Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Vrijgezellenfeestje afzeggen?

<<

Honingbijtje

Noob

Berichten: 18

Geregistreerd: 14 Jan 2015 18:12

Bericht 05 Jan 2016 19:36

Vrijgezellenfeestje afzeggen?

Ik ben uitgenodigd voor een vrijgezellenfeestje waar ik helemaal niet op zit te wachten..
Zelf ben ik in 2014 getrouwd en op mijn vrijgezellenfeest waren alleen mijn zus/schoonzus en een groepje vriendinnen. (degene die mij nu heeft uitgenodigd was dus niet op mijn vrijgezellenfeest)
Ik zie haar zo'n 4 keer per jaar, ze is niet echt een vriendin van me maar onze partners zijn bevriend.
Op zich kan ik goed met haar opschieten maar ik had dit totaal niet verwacht en ik heb er eigenlijk helemaal geen zin in.. nu komt er nog bij dat de kosten 100 euro bedragen. Wat ik een enorm bedrag vind voor een ''kennis'' en een hele dag waar ik eigenlijk geen zin in heb.

Ik zit er heel erg mee, ik zou niet weten wat ik ermee moet. Afzeggen met een smoes?
Het lijkt me lastig om eerlijk te zijn, ik weet niet hoe ik het moet brengen.
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 05 Jan 2016 19:38

Re: Vrijgezellenfeestje afzeggen?

Ik zou af zeggen, en hoe erg ook.. ik zou ook een smoes verzinnen denk ik :nopompom: :omg: :palm:
<<

Anoniem185

Bericht 05 Jan 2016 19:42

Re: Vrijgezellenfeestje afzeggen?

Ik zou ook afzeggen met een smoes. Hoe lullig ook.
<<

Anoniem216

Bericht 05 Jan 2016 19:44

Re: Vrijgezellenfeestje afzeggen?

...
Laatst gewijzigd door Anoniem216 op 04 Okt 2017 09:00, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6123

Geregistreerd: 11 Sep 2013 12:54

Bericht 05 Jan 2016 19:47

Re: Vrijgezellenfeestje afzeggen?

Hoezo met een smoes?

Gewoon bedanken voor de uitnodiging, zeg dat je er helaas niet bij zal (of kan) zijn en wens ze veel plezier.
<<

Anoniem185

Bericht 05 Jan 2016 19:49

Re: Vrijgezellenfeestje afzeggen?

SoGood schreef:Hoezo met een smoes?

Gewoon bedanken voor de uitnodiging, zeg dat je er helaas niet bij zal (of kan) zijn en wens ze veel plezier.
Er niet bij kunnen zijn is toch een smoes? Als je wel kunt?
<<

anoniem213

Bericht 05 Jan 2016 19:50

Re: Vrijgezellenfeestje afzeggen?

Als het je financieel niet uitkomt, kun je er ook niet bij zijn.

Ik zou denk ik wel gaan, maar in jouw geval zou ik doen wat SoGood zegt.
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6123

Geregistreerd: 11 Sep 2013 12:54

Bericht 05 Jan 2016 19:52

Re: Vrijgezellenfeestje afzeggen?

Bob schreef:
SoGood schreef:Hoezo met een smoes?

Gewoon bedanken voor de uitnodiging, zeg dat je er helaas niet bij zal (of kan) zijn en wens ze veel plezier.
Er niet bij kunnen zijn is toch een smoes? Als je wel kunt?

Daarom zou ik kiezen voor de 'zal' variant. En als je kiest voor de 'kan' variant (kan me voorstellen dat dat liever voelt) verzin dan iig niet iets concreets zoals je werk/verjaardag van je oma ofzo maar houdt het in het midden.
<<

Anoniem185

Bericht 05 Jan 2016 19:54

Re: Vrijgezellenfeestje afzeggen?

SoGood schreef:
Bob schreef:
SoGood schreef:Hoezo met een smoes?

Gewoon bedanken voor de uitnodiging, zeg dat je er helaas niet bij zal (of kan) zijn en wens ze veel plezier.
Er niet bij kunnen zijn is toch een smoes? Als je wel kunt?

Daarom zou ik kiezen voor de 'zal' variant. En als je kiest voor de 'kan' variant (kan me voorstellen dat dat liever voelt) verzin dan iig niet iets concreets zoals je werk/verjaardag van je oma ofzo maar houdt het in het midden.
Maar hoe doe je dat? Ik loop daar wel tegenaan, want als ik zeg 'ik kan er niet bij zijn' dan reageert de ander toch echt met 'oh, wat jammer, waarom niet?'. En dan moet je nog altijd iets concreets zeggen toch?

Misschien ben ik gewoon te slecht in bot zijn wat dit soort dingen betreft.
<<

anoniem213

Bericht 05 Jan 2016 20:01

Re: Vrijgezellenfeestje afzeggen?

Bob, dan kun je bij de organisatie toch zeggen: "Ik ben er niet bij."

Vaak ken je de organisatie ook niet heel goed als je zelf vanwege de afstand tot de persoon niet aanwezig wilt zijn. Dan gaan zij echt niet doorvragen hoor.
<<

Maddie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5466

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:18

Woonplaats: Noord Holland

Bericht 05 Jan 2016 20:02

Re: Vrijgezellenfeestje afzeggen?

Ik zou inderdaad aan de organisatie doorgeven dat je er niet bij bent. A
Augustus 2012
Augustus 2014
Mei 2016
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6123

Geregistreerd: 11 Sep 2013 12:54

Bericht 05 Jan 2016 20:05

Re: Vrijgezellenfeestje afzeggen?

Denk ook niet dat de organisatie zal vragen waarom je er niet bij bent. En als ze wel zo brutaal zijn dan zou ik zeggen dat het privé is of wegens omstandigheden. Ik ben hier ook slecht in maar heb zovaak dit soort dingen gedaan die ik niet wilde dat ik het wel heb geleerd.
<<

Anoniem313

Bericht 05 Jan 2016 20:13

Re: Vrijgezellenfeestje afzeggen?

Ik heb vorig jaar hetzelfde gehad. Een tip: mail niet naar de organisator dat het vast een foutje is omdat je de bruid nauwelijks kent; dat is pijnlijk. :nopompom:
Uiteindelijk heb ik gewoon iets gezegd als 'mensen, ik ben er niet bij, ik wens jullie vast veel plezier en zie jullie op de bruiloft'. Er was geen man overboord.
<<

Anoniem216

Bericht 05 Jan 2016 20:32

Re: Vrijgezellenfeestje afzeggen?

...
Laatst gewijzigd door Anoniem216 op 04 Okt 2017 08:54, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6722

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:34

Bericht 05 Jan 2016 20:34

Re: Vrijgezellenfeestje afzeggen?

Ik wist echt niet vooraf wie er uitgenodigd waren. Ook mijn man wist helemaal niks van zijn vrijgezellen feest.

Ik zou ook gewoon laten weten dat je er niet bij kunt zijn.
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Anoniem253

Bericht 05 Jan 2016 20:51

Re: Vrijgezellenfeestje afzeggen?

Ik zou ook laten weten dat je er niet bij kan zijn.
<<

Monte

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 854

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:04

Bericht 05 Jan 2016 20:52

Re: Vrijgezellenfeestje afzeggen?

Heeft zij verder nog veel andere vriendinnen? Ik heb ook een ''vriendin'' die ik zo'n 6x per jaar zie, maar zij heeft verder bijna niemand en ziet mij echt als een hele goede vriendin. Dan zou ik het echt niet over m'n hart kunnen verkrijgen om niet te gaan.
<<

Anoniem280

Bericht 05 Jan 2016 20:56

Re: Vrijgezellenfeestje afzeggen?

Ik kan er helaas niet bij aanwezig zijn, dat is wat ik zou zeggen.
Is geen smoes vind ik.
<<

Honingbijtje

Noob

Berichten: 18

Geregistreerd: 14 Jan 2015 18:12

Bericht 05 Jan 2016 21:12

Re: Vrijgezellenfeestje afzeggen?

Bedankt voor jullie reacties!!

Monte: de groep is aardig groot, zo'n 12 personen
<<

orchidee

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 88

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:15

Bericht 05 Jan 2016 21:20

Re: Vrijgezellenfeestje afzeggen?

Caramba schreef:Ik kan er helaas niet bij aanwezig zijn, dat is wat ik zou zeggen.
Is geen smoes vind ik.


Geen smoes, ook geen waarheid. Vanwege het woord helaas.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 05 Jan 2016 21:23

Re: Vrijgezellenfeestje afzeggen?

Ik kreeg een keer een uitnodiging voor een vrijgezellenfeest van een oud-klasgenote van de basisschool nota bene, ik had haar weliswaar op Facebook maar had haar echt jaren en jaren niet gezien. Toen heb ik gewoon een net mailtje gestuurd dat ik haar niet goed genoeg ken om bij het feest te zijn, maar dat ik ze uiteraard veel plezier wenste.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Green_Pepper

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 09 Feb 2014 15:55

Bericht 05 Jan 2016 21:44

Re: Vrijgezellenfeestje afzeggen?

Ik zou denk ik wel gaan. De bruid haar partner is dus een vriend van jouw partner, dat maakt dat ik het nog wel logisch vind dat je wordt uitgenodigd. Weet je ook of de bruid een lijstje heeft gemaakt? Of heeft een ander het bedacht?

Wat vind je partner er eigenlijk van? Dat zou voor mij in dit geval wel uit maken.
<<

Anoniem282

Bericht 05 Jan 2016 22:01

Re: Vrijgezellenfeestje afzeggen?

Ik zou niet gaan en geen reden opgeven waarom niet. Afmelden volstaat. :) Ik vind overigens niet dat je je schuldig hoeft te voelen naar de aanstaande bruid. Vaak is het zo dat zij alleen een lijstje met namen heeft opgesteld en dat anderen de inhoud regelen van het vrijgezellenfeest. Oftewel: de aanstaande bruid kan er niets aan doen dat dit feestje vrij prijzig uitpakt en jij ook niet. Ze zal je dan ook echt niets kwalijk nemen, of zich gekwetst voelen, lijkt me. Als ze dat wel is, had ze dat zelf beter moeten kortsluiten met de organisatoren: afspreken van tevoren dat het voor alle genodigden toegankelijk moet zijn en dat is 100 euro nou eenmaal niet. Ik vind het persoonlijk geen onoverkomelijk bedrag, maar zou wel kritischer zijn voor wie ik dat 'overheb' dan wanneer het om 25 euro zou gaan. Maar dat laatste is amper haalbaar, aangezien jullie gezamenlijk ook voor de bruid betalen.
<<

Vivianne

Bericht 05 Jan 2016 22:20

Re: Vrijgezellenfeestje afzeggen?

Kun je niet aanschuiven bij een deel van het vrijgezellenfeest?
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10385

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:55

Bericht 05 Jan 2016 22:23

Re: Vrijgezellenfeestje afzeggen?

Ik zou ook zeggen dat ik er niet bij kan zijn.
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
Volgende

Terug naar Hobby's, uitgaan & vrije tijd

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers