Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Cadeauwensen op uitnodiging kraamborrel aangeven

<<

Isabel_

Major Yipyapper

Berichten: 3624

Geregistreerd: 08 Sep 2013 10:40

Bericht 06 Jan 2016 23:01

Cadeauwensen op uitnodiging kraamborrel aangeven

Ik wilde dit in het stomme vragen topic plaatsen maar omdat er vraag was naar nieuwe topics open ik er toch maar eentje.

Wij organiseren een kraamborrel na de geboorte van onze dochter. Hiervoor nodigen we alleen familieleden uit die verder van ons af staan (denk aan ooms en tantes/nichten/neven) en buren. Bij elkaar toch zo'n 75 personen. Zij zijn allemaal na de geboorte van J. op kraambezoek geweest waardoor we nog tot zes maanden na haar geboorte wekelijks kraambezoek ontvingen. Dit keer willen we dit anders aanpakken vandaar de kraamborrel. Nu vinden wij cadeaus absoluut niet nodig maar is mijn ervaring dat deze mensen graag een cadeau willen geven. De vorige keer hebben we ontzettend veel kleding en speelgoed gehad. Van beiden hebben we nu meer dan voldoende en we zouden graag cadeaubonnen ontvangen als mensen een cadeautje willen geven. Hoe zet je dat een beetje leuk op de uitnodiging? Ik vind het aan de ene kant "hebberig" overkomen maar aan de andere kant hebben we nu nog veel gekregen cadeaus niet gebruikt en dat vind ik ook zonde. Iemand tips?
<<

anoniem213

Bericht 06 Jan 2016 23:06

Re: Cadeauwensen op uitnodiging kraamborrel aangeven

Als je het niet nodig vindt dat mensen iets geven, zou ik dat op je uitnodiging zetten en eventueel een goed doel dat jullie belangrijk vinden noemen waaraan ze kunnen doneren in plaats van een cadeau geven.
<<

Isabel_

Major Yipyapper

Berichten: 3624

Geregistreerd: 08 Sep 2013 10:40

Bericht 06 Jan 2016 23:11

Re: Cadeauwensen op uitnodiging kraamborrel aangeven

Dat hebben we vorige keer inderdaad ook aangegeven als mensen om cadeautips vroegen maar uiteindelijk kwam iedereen alsnog met een berg cadeaus aanzetten. Vandaar dat we nu aan cadeaubonnen dachten.
<<

rapa nui

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3406

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:35

Bericht 06 Jan 2016 23:30

Re: Cadeauwensen op uitnodiging kraamborrel aangeven

Ik vind een kraamborrel eigenlijk altijd al iets wat overkomt als een wat makkelijke manier om in 1× van wat minder gewenst bezoek af te komen. Als je als cadeautip dan ook nog cadeaubonnen of een envelopje op de uitnodiging zet dan zou ik dat persoonlijk dus wat extra hebberig vinden overkomen/minder sympathiek. Ik zou dan als gast de verplichting voelen om nog wel te komen opdraven ivm die specifieke uitnodiging (terwijl kraambezoek bij een tweede toch al vaak minder is, dat je minder vaak gaat) en er dan ook nog meer aan te moeten uitgeven omdat je ook geen bon met een te laag bedrag wilt geven terwijl je wel een cadeautje voor een lager bedrag kunt geven.
Twenty years from now you will be more disappointed by the things you didn’t do than by the ones you did do. So throw off the bowlines, sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. – Mark Twain
<<

Vivianne

Bericht 06 Jan 2016 23:59

Re: Cadeauwensen op uitnodiging kraamborrel aangeven

Oh joh nu voel ik mij een ongelooflijke bitch dat wij ooms & tantes en neven & nichten niet uitnodigen voor kraambezoek.
<<

Anoniem171

Bericht 07 Jan 2016 00:43

Re: Cadeauwensen op uitnodiging kraamborrel aangeven

Ik zelf vind kraamborrels heel stom om heen te gaan. Voor een envelopje op de uitnodiging ben ik ook allergisch.
Ik vind het ook wat inhalig overkomen. Als je geen kado's hoeft en mensen willen toch wat geven attendeer hen dan bijvoorbeeld op een goed doel.

Bij ons derde kindje hadden wij tijdens de combinatietest een verhoogde kans op een kindje met Down syndroom (uiteindelijk uitgesloten via een vruchtwaterpunctie). Omdat wij ook al heel veel babyspullen, speelgoed hadden hebben we mensen die iets wilde geven toen zij op kraamvisite kwamen gevraagd om een donatie te doen voor de Stichting voor het gehandicapte kind.
<<

Feline

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4506

Geregistreerd: 11 Sep 2013 18:02

Bericht 07 Jan 2016 00:59

Re: Cadeauwensen op uitnodiging kraamborrel aangeven

Als je inderdaad niets wilt hebben dan zou ik ook op de uitnodiging zetten dat ze geld kunnen overmaken naar het goede doel. Of desnoods op de borrel zelf een doos neerzetten waarin ze geld kunnen doneren zodat je het zelf over kan maken naar gewenst goed doel.

Als mensen dan alsnog cadeaus meenemen kun je deze natuurlijk ook weggeven aan mensen die het harder nodig hebben (ziekenhuis, blijf van m'n lijf huis, etc).

Overigens snap ik het idee achter een kraamborrel niet. Want als er dan 75 mensen komen, presenteer je je baby dan op een gegeven moment? Als een soort Lion King :) Het lijkt me of heel druk voor je baby, of het lijkt me zinloos voor de visite als de baby verder niet gezien wordt. Ik heb trouwens geen kinderen dus ik heb geen idee hoe het werkt. Maar ikzelf zou alleen op kraamvisite gaan bij m'n zus en hele goede vrienden (die op 1 hand te tellen zijn). Ik snap die 75 man dan ook niet zo goed geloof ik. Overigens is dit geen kritiek, gewoon oprechte interesse omdat dit nieuw voor me is.
<<

Isolt

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2386

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:46

Bericht 07 Jan 2016 07:02

Re: Cadeauwensen op uitnodiging kraamborrel aangeven

Vrienden van ons hebben heel klein achter op het geboortekaartje een link staan naar lijstje.nl. Daar staat netjes bij, cadeau-ideeën. Ik vind dit helemaal niet hebberig overkomen. Ze hebben ideeën gegeven wat je eventueel zou kunnen geven. Daarbij vind ik het fijn dat mensen dan kunnen zien in welke richting je spulletjes zoekt voor je kind. Ik ben nu al bang voor de lading plastic speelgoed en Zwitsal die vanaf mijn familie gaat komen. Dus mocht het hier zo ver zijn, dan komt het er bij ons ook op te staan.
10-08-2017 ♥
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8484

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:59

Bericht 07 Jan 2016 09:41

Re: Cadeauwensen op uitnodiging kraamborrel aangeven

Haha Feline, ik zie nu de Lion King scène voor me met bijbehorende muziek en dan met een roze baby in een café :laughcry:

Zelf denk ik dat ik kraamvisite gezelliger ga vinden, met de meeste mensen die ik verwacht zouden we toch nog een keertje afspreken als we wel een kraamborrel zouden organiseren. Maar dat was je vraag niet :). Ik zou denk ik op de kaart zetten dat aanwezigheid al een cadeautje is en iets meebrengen van jullie niet hoeft. Als ze dan toch iets geven kun je daarna altijd kijken wat je kunt gebruiken en wat je weg kunt geven aan een goed doel.
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

Anoniem331

Bericht 07 Jan 2016 09:46

Re: Cadeauwensen op uitnodiging kraamborrel aangeven

Mijn schoonzus deed het afgelopen jaar mer de geboorte van hun derde kind, ook op het kaartje gezet dat ze graag kadobonnen wouden, en expliciet erbij gezet dat ze geen kleren wouden. Had ik net een paar weken daarvoor een lief setje gekocht voor hun. Wat voelde ik me bezwaard! Uiteindelijk toch de kleren gegeven, bleek ze er ook wel blij mee te zijn.
<<

Isabel_

Major Yipyapper

Berichten: 3624

Geregistreerd: 08 Sep 2013 10:40

Bericht 07 Jan 2016 10:35

Re: Cadeauwensen op uitnodiging kraamborrel aangeven

Nee, ik ga natuurlijk mijn kind niet presenteren op een lion king achtige manier! Wat een rare redenatie. De baby is lekker bij mij of mijn man. We houden de kraamborrel als ze ongeveer tien weken oud is en zal dus tussendoor gewoon gaan slapen. Dat was bij het "normale" kraambezoek ook zo geweest. Ik liet mijn kind dan ook echt niet de hele tijd erbij zitten als het tijd was voor haar slaapje. We ontvangen de gasten ook niet in een keer maar verspreid.

Sowieso is de discussie niet of we een kraamborrel doen want daar zijn we inmiddels al wel uit. Ik was er ook geen grote voorstander van maar ik wil ook niet met twee kleine kinderen tot juli elk weekend kraamvisite ontvangen. Dat hebben we bij J. gedaan en dat willen we nu niet meer. Met name voor haar. Dat er bij de tweede veel minder mensen komen is in mijn familie ook niet het geval. Dat weet ik van mijn schoonzussen.

Bedankt voor de tips om een doos weg te zetten waarin donaties gedaan kunnen worden. Dat is wellicht een optie. Lijstje.nl gebruik ik voor de verjaardag van J. ook dus dat is ook nog wel een optie om ook voor de baby aan te maken. Het is meer inderdaad wat Isolt al aangeeft om ladingen spullen te voorkomen. Ik heb afgelopen jaar meerdere malen ongebruikt speelgoed (nieuw in de doos) en nieuwe kleding gedoneerd aan weggeefhoeken hier in de omgeving.
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6126

Geregistreerd: 11 Sep 2013 12:54

Bericht 07 Jan 2016 10:43

Re: Cadeauwensen op uitnodiging kraamborrel aangeven

Isabel_ schreef:Nee, ik ga natuurlijk mijn kind niet presenteren op een lion king achtige manier! Wat een rare redenatie.


Ik gok dat dat een grapje was. :D :wink:
<<

Isabel_

Major Yipyapper

Berichten: 3624

Geregistreerd: 08 Sep 2013 10:40

Bericht 07 Jan 2016 12:45

Re: Cadeauwensen op uitnodiging kraamborrel aangeven

Oh dat denk ik nu inderdaad ook sogood :redface: Ik was vanochtend wat geïrriteerd door een slechte nachtrust dus kwam even niet goed bij mij binnen.

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Sublimo