Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Wat mee te nemen op skivakantie?

<<

ringling

Noob

Berichten: 97

Geregistreerd: 27 Okt 2013 20:22

Bericht 10 Jan 2016 22:35

Wat mee te nemen op skivakantie?

Volgende week ga ik voor het eerst een weekje skiën in Oostenrijk. Nu ben ik dus een n00b en heb ik geen idee wat ik allemaal mee moet nemen en wat handig is. Wie heeft er tips? Ski's en stokken gaan we ter plaatse huren en een skipak, helm en bril leen ik van vrienden.

Alvast bedankt!
<<

September

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2341

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:28

Bericht 11 Jan 2016 08:54

Re: Wat mee te nemen op skivakantie?

Warme onderkleding is heel fijn als het heel koud is.
Snowboots zijn handig als het er veel gesneeuwt heeft.
Verder genoeg warme kleding om als je nat bent geworden weer wat droogs aan te trekken.

Veel plezier!
Afbeelding
Afbeelding
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11842

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 11 Jan 2016 09:21

Re: Wat mee te nemen op skivakantie?

Een thermo shirt en eventueel broek is altijd wel prettig om bij te hebben. Ik heb meestal iets van 3-4 thermoprinters bij.

Skisokken. Ik zou die voldoende meenemen, mijn ervaring met leenmateriaal is dat het toch minder waterdicht is dan je zou willen. Ik draag sokken niet twee dagen achter elkaar, maar laat ze vaak tussendoor een dag drogen/hangen.

Naast een sneeuwbril ook een zonnebril meenemen. Als je lekker op het terras zit in de zon is een zonnebril echt een must, want je kan ook dan sneeuwblind worden.

Bedenk dat er in Oostenrijk nog binnen gerookt wordt, dus mocht je ergens een kroeg in duiken je kleding komen er stinkend uit. En verder gewoon kleding voor 's avonds. Ik neem dat meestal niet zo heel veel mee, aangezien je die kleding maar voor korte duur aanhebt.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8476

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:59

Bericht 11 Jan 2016 10:19

Re: Wat mee te nemen op skivakantie?

Ik vind een dagrugzakje handig om een flesje water en mueslirepen etc in mee te nemen. In de stoeltjeslift draag ik die dan op mijn buik.

Zonnebrandcreme en lippenbalsem met een factor zou ik ook meenemen.
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:26

Bericht 11 Jan 2016 13:18

Re: Wat mee te nemen op skivakantie?

Skisokken
Thermoshirts
Skipullies
Joggingbroek
Sloffen
lekkere warme trui
Boeken
Handschoenen
Reservehandschoenen. Als beginneling val je veel, raken je handschoenen helemaal nat en krijg je niet voldoende droog soms voor de dag erna. Levert vooral koude handen op.
Zonnebril
Snowboots
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6229

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:32

Bericht 11 Jan 2016 13:39

Re: Wat mee te nemen op skivakantie?

Silly-One schreef:Een thermo shirt en eventueel broek is altijd wel prettig om bij te hebben. Ik heb meestal iets van 3-4 thermoprinters bij.


Hier moest ik wel even om lachen :)

Verder heb ik even geen aanvullingen, meeste lijkt me al genoemd.
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11842

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 11 Jan 2016 14:41

Re: Wat mee te nemen op skivakantie?

Helix schreef:
Silly-One schreef:Een thermo shirt en eventueel broek is altijd wel prettig om bij te hebben. Ik heb meestal iets van 3-4 thermoprinters bij.


Hier moest ik wel even om lachen :)

Verder heb ik even geen aanvullingen, meeste lijkt me al genoemd.


De autocorrect doet ineens zijn werk, waar ik niet om vraag. Stomme autocorrect.
Ik bedoel natuurlijk Thermos SHIRTS.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Elle123

Bericht 11 Jan 2016 15:30

Re: Wat mee te nemen op skivakantie?

Ik heb het heel snel warm dus ik zorg ook altijd dat ik een paar t-shirtjes of dunne shirtjes meeneem voor onder mijn ski jas. En ik heb dan wel weer enorm koude handen, dus ik draag wanten en stop er handwarmertjes in (kleine zakjes die warm worden als je ze uit de verpakking haalt). Ik koop altijd voor elke dag een setje. Misschien je bikini, een avondje sauna/wellness is heel lekker na een paar dagen skieen.
<<

ringling

Noob

Berichten: 97

Geregistreerd: 27 Okt 2013 20:22

Bericht 11 Jan 2016 21:14

Re: Wat mee te nemen op skivakantie?

Thanks voor de antwoorden allemaal, hier kan ik zeker wat mee!

Gaan er nog meer mensen op wintersport hier? En zouden jullie ook liever op wintersport gaan dan op zomervakantie? (Dat hoor ik de echte wintersportfans vaak zeggen).

IK HEB ER ZIN IN :banaan:
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6229

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:32

Bericht 11 Jan 2016 21:17

Re: Wat mee te nemen op skivakantie?

Ja ik ga liever wintersporten dan in de zomer... helaas zit het er dit jaar niet in, dan maar wel in de zomer haha.
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

Toet

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2622

Geregistreerd: 03 Sep 2013 12:00

Bericht 12 Jan 2016 00:12

Re: Wat mee te nemen op skivakantie?

En zonnebrand en goed spul voor op je lippen! Purol was mijn beste vriend op wintersport. Tijgerbalsem is ook aan te raden, je gaat vet veel spierpijn krijgen.
Ik heb ook een legging met een leuk printje zodat ik m'n ski-broek in de apresski uit kan trekken maar dat is niet heel noodzakelijk of zo
<<

ringling

Noob

Berichten: 97

Geregistreerd: 27 Okt 2013 20:22

Bericht 19 Jan 2016 22:25

Re: Wat mee te nemen op skivakantie?

Thanks voor de tips!

Wie gaat er dit jaar nog meer op wintersport?
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11145

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 20 Jan 2016 06:51

Re: Wat mee te nemen op skivakantie?

Ik zou ook blarenpleisters meenemen. Ik kreeg van leenschoenen altijd blaren.

Ik vind wintersport ook veel leuker dan in de zomer, ik ging met mijn moeder altijd. Helaas heb ik man nog niet weten te overtuigen.
R. 2013
D. 2016

Terug naar Reizen & vakanties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers