Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Loopbaanbegeleiding

<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:44

Bericht 06 Jan 2016 18:25

Loopbaanbegeleiding

Ik zit niet lekker in mijn vel. Ben van baan in baan gerold en ik weet niet of dit is wat mij blij maakt (of dat het andere omstandigheden op het werk maken dat ik niet meer blij ben). Ik ben vanuit middelbare school direct gaan werken, 'om er achter te komen wat ik wilde' en nu is het bijna 14 jaar later :palm:

Wie heeft ervaring met loopbaanbegeleiding of coaching?

Mijn manager zou inmiddels wel moeten weten dat het niet goed gaat, te meer door een vervelende situatie dat nog loopt. Ik twijfel of ik hem nog op het hart moet drukken dat ik niet gelukkig ben en dat loopbaanbegeleiding misschien uitkomst biedt, maar ook een risico is. Of dat ik dit op eigen houtje moet doen. We hebben geen eigen studiebudget of iets vergelijkbaars.

Ik heb hem de afgelopen dagen al twee keer willen spreken, 1x coaching en 1x voor iets anders. Beide keren zijn niet doorgegaan door andere 'prangende zaken'. Ik heb hem inmiddels wel laten weten dat ik dat echt vervelend vind. Zijn oplossing is, is dat hij vanaf volgende week een kantoor naast mijn afdeling zal hebben. Ik vraag me daardoor wel af hoe belangrijk zijn team, de mensen, voor hem is - of voor de zaak. Dit is niet 100% de aanleiding dat ik nu niet gelukkig ben, maar het draagt er zeker in bij.

In ieder geval, ervaringen en adresjes via pb zijn heel erg welkom!
L2014 & H2017
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:44

Bericht 07 Jan 2016 20:42

Re: Loopbaanbegeleiding

Niemand tips/ervaringen?
L2014 & H2017
<<

Green_Pepper

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 09 Feb 2014 14:55

Bericht 07 Jan 2016 20:49

Re: Loopbaanbegeleiding

Ik heb je topic gelezen, maar geen ervaring. Ik denk wel dat een onafhankelijk persoon jou hier goed in kan steunen.
Had jij laatst niet ook een baan in UK op het oog? Of verwar ik je met iemand anders?
<<

Serena

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 717

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:37

Bericht 07 Jan 2016 21:07

Re: Loopbaanbegeleiding

Ik heb geen ervaring met een loopbaan coach of hoe je dat zou moeten aanpakken. Ik zit wel ongeveer met hetzelfde, al heb ik een werkgever en leidinggevende die mij hierin goed ondersteunen. Ik denk wel dat een externe coach je kan helpen om te bepalen wat je wilt en wat je kan.
Waar je in ieder geval nu al over na kan denken is wat je in je banen leuk vond en wat niet. Mogelijk wat persoonlijkheidstesten doen om erachter te komen wie je bent en waar je zwakke en sterke punten zitten. Daarnaast een talentensom maken. De site carieretijger.nl heeft heel veel simpele tips hoe je dit zou kunnen aanpakken.

Succes, het is echt best lastig om erachter te komen wat je nu wilt in je werk.
<<

Mezzoforte

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 469

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:26

Bericht 07 Jan 2016 21:07

Re: Loopbaanbegeleiding

Hoi, helaas geen tips/ervaring m.b.t. loopbaanbegeleiding. Ik denk wel dat coaching/loopbaanbegeleiding heel nuttig kan zijn. Het kan denk ik heel goed helpen als je het gevoel hebt vast te zitten, en je helpen helder te krijgen wat je wilt bereiken c.q. gaan doen. Naar trouwens dat er een vervelende situatie loopt waardoor je je waarschijnlijk nog veel minder happy voelt met de situatie. Het enige wat ik je kan aanraden is hier echt actief iets mee te gaan doen, ook als je dat op eigen houtje moet doen.
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:44

Bericht 07 Jan 2016 21:16

Re: Loopbaanbegeleiding

Green Pepper, ik heb inderdaad actief gesolliciteerd naar een functie daar en helaas hebben ze toch iemand gekozen die in de buurt woonde. Anders was ik het geworden. Was best zuur. Die afwijzing heeft er wel in bijgedragen dat ik twijfel of ik nog bij mijn huidige organisatie pas.

Bedankt voor jullie reacties, het overtuigt me dat ik dit gewoon moet doen. Helaas kan ik niets aan de vervelende situatie doen zonder hulp van de manager. Dit geef ik ook aan (every chance I get), maar er zijn steeds andere dingen die voorrang krijgen.
L2014 & H2017
<<

Green_Pepper

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 09 Feb 2014 14:55

Bericht 07 Jan 2016 21:53

Re: Loopbaanbegeleiding

mzcharlotte schreef:Green Pepper, ik heb inderdaad actief gesolliciteerd naar een functie daar en helaas hebben ze toch iemand gekozen die in de buurt woonde. Anders was ik het geworden. Was best zuur. Die afwijzing heeft er wel in bijgedragen dat ik twijfel of ik nog bij mijn huidige organisatie pas.


Dat dacht ik al, een afwijzing is nooit leuk maar je was al zo ver en dan is het extra zuur.
Succes met de juiste hulp en begeleiding zoeken. Je komt er heus wel!
<<

Anoniem186

Bericht 08 Jan 2016 07:35

Re: Loopbaanbegeleiding

Ik heb jaren geleden eens een loopbaantraject gevolgd. Dat heeft me enorm geholpen, zowel op professioneel gebied als privé. Het werd me toen via mijn werk aangeboden nadat ik m'n twijfels over het werk had geuit.
<<

Anoniem137

Bericht 08 Jan 2016 08:08

Re: Loopbaanbegeleiding

Ik heb vorig jaar een loopbaantraject gevolgd, het werd mij ook aangeboden vanuit m'n werk toen ik m'n twijfels uitte. Ik kon kiezen uit droe verschillende bureaus, eentje was meer op managementsfuncties gericht, de anders was meer gericht op de zoektocht naar een andere baan en water bij je past, en bij de derde moest je een test maken en nav de uitkomst daarvan werd gekeken hoe je het plezier in je huidige baan weer terug kon krijgen, en ervoor kon zorgen dat dingen weer prettig liepen. Ik heb voor de laatste optie gekozen. Mij heeft het niet geholpen. Ik heb het plezier in m'n werk nu wel weer terug, maar dat traject heeft me toen juist nog veel dieper naar beneden in het negatieve gezogen. Ik zat op het moment dat ik dat gesprek nav de test aan ging ook al een tijdje niet fijn in m'n vel, veel moe, heel kort lontje en alles was te veel. En toen vertelde die man (overigens was hij niet psychologisch onderlegd vertelde hij, kwam uit het bedrijfsleven en is toen zich veel gaan verdiepen hierin en voor zichzelf begonnen) dat uit mijn ingevulde test bleek dat ik al met één been in een burn-out stond en er drastisch dingen moesten veranderen voordat ik lang thuis zou komen te zitten. Er is nog veel meer besproken hoor, maar omdat ik me al een tijd niet prettig voelde hakte de term burn-out er enorm in en ben ik er toch wel een tijd lang heilig van overtuigd geweest dat ik die burn-out inderdaad al half had. Uiteindelijk is de knop afgelopen zomer weer om gegaan en ben ik m'n werk toen weer leuker gaan vinden. Mede ook omdat ik op het werk knelpunten waar ik tegenaan liep heb uitgesproken (wat overigens niet goed ontvangen werd, maargoed...) en omdat ik nu ook weer een collega naast me heb staan waar ik mee op één lijn zit, die me nieuwe/andere inzichten geeft en waar ik gewoon heel prettig en gezellig mee samen werk.
<<

Anoniem222

Bericht 08 Jan 2016 12:55

Re: Loopbaanbegeleiding

Ik heb na mijn studie een studie/loopbaanbegeleidingstraject gevolgd en ik heb er super veel aan gehad. Vooral qua rust. Ik voel me nu zekerder om de keuzes te maken die goed voelen. Ik ben daardoor heel ander werk gaan doen dan waar ik voor gestudeerd heb en het is echt een goede keuze geweest.

Ik vond het heel fijn dat ze de vinger op de zere plek wist te leggen door vragen te blijven stellen. Waardoor je eigenlijk zelf tot de conclusie komt etc. Ik had vooral het gevoel van ik moet nu een keuze maken voor de rest van mijn leven en zij heeft me echt doen inzien dat er meerdere wegen naar Rome leiden en dat het echt niet nodig is om nu al te weten wat je voor de rest van je leven wilt doen. Dat is misschien een andere issue dan waar jij mee worstelt maar dan heb je een beetje een idee waarom ik naar haar toe ben gegaan haha!
<<

Mezzoforte

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 469

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:26

Bericht 19 Jan 2016 10:50

Re: Loopbaanbegeleiding

Hoe gaat het nu?

Terug naar Werk & studie

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers