Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Voegen in de wc verkleurd

<<

Wolfinschaapskleren

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2141

Geregistreerd: 22 Apr 2014 10:27

Bericht 06 Jan 2016 13:47

Voegen in de wc verkleurd

In onze wc zien de voegen er mega smerig uit.
Bij de tegels bovenaan zijn ze lichtgrijs en hoe lager je komt hoe geler het wordt.
Dit was al zo toen wij het kochten, inmiddels is het ook alweer 22 jaar oud. Een nieuwe wc staat nog niet op de planning.

Ik vind dit er echt smerig uitzien en wil het graag weg hebben. Wat ik al heb geprobeerd:
- geschrobt met bleek en een tandenborstel
- geschrobt met groene zeep
- soda in laten trekken en daarna schrobben
- Anti schimmelspray

Wie o wie weet hier een oplossing voor zonder de tegels eruit te slopen e.d.?
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12154

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 06 Jan 2016 14:06

Re: Voegen in de wc verkleurd

Je hebt speciaal voegen witter . Heb ik ook eens gedaan werkte goed
Afbeelding
<<

Anoniem167

Bericht 06 Jan 2016 14:12

Re: Voegen in de wc verkleurd

Ook van Hg geprobeerd? Dat werkt bij mij in het hotel perfect! En anders opnieuw laten voegen misschien? Of met voegen wit inderdaad.
<<

Wolfinschaapskleren

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2141

Geregistreerd: 22 Apr 2014 10:27

Bericht 06 Jan 2016 16:34

Re: Voegen in de wc verkleurd

Opnieuw laten voegen vind ik zonde, want de hele wc is spuuglelijk.
Hg is toch ook gewoon een bleekmiddel of is voegenwitter echt wat anders?
Ik ga er eens naar kijken!
<<

Vajen

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 382

Geregistreerd: 10 Okt 2013 19:00

Bericht 06 Jan 2016 16:44

Re: Voegen in de wc verkleurd

Je zou het eens kunnen proberen met een sopje van groene Biotex, maar gezien wat je al geprobeerd hebt weet ik niet of dit gaat helpen. Ik heb witte tegels in de badkamer en eens in de zoveel tijd schrob ik de tegels/voegen met Biotex en dan komt er daarna wel bruin/oranje achtige troep vanaf, hiervoor werkt het wel goed.
<<

Wolfinschaapskleren

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2141

Geregistreerd: 22 Apr 2014 10:27

Bericht 06 Jan 2016 17:10

Re: Voegen in de wc verkleurd

Ah dat heb ik hier staan, ik ga het proberen!

Ik las ook ergens witte tandpasta erop borstelen, in laten trekken en er daarna afhalen, zou het ook witter maken.

Ik denk dat ik in ieder hoekje even beide nu ga proberen. Voordeel van biotex is dat het ook nog eens zo heerlijk ruikt haha.
<<

Anoniem193

Bericht 06 Jan 2016 17:24

Re: Voegen in de wc verkleurd

Wat bij ons geniaal hielp (omg ik typte eerst helpte :palm: ) is een voegenspray van Action -> Washcat
<<

Wolfinschaapskleren

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2141

Geregistreerd: 22 Apr 2014 10:27

Bericht 06 Jan 2016 17:27

Re: Voegen in de wc verkleurd

Die onthoud ik ook en neem ik mee als ik er ben, mocht dit niet helpen.
Inmiddels meteen een paar voegen ingesmeerd met biotex en een paar met tandpasta tot morgen maar inlaten trekken en dan weer eraf boenen. Hoop echt dat een van beide werkt!
<<

Anoniem167

Bericht 06 Jan 2016 18:08

Re: Voegen in de wc verkleurd

Hg bedoelde ik de schimmel reiniger!
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12154

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 06 Jan 2016 18:18

Re: Voegen in de wc verkleurd

Dat voegnwitter is een soort stift waar je ze opnieuw mee kleurt zeg maar
Afbeelding
<<

Summerlovin

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1404

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:10

Bericht 07 Jan 2016 00:44

Re: Voegen in de wc verkleurd

Je zou ook voegenfris van alabastine kunnen proberen. Is te koop in de bouwmarkt.
💗24-12-2019
💙07-03-2022 ⭐️06-06-2022
💙21-04-2023
<<

Scandic

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4383

Geregistreerd: 22 Feb 2015 15:56

Woonplaats: Noord-Holland

Bericht 07 Jan 2016 08:38

Re: Voegen in de wc verkleurd

Ik maak een mengsel van bleek, soda en water in een plantenspuit. Dit opspuiten, minimaal een half uur laten intrekken en dan afspoelen.
<<

Char

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2089

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:04

Bericht 07 Jan 2016 20:02

Re: Voegen in de wc verkleurd

Met gewone latex of muurverf kun je de voegen ook opnieuw wit verven. Heb ik in de keuken gedaan en het zit er al ruim vier jaar netjes op.
<<

Saga

Major Yipyapper

Berichten: 5362

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:12

Bericht 07 Jan 2016 23:15

Re: Voegen in de wc verkleurd

sarah1985 schreef:Dat voegnwitter is een soort stift waar je ze opnieuw mee kleurt zeg maar



Zou dat ook werken op voegen die donker zijn en je lichter wil hebben?
De vorige bewoners van dit huis hadden in de badkamer heel veel dingen aan de muren hangen en hebben dit verwijderd en de voegen dichtgesmeerd met donkergrijs spul. Terwijl de voegen lichtgrijs van kleur zijn, het is dus geen gezicht!
Als ik nou met zo'n stift alles in een kleur zou kunnen maken, valt het niet meer zo op..
10.04.17
<<

Wolfinschaapskleren

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2141

Geregistreerd: 22 Apr 2014 10:27

Bericht 29 Jan 2016 23:16

Re: Voegen in de wc verkleurd

Late reactie maar zowel de biotex als de tandpasta hebben niet geholpen. Helaas!

Char, kun je daarna wel de tegels normaal schoonmaken? Blijft de latex dan zitten? En lukte het goed om enkel de voegen te verven of was het nog een lastig karweitje?

Scandic, dat heb ik helaas ook al geprobeerd, zonder effect.

Washcat ga ik halen bij de Action en anders naar een voegenstift kijken. Weet iemand of dit ook met donkergrijs werkt? Dan kan ik de vloer ook meteen doen.
<<

Char

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2089

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:04

Bericht 30 Jan 2016 00:29

Re: Voegen in de wc verkleurd

Ik heb een vrij smal kwastje gebruikt. En als je een doek bij de hand hebt veeg je wat op de tegels zit meteen even weg. Poetsen gaat prima, al moet ik wel zeggen dat ik weinig chemische middelen gebruik. Maar met voornamelijk water zit het er nog steeds behoorlijk goed op. Al zou ik het nu wel weer eens een beetje bij kunnen werken.
<<

Wolfinschaapskleren

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2141

Geregistreerd: 22 Apr 2014 10:27

Bericht 30 Jan 2016 09:37

Re: Voegen in de wc verkleurd

Ik ga het denk ik proberen! Normaal gesproken gebruik ik ook alleen groene zeep. Nu puur al die spullen om de voegen schoon te krijgen. Dank je voor je reactie.
<<

JF85

Noob

Berichten: 1

Geregistreerd: 12 Apr 2017 15:18

Bericht 12 Apr 2017 15:22

Re: Voegen in de wc verkleurd

Probeer anders de voegen te verven met zo'n voegenstift. Ik had ze een tijdje terug ook geverfd en ze zien er nog steeds super mooi uit. Ik had ze via een website besteld. Succes!

*bericht aangepast door ^BE
<<

Anoniem304

Bericht 12 Apr 2017 16:39

Re: Voegen in de wc verkleurd

Goh.

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers