Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


NAV nieuwsbericht, hoe zou jij reageren?

<<

Winegum

Major Yipyapper

Berichten: 4024

Geregistreerd: 26 Okt 2013 19:21

Bericht 10 Jan 2016 17:30

NAV nieuwsbericht, hoe zou jij reageren?

Onder het mom: meer leven in de brouwerij, ben ik benieuwd hoe jullie hierover denken.

Ik las net dit nieuwsbericht:

Een achtergelaten maxi-cosi bij een afvalcontainer in de Havenstraat in Monster heeft zaterdagavond tot veel rumoer geleid.

Getuigen meldden bij de politie dat de er een lege maxi-cosi bij de afvalcontainer stond. Voor de zekerheid werd de hulp van de brandweer ingeroepen om de afvalcontainer te kunnen onderzoeken. Een brandweerman is vervolgens naar beneden gegaan en vond geen baby in de container.

Zouden jullie ook de politie inschakelen als je een lege maxi-cosi bij een vuilcontainer zou staan? Of wat zou jij denken/doen als jij dit ziet?
<<

Snoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6939

Geregistreerd: 11 Dec 2013 12:19

Bericht 10 Jan 2016 17:33

Re: NAV nieuwsbericht, hoe zou jij reageren?

Ik zou zelf niet direct de link leggen dat er dan een baby in de vuilcontainer zou liggen denk ik. Vind het moeilijk om daar zo over te oordelen, maar ik zou er denk ik eerder van uit gaan dat de Maxi-Cosi bij de vuilcontainer staat omdat de ouders er niets meer mee konden doen en wellicht niet de moeite namen om naar het containerpark te rijden (ik weet niet hoe het met zulke dingen gaat in Nederland, maar hier moet je bijvoorbeeld oude Maxi-Cosi's e.d. naar het containerpark brengen).
2012 & 2016
<<

Lenthe

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1277

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:10

Bericht 10 Jan 2016 17:34

Re: NAV nieuwsbericht, hoe zou jij reageren?

Ik zou niet weten hoe ik zou reageren. Ik denk eigenlijk dat mijn eerste reactie zou zijn "Zonde, zo'n maxicosi bij het grof vuil" en ik weet niet of ik meteen de link zou leggen met baby in de container.
Als ik de link wel zou leggen, zou ik eerst denken "Doe niet zo gek. Je ziet spoken" maar dan blijft het in mijn achterhoofd en wellicht had ik dan de 0900-8844 politie gebeld omdat het me toch niet lekker zou zitten.
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6722

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:34

Bericht 10 Jan 2016 17:35

Re: NAV nieuwsbericht, hoe zou jij reageren?

Nee, ik zou zeker de politie niet inschakelen. Hier staan vaak genoeg dat soort dingen bij de containers.
Ik denk er ook niks van.

Van dit bericht denk ik vooral dat we met z'n allen nogal paniekerig zijn geworden.
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Winegum

Major Yipyapper

Berichten: 4024

Geregistreerd: 26 Okt 2013 19:21

Bericht 10 Jan 2016 17:35

Re: NAV nieuwsbericht, hoe zou jij reageren?

Ik heb hetzelfde, Snoes. Ik zou ook denken dat de voormalige eigenaar te lui was om hem goed weg te gooien en hem daarom bij de container heeft laten staan. Zou niet de politie bellen als ik dit zo zou zien.

Het zou in mijn ogen anders zijn als ik eerst zag dat er een baby in de maxi-cosi zou zitten bijvoorbeeld.

In Nederland mag je hem ook niet zo weggooien, maar moet het ook ergens naar toe gebracht worden als het niet in de container past.
<<

Anoniem304

Bericht 10 Jan 2016 17:36

Re: NAV nieuwsbericht, hoe zou jij reageren?

Hmm, wij hebben niet dat soort vuilcontainers hier. En je moet zulke dingen als een maxi cosi naar het afvalterrein brengen.

In mijn geval zou er dan dus een rolcontainer aan de weg staan met een maxi cosi ernaast. Denk dat ik dan denk van; dom, die nemen ze niet mee.
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6722

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:34

Bericht 10 Jan 2016 17:38

Re: NAV nieuwsbericht, hoe zou jij reageren?

Hier in Amsterdam kun je dit soort dingen op bepaalde dagen gewoon naast de ondergrondse containers (waar we ook ons restafval enzo in doen) zetten. 2x per week wordt dan het grofvuil opgehaald. Er staan hier bijv ook geregeld buggys, stoelen of speelgoed naast de container.
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Anoniem216

Bericht 10 Jan 2016 17:55

Re: NAV nieuwsbericht, hoe zou jij reageren?

...
Laatst gewijzigd door Anoniem216 op 02 Okt 2017 10:36, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem185

Bericht 10 Jan 2016 18:01

Re: NAV nieuwsbericht, hoe zou jij reageren?

Ik zou het zonde vinden, maar geen seconde denken dat er een baby in de container zou liggen dan.
<<

Vivianne

Bericht 10 Jan 2016 19:11

Re: NAV nieuwsbericht, hoe zou jij reageren?

Nee. Ik zou er vanuit gaan dat de maxicosi overbodig was en dat de ex- eigenaar hem daarom bij het afval heeft neer gezet.
<<

Isabel_

Major Yipyapper

Berichten: 3624

Geregistreerd: 08 Sep 2013 10:40

Bericht 10 Jan 2016 20:30

Re: NAV nieuwsbericht, hoe zou jij reageren?

Mevrouw Cactus schreef:Nee. Ik zou er vanuit gaan dat de maxicosi overbodig was en dat de ex- eigenaar hem daarom bij het afval heeft neer gezet.


Eens. Ik vind daarnaast de gedachte dat er een baby in de vuilcontainer zou kunnen liggen paniekerig. En ook wel wat vergezocht eigenlijk.
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 11 Jan 2016 14:33

Re: NAV nieuwsbericht, hoe zou jij reageren?

Whahaha dat is vlakbij mijn ouderlijk huis. Dat dorp komt zelden in het nieuws, en dan nu met zo iets :D

Ik zou overigens niet die gedachten hebben. Bij de afvalcontainer = waarschijnlijk kapot = daarom dus weggegooid.
<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9419

Geregistreerd: 25 Nov 2015 16:30

Bericht 11 Jan 2016 14:35

Re: NAV nieuwsbericht, hoe zou jij reageren?

Lejow schreef:Whahaha dat is vlakbij mijn ouderlijk huis. Dat dorp komt zelden in het nieuws, en dan nu met zo iets :D

Ik zou overigens niet die gedachten hebben. Bij de afvalcontainer = waarschijnlijk kapot = daarom dus weggegooid.


Dat zou ik ook hebben. Ik neem dan aan dat ouders niet een kind in de maxi cosi vervoeren om het vervolgens in de container te gooien.
⁠♡♡♡
<<

Anoniem167

Bericht 11 Jan 2016 14:57

Re: NAV nieuwsbericht, hoe zou jij reageren?

Er staat hier heel vaak grofvuil náást de ondergrondse containers dus ik denk niet dat ik er iets mee gedaan zou hebben denk ik.
<<

Anoniem280

Bericht 11 Jan 2016 23:01

Re: NAV nieuwsbericht, hoe zou jij reageren?

Ik zou denken dat de maxicosi stuk is. En niet dat er een baby in de container ligt.
In steden zie je zovaak zulke dingen naast een container staan.
Wij moeten het naar het stort brengen, dat halen ze hier niet op.
<<

Anoniem168

Bericht 12 Jan 2016 00:47

Re: NAV nieuwsbericht, hoe zou jij reageren?

Ik zou nooit bedacht hebben dat daar eventueel nog een kind in zou zitten of in de buurt zou zijn eigenlijk. Er staat wel vaker troep op straat toch? Maar met de eerdere nieuwsberichten over weggegooide baby's kan ik me enige onrust wel voorstellen.
<<

anoniem213

Bericht 12 Jan 2016 00:57

Re: NAV nieuwsbericht, hoe zou jij reageren?

Als je een baby in een container dumpt, dan wil je toch niet dat iemand die baby vindt? Anders zou je hem wel ergens anders neerleggen. Waarom zou je dan als spoor een Maxi-Cosi laten liggen? Ik zou het, net als de meesten hier, niet bedenken en er niet voor bellen.
<<

anoniem203

Bericht 12 Jan 2016 01:15

Re: NAV nieuwsbericht, hoe zou jij reageren?

Ik zou denk ik toch een blik werpen in de afvalcontainer. Want ik zou het wel gek vind om zo'n ding ergens leeg te zien staan eigenlijk.

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers