Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Roaccutane, iemand ervaring mee? Update!

<<

Sawadee

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2526

Geregistreerd: 02 Jan 2016 16:21

Bericht 21 Apr 2016 20:21

Re: Roaccutane, iemand ervaring mee?

Even een upje!

Ik was dus vlak voordat ik naar Thailand en Vietnam ging begonnen aan de Roaccutane. Slikte maar 1 pil per dag, omdat de dermatoloog geen risico wilde nemen omdat ik vol in de zon zou gaan en 5,5week weg zou zijn. Zou na mijn vakantie op gaan bouwen.
Het leek niet veel te doen, behalve alles erger te maken. Droge huid etc en de onderhuidse ontstekingen bleven. (Had nooit puistjes die je kon uitknijpen). In de zon had ik ook geen last gelukkig, smeerde de eerste tijd wel trouw in met zonnebrand creme, maar daarna vergat ik het ook vaak.
De laatste 2 weken van mijn vakantie heb ik het niet geslikt omdat ik wist dat ik alcohol zou gaan drinken en ik was er ook even klaar mee. Na 2 dagen dat ik het niet meer geslikt was in in Sapa, in Noord-Vietnam. Nog steeds hetzelfde qua acne. Heb daar een trekking gedaan in de bergen met een jongen die ik ontmoet had, en 's avonds namen we een herbal bath daar. De locals hebben een geheim recept met kruiden en je kan daar dan in een grote houten ton gaan, met heerlijk heet water vol met dat goedje. Hebben een uur in het water gezeten en heb ook flink wat van dat water over mijn gezicht gegooid. Hebben vervolgens niet meer gedoucht daarna omdat dat niet ging.
En serieus zonder te overdrijven.. De volgende ochtend zegt die jongen "Huh, alle acne is weg!" (We hadden het de dagen er voor over roaccutane gehad omdat hij het ook geslikt had vroeger, dus vandaar). En inderdaad, alle onderhuidse ontstekingen waren verdwenen :wtf: Of het toeval was of niet.. Geen idee.
Heb die dag nog zo'n bad genomen, en heb een flesje van dat spul mee genomen. Het is een bruin goedje wat heeel raar ruikt en ze gaven het in een leeg waterflesje mee. Was dus even tricky om dat mee naar huis te nemen, want who knows wat er allemaal in zat. Gebruik dat nu nog regelmatig als "facewash".
Een week nadat ik weer thuis was moest ik weer naar de dermatoloog toe en hij was echt verbaasd toen hij me zag. Heb hem dus ook verteld hoe of wat en gezegd dat het misschien te mooi klinkt om waar te zijn en misschien gewoon combinatie van factoren was, maar dat ik het idee had dat het wel echt door dat spul kwam. (Voelde beetje stom om tegenover een arts aan te komen met een verhaal over een kruiden mengseltje) maar hij leek dat dus helemaal niet raar te vinden en was juist heel blij voor me.
Mocht ook gelijk stoppen er mee, want hij zei ook "Nou als je nu voor het eerst bij me gekomen was met zoals je huid nu is, zou ik je nooit aan de Roaccutane laten gaan!". Enige wat ik nog heb zijn littekentjes in de vorm van donker rode puntjes en dat heeft tijd nodig.
En mocht de acne weer terug komen, dan kan ik altijd weer opnieuw beginnen.

Ook was de roodheid helemaal verdwenen, maar die is nu helaas wel weer terug en dat is waarschijnlijk een reactie op de stoffen op mijn werk. (Op mijn eerste dag na mijn vakantie viel het een aantal collega's ook op). Ik werk met veel chemische stoffen en waar mijn handen al maanden tot bloedens toe open scheurden, was dat tijdens mijn vakantie ook helemaal verdwenen, en nu ook weer terug helaas.
<<

Anoniem222

Bericht 22 Apr 2016 20:54

Re: Roaccutane, iemand ervaring mee? Update!

Wat een tof verhaal! Vervelend van die roodheid maar fijn dat je acne weg is.
<<

Elle123

Bericht 10 Mei 2016 14:29

Re: Roaccutane, iemand ervaring mee? Update!

Wow wat goed! Kan de dermatoloog niet onderzoeken wat er precies in dat goedje zat? Misschien kun je zo'n kruidencombinatie zelf dan ook wel maken (en verkopen ;))
Bij mij kwam het helaas na een maand of 3 na stoppen met minocycline weer terug (vooral branderige huid vanaf de mondhoeken tot en met de kin en ook daar de ontstekingen en deze keer ook in mijn wenkbrauwen). Met minocycline is het wel langer weggebleven als met de doxycycline. Ik had nog 3 doosjes doxy liggen (gestopt omdat ik buikklachten kreeg) dus ik ben maar weer begonnen. Binnen een week was het alweer minder.
Ik moet de dermatoloog nog even bellen, maar Roaccutane is voor mij sowieso geen optie. Ik vind de bijwerkingen daarvan echt te heftig.
Ik merk ook dat mijn huid echt heel snel opknapt van La Roche Posay Effaclar Duo. Laatst was hij op en heb ik een andere crème gekocht (ook van La Roche), maar die was niet zo fijn. Toen Effaclar weer op voorraad was knapte mijn huid binnen een paar dagen weer een heel stuk op.
Vorige

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers