Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Mama zijn en uitslapen.

<<

Annie24

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1405

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:22

Bericht 10 Jan 2016 22:11

Re: Mama zijn en uitslapen.

Ik kan eigenlijk alleen maar uitslapen als Y. uit logeren is óf als mijn vriend vakantie heeft, maar als het kan ben ik toch standaard tussen 7 en 8 uur wakker. Die tijd zit gewoon als wekker in mijn lichaam denk ik.

Mijn vriend werkt in de horeca, dus ligt zaterdag- en zondagochtend tussen 4 en 5 uur in bed. Ik ga hem dan niet om 7 uur eruit sturen zodat ik uit kan slapen. :laughcry:

Wat ik wel doe is Y. op zijn kamer laten spelen als hij al om 6 uur komt. Als het 7 uur is komt Y. weer de slaapkamer in om te zeggen dat de 7 op de wekker staat, dus dat ik er nu uit 'mag' :)
Afbeelding
<<

Vivianne

Bericht 10 Jan 2016 22:36

Re: Mama zijn en uitslapen.

Zora schreef:
Mevrouw Cactus schreef:Ik schrik er van dat het bij veel ''normaal'' is dat de vrouw vroeg uit bed gaat en voor de kinderen zorgt en dat de man blijft liggen. Zeker bij de situatie van Ikknutsel en Bolus als hoogzwangere vrouwen. En bij Ooh lala! als je een avond weg bent geweest en je gewoon even uit moet slapen om voldoende slaap te krijgen. :palm:

Ik verwacht dat het hier niet zo zal gaan en als het wel gebeurd zou ik het net --- niet zou accepteren.
Zoals Lady en Carrie het bijvoorbeeld hebben afgesproken, zo zie ik het ook voor mij.



Ben jij nou eigenlijk nieuw hier? Omdat je UN's echte naam noemt? :nerd:


Ik heb het even aangepast omdat ik niet weet of ze wil dat haar echte naam online staat. Ik wist echter niet dat het haar echte naam was. Ik dacht ook echt dat het haar username nog was. :palm: Maar om je vraag te beantwoorden. Ik las al een tijd mee. Mee gaan schrijven ben ik sinds kort gaan doen.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17384

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 10 Jan 2016 23:00

Re: Mama zijn en uitslapen.

Mevrouw Cactus schreef:
Zora schreef:
Mevrouw Cactus schreef:Ik schrik er van dat het bij veel ''normaal'' is dat de vrouw vroeg uit bed gaat en voor de kinderen zorgt en dat de man blijft liggen. Zeker bij de situatie van Ikknutsel en Bolus als hoogzwangere vrouwen. En bij Ooh lala! als je een avond weg bent geweest en je gewoon even uit moet slapen om voldoende slaap te krijgen. :palm:

Ik verwacht dat het hier niet zo zal gaan en als het wel gebeurd zou ik het net --- niet zou accepteren.
Zoals Lady en Carrie het bijvoorbeeld hebben afgesproken, zo zie ik het ook voor mij.



Ben jij nou eigenlijk nieuw hier? Omdat je UN's echte naam noemt? :nerd:


Ik heb het even aangepast omdat ik niet weet of ze wil dat haar echte naam online staat. Ik wist echter niet dat het haar echte naam was. Ik dacht ook echt dat het haar username nog was. :palm: Maar om je vraag te beantwoorden. Ik las al een tijd mee. Mee gaan schrijven ben ik sinds kort gaan doen.



Ah, ik snap 'm :) :)
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Anoniem286

Bericht 10 Jan 2016 23:17

Re: Mama zijn en uitslapen.

Wat uitslapen betreft heb ik het wel getroffen. Mijn man gaat er altijd vroeg uit, ook in de weekenden en neemt dochter dan mee naar beneden. Hij laat mij rustig tot 11/12uur liggen. 's nachts daarentegen doe ik alles, hij wordt niet wakker en de afgelopen 3 jaren heeft mijn dochter misschien 4 weken in totaal de nacht doorgeslapen. Ze wordt doorgaans 3-4x wakker dus ik ga er vaak uit.
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5878

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:56

Bericht 11 Jan 2016 08:23

Re: Mama zijn en uitslapen.

Ik ben meestal wel degene die er uit gaat, maar ik ben van mijzelf geen uitslaper. Als ik echt een keer moe ben dan spreken we 's avonds wel af dat mijn man er uit gaat, of ik leg onze zoon gewoon tussen ons in, in bed, dan kunnen we alle twee "rustig" wakker worden.
Maar dat is de laatste tijd nauwelijks meer aan de orde eigenlijk. Voor 7 uur beginnen we niet aan onze dag hebben we besloten, dan gaan we er hooguit uit om een speentje te geven en een aai over zijn bolletje. Inmiddels is dat eigenlijk nooit meer nodig, onze zoon wordt steeds meer een slaapkop, zaterdag was hij om 09:30uur wakker en zondag om 08:45uur. Beide dagen was ik allang mijn bed uit!
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Anoniem193

Bericht 11 Jan 2016 08:33

Re: Mama zijn en uitslapen.

Bij ons is daar nooit discussie over of geweest. Diegene die het laatst in bed is gekomen, slaapt uit. De ander gaat of naar beneden met de kinderen en blijft daar of als we allebei laat waren, weer terug in bed terwijl de kinderen beneden ontbijten voor de tv.
Als we allebei op normale tijd naar bed zijn gegaan, gaat mijn man er altijd uit, omdat hij sowieso minder slaap nodig heeft dan mij.
<<

Anoniem 146

Bericht 11 Jan 2016 09:20

Re: Mama zijn en uitslapen.

Wij hebben erg weinig mogelijkheden om uit te slapen. Als dat een weekend wel zo is dan is dat 50/50. Aankomend weekend mogen we weer. :cheers:
<<

Anoniem176

Bericht 11 Jan 2016 09:52

Re: Mama zijn en uitslapen.

Wij doen het om en om, ook in de nacht als er 1 wakker wordt.
Als mijn man of ik een avond opstap zijn geweest , dan spreken we sowieso af dat diegene kan blijven liggen.
Aangezien ik ook vaak weekenden werk, of halve weekenden , komt het nog al eens voor dat we dan " woorden" hebben over wie er de overige weekenddag mag uitslapen. Heeeel kinderachtig :wink:

Ik heb trouwens ook vaak last van de herrie beneden. Hij heeft volgens mij niet door wat voor geluid ze samen produceren ( al zeg ik dat heel vaak).

Gelukkig gunnen wij het elkaar om uit te slapen. Mijn man en ik vinden beide niet dat een man meer "recht " heeft omdat deze vaak meer uren werken. Mijn dag begint ook altijd om 06.30, ondanks een vrije dag doordeweeks en ook als ik nog van 14.30-22.30 moet werken.
<<

Miccie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1063

Geregistreerd: 02 Sep 2013 07:01

Woonplaats: Den Haag

Bericht 11 Jan 2016 10:31

Re: Mama zijn en uitslapen.

Doordeweeks wisselen wij af. Degene die zoon wegbrengt gaat er 's nachts ook uit als er iets is. De ander staat namelijk vroeger op om naar werk te gaan. Zelfde geldt als diegene een vrije dag heeft.

In het weekend staan we beide tegelijk op. Op zaterdag sport ons zoontje en gaan we beide mee. Zondag gaan we vaak als gezin iets leuks doen.

Tijdens het begin van mijn zwangerschap was ik erg misselijk. Ik kon dan vaak wel even blijven liggen. Ook doordeweeks hielp man dan mee. Op vakantie heb ik zo ongeveer 2 weken kunnen uitslapen om de misselijkheid weg te krijgen en we overdag leuke dingen konden doen.
Mijn man deed dit uit zichzelf en heb hier nooit om hoeven vragen.

Vervelend dat er ook meiden zijn die hier last van hebben. Ik zou het dan toch ga bespreken zodat je ook je rustmomenten kunt pakken. Tijdens je zwangerschap is dat ook erg belangrijk. Als de baby er straks is zal je man of vriend het andere kind toch ook moeten verzorgen omdat er dan twee zijn. Dat kun je als mama niet alleen doen als je net bevallen bent.
Afbeelding

Afbeelding
<<

Anoniem280

Bericht 11 Jan 2016 10:34

Re: Mama zijn en uitslapen.

De ene keer slaapt hij uit, de andere keer mag ik uitslapen.
Ik kan niet uitslapen, of kan niet, het lukt me niet.
Maar echt uitslapen is het niet, rond 9 uur sta ik op, meiden zijn in het weekend 8 uur van bed.
Vaker gebeurt het dat we tegelijk van bed zijn om de kinderen te doen, maar gaan daarna niet terug in bed.
<<

Anoniem275

Bericht 11 Jan 2016 10:45

Re: Mama zijn en uitslapen.

Sinds we twee kinderen hebben, gaan we vaker tegelijk uit bed. Toen T. nog alleen was bleef één van ons op zaterdag vaak wat langer liggen en de ander op zondag.

Nu is het wisselend, als de jongens in het weekend vroeg wakker zijn, brengen we ze nog wel eens naar beneden en zetten we een filmpje aan, waarna we zelf nog weer even gaan liggen. Soms liggen ze bij ons in bed een filmpje te kijken.
Afgelopen weekend had ik late dienst en gisteren heeft mijn man me laten liggen tot 10uur, heerlijk! :heart: maar vaak slaap ik niet zo lang en dan vind ik het ook zonde van m'n tijd om zo lang in bed te liggen.
Vorige

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers