Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


PVC vloer

<<

Annie24

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1405

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:22

Bericht 02 Okt 2013 14:10

PVC vloer

Voor de mensen met een PVC vloer in huis die niet van de bouwmarkt afkomt:
- waar hebben jullie deze gekocht?
- als je hem hebt laten leggen, ben je tevreden over de kwaliteit van de leggers?

Bedankt! :)
Afbeelding
<<

Koekiemonster

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 140

Geregistreerd: 02 Sep 2013 21:29

Bericht 02 Okt 2013 14:17

Re: PVC vloer

Wij hebben metroflor liggen in de woonkamer, keuken en hal.
Het ligt er nu 3 jaar en zijn er nog erg blij mee.
Deze vloer hebben we laten leggen omdat het volgens mij ook niet zelf te doen was want er moest eerst geëgaliseerd worden. Het nadeel is wel dat hij rechtstreeks op de betonnen vloer ligt dus dat hij vrij koud is (achteraf hadden we toch vloerverwarming eronder willen hebben).
Wij hebben hem bij een plaatselijk bedrijf hier gekocht en zijn erg tevreden over de kwaliteit. Voordeel is dat er laatst een puntje los liet en die was niet meer te repareren en dan snijden ze gewoon een stukje eruit en leggen er nieuw in.
<<

Fiebie

Kwebbel

Berichten: 379

Geregistreerd: 18 Sep 2013 20:33

Bericht 02 Okt 2013 19:22

Re: PVC vloer

Hier ben ik ook benieuwd naar!

Mijn ouders hebben ook een PVC vloer en zijn er erg tevreden over. Wel vind ik dat er al forse beschadigingen inzitten, met name daar waar de bankpoten staan. Terwijl de vloer 'pas' 10 jaar oud is. Volgens mij hoort dat niet en hebben ze levenslange garantie maar doen ze daar zelf weer niks mee.. :confused:

Maarreh.. wij zijn ook vast aan het rondkijken voor een vloer in een eventuele andere woning en overwegen PVC ook zeker!
<<

Anoniem28

Bericht 02 Okt 2013 19:28

Re: PVC vloer

wij hebben ook pvc vloeren, boven en beneden. Die van beneden hebben we bij een lokale woonwinkel gekocht en is van Mfloor. Boven hebben we via internet gekocht en is van een goedkoper merk. Dit kun je overigens héél goed merken, die van beneden is echt vele malen mooier van die van boven. Hoewel de vloer voor boven prima is, zou ik 'm echt nooit beneden willen hebben liggen.

Mijn man heeft zelf als woningstoffeerder gewerkt en kan dus goed egaliseren en pvc leggen. Ik raad je echt af om dit zelf te doen. Ieder bobbeltje en ieder deukje in de egaline zie je terug in de pvc vloer. De egalinevloer moet dus echt spiegelglad zijn. Wij hebben een gelijmde vloer en volgens mijn man is het geen aanrader om dit zelf te doen als je dat nog nooit gedaan hebt. Plakpvc is wel makkelijker zelf te leggen. Boven hebben wij plakpvc, maar dit moeten we iedere keer weer opnieuw bijlijmen, laat op sommige plekken flink los.

Hier beschadigt de vloer trouwens echt niet. Hier zie je geen afdrukken van de bank ofzo. Ook geen deukjes van zware dingen die vallen ofzo.
<<

Annie24

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1405

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:22

Bericht 02 Okt 2013 20:09

Re: PVC vloer

Bedankt voor jullie reacties!

We zijn al ruim een half jaar aan het rondkijken, maar nu ons nieuwe huis waarschijnlijk begin december opgeleverd zal worden wordt het toch eens tijd om knopen door te hakken.

Ik vind het alleen zo rot dat ik hier in de omgeving vrij weinig winkels kan vinden die pvc verkopen én leggen. Het meeste zit op ongeveer 1 uur afstand en ik zou het jammer vinden als we 2 uur reistijd hebben en daar niks kunnen vinden.
Afgelopen weekend hebben we ook een stuk gereden voor een winkel (ik had gebeld of ze genoeg pvc tegels hadden) en toen we daar kwamen hadden ze dus 1 model in 3 verschillende kleuren. Tja, we stonden dus met 5 minuten weer buiten :laughcry:

Rejoy; we willen idd laten verlijmen. Boven zullen we wel voor een iets mindere kwaliteit gaan, maar wel verlijmd. Bij jullie ligt ook een tegelmodel, toch? Of ben ik in de war met iemand anders?
Afbeelding
<<

Anoniem28

Bericht 02 Okt 2013 20:39

Re: PVC vloer

Nee, wij hebben geen tegels, wij hebben in plankvorm.

Misschien kun je bijvoorbeeld M-floor of een ander merk bellen om te vragen of zij verkooppunten weten bij jullie in de buurt?
<<

September

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2341

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:28

Bericht 02 Okt 2013 20:46

Re: PVC vloer

Wij willen ook pvc gaan leggen in ons nieuwbouwhuis. Mijn zwager werkt in een familiebedrijf van mijn schoonzusje, een vloerenwinkel of hoe dat ook heet en daar gaan wij de vloer uitzoeken. We zijn al een keertje wezen kijken en echt wel mooie opties gezien. Wel keus uit meer dan 50 verschillende vloeren. Ik denk dat je het verschil zeker gaat merken met een goede verlijmde vloer en een goedkope doe het zelf uit de bouwmarkt. Kwaliteitsverschil is groot.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Annie24

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1405

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:22

Bericht 02 Okt 2013 21:03

Re: PVC vloer

Rejoy schreef:Nee, wij hebben geen tegels, wij hebben in plankvorm.

Misschien kun je bijvoorbeeld M-floor of een ander merk bellen om te vragen of zij verkooppunten weten bij jullie in de buurt?


Ik ben idd al met een lijstje bezig met adressen. Mijn ouders komen volgend weekend op Y. passen, dus dan gaan wij een dagje vloeren kijken :thumbup:
Afbeelding
<<

Nina

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 653

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:13

Bericht 02 Okt 2013 21:27

Re: PVC vloer

Annie24 schreef:Voor de mensen met een PVC vloer in huis die niet van de bouwmarkt afkomt:
- waar hebben jullie deze gekocht?
- als je hem hebt laten leggen, ben je tevreden over de kwaliteit van de leggers?

Bedankt! :)

Tsja bij mijn vader, in Friesland. Zeer tevreden.
<<

Eppie

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 441

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:56

Bericht 03 Okt 2013 12:46

Re: PVC vloer

Wij hebben een pvc vloer van TDF. We hebben ook planken ipv tegels.
Het bevalt ons erg goed. Makkelijk schoon te houden en krasvast. Wellicht zit er verschil tussen de vloeren van nu en 10 jaar geleden? In de folder staat dat de bovenaf van verbrijzeld keramiek is, de doorzichtige lang. Klinkt wel sterk dacht ik zo.
We hebben het in combinatie met vloerverwarming. De vloer laat de warmte goed door en voelt warm aan.
Het ligt bij ons op de gehele benedenverdieping.

Ik weet niet waar je woont, maar wij zijn in zwolle geweest.
daar zijn verschillende zaken met veel keuze. We zijn er uiteindelijk bij 3 geweest. We wonen er op een uur vandaan, maar omdat het zo'n groot oppervlakte was (110m2), wilden ze het wel komen leggen.
Afbeelding
<<

Lilou

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1498

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:29

Bericht 03 Okt 2013 21:36

Re: PVC vloer

Wij hebben in het hele huis PVC-vloeren van MFlor. Beneden een wat duurdere en mooiere variant (iets dikker en grote lange plank). We hebben het in combinatie met vloerverwarming en dat bevalt erg goed. Ook krasvast en makkelijk schoon te houden. Enig nadeel: omdat de vloer dun is en geen ondervloer heeft, is deze wel erg hard. Ik waarschuw daar altijd even voor als vrienden met hun kleine kinderen, die nog regelmatig vallen, op bezoek komen.

De legger (Groningen) zijn we niet tevreden over. Hebben niet goed genoeg geëgaliseerd, dus bij bepaalde lichtinval zie je op twee plekken in huis bobbels in de vloer. 'Gelukkig' is het bij ons lang niet zo erg als bij enkele van onze buren. Was een bedrijf met jaren ervaring, maar ze hebben hun fouten ontkend en nooit hersteld :thumbdown: .

Tips:
- Neem vóór je definitieve keuze een sample van de vloer mee naar huis en leg die een week op de vloer in je huis. Zo zie je de vloer bij verschillende soorten (dag)licht en kun je 'm eventueel naast je meubels/muurkleur leggen en zien hoe dat matcht.
- Bij ons zijn via via mensen komen kijken toen de vloer er een tijdje in lag. Zo kregen ze een beter beeld van hoe de vloer klinkt, voelt en er uit ziet op een grotere oppervlakte.
- Een beetje structuur in de vloer is fijn. Vaak hebben goedkopere PVC vloeren minder structuur, waardoor ze meer 'plastic' ogen en erg glad kunnen zijn. Tenzij je met sokken aan op je vloer wil kunnen schaatsen natuurlijk :thumbup:
♥️ N. juli 2014
♥️ L. maart 2016

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers