Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Hoe bereidde jouw man zich voor?

<<

Geel

Bericht 07 Jan 2016 15:48

Hoe bereidde jouw man zich voor?

Gisteren had ik een gesprek/discussie met mijn man over de voorbereiding op de bevalling en de tijd daarna. We hadden verschillende ideeën over hoe goed je je als partner moet inlezen en voorbereiden op de komst van een kind. Daarom ben ik even benieuwd: hoe bereidde jouw man zich voor op de bevalling en de kraamtijd? Las hij veel boeken of verhalen op internet, vroeg hij vooral rond in jullie netwerk of liet hij het wat meer op z'n beloop en past het beter bij hem om het op zich af te laten komen?
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 07 Jan 2016 15:50

Re: Hoe bereidde jouw man zich voor?

Hij las er niks over, maar we zijn naar Samen Bevallen geweest en daar kreeg hij wel heel veel informatie. Ik wist het meeste wat we daar hoorden al en heb die oefeningen niet echt gebruikt, maar ik vond het wel leuk om die andere zwangere stellen te ontmoeten.

Na de bevalling heeft hij ook heel veel van de kraamverzorgster geleerd.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Isabel_

Major Yipyapper

Berichten: 3624

Geregistreerd: 08 Sep 2013 10:40

Bericht 07 Jan 2016 16:17

Re: Hoe bereidde jouw man zich voor?

Hij is meegeweest naar de partneravond van de zwangerschapsgym. Verder heeft hij zich niet echt op de bevalling voorbereid. Kraamtijd heeft hij zich ook niet echt op voorbereid. We vonden het alleen belangrijk dat hij thuis was in de kraamweek om ook zaken van de kraamhulp te leren. Achteraf maar goed ook want ik kon pas na tien dagen uit bed en hij heeft mij toen alles kunnen leren.
Laatst gewijzigd door Isabel_ op 07 Jan 2016 16:28, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem174

Bericht 07 Jan 2016 16:24

Re: Hoe bereidde jouw man zich voor?

.
Laatst gewijzigd door Anoniem174 op 26 Jan 2016 13:36, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem148

Bericht 07 Jan 2016 16:41

Re: Hoe bereidde jouw man zich voor?

Ik heb het boekje van Kluun gegeven en dat was het.
<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8845

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:17

Bericht 07 Jan 2016 16:49

Re: Hoe bereidde jouw man zich voor?

Hij heeft zich er niet echt op voorbereid.
In de eerste zwangerschap is hij mee geweest naar de partner avond van de zwangerschapscursus.
En deze zwangerschap zijn we samen naar een voorlichtingsavond over bevallen in het ziekenhuis geweest. Ik gaat hij mee naar alle afspraken bij de vk. Deze zwangerschap en de vorige zwangerschap ook.
2012
2016
2020
oktober 2024

Instagram
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6722

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:34

Bericht 07 Jan 2016 17:05

Re: Hoe bereidde jouw man zich voor?

We hebben samen een HypnoBirthing cursus gedaan. Daardoor had hij het gevoel te kunnen bijdragen bij de bevalling. Hij heeft me heel goed kunnen steunen en aanwijzingen kunnen geven als ik dr weeën niet goed opving.

Verder was hij bij iedere afspraak met de verloskundige en stelde daar ook vragen als hij die had.
De rest liet ie op zich af komen, net als ik.

Na de bevalling is hij 4 weken thuis geweest. Dit was omdat onze dochter naar het ziekenhuis moest in de week dat hij eigenlijk weer aan het werk zou. Daarna had hij 2 weken vrij genomen dus dat sloot op elkaar aan.
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Anoniem315

Bericht 07 Jan 2016 17:11

Re: Hoe bereidde jouw man zich voor?

Hij is mee geweest naar een partneravond van de zwangerschapscursus. Daar heeft hij wel wat aan gehad: hij wist mijn ademhaling tot rust te brengen door voor te doen hoe ik moest puffen, want dat was ik spontaan vergeten.

Verder moest hij mijn verhalen aanhoren. Daarvan is vast het een en ander blijven hangen.
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6365

Geregistreerd: 02 Sep 2013 00:24

Bericht 07 Jan 2016 17:30

Re: Hoe bereidde jouw man zich voor?

Niet. Ik heb geen cursus gedaan waar hij met mee kon. Hij heeft voor zover ik weet ook nooit iets gelezen of op internet opgezocht. In de kraamweek was hij vrij met aansluitend 2 weken vakantie.
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17376

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 07 Jan 2016 17:36

Re: Hoe bereidde jouw man zich voor?

Wij deden samen bevallen. Daar heeft hij denk ik best wat technische details opgedaan die hij anders niet geweten had. Daarbij hebben we enorm veel gepraat, en heb ik veel met hem gedeeld wat ik ergens las of hoorde, vaak hier :D ik denk dat hij daarbij ook wel eens las op een forum of over heel specifieke kwesties ging hij zelf ook nog wel eens inlezen (waarom BV bijvoorbeeld, of wat voor kinderwagen Moeten we en waarom).
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Kajaka

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2864

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:15

Bericht 07 Jan 2016 17:39

Re: Hoe bereidde jouw man zich voor?

We zijn met z'n tweeën naar de samen bevallen cursus geweest. Verder heeft hij zich niet ingelezen oid.
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6123

Geregistreerd: 11 Sep 2013 12:54

Bericht 07 Jan 2016 17:42

Re: Hoe bereidde jouw man zich voor?

Mijn man is meegeweest naar voorlichtingsavonden en naar een partneravond van de yoga. Verder heeft hij een zwangerschapsapp op zijn telefoon geïnstalleerd met alle belangrijke info/ontwikkelingen voor die week. Het meeste heeft hij denk ik gehad aan 2 vrouwelijke collega's die een week verder zwanger waren dan ik. Daarnaast heeft hij alle dingen voor me gegoogled die ik zelf niet wilde Googlen. Oja, en hij gaat zoveel mogelijk naar de verloskundige.

Had hem ook dat boekje van Kluun gegeven maar dat heb ik alleen zelf gelezen. :D
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17376

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 07 Jan 2016 17:44

Re: Hoe bereidde jouw man zich voor?

Ohja wij hadden idd allebei zon app! Sochtends verschilde het altijd wie als eerste de update had gelezen. Vaak zei hij dus: wist je wel dat Baby vandaag net zo groot is als een avocado/Dat baby deze week kan duimen/ dat baby vanaf nu haartjes heeft? Etc. Superleuk!!
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6123

Geregistreerd: 11 Sep 2013 12:54

Bericht 07 Jan 2016 17:46

Re: Hoe bereidde jouw man zich voor?

Zora schreef:Ohja wij hadden idd allebei zon app! Sochtends verschilde het altijd wie als eerste de update had gelezen. Vaak zei hij dus: wist je wel dat Baby vandaag net zo groot is als een avocado/Dat baby deze week kan duimen/ dat baby vanaf nu haartjes heeft? Etc. Superleuk!!

Ja leuk hè! Er staan ook tips bij voor de vader hoe hij om kan gaan met hormonen enzo. Onze baby is al 8 dagen 100% klaar dus daar is de lol ook wel af.
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5876

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:56

Bericht 07 Jan 2016 17:47

Re: Hoe bereidde jouw man zich voor?

Wij zijn samen naar een ouderschapscursus geweest, dat waren 10 lessen voor de bevalling waarvan het eerste uur met de mannen en de vrouwen en het tweede uur mensendieck voor alleen de vrouwen, op 1 avond na, toen hadden de mannen nog een uur met een vaderschapsdeskundige.

Ik vond het heel leuk om zo samen met de zwangerschap bezig te zijn en mijn man vond het ook wel leuk om andere aanstaande vaders te treffen, vaak gingen ze even samen een biertje drinken in het tweede uur voor de vrouwen.

In de kraamweek werkte hij halve dagen zodat hij kon afronden en overdragen op zijn werk maar zo nodig ook nog wat van de kraamverzorgster kon leren, daarna heeft hij twee weken vrij gehad.

Ow en wij lazen inderdaad elke zondag avond samen de app, hoe groot het kindje op dat moment was en welke ontwikkelingen e.d. En hij ging als het kon mee naar de verloskundige, maar hij is er sowieso alle echo's en ziekenhuisbezoeken bij geweest.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Anoniem321

Bericht 07 Jan 2016 17:50

Re: Hoe bereidde jouw man zich voor?

Mijn vriend heeft zich goed voorbereid. Hij heeft heel wat af gelezen op internet. Van voeding tot verzorging van baby's en alles er tussenin en alles over de zwangerschap en de stadua van ons ongeboren kind. Ook zocht hij veel filmpjes op youtube (die ik dan ook echt even moest bekijken). Ik denk dat hij zich meer ingelezen heeft dan ik!
<<

Maeve

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1206

Geregistreerd: 29 Mrt 2015 21:45

Bericht 07 Jan 2016 18:42

Re: Hoe bereidde jouw man zich voor?

Niet, wij lieten het gewoon op ons afkomen.
What a difference a day makes 14-02-2010 16-01-2013
<<

anoniem213

Bericht 07 Jan 2016 19:14

Re: Hoe bereidde jouw man zich voor?

Ik ben niet zwanger, maar mijn vriend weet eigenlijk al heel veel van zijn zus die verloskundige is en omdat hij altijd alles vraagt aan mijn schoonzusje (ook gewoon: "Heb je nou een bh aan die gewoon half open kan om te voeden? Hoe werkt dat dan?" (zij vindt zijn vragen ook altijd grappig en niet vervelend gelukkig)).
<<

anoniem203

Bericht 07 Jan 2016 19:17

Re: Hoe bereidde jouw man zich voor?

Niet. Hij hoorde zo nu en dan iets van mij. Wat ik had gelezen of gezien had. En als hij iets specifieks wilde weten vroeg hij het aan mij of tijdens de bevalling aan de artsen/verpleging.
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5097

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 07 Jan 2016 19:46

Re: Hoe bereidde jouw man zich voor?

Niet.. of hij heeft wat gelezen wat hij mij niet vertelt heeft.
De partneravond van mijn zwangerschapcursus heeft hij gemist want toen lag ik al in het ziekenhuis.
:heart: :heart: 2011
<<

Guus

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 948

Geregistreerd: 05 Sep 2013 20:25

Bericht 07 Jan 2016 20:31

Re: Hoe bereidde jouw man zich voor?

Hij had zijn eigen boekje, die ik iedereen kan aanraden: zwangerschapsboek voor mannen. Hij las in sommige van mijn boeken (vooral buskruit met muisjes, die was niet zo droog) en hij had een app.

Hij was er zeker wel mee bezig en dat vond ik erg fijn, ik zou het echt een adje desinteresse vinden als hij er helemaal niet mee bezig was geweest...
Vet Goochem!


30-08-2013, ik ook van jou
01-06-2015, mama is het woord waar het leven mee begint
<<

Appel

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1210

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:42

Bericht 07 Jan 2016 20:34

Re: Hoe bereidde jouw man zich voor?

Hij heeft zich niet ingelezen of iets dergelijks. Maar hij is wel mee geweest naar de voorlichtingsavonden van het ziekenhuis en de verloskundigenpraktijk. Verder heeft hij heel veel van de kraamhulp geleerd.
1 april 2014
31 juli 2017
<<

Lonely Goatherd

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2887

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:44

Bericht 07 Jan 2016 20:42

Re: Hoe bereidde jouw man zich voor?

Hij is een keer meegeweest naar de partneravond van zwanger & fit, naar een voorlichtingsavond van de vk, naar twee ziekenhuizen waar ik eventueel zou bevallen incl. voorlichting over bevalling/verdoving/borstvoeding en verder praatten we er samen veel over. Ik besprak gewoon alles wat ik tegenkwam en interessant vond met hem. Hij heeft zelf geloof ik alleen het boek Borstvoeding doorgelezen, omdat we de bv echt heel belangrijk vonden en ons konden voorstellen dat ik me in de eerste dagen na de baevalling, die juist zo cruciaal zijn voor het slagen ervan wellicht niet zo helder zou zijn om me alle info te herinneren. Oh en bij de eerste is hij ook zo goed als altijd meegeweest naar de vk.

Ik vond het heel fijn zo, hij was beide keren net zo betrokken en geïnteresseerd als ik.
Laatst gewijzigd door Lonely Goatherd op 07 Jan 2016 20:51, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4074

Geregistreerd: 02 Sep 2013 08:06

Bericht 07 Jan 2016 20:48

Re: Hoe bereidde jouw man zich voor?

Hij heeft zelf niet iets opgezocht of gedaan. Wel is hij mee geweest naar de Partneravond van de zwanger&fit, de voorlichtingsavond van de vk en de voorlichting van het ziekenhuis.
Ik vond het wel typisch maar omdat hij zich niet had ingelezen stelde hij daar best goede vragen.
Hij was en is nog altijd de beste vader en partner die ik me kan wensen. 13 uur lang samen weeën opvangen. De schat.
<<

Lexi

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1691

Geregistreerd: 13 Jul 2015 09:12

Bericht 07 Jan 2016 20:50

Re: Hoe bereidde jouw man zich voor?

We hebben samen de cursus bevallen gedaan. Ik wist het meeste wel al maar mijn niet en ik vond het wel fijn om samen een avond per week met de zwangerschap/bevalling bezig te zijn. Mijn man vond het hele zwanger zijn niet zo interessant.
2010 2012
Volgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers