Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Beschrijf jouw huis

<<

Anoniem154

Bericht 11 Jan 2016 12:45

Beschrijf jouw huis

Wat voor type woning is het, en wat is de indeling van de eventueel aanwezige verdiepingen.
<<

Theeleut

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 669

Geregistreerd: 01 Sep 2013 21:04

Bericht 11 Jan 2016 12:52

Re: Beschrijf jouw huis

Tussenwoning, splitlevel. We hebben 5 verdiepingen en een kelder.
Je komt binnen in de gang waar het toilet is en de deur naar de inpandige berging. In de berging is er toegang tot de kelder. Van de kelder hebben we een bios gemaakt, groot scherm hangt er en de wii is daar ook te vinden. Erg leuk voor de kinderen.

Via de gang is er een halve trap richting de woonkamer, daaraan grenst de tuin.
Weer een halve trap en dan kom je in de woonkeuken, hieraan grenst het balkon.
Weer een halve trap dan kom je op de verdieping waar de ouderslaapkamer is en de badkamer.
Weer een halve trap en daar zijn twee slaapkamers.
En dan nog één halve trap en je komt op zolder. Hier doe ik de was, gebruiken ee de crossfiets en heb een nageltafel waar ik mijn gelnagels bijhoud.

We gaan dit jaar verhuizen naar een tweeondereenkapper met gewoon twee lange trappen ;)
05-05-2005 01-05-2011
<<

Anoniem154

Bericht 11 Jan 2016 12:55

Re: Beschrijf jouw huis

Theeleut, hadden jullie ergens vorig jaar niet jullie woning te koop gezet, nu ik 'splitlevel' lees begint mij iets te dagen.

Edit: ik lees het al :) Verkocht dus? Leuk! Wat een trappen inderdaad!
<<

Theeleut

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 669

Geregistreerd: 01 Sep 2013 21:04

Bericht 11 Jan 2016 12:56

Re: Beschrijf jouw huis

Dat klopt. Maar nog steeds te koop helaas.
05-05-2005 01-05-2011
<<

Anoniem177

Bericht 11 Jan 2016 12:57

Re: Beschrijf jouw huis

Ik heb huurwoning. Het is een eengezinswoning op een hoek. Grote tuin op het zuiden maar enorm veel problemen met vocht.

Als je binnenkomt zit links de wc en de trap naar boven. Als je doorloopt loop je naar de keuken en een kleine washok. Helaas heb ik een dichte keuken
Vanaf de hal rechts kom je in dr woonkamer. Grote lange woonkamer. Lastig om gezellig te maken!

Trap op zitten in alle hoeken een slaapkamer (2 grote en 2 kleine) en rechtdoor vanaf de trap de douch.

Op de hal boven zit nog een zolder waar je bij kan met een vlizotrap
Laatst gewijzigd door Anoniem177 op 11 Jan 2016 13:01, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem154

Bericht 11 Jan 2016 12:57

Re: Beschrijf jouw huis

Ow :( wat jammer. Was een leuk en speels huis wat ik mij zo herinner. Hopelijk vinden jullie voor de verhuizing, toch een koper.
<<

Hunt

Kwebbel

Berichten: 496

Geregistreerd: 11 Nov 2013 11:24

Bericht 11 Jan 2016 12:58

Re: Beschrijf jouw huis

Wij hebben een koopwoning, een eengezinswoning/tussenwoning. Het is een huis met drie volledige verdiepingen, waardoor er 5 slaapkamers in zitten (waarvan 1 hele grote -dit waren er volgens de bouw 2- en 4 kleinere) en nog een washokje. De trappen lopen midden door ons huis, dus op de eerste en tweede verdieping heb je de kamers (vanuit de trap gezien) om je heen. Onze keuken zit aan de voorkant en onze zithoek aan de achterkant. Ons huis is uitgebouwd en we hebben een kleine bijkeuken.
<<

Theeleut

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 669

Geregistreerd: 01 Sep 2013 21:04

Bericht 11 Jan 2016 13:01

Re: Beschrijf jouw huis

Wolbol schreef:Ow :( wat jammer. Was een leuk en speels huis wat ik mij zo herinner. Hopelijk vinden jullie voor de verhuizing, toch een koper.

Het is zeker een leuk huis. En die koper komt vast een keer. Ik maak me niet druk, ons nieuwe woning moet nog gebouwd worden.
05-05-2005 01-05-2011
<<

Parisienne

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3787

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:55

Bericht 11 Jan 2016 13:05

Re: Beschrijf jouw huis

Wij hebben een huurwoning. Het is een bovenwoning. Als je beneden de buitendeur opent loop je een smalle gang in, ga je de trap omhoog en kom je op de eerste overloop. Hier zit links gelijk links ons toilet en ernaast een grote kast voor schoenen/buitenkleding. Recht tegenover de trap zit een deur, dit is onze voordeur. Rechts van de trap zit een tweede trap, deze gaat nog een verdieping omhoog, waar onze bovenburen wonen. We delen de opgang dus met hen.

Als je onze 'voordeur' boven opent stap je gelijk in de woonkamer. Rechts, aan de voorkant van het huis, is het woongedeelte, daar zit ook een deur naast de bank naar N. haar kleine kamertje. Deze is ongeveer 2,5 m bij 1,5 m. Aan de andere kant van de woonkamer staat de eettafel en een grote kastenwand. Hier zit een doorgang naar een halletje die richting de keuken gaat. In dit halletje bevinden zich deuren naar onze eigen slaapkamer en de badkamer. Als je het halletje doorloopt kom je in de keuken. In de keuken

Het is klein, we komen ruimte tekort. Maar het is ons thuis :)
<<

Anoniem154

Bericht 11 Jan 2016 13:22

Re: Beschrijf jouw huis

Halfvrijstaand, via het oprit en carpot loop je naar voordeur. Voordeur zit aan zijkant van het huis. Je komt binnen in de hal, rechts trap naar boven, links toilet.
Rechtdoor loop je de woonkamer in. Rechts zitgedeelte, links eetgedeelte. Naast eetgedeelte zit de keuken. De vorige bewoners hebben de ruimte van de garage destijds meteen als keuken benut. Via de keuken kun je naar de bijkeuken, via de bijkeuken links naar berging, rechts naar buiten. Buiten staat nog een tuinhuis met overkapping, en een aparte overkapping.

Op de eerste verdieping 3 slaapkamers, een badkamer, een werkkamer, en via de werkkamer kun je naar een speelkamer. Boven de werkkamer zit nog een bergingsgedeelte (via een luik).

Met een vaste trap naar de tweede verdieping. Daar zijn we nog aan het klussen. Maar de bedoeling is dat bij opkomst trap boven, links een bergingshok is en recht tegenover een inloop voorraadkast. En twee losse zolderkamers. 1 waskamer en 1 mancave..ofzo.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 11 Jan 2016 14:16

Re: Beschrijf jouw huis

Een prachtige twee onder een kap aan het water. Het huis komt uit 1933. We wonen in een rustige zijstraat, doodlopend, haaks op een drukke weg. Het heeft drie, maar eigenlijk vier verdiepingen. Ik zeg vier omdat het een gigantische kelderruimte bevat, bestaande uit een voorraadkast, wijnkelder, gigantische kruipruimte (serieus zijn de bouwvakkers onder de indruk haha) en een grote kelder onder het terras. We hebben een mooie L vormige woonkamer met marmeren vloer. We hebben helaas geen open keuken maar wel een hippe keuken met zwarte kastjes en plafond en hippe gloeilampen lamp. De eerste verdieping heeft een witte houten vloer, de originele vloer. Het plafond wàs ook origineel, ware het niet dat het aflopen zomer naar beneden kwam tijdens een storm. We hebben een fijne slaapkamer, een grote voorkamer dat hopelijk ooit kinderkamer wordt maar nu rommel kamer in. En een hele chille, moderne badkamer. Dan hebben we op zolder nog een grote ruimte waar we ooit een tweede badkamer gaan maken en twee super toffe zolder kamers met een (hopelijk ooit) speelvide. Oh ja en de tuin! We hebben een groot terras (afgelopen zomer vernieuwd met grote grijze tegels) hoog boven en dan een trap naar de tuin. We hebben een stukje kunstgras en een mooie magnolia. En aan het water dus een bootje om lekker te varen
Let's discover the world together.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 11 Jan 2016 14:32

Re: Beschrijf jouw huis

Wij hebben een rijtjeshuis uit 1910 in een heel schattig oud straatje. Beneden een redelijk lange woonkamer (voorin zitgedeelte, in het midden mijn werkplek, achter eettafel en speelhoek) met daarachter keuken en toilet. Boven twee vrij grote slaapkamers die van de kinderen zijn, en een badkamer met bad. Nog een verdieping hoger een zoldertje, op de ene zolderkamer slapen wij, op de andere staat troep. De tuin is denk ik zo'n 15 meter lang, we hebben een kleine schuur waar boeken opgeslagen staan en een grote schuur met uitgang naar de straat achter ons. Daar is ook meteen als je eruit komt een speeltuintje.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

bosjesvrouw

Major Yipyapper

Berichten: 5016

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:03

Woonplaats: Friesland

Bericht 11 Jan 2016 14:34

Re: Beschrijf jouw huis

Wij hebben een mooie vrijstaande woning met 3 verdiepingen.

Via de oprit kom je bij de voordeur. De voordeur zit aan de zijkant van het huis. Naast de voordeur zit de garage.
Je komt via de voordeur in de hal rechts het toilet en links de trap naar boven onder de trap zit een kapstok.
Rechtdoor kom je bij de deur naar de woonkamer. Link het zit gedeelte. Loop je iets verder rechtdoor dan heb je rechts de keuken met ee schuifdeur. Via de keuken kom je in de bijkeuken. Links de achterdeur en nog de deur naar de speelkamer voor onze dochter en van de speelkamer kom je in de garage uit.

Op de eerste verdieping zijn 3 slaapkamers en een vaste kast en een badkamer. Via een losse trap kom je op de zolder.
2014 2016
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6359

Geregistreerd: 01 Sep 2013 23:24

Bericht 11 Jan 2016 16:07

Re: Beschrijf jouw huis

Een tussenwoning uit 2010. Het derde huis uit een blok van negen. Als je binnenkomt heb je de gang met de wc en een trap naar boven. Beneden hebben we de woonkamer en keuken. Ook kom je zo in de tuin met een aan het huis een fijne, ruime overkapping. Boven hebben we drie slaapkamers en de badkamer. Met een vaste trap kom je op een ruime zolder met de mogelijkheid voor nog twee kamers. Dat hebben we nog niet gedaan waardoor het nu een fijne, grote open ruimte is met een 'kantoor' en het washok.
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Sneeuwwitje

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1342

Geregistreerd: 05 Sep 2013 18:33

Bericht 11 Jan 2016 19:01

Re: Beschrijf jouw huis

Rijwoning, middelste van 7, uit 2011 met een klassieke uitstraling.
In de gang, het toilet, meterkast en ruimte met cv installatie.
Ruime woonkamer v.v openslaande deuren met open l-vormige keukenopstelling aan de voorzijde van de woning.
Tuin op het westen, met ruim terras en berging.
Eerste verdieping bevinden zich drie slaapkamers waarvan één v.v frans balkon. Badkamer met douche, ligbad en tweede toilet.
Tweede verdieping 2 slaapkamers, apart washok en bergkast. Boven de beide slaapkamers is een vliering gemaakt.
Zoon 08.2010 Zoon 02.2013
Dochter 03.2016 Zoon 06.2018
<<

Snoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6939

Geregistreerd: 11 Dec 2013 11:19

Bericht 11 Jan 2016 19:35

Re: Beschrijf jouw huis

Wij hebben een halfopen bebouwing met een hele grote garage (80 m²) en een grote tuin en terras. Het terras willen we deels overkappen dit najaar. Als je langs de achterdeur binnenkomt, heb je eerst de inkomhal waar onze jassen hangen en een schoenenkast staat. In de inkomhal is er een toilet en een berging/douche. In die berging staat onze wasmachine/droger en een douche. Hier willen we over een paar jaar een tweede badkamer van maken.

Verder is er op het gelijkvloers een keuken met een veranda er aan (die we ook dit najaar gaan vernieuwen). Vroeger hadden we 2 woonkamers, maar deze hebben we opengetrokken naar 1 grote woonkamer in een U-vorm. Aan de ene kant van de woonkamer is het eetgedeelte, de andere kant het zitgedeelte. We hebben ook een kelder en een inkomhal bij de voordeur.

Op de eerste verdieping hebben we 4 slaapkamers en 1 badkamer met ligbad en tweede toilet. Momenteel hebben we nog geen afgewerkte zolder in huis (we gebruiken momenteel de zolder in de garage) maar ons dak wordt over 2 maanden vernieuwd en dan gaan we ook een deel van onze zolder afwerken zodat we deze ook kunnen gebruiken.
2012 & 2016
<<

Anoniem280

Bericht 12 Jan 2016 00:26

Re: Beschrijf jouw huis

Een Woonboerderij, samen met mijn schoonouders, zitten 2 woningen onder 1 dak.
Ik ga alleen ons huis beschrijven.

Door de voordeur kom je in een (kleine)hal, hier is een trap naar boven, wat 1 grote slaapkamer is, maar voor ons opslag.
Terug via dezelfde trap weer beneden in de (kleine)hal, hier is een deur naar de keuken. Vanuit de keuken hebben we vrij uitzicht over de landerijen en een natuurgebied.
Via de keuken, kom je in de grote/ruime woonkamer.
Vanuit de woonkamer heb je hetzelfde uitzicht als vanuit de keuken. De ramen zijn tot aan de vloer.
Verder heeft de woonkamer een tuindeur op het zuiden. Heerlijk!

Vanuit de woonkamer kom je een ontzettende lange hal in, rechtdoor, vanuit de deuropening:
Eerste deur links, badkamer met toilet, bad en douche. Aangrenzend onze slaapkamer. We kunnen via de badkamer, maar kunnen ook de 2de deur links nemen.
Dan hebben we een tussendeur. Na deze deur zit nog een lange hal. Hier zit een afstapje in.
Hier kom je bij de kinderkamer, waar het afstapje weer een opstapje wordt en tot slot, in de lange hal, nog een kamer. Dit zal in de toekomst onze kamer worden, al ben ik bang dat het voor de kinderen zal worden.
Wanneer je uit deze slaapkamer loopt, is er nog een deur, deze deur brengt ons naar mijn schoonouders. Deur is altijd op slot.
Nu gaan we weer terug richting woonkamer, maar voordat we de woonkamer in gaan, gaan we links.
De eerste deur aan de rechter kant is ons voorraadkast. Diepe kast met een kast en 4 lange planken. Kast is 2,50 lang 2,70 hoog.
Dat was de voorraadkast.
De 2de deur rechts is ons washok. Hier staat de droger en wasmachine.
De 3de deur rechts is nog een toilet.

Na deze hal kom je in de bijkeuken. Hier staat alleen een bierkoelkastje. Op Den duur komt er nog een vrieskist.
Na de bijkeuken kom je, via onze achterdeur die van buitenaf niet te bereiken is, in het deel. Deze ruimte is gezamenlijk.

Buiten hebben we nog een enorme loods op het erf staan.
En verder kunnen we of dicht tegen het huis zitten met mooi weer, of wat verder van huis af. De tuin heeft nog een vijver, die ook gezamenlijk is.

Zoals je eerder kon lezen hebben wij alles beneden, vandaar dat boven opslag is.

Mijn schoonouders hun indeling is heel anders, niet te vergelijken.

Dit nog even opgezocht:
Het pand heeft een oppervlakte van 400m² en een perceeloppervlakte van 4730m² en heeft 16 kamers kamers waarvan 12 slaapkamers.

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers