Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Stomme opmerkingen

<<

Linvi

Bericht 10 Jan 2016 12:01

Re: Stomme opmerkingen

Alle boze en zeurende klanten over de uitstel van betaling en het inmiddels faillissement.

Krijg veel opmerkingen dat ze erg blij zijn met de opheffingsuitverkoop zodat ze lekker goedkoop kunnen scoren. Dat er 5500 man personeel zonder baan zit denken ze niet bij na.

(Opheffingsuitverkoop komt er overigens niet want er wordt gehoopt op een doorstart)
<<

Anoniem278

Bericht 10 Jan 2016 12:07

Re: Stomme opmerkingen

Misschien niet zozeer stomme opmerkingen maar gewoon wat minder fijne?
Überhaupt word ik nu natuurlijk de hele tijd aangestaard en nagestaard, opgezwollen van de meds, krukken en haarloos, is echt dé ideale combinatie voor je zelfvertrouwen.

Maar wat er bv gebeurt, en dan met name vrouwen van middelbare leeftijd doen dat, is als ik ergens ben semi fluisterend (ik kan het gewoon letterlijk verstaan) dingen zeggen als: 'zo jong en dan al zo ziek' of nog erger 'zonde als je zo jong al doodgaat'.
:12:
<<

Scandic

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4379

Geregistreerd: 22 Feb 2015 15:56

Woonplaats: Noord-Holland

Bericht 10 Jan 2016 12:08

Re: Stomme opmerkingen

Afgelopen week vroeg een collega van een andere vestiging aan me of ik zwanger ben :palm: Ik snap echt niet wat mensen bezielt om dat te vragen. Als het al zo zou zijn dan zou ik het zelf wel vertellen, pfff. Ze schaamde zich zelf gelukkig ook dood, maar ik was er natuurlijk ook niet echt blij mee. Gelukkig liep ik in een dikke jas met dik wollen vest eronder, dus het lag niet persé aan m'n figuur hoop ik :P
<<

Anoniem301

Bericht 10 Jan 2016 13:47

Re: Stomme opmerkingen

Wat een aparte opmerkingen komen er voorbij zeg, dat zouden die mensen zelf toch ook niet leuk vinden om te horen? Vind dat altijd zo bijzonder.

Soleil, die van jou snap ik niet helemaal, was toch gewoon een grapje?
<<

Anoniem216

Bericht 10 Jan 2016 13:48

Re: Stomme opmerkingen

...
Laatst gewijzigd door Anoniem216 op 01 Okt 2017 11:32, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11145

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 10 Jan 2016 13:53

Re: Stomme opmerkingen

Toen ik op fb had gezet dat ik zwanger was wisten mijn collega's het binnen anderhalve seconde ongeveer. De dag erna moest ik werken en hoorde ik alleen maar "ik zei het toch" of "dat wist ik al lang hoor". Geen gefeliciteerd ofzo. Zo stom
Alsof het zo enorm knap is dat je het raad. Sowieso werd ik echt chagrijnig van de collega's die het maar bleven vragen terwijl ik het gewoon niet wilde zeggen.
R. 2013
D. 2016
<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4074

Geregistreerd: 02 Sep 2013 08:06

Bericht 10 Jan 2016 18:05

Re: Stomme opmerkingen

@ carrie: dat was ook heel grappig geweest, alleen nu was er paniek door de bloeding en dachten we het kindje te verliezen. Dus de timing was net iets ernaast.
<<

Anoniem301

Bericht 10 Jan 2016 19:06

Re: Stomme opmerkingen

Soleil schreef:@ carrie: dat was ook heel grappig geweest, alleen nu was er paniek door de bloeding en dachten we het kindje te verliezen. Dus de timing was net iets ernaast.

Ah, dat snap ik. Nee als je bang bent het kindje te verliezen dan is zo'n grapje niet op z'n plaats inderdaad.
<<

Vivianne

Bericht 10 Jan 2016 19:06

Re: Stomme opmerkingen

Oh brrr Lady, dat zou ik ook niet waarderen.

Dimmer, zulke vragen vind ik altijd erg pijnlijk en ondoordacht. Het is niet vanzelfsprekend ok een kindje te mogen verwelkomen in je leven. Daarom zal ik zelf ook nooit zo'n vraag stellen.

Pleun, goed dat je van je af hebt gebeten. Waar aat zin opmerking toch op?
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 11 Jan 2016 10:52

Re: Stomme opmerkingen

Ik krijg tegenwoordig ook meerdere keren per dag opmerkingen over zwanger worden, die bij mij keer op keer in het verkeerde keelgat schieten omdat wij er mee bezig zijn maar het tot op heden nog niet is gelukt. De ergste vond ik mijn tante laatst, zij zei (gelukkig tegen mijn zus en niet tegen mij): Ik weet zeker dat Elliot gewoon al zwanger is, maar jullie willen het mij nog niet vertellen.

Bah, dat gezeik. Ik reageer meestal redelijk algemeen met zoiets als: Joh, dit soort vragen kun je beter niet stellen hoor, het kan heel pijnlijk zijn.

♥♥
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 11 Jan 2016 10:57

Re: Stomme opmerkingen

Ik vind mensen die vissen naar een zwangerschap sowieso heel erg stom. Dat vind ik ook altijd als iemand die pril zwanger is bij een etentje geen alcohol drinkt en daar allerlei uitvluchten voor moet bedenken omdat anderen anders gaan raden dat ze zwanger is. Dat zou helemaal niet nodig moeten zijn. Respecteer iemands privacy toch eens, denk ik dan, iemand die zwanger is en die wil dat iedereen het weet die vertelt het wel gewoon.

Vissen naar een zwangerschap die er helemaal niet is, is natuurlijk helemaal pijnlijk.

Die opmerkingen van die vriendin tegen Carrie over haar vermeende dikke buik vallen wat mij betreft gewoon onder kutnijd. Echt, de jaloezie druipt er vanaf.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem 146

Bericht 11 Jan 2016 11:22

Re: Stomme opmerkingen

Ik sluit me aan bij Susan.

Toen mijn dochter een paar maanden oud was zijn er meerdere geweest die zich hardop afvroegen of nr.3 ook al onderweg was. Om vervolgens ín de kinderwagen te kijken en tot de conclusie te komen dat dochter nog helemaal niet zo oud is.

Volgens mij heb ik het al eens op het forum verteld. Mijn moment:

Ik was voor het eerst moeder geworden. Mijn vrouw was net bevallen. Twee dagen later kwam ik op het werk. Ik liep op kantoor en toevallig kwam er net een klant binnen. Vond mijn collega het nodig om tegen hem te zeggen dat ik net vader ben geworden. :12: Het trieste daarvan is nog dat zij dat ook écht zo zag.
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9774

Geregistreerd: 04 Sep 2013 12:33

Bericht 11 Jan 2016 11:53

Re: Stomme opmerkingen

Mamsie schreef:Dus mijn vader zegt heel droog: "we komen voor de paarden."

"Ooh oké" zegt die vrouw en ze pakt een papier. Eerst vroeg ze wat mijn naam was (ik denk die schrijft even mijn naam en nummer op ofzo). Vraagt ze daarna met een vrij kinderachtige toon aan me: "En hoe oud ben jij?" Uhh 28...........ik kom niet om te lessen maar om een paard te kopen. Akward!!!


Maar dat kan toch gewoon, wie weet wilde jij op je 28 ook gewoon nog lessen. Niet iedereen leert dat op jonge leeftijd. Maar de kinderachtige toon was vast een signaal dat ze dacht je dus erg jong was. Sowieso stom dat mensen zo praten.

Rizzoli schreef:
Yadira schreef:En als ik bij hun op bezoek ga trek ik m`n gekste paar aan. Gewoon omdat het kan.

:good: :lol:


Dat doe ik dus ook! Ik heb volgens mij alleen maar kleurrijke sokken met printjes. Leuk toch!
<<

Stanley

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1313

Geregistreerd: 25 Jan 2014 18:24

Bericht 11 Jan 2016 12:24

Re: Stomme opmerkingen

Wat een hoop ontactische opmerkingen komen er voorbij zeg.

Ik heb reuma, komt nog wel eens voor dat mensen het nodig vinden om te zeggen dat ik wel heel jong ben voor die ziekte. Het is sympathiek bedoeld gok ik, maar alsnog knap lullig.

Ik werk op een schip en zie dus veel van de wereld, maar nu ik thuis ben kunnen mensen raar reageren als ik vertel dat ik binnenkort op vakantie ga. Mijn werknis toch al vakantie? Er wordt totaal niet gesnapt dat ik 6,5 maand zonder een dag vrij heb gewerkt. Ja ik zie veel, maar nee het is geen vakantie absoluut niet.

In diezelfde catagorie krijg ik vaak de vraag wat ik nu dan doe de hele dag. Tja mag ik ook gewoon een beetje relaxen en niksen nu?
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9774

Geregistreerd: 04 Sep 2013 12:33

Bericht 11 Jan 2016 12:34

Re: Stomme opmerkingen

Banana schreef:Wat een hoop ontactische opmerkingen komen er voorbij zeg.

Ik heb reuma, komt nog wel eens voor dat mensen het nodig vinden om te zeggen dat ik wel heel jong ben voor die ziekte. Het is sympathiek bedoeld gok ik, maar alsnog knap lullig.

Ik werk op een schip en zie dus veel van de wereld, maar nu ik thuis ben kunnen mensen raar reageren als ik vertel dat ik binnenkort op vakantie ga. Mijn werknis toch al vakantie? Er wordt totaal niet gesnapt dat ik 6,5 maand zonder een dag vrij heb gewerkt. Ja ik zie veel, maar nee het is geen vakantie absoluut niet.

In diezelfde catagorie krijg ik vaak de vraag wat ik nu dan doe de hele dag. Tja mag ik ook gewoon een beetje relaxen en niksen nu?


NEE!
<<

Stanley

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1313

Geregistreerd: 25 Jan 2014 18:24

Bericht 11 Jan 2016 12:46

Re: Stomme opmerkingen

Haha ok Tabbie ik ga al uit bed :ja:
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:26

Bericht 11 Jan 2016 13:08

Re: Stomme opmerkingen

Sinds ik (bijna) geen alcohol meer drink krijg ik ook om de haverklap de vraag of ik zwanger ben bij de bedrijfsborrels. Of mensen die zelfs zeggen 'gefeliciteerd he'. Zo vermoeiend. Laat me met rust!
<<

Olíve

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3297

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:20

Bericht 11 Jan 2016 13:24

Re: Stomme opmerkingen

Yadira schreef:In de categorie kwetsend een opmerking die ik nooit weer vergeet van de man van m`n oma (niet m`n opa dus, die leeft niet meer). Hij zei; Ja, je hebt nu al een dikkere kont dan je moeder.
Leuk om dat tegen een puber van 14/15 te zeggen. Ik was al onzeker over m`n uiterlijk en dan zei hij zoiets. Als ik achteraf foto's zie van mezelf toen vind ik het nog erger eigenlijk, want het was niet eens zo. Ik was toen eigenlijk best wel slank.

In de categorie stom. M`n schoonzus die met Sinterklaas een gedicht voor mij had geschreven dat ik nu 18+ was en echt geen sokken met printje meer kon dragen. Ik had om leuke sokken gevraagd en kreeg zwarte sokken. Ik denk daar bijna iedere dag aan als ik sokken aan trek, want ik draag nog steeds gekke sokken. En als ik bij hun op bezoek ga trek ik m`n gekste paar aan. Gewoon omdat het kan.
Ik denk trouwens niet eens dat ze het zelf nog weet, maar ik vond het zo stom toen.


Maar bedoelde ze dat serieus dan? Want een sinterklaasgedicht is toch een typische gelegenheid om iemand een beetje te plagen?

Carrie: wat bizar joh! Het komt op mij over alsof ze door iemand aangesproken is op haar ontactische gedrag, daarom erop terug kwam bij jou maar eigenlijk geen idee had waarom ze nou iets had gezegd dat niet goed was. Gewoon een hele domme doos.

Sarah: tjee wat een schoonmoeder! Dat is inderdaad pijnlijk zeg die opmerkingen.
<<

Anoniem304

Bericht 11 Jan 2016 13:29

Re: Stomme opmerkingen

Zenna schreef:
Yadira schreef:In de categorie kwetsend een opmerking die ik nooit weer vergeet van de man van m`n oma (niet m`n opa dus, die leeft niet meer). Hij zei; Ja, je hebt nu al een dikkere kont dan je moeder.
Leuk om dat tegen een puber van 14/15 te zeggen. Ik was al onzeker over m`n uiterlijk en dan zei hij zoiets. Als ik achteraf foto's zie van mezelf toen vind ik het nog erger eigenlijk, want het was niet eens zo. Ik was toen eigenlijk best wel slank.

In de categorie stom. M`n schoonzus die met Sinterklaas een gedicht voor mij had geschreven dat ik nu 18+ was en echt geen sokken met printje meer kon dragen. Ik had om leuke sokken gevraagd en kreeg zwarte sokken. Ik denk daar bijna iedere dag aan als ik sokken aan trek, want ik draag nog steeds gekke sokken. En als ik bij hun op bezoek ga trek ik m`n gekste paar aan. Gewoon omdat het kan.
Ik denk trouwens niet eens dat ze het zelf nog weet, maar ik vond het zo stom toen.


Maar bedoelde ze dat serieus dan? Want een sinterklaasgedicht is toch een typische gelegenheid om iemand een beetje te plagen?

Denk het wel. Haar kinderen mogen ook geen gekke sokken of truien met een gekke print aan. Dat zijn net mini zakenmannetjes. Ze zegt ook nog wel eens tegen de kinderen 'Ohhhh, moet je kijken wat voor gekke sokken Yadira nou weer aan heeft' .
Ik vond het gewoon stom. Zo van 'waar bemoei je je mee'.
<<

Olíve

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3297

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:20

Bericht 11 Jan 2016 13:37

Re: Stomme opmerkingen

Pfff ja dan vind ik het ook heel stom. En al helemaal als haar kinderen ook alleen maar saaie sokken aan mogen.
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9774

Geregistreerd: 04 Sep 2013 12:33

Bericht 11 Jan 2016 13:47

Re: Stomme opmerkingen

Banana schreef:Haha ok Tabbie ik ga al uit bed :ja:



Goedzo! :wink:
<<

Zelda

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 675

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:22

Bericht 11 Jan 2016 14:02

Re: Stomme opmerkingen

Ik werkte gisteravond met een collega die ik toch al niet zo leuk vind. Ze zegt altijd rare dingen en ze roddelt over iedereen.
Ze wil heel graag in de smaak vallen bij een collega van een andere afdeling omdat zij die avond 'de baas' (haar woorden) was over de afdelingen.
Voor de bewoners hadden we gister behoorlijk luxe toetjes (ik werk met dementerenden) en er was nog 1 toetje over. Collega zegt dat ik het toetje mag hebben omdat ik nog niets gegeten had. Oke, aardig.Een kwartiertje later grist collega het toetje van het aanrecht en zegt 'ik ga deze aan collega X geven omdat zij nog niks gehad heeft, eet jij die kwark maar op die in de koelkast staat'

Uhhh oke??
<<

Vivianne

Bericht 11 Jan 2016 14:06

Re: Stomme opmerkingen

Mrs. Jansen. Wat triest van je collega zeg. En als ze dat echt zo ziet is ze wel erg kortzichtig.

Yadira, mijn tenen krommen ervan. Hoezo ga je iemand zo belachelijk maken tegenover je kinderen? :palm:
<<

Hunt

Kwebbel

Berichten: 497

Geregistreerd: 11 Nov 2013 12:24

Bericht 11 Jan 2016 14:17

Re: Stomme opmerkingen

Ik snap dat dat heel pijnlijk is Elliot. Waarom denken mensen toch dat ze zich zo nodig met het wel/niet zwanger zijn van anderen moeten bemoeien? Dat is zo persoonlijk, kan heel gevoelig liggen en bovenal: als ze willen dat je er iets over hoort, beginnen ze er zelf wel over. Belachelijk vind ik het! Ik krijg de vraag ook wel eens, vooral rondom het trouwen.

Jeetje Mrs. Jansen, wat een idiote opmerking.

Ik heb me een keer laten vertellen door mijn schoonmoeder dat ik een onderkin heb :wtf: . Ze nam me er speciaal even voor apart in de keuken om het me toe te vertrouwen. Had er echt een tijdje een complex aan overgehouden en ik zag óveral onderkinnen :palm: . En vooral bij mijn schoonmoeder zelf.
<<

Anoniem148

Bericht 11 Jan 2016 15:12

Re: Stomme opmerkingen

Haha rex, nu moet jij jouw schoonmoeder meenemen naar de keuken voor 'het' gesprek dat ze een onderkin heeft :smile:
VorigeVolgende

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers