Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Zou jij dit doen? Baby even alleen laten

<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 07 Jan 2016 14:44

Re: Zou jij dit doen? Baby even alleen laten

Ik laat mijn dochter van zes eigenlijk nog steeds niet alleen. Laatst zat ik me te bedenken dat ik best even snel een vergeten boodschapje kan gaan doen in het winkeltje op de hoek, maar dat durf ik dan toch niet. Terwijl zij echt geen gekke dingen doet. Maar dan ben ik wel bang dat er onderweg iets gebeurt waardoor het lang duurt en ik weet dat ze dan wel in paniek raakt. Dus dan gaan we toch samen of ik haal het later.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Pleun

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 746

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:18

Bericht 07 Jan 2016 14:53

Re: Zou jij dit doen? Baby even alleen laten

Mijn moeder deed het vroeg ook altijd, ik heb het zelf nooit gedaan. Dat heeft 2 redenen:
- Als er iets met je kindje gebeurt als je er niet bent en je hebt er bewust voor gekozen om je kind alleen te laten dan ben je nalatig, je hebt dan een hulpbehoevend persoon waarvoor je verantwoordelijk bent alleen gelaten.
- Als je een ernstig ongeluk krijgt gaan ze niet eerst op zoek naar je identiteitsgegevens, dan is het verlenen van eerste hulp noodzaak. In het ergste geval gaan ze pas in het ziekenhuis op zoek naar je gegevens, dat kan dus betekenen dat het wel 30 minuten duren kan voordat ze erachter komen dat je een briefje bij je hebt. Dan moet er nog iemand naartoe. Ook in dit geval, je bent dan ondanks je eigen letsel nalatig met alles wat daarbij komt en hoor.

Daarnaast is het hier gewoon nog niet nodig geweest, wellicht dat het in de toekomst wel eens nodig is ivm schooltijden van de oudste en een eventuele tweede. Dan zou ik de buren vertellen/babyfoon brengen hoe lang ik verwacht weg te gaan etc. Ik zou het wel doodeng vinden maar ik kan mij ook voorstellen dat een situatie erom vraagt.
<<

Pitty

Bericht 07 Jan 2016 15:01

Re: Zou jij dit doen? Baby even alleen laten

Ik zou het wel doen, maar de bril zou ik achterwege laten.
<<

boeddha

Kletskop

Berichten: 609

Geregistreerd: 22 Apr 2015 11:14

Woonplaats: Achterhoek

Bericht 07 Jan 2016 15:18

Re: Zou jij dit doen? Baby even alleen laten

Ik heb dat wel gedaan. Ik moest mijn zoon tussen de middag naar school brengen en dan fietste ik dus even snel heen en weer en was binnen 5 minuten weer terug. Ook had ik altijd een briefje in mijn zak dat er een kind alleen thuis was met het adres erbij. Ook als ik de hond uit moest laten deed ik dat op die manier maar goed ik was in beide gevallen binnen een paar minuten weer terug.
<<

Viva

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2509

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:42

Bericht 07 Jan 2016 15:23

Re: Zou jij dit doen? Baby even alleen laten

Nee, ik heb mijn kinderen nooit alleen thuisgelaten.
Ik snap dat niet, er kan van alles gebeuren. Zo vaak zie ik ouders zonder hun jongste op het schoolplein staan.
Nu snap ik wel dat 2 minuten echt niet lang zijn, maar stel het duurt lang in de winkel, grote wachtrij of weet ik wat voor reden, dan is je kind alsnog vrij lang alleen.
<<

Anoniem331

Bericht 07 Jan 2016 15:25

Re: Zou jij dit doen? Baby even alleen laten

Tsjah, verschillende meningen. Ik snap nooit dat er moeders zijn die denken dat ze niet eens naar de wc kunnen als hun kind in huis. Misschien 2 uitersten, maar dat is denk ik ook het verschil per mens.
<<

Anoniem174

Bericht 07 Jan 2016 15:26

Re: Zou jij dit doen? Baby even alleen laten

.
Laatst gewijzigd door Anoniem174 op 26 Jan 2016 12:36, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5873

Geregistreerd: 02 Sep 2013 05:56

Bericht 07 Jan 2016 15:32

Re: Zou jij dit doen? Baby even alleen laten

Nee, ik zou het niet doen. Ik heb er eigenlijk ook nooit over nagedacht, wat dat betreft had ik geen dingen te doen die ik zo belangrijk vond of zoveel haast hadden dat ik hem niet mee kon nemen.

Bij een verkouden kindje zou ik denken dat het misschien lekker warm ingepakt wel fijn is om wat frisse lucht te krijgen, ik zou dus denk ik gewoon met haar zijn gaan wandelen ook.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Dolphinne

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2388

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:39

Bericht 07 Jan 2016 15:50

Re: Zou jij dit doen? Baby even alleen laten

Ik zou het ook niet doen.
Ik moet soms wel eens mijn vriend van zijn werk ophalen om 22.00 uur.
(dan heb ik de auto nodig en breng ik hem in de middag ook weg)

Ik ben dan in 20 min terug en de kinderen slapen, maar toch breng ik dan de babyfoon naar de buren samen met de huissleutel.
Stel dat ik ineens autopech krijg of een aanrijding dan ben ik blij dat de buren in nood kunnen inspringen.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Anoniem140

Bericht 07 Jan 2016 16:19

Re: Zou jij dit doen? Baby even alleen laten

Snel naar de apotheek had ik wel gedaan, niet verder weg het centrum in.
Met de auto weg vind ik ook geen fijn idee, je bent dan toch verder van huis.
Ik liet mijn zoon overigens ook wel eens alleen als ik de honden uit liet.
Inmiddels is hij regelmatig even alleen thuis, hij is 9. Als ik boodschappen doe bijvoorbeeld.
<<

Olíve

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3293

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:20

Bericht 07 Jan 2016 16:52

Re: Zou jij dit doen? Baby even alleen laten

Nee dat zou ik niet doen. Al helemaaaal niet 30 minuten weg zijn. Het idee dat ze wakker zou kunnen worden en ik er niet zou zikn lijkt me vreselijk! Ik zou haar daarom altijd meenemen. Idd lekker dik imgepakt.
<<

Anoniem301

Bericht 07 Jan 2016 17:40

Re: Zou jij dit doen? Baby even alleen laten

Believe schreef:Ik zou het niet doen, er wel over nagedacht hebben, maar het uiteindelijk toch niet durven.
Wel leuk dat ze haar berenpak past en aan kan Carrie :)


Jaaa hij staat zo cute! Ze draagt 'm al een tijdje als we naar buiten gaan maar nu past hij echt goed. Hij is zo handig, heerlijk warm en zo schattig :love:
<<

Maeve

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1206

Geregistreerd: 29 Mrt 2015 20:45

Bericht 07 Jan 2016 17:41

Re: Zou jij dit doen? Baby even alleen laten

Ik zou haar ook niet alleen gelaten hebben. Ik laat mijn kinderen ook nooit alleen ook al is het maar een paar minuten.
What a difference a day makes 14-02-2010 16-01-2013
<<

Knillis

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2237

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:50

Bericht 07 Jan 2016 17:54

Re: Zou jij dit doen? Baby even alleen laten

Vroeger zei ik altijd dat ik dat nooit zou doen. De praktijk wijst inmiddels uit van wel. De jongste slaapt nog wel eens als ik de andere 2 naar school moet brengen of ophalen en dan laat ik hem liggen. De school zit op zo'n 600 meter afstand denk ik aan het einde van de straat dus ik ben ook niet lang weg.

Dus ja, als ik zou weten dat ik met 5 minuten weer terug ben zou ik dat doen. Wel deed ik dit pas toen hij wat ouder was en echt lange slaapjes op een dag had. Toen hij nog klein was en regelmatog hazenslaapjes deed nam ik hem wel altijd mee.
2009 ~ 2011 ~ 2014

Morgen is vandaag...
<<

Knillis

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2237

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:50

Bericht 07 Jan 2016 17:57

Re: Zou jij dit doen? Baby even alleen laten

Susan schreef:Ik laat mijn dochter van zes eigenlijk nog steeds niet alleen. Laatst zat ik me te bedenken dat ik best even snel een vergeten boodschapje kan gaan doen in het winkeltje op de hoek, maar dat durf ik dan toch niet. Terwijl zij echt geen gekke dingen doet. Maar dan ben ik wel bang dat er onderweg iets gebeurt waardoor het lang duurt en ik weet dat ze dan wel in paniek raakt. Dus dan gaan we toch samen of ik haal het later.


Ik laat mijn oudste nu wel eens heel kort alleen. We hebben een supermarkt tegenover ons huis en soms haal ik ff snel wat (niet de week boodschappen maar als ik iets vergeten ben) en dan mag hij thuis blijven. Hij heeft duidelijke instructies dan, zoals niet naar boven, niet de deur openmaken als er iemand voor de deur staat etc. en dat gaat prima! Hij vindt dat super stoer en zegt altijd meteen ben je nu al terug? :)
2009 ~ 2011 ~ 2014

Morgen is vandaag...
<<

Anoniem148

Bericht 07 Jan 2016 18:13

Re: Zou jij dit doen? Baby even alleen laten

Ik zou het ook niet doen. Maar wat zouden jullie doen in de volgende situatie?
Mijn man heeft nachtdienst dus overdag slaapt hij met oordoppen in (als zoon hard huilt, dan hoort hij het wel).
Het regent, zoon ligt net in bed en slaapt dan ongeveer 2 uur.
Ik moet even naar de winkel, Max 30 minuten. Zouden jullie dat doen?
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6359

Geregistreerd: 01 Sep 2013 23:24

Bericht 07 Jan 2016 18:14

Re: Zou jij dit doen? Baby even alleen laten

Ja, dat zou ik doen.
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Kajaka

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2848

Geregistreerd: 02 Sep 2013 08:15

Bericht 07 Jan 2016 18:30

Re: Zou jij dit doen? Baby even alleen laten

Dat zou ik ook gewoon doen Dandelion.
<<

orchidee

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 88

Geregistreerd: 02 Sep 2013 05:15

Bericht 07 Jan 2016 18:33

Re: Zou jij dit doen? Baby even alleen laten

Ja hoor Dandelion, 's nachts slaap je toch ook?
<<

Appel

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1210

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:42

Bericht 07 Jan 2016 19:47

Re: Zou jij dit doen? Baby even alleen laten

In het geval van Carrie zou ik er ook even over nagedacht hebben, maar het uiteindelijk niet doen.

In het geval van Dandelion wel.
1 april 2014
31 juli 2017
<<

Gijs.

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3164

Geregistreerd: 13 Apr 2014 09:04

Bericht 07 Jan 2016 19:55

Re: Zou jij dit doen? Baby even alleen laten

Nee, voor mij voelt het niet goed om mijn kinderen alleen thuis te laten. Daarnaast vind ik wat buitenlucht ook gewoon goed voor ze.

Als mijn man thuis is, zou ik ze wel thuis laten slapen.
I made a wish and you came true
L. 22-01-2012 M. 16-05-2014
<<

Anoniem148

Bericht 07 Jan 2016 20:16

Re: Zou jij dit doen? Baby even alleen laten

Ik heb het 1 keer gedaan en dat ging goed. Durf het eigenlijk niet omdat ik bang ben dat man wakker wordt en niet meer slaapt. Vind ik niet prettig als hij s nachts moet rijden. Maar doe het wel als hij zijn laatste nacht heeft gehad.
<<

nillis

Kletskop

Berichten: 501

Geregistreerd: 03 Sep 2013 08:49

Bericht 07 Jan 2016 20:32

Re: Zou jij dit doen? Baby even alleen laten

Als je mij had gevraagd toen ik nog geen kinderen had en toen ik T had, dan had ik gezegd dat ik het nooit zou doen. Nu ik 2 kids heb gebeurd het dus wel anders. De jongste ligt vaak in bed als ik T naar school moet brengen of moet ophalen.
De jongeste heeft ook echt wel zijn slaapjes nodig. Ik heb wel een camera op de telefoon en kan hem dus in de gaten houden en ben binnen 5 minuten weer terug.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
<<

Suusie

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 731

Geregistreerd: 01 Sep 2013 22:30

Bericht 07 Jan 2016 21:06

Re: Zou jij dit doen? Baby even alleen laten

Mijn zus ligt in het ziekenhuis en haar schoonmoeder past op de kinderen als haar man werken is. Nu vertelde schoonmoeder doodleuk dat ze de jongste van 2,5 jaar alleen had gelaten toen ze de oudste naar school bracht. "Hij sliep nog zo lekker en ik wilde hem niet wakker maken." Ik zag mijn zus zo wit wegtrekken...
<<

Gijs.

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3164

Geregistreerd: 13 Apr 2014 09:04

Bericht 07 Jan 2016 21:18

Re: Zou jij dit doen? Baby even alleen laten

Oh dat zou ik ook erg vinden Suusie! Mijn vorige gastouder deed dat ook met sommige kindjes... Kijk dat je zelf die keuze maakt a la, maar ik zou nooit de kinderen van een ander alleen laten als zij er van uit gaan dat ik op Let.
I made a wish and you came true
L. 22-01-2012 M. 16-05-2014
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers