Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Massale aanrandingen Keulen

<<

Moederkoekje

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 647

Geregistreerd: 16 Jun 2015 14:05

Bericht 08 Jan 2016 14:06

Massale aanrandingen Keulen

Al sinds het nieuws bekend werd, houdt het me bezig; de massale aanrandingen die op Oudjaarsdag hebben plaatsgevonden in Keulen. En het lijkt wel of er elke dag meer boven water komt. De politietop die probeerde te verbergen dat de misdaden (voor een groot deel) zijn gepleegd door asielzoekers, de burgemeester die kwam met 'gedragsregels' voor vrouwen. Ik vind het allemaal echt uitermate schokkend.

Een paar maanden geleden heb ik nog een topic geopend over de vluchtelingen en dat ze wat mij betreft allemaal welkom zijn. Dat we mensen in nood moeten opvangen etc. Maar nu moet ik eerlijk bekennen dat ik zo'n nare bijsmaak krijg van alle gebeurtenissen. Is het misschien toch niet op zijn minst problematisch om zoveel mannen binnen te laten komen, vanuit een totaal andere cultuur, die geen besef hebben van de westerse normen of waarden, of er zelfs lak aan hebben?

Ik weet nog dat ik een hele discussie had met mijn moeder. Zij staat er hetzelfde in als ik, maar uitte wel haar zorgen over de rechten van de vrouw in onze samenleving. Ze vroeg zich af of de gelijkheid die zo lang is bevochten geen gevaar loopt met de islamisering van de samenleving. Ik vond dat toen echt een heel ver gezochte gedachte. Zo'n vaart zou het toch niet lopen? De gelijkheid tussen man en vrouw zoals wij die kennen is toch inmiddels zo vanzelfsprekend dat daar niet zomaar aan getornd kan worden? En een paar weken later lees je dat de vrouwelijke (!) burgemeester van Keulen vrouwen adviseert een armlengte afstand te behouden van vreemde mannen. Hoe kun je zoiets bedenken? Met zo'n advies op zo'n moment verleg je gewoon een gedeelte van de schuld van dader naar slachtoffer, in mijn ogen. En dat zou nooit mogen gebeuren.

Aan de ene kant vind ik nog steeds dat we in het westen de plicht hebben mensen in nood op te vangen, maar aan de andere kant merk ik dat ik negatiever sta tegenover het binnenhalen van zoveel mannen met andere normen en waarden; halen we ons als samenleving niet veel te veel ellende op de hals? En maakt het mij racistisch dat ik me dergelijke dingen begin af te vragen?

Meer mensen die hiermee worstelen?
<<

Anoniem281

Bericht 08 Jan 2016 14:13

Re: Massale aanrandingen Keulen

Ik denk niet dat 't je perse racistisch maakt, ik bedoel, dit soort verhalen doen dat met je; die zetten je aan 't twijfelen, die maken je onzeker etc. Wat ik erger vind, is dat de aanrandingen in Keulen werden verricht door een groep van minstens 30 man, waarvan 18 Syrisch zou zijn. Maar er zaten ook Duitsers bij en een Amerikaan bijv! Maar daar hoor je dan weer niks over.

Ik begrijp je 'angst', maar durf niet echt een mening te vormen over dit soort nieuwsberichten. Ja, het is vreselijk en bizar dat 't gebeurt! Laat dat voorop staan. Maar daarna denk ik, had dit ook zó groot uitgemeten geweest geworden als 't om alleen Duitsers ging? Of alleen Nederlanders? Een positief bericht laatst in 't nieuws, maar in mijn ogen echt onnodig om 't in het nieuws te brengen; een vluchteling redt 't leven van een man die in het water viel, bij Amsterdam CS. Zou 't ook in 't nieuws komen als 't ging om een man uit Alkmaar, die een toerist uit Ermelo uit 't water vist?
<<

Moederkoekje

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 647

Geregistreerd: 16 Jun 2015 14:05

Bericht 08 Jan 2016 14:18

Re: Massale aanrandingen Keulen

Niet 18 Syriërs, maar wel 18 asielzoekers las ik: https://twitter.com/wol?ref_src=twsrc%5Etfw

Maar waar ik ook van schrik: blijkbaar hebben ze geprobeerd het in de doofpot te stoppen. Werd er gezegd dat het allemaal Noord-Afrikanen waren, puur om asielzoekers/vluchtelingen in bescherming te nemen. Ik vraag me dan direct af wat er allemaal nog meer wordt achtergehouden om de publieke opinie maar overwegend tolerant te houden. Zijn we niet veel te naïef?
<<

Anoniem281

Bericht 08 Jan 2016 14:30

Re: Massale aanrandingen Keulen

Ik las dit nog als laatst, maar heb me er vandaag ook niet meer verder in 'verdiept', qua nieuwsberichten http://www.nu.nl/buitenland/4194173/mee ... syrie.html

Ik weet niet of we naief zijn, ik weet wel dat ik 't nieuws afgelopen maanden niet meer vertrouw. 't Beeld is niet meer gekleurd, je hoort en ziet alleen wat ze laten zien. En nu wil k niet overkomen als één of paranoïde muts die straks met folie op de kop zit of zo, maar is 't nieuws nog wel 't nieuws? Tot zover dat 't ooit echt geweest is.
<<

anoniem213

Bericht 08 Jan 2016 14:32

Re: Massale aanrandingen Keulen

Ik heb even geen tijd om uitgebreid te reageren, maar ik vond dit artikel zelf interessant:
https://decorrespondent.nl/3856/Hoe-de- ... 8-5246ba71
<<

Isabel_

Major Yipyapper

Berichten: 3624

Geregistreerd: 08 Sep 2013 09:40

Bericht 08 Jan 2016 15:05

Re: Massale aanrandingen Keulen

Ik worstel met dezelfde gedachtes als jij moederkloekje. Ik vind het zo walgelijk en misselijkmakend wat er gebeurd is en de berichtgevingen lijken onvolledig te zijn. Sowieso de poging om het in de doofpot te stoppen vind ik weerzinwekkend. Gisteren las ik een artikel waarbij betrokken politie agenten aangaven dat het de meeste aangehouden mannen om seksueel amusement te doen was. Daar kan ik zo boos van worden. Ook de gedragsregels voor vrouwen vind ik een verplaatsing van het probleem. De slachtoffers moeten maar een armlengte van onbekende mannen afstand houden. Erg krom. Ik vraag me ook af wat de volgende stap is? Lichaamsdelen bedekken zodat vrouwen de mannen niet kunnen "uitlokken?"
<<

Vivianne

Bericht 08 Jan 2016 15:22

Re: Massale aanrandingen Keulen

Isabel_ schreef:Ik worstel met dezelfde gedachtes als jij moederkloekje. Ik vind het zo walgelijk en misselijkmakend wat er gebeurd is en de berichtgevingen lijken onvolledig te zijn. Sowieso de poging om het in de doofpot te stoppen vind ik weerzinwekkend. Gisteren las ik een artikel waarbij betrokken politie agenten aangaven dat het de meeste aangehouden mannen om seksueel amusement te doen was. Daar kan ik zo boos van worden. Ook de gedragsregels voor vrouwen vind ik een verplaatsing van het probleem. De slachtoffers moeten maar een armlengte van onbekende mannen afstand houden. Erg krom. Ik vraag me ook af wat de volgende stap is? Lichaamsdelen bedekken zodat vrouwen de mannen niet kunnen "uitlokken?"


Ik kan mijn eigen tekst typen maar dit is precies wat ik wou zeggen.

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers