vivianne

Bericht 12 Jan 2016 17:09

Re: Laatste weken zwangerschap en omgeving

Hier nog niet aan de orde. Maar ik zou het niet erg vinden van mensen die dichtbij mij staan. Maar als mensen die anders nooit interesse tonen opeens gaan appen zou ik of niet reageren of een bijdehante opmerking plaatsen, zoals Jerry. Misschien kinderachtig. Maar ik zit daar zo niet op te wachten.
<<

Anoniem205

Bericht 12 Jan 2016 17:31

Re: Laatste weken zwangerschap en omgev

Herkenbaar, ik werd er ook horendol van (goedbedoelde berichten). Daarom heb ik toen op FB gezet dat hoog zwanger zijn best vermoeiend was en dat ik veel rustte en zelf ook op de kleine wachtte. Dus wanneer ik even niks liet horen, hoefde dat niet meteen te betekenen dat ik aan het bevallen was en dat ik heus wel zou berichten wanneer hij er was.
En ik had de 'laatst online geweest' van whats app uit gezet de laatste 4 weken voor de uitgerekende datum. Heerlijk!

De enigen die wisten dat ik aan het bevallen was waren de meiden van het winter 2014/2015 topic waarmee we een appgroep hebben
<<

Framboos

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1810

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:13

Bericht 12 Jan 2016 18:00

Re: Laatste weken zwangerschap en omgeving

Heel irritant lijkt mij dat. Ik had er zelf geen last van want beviel paar weken te vroeg dus mensen waren daar nog niet mee bezig.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
<<

Anoniem148

Bericht 12 Jan 2016 18:31

Re: Laatste weken zwangerschap en omgeving

Sommige mensen toonden altijd interesse dus de laatste weken ook, prima.
Andere heb ik nooit gehoord en dan gaan ze opeens appen, ja dan krijg je geen reactie bij mij of gewoon kortaf.
Ik werd ingeleid en had dit alleen aan mijn (schoon)ouders doorgegeven maar vervolgens was mijn zus continu aan het appen. Heb de telefoon maar weggelegd toen ik geen zin meer had.
Bij de volgende zeg ik niets en gaat mijn zoon wel naar mijn schoonouders, zij hebben geen mobiel :smile:
<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9406

Geregistreerd: 25 Nov 2015 15:30

Bericht 12 Jan 2016 20:06

Re: Laatste weken zwangerschap en omgeving

Ik vond het vooral vervelend als mensen in de supermarkt vroegen is er nu nog niets....eeuh nee anders liep ik hier niet zo nu!
⁠♡♡♡

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers