Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Zou jij dit doen? Baby even alleen laten

<<

Anoniem301

Bericht 07 Jan 2016 12:48

Zou jij dit doen? Baby even alleen laten

Onder het mom van meer topics openen open ik er ook eentje :D

Mijn dropje is verkouden! Zo zielig, ze heeft het benauwd, hoest en haar neusje zit verstopt. Ik wilde vanmorgen dus neudruppels en Luuf halen voor haar maar mijn man moet gewoon werken. En het is zo koud buiten en het is maar 2 minuten fietsen. Dus ik dacht, zal ik even snel heen er weer fietsen als zij haar slaapje doet? En zal ik dan ook snel even haar het winkelcentrum verderop fietsen om mijn nieuwe bril op te halen? Dan was ik binnen max 30 minuten thuis. Maar vond het toch wel eng en toen dacht ik aan Maddie Mccann en dacht ik nee ik doe het niet.

Dus hup haar ingepakt in haar berenpakje, muts op, nog een dekentje en een kruikje en toen ben ik samen met haar naar de Apotheek en toen het winkelcentrum verderop gelopen.

Wat zouden jullie gedaan hebben?
Laatst gewijzigd door Anoniem301 op 07 Jan 2016 13:03, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6722

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:34

Bericht 07 Jan 2016 12:49

Re: Zou jij dit doen? Baby even alleen laten

Ik zou haar altijd meenemen.
Vind het echt een nare gedachte dat ze alleen thuis zou zijn.
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 07 Jan 2016 12:49

Re: Zou jij dit doen? Baby even alleen laten

Carrie schreef:Wat zouden jullie gedaan hebben?

Hetzelfde als jij. Er even over nadenken, besluiten het niet te doen en de baby meenemen.
#teammaple🍁
<<

Isabel_

Major Yipyapper

Berichten: 3624

Geregistreerd: 08 Sep 2013 10:40

Bericht 07 Jan 2016 12:50

Re: Zou jij dit doen? Baby even alleen laten

Ik zou haar ook meegenomen hebben. Ik vind het geen fijn gevoel om mijn dochter alleen thuis te laten ookal ben ik maar maximaal tien minuten weg.
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6121

Geregistreerd: 11 Sep 2013 12:54

Bericht 07 Jan 2016 12:51

Re: Zou jij dit doen? Baby even alleen laten

Nee, denk niet dat ik dat straks durf. Onze kraamhulp zei al bij de intake uit zichzelf dat je dat niet moet doen omdat je moederinstinct dan afneemt. (Hoe verder je weg gaat van je kindje) En stel er gebeurt iets met jou onderweg, dan weet niemand dat je baby'tje daar ligt.
<<

Anoniem215

Bericht 07 Jan 2016 12:52

Re: Zou jij dit doen? Baby even alleen laten

Ik zou hetzelfde gedaan hebben. Mijn kind goed inpakken en meenemen. Echter zou ik er denk ik voor kiezen om alleen naar de apotheek te gaan en de bril een andere keer op te halen.
<<

Patsy

Bericht 07 Jan 2016 12:53

Re: Zou jij dit doen? Baby even alleen laten

Ik zou dat niet doen. Ik ga nog steeds met een rot gevoel het karretje terugbrengen bij de supermarkt, ook al kan ik de auto dan zien.
<<

Anoniem281

Bericht 07 Jan 2016 12:57

Re: Zou jij dit doen? Baby even alleen laten

Nee, dat zou ik ook niet doen. Zou trouwens ook niet m'n eerste reactie zijn, hoor! Ik bedoel, ik zou ook eerst twijfelen, beredeneren van 'Ach.. tis maar een stukje ..' enz. Om daarna toch tegen te besluiten.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 07 Jan 2016 12:57

Re: Zou jij dit doen? Baby even alleen laten

SoGood schreef:Onze kraamhulp zei al bij de intake uit zichzelf dat je dat niet moet doen omdat je moederinstinct dan afneemt. (Hoe verder je weg gaat van je kindje)
Huh die snap ik niet, als je man thuis is kun je toch ook gewoon weg? Hoe zit dat met dat moederinstinct dan?
#teammaple🍁
<<

Parel

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2448

Geregistreerd: 21 Mrt 2015 12:30

Bericht 07 Jan 2016 13:00

Re: Zou jij dit doen? Baby even alleen laten

Ik heb hetzelfde als Katrien, ik vind het al vreselijk ze in de auto te laten bij het tanken+betalen en het karretje wegzetten bij de super, dus ik zou het niet doen.

Overigens ben ik pas voor het eerst naar de supermarkt geweest en heb ik de jongste thuis gelaten, al slapend. Maar ik had wel de babyfoon bij de buurvrouw neergezet, anders was ik niet gegaan.
<<

Geel

Bericht 07 Jan 2016 13:14

Re: Zou jij dit doen? Baby even alleen laten

Urban Naked schreef:
SoGood schreef:Onze kraamhulp zei al bij de intake uit zichzelf dat je dat niet moet doen omdat je moederinstinct dan afneemt. (Hoe verder je weg gaat van je kindje)
Huh die snap ik niet, als je man thuis is kun je toch ook gewoon weg? Hoe zit dat met dat moederinstinct dan?
Deze snap ik ook niet, nog nooit van gehoord ook. Nu wel nieuwsgierig.

Ik had 't denk ik ook niet gedaan Carrie. Wat vervelend dat ze zo verkouden is!
<<

kippie

Lady-post-a-lot

Berichten: 1276

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:34

Bericht 07 Jan 2016 13:16

Re: Zou jij dit doen? Baby even alleen laten

Ik laat mij twee kinderen wel alleen 11 maanden en 5 Jaar
Dan laat ik de hond uit..
En als ik mijn zoon van school haal, laat ik de anderen zoon ook wel thuis.
Ik woon dan ook naast de school.

En ik kan ook rustig het winkel wagentje terug brengen zonder een naar gevoel..
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11145

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 07 Jan 2016 13:23

Re: Zou jij dit doen? Baby even alleen laten

Ik ga wel snel naar de ah maar pas vanaf dat hij 2 is. Als hij 's avonds op bed ligt slaapt hij en als hij wakker wordt gaat hij in ons bed liggen.
Ik ben dan maximaal 10 minuten weg en plak een briefje op mijn telefoon met "kind alleen thuis op adres"
R. 2013
D. 2016
<<

Anoniem181

Bericht 07 Jan 2016 13:24

Re: Zou jij dit doen? Baby even alleen laten

-
Laatst gewijzigd door Anoniem181 op 04 Feb 2016 22:55, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem301

Bericht 07 Jan 2016 13:29

Re: Zou jij dit doen? Baby even alleen laten

Ja het heerst geloof ik, ik denk zelfs dat ik degene ben die haar heeft aangestoken.

Een briefje bij je dragen met dat er kinderen op dat en dan adres zijn is wel een slim idee, er zal je inderdaad maar iets overkomen zeg. Als je een hond hebt snap ik best dat je je kind eventjes alleen laat, want je kunt moeilijk elke keer je kind mee nemen als je de hond uit moet laten.
<<

Framboos

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1810

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:13

Bericht 07 Jan 2016 13:30

Re: Zou jij dit doen? Baby even alleen laten

Ik zou haar niet alleen laten en inderdaad goed inpakken en meenemen.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10385

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:55

Bericht 07 Jan 2016 13:30

Re: Zou jij dit doen? Baby even alleen laten

Geel schreef:
Urban Naked schreef:
SoGood schreef:Onze kraamhulp zei al bij de intake uit zichzelf dat je dat niet moet doen omdat je moederinstinct dan afneemt. (Hoe verder je weg gaat van je kindje)
Huh die snap ik niet, als je man thuis is kun je toch ook gewoon weg? Hoe zit dat met dat moederinstinct dan?
Deze snap ik ook niet, nog nooit van gehoord ook. Nu wel nieuwsgierig.


Ik heb hem ook nog nooit gehoord, maar denk dat ze bedoelt hoe verder weg je bent , des te minder je je kindje aanvoelt.
Zo weet ik in een ruimte met hard geluid dat hij huilt zonder hem te horen als hij boven ligt. En word ik in de nacht en kwartier voor hem wakker als hij wil drinken.
Ik denk als je verder weg bent dit minder is.

Maar ik zou het ook niet doen. Laat wel eens de hond uit vijf minuten, maar dan met babyfoon.

Carrie, heb je ook een pieten zuiger gekocht? :D
Laatst gewijzigd door Sam op 07 Jan 2016 13:31, in totaal 1 keer gewijzigd.
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Anoniem281

Bericht 07 Jan 2016 13:30

Re: Zou jij dit doen? Baby even alleen laten

Maar wat is er anders aan 5 minuten met de hond lopen en heen en weer naar de apotheek? Ik snap 't wel, hoor en hond uitlaten hoeft niet 5 hele minuten te duren... Maar toch.
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10385

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:55

Bericht 07 Jan 2016 13:32

Re: Zou jij dit doen? Baby even alleen laten

Omdat de babyfoon het wel haalt tot het veld en niet tot de apotheek bij ons?
Ik ga ook niet verder dan de babyfoon dekt.

Edit: Maar dit heb ik ook pas twee keer gedaan. Vind dat zelf niet zo fijn.
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Anoniem301

Bericht 07 Jan 2016 13:34

Re: Zou jij dit doen? Baby even alleen laten

Sam ik weet niet wat een pieten zuiger is! Ik ging googelen en toen zag ik dit:

Afbeelding

en dit:

Afbeelding

Dat is vast niet wat je bedoelt haha! Heb wel zo'n neuszuigertje van de HEMA en dat hielp ook wel een beetje. Er zat ook een héél klein beetje bloed aan :laughcry: Heb ik het vast te hard gedaan :palm:
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10385

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:55

Bericht 07 Jan 2016 13:38

Re: Zou jij dit doen? Baby even alleen laten

Ik heb even gekeken en het heet dus neuspeer :smile:
Dat doe in de ochtend en avond anders kan het slijmvlies uitdrogen. Ik doe voor elke voeding neusdruppelen.
En luuf wilde ik ook halen, maar hier zeiden ze dat dat pas vanaf 6 mnd mocht?
Met deze remedie was het gelukkig wel binnen een paar dagen vrijwel over.
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Anoniem301

Bericht 07 Jan 2016 13:40

Re: Zou jij dit doen? Baby even alleen laten

Haha ok neuspeer! Ja die heb ik inderdaad.

Onze kraamverzorgster raadde Luuf al aan en op het potje staat inderdaad vanaf 6 maanden. De Apotheker zei dat ik dan een klein beetje op haar borstje moet smeren en dan niet zo hoog. Heb het gewoon maar gedaan :redface:
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6121

Geregistreerd: 11 Sep 2013 12:54

Bericht 07 Jan 2016 13:42

Re: Zou jij dit doen? Baby even alleen laten

Deze snap ik ook niet, nog nooit van gehoord ook. Nu wel nieuwsgierig.
[/quote]

Ik heb hem ook nog nooit gehoord, maar denk dat ze bedoelt hoe verder weg je bent , des te minder je je kindje aanvoelt.
Zo weet ik in een ruimte met hard geluid dat hij huilt zonder hem te horen als hij boven ligt. En word ik in de nacht en kwartier voor hem wakker als hij wil drinken.
Ik denk als je verder weg bent dit minder is.

Maar ik zou het ook niet doen. Laat wel eens de hond uit vijf minuten, maar dan met babyfoon.

Carrie, heb je ook een pieten zuiger gekocht? :D[/quote]

Klopt; hoe langer het denkbeeldige lijntje tussen jou en de baby wordt, dus hoe verder je van elkaar wordt verwijderd, hoe minder goed je bepaalde signalen oppikt van je baby die weer betrekking hebben op je moederinstinct. Weet niet of het waar is maar het leek me wel logisch.

Haha, die pietenzuiger!
<<

sophiee

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1224

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:24

Bericht 07 Jan 2016 13:44

Re: Zou jij dit doen? Baby even alleen laten

Nee, ik zou het ook niet doen. Ik twijfel er ook vaak aan, vorige week toevallig nog. Oudste dochter zit op onmogelijke tijden op de peuterspeelzaal. De slaapjes van mijn jongste komen dan zó slecht uit. De jongste stort dan op donderdagen 's avonds om 17 uur geheid in en mijn vriend moet de donderdagavond altijd alleen doen vanwege mijn slaapdienst. Zo vervelend! Laatst dacht ik, ze slaapt nu zo diep, zou ik dr laten liggen? Met de fiets ben ik er in 3 minuten. En in 2 minuten weer weg. Uiteindelijk bleek het maar goed dat ik er voor gekozen had de jongste mee te nemen. De oudste had 5 minuten voordat ik kwam een tand door haar lip gevallen. Ze brulde nog steeds toen ik kwam en had echt even de tijd nodig om te bedaren. Een half uur later was ik pas thuis. Ik zou niet weten hoe ik dat allemaal op een rustige manier had moeten aanpakken als de jongste alleen thuis in bed lag..
3 dochters van 11, 9 en 7 jaar 🖤
<<

Lady starstruck

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1725

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:18

Bericht 07 Jan 2016 13:46

Re: Zou jij dit doen? Baby even alleen laten

Ook hetzelfde als jou. Alleen laten zou ik absoluut niet op gerust zijn.
L. 02-03-2016
A. 15-01-2018
♥️♥️
Volgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers