Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Situatie anticonceptie/hormonen

<<

Briggy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1526

Geregistreerd: 19 Nov 2015 16:49

Bericht 05 Jan 2016 18:45

Situatie anticonceptie/hormonen

Even korte intro:
Ik heb vroeger langere tijd (geloof +/- 2,5 jaar ofzo?) de Nuvaring gebruikt. Nu ben ik sinds augustus 2014 gestopt met anticonceptiemiddelen omdat het kort gezegd niet nodig is in onze situatie. Als ik het zou gebruiken zou het alleen voor het regelen van mijn menstruatie zijn (wat ik nu bij vakantie doe met primolut). Maar goed, ik heb altijd gedacht dat geen hormonen nemen "natuurlijker" zou zijn voor het lichaam en dus beter.

Alleen las ik pas een artikel van een gyneacoloog in een tijdschrift, die stelde dat het juist helemaal niet natuurlijk is. Dit omdat de oervrouw (kort door de bocht) regelmatig zwanger werd en de oervrouwen dus zelden menstrueerden. (weet niet meer precies in welk tijdschrift deze column stond). Als ik mij goed kan herinneren stond er in dat wanneer je geen hormonen (anticonceptie) nam, je meer kans zou hebben op bepaalde kanker, en weer minder kans op andere ziektes/aandoeningen..

Aan de andere kant, lees ik ook overal dat als je wel anticonceptie gebruikt en dat jaren lang doet, de kans op weer andere soorten kankers verminderd. Maar wel meer kans op hart en vaatziekten e.d. Dan denk ik echt, wtf is nu het beste? Want ik ben bang voor kanker, maar vind de negatieve nieuwsberichten over anticonceptie nou niet echt geruststellend.

Is dit het waard om voor naar de huisarts te gaan, en evt. gesprek met gyneacoloog in te plannen. Of is dat onzin?
AfbeeldingAfbeelding
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25111

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 05 Jan 2016 19:27

Re: Situatie anticonceptie/hormonen

Hmm dat lijkt mij eerlijk gezegd onzin. Als het niet nodig is, ga je je toch niet volstoppen met hormonen?
❤ 7 juni 2018
<<

Anoniem148

Bericht 06 Jan 2016 22:19

Re: Situatie anticonceptie/hormonen

Heeft ze aandelen in anticonceptie ;)
Ik denk dus dat het onzin is.
<<

Anoniem216

Bericht 06 Jan 2016 22:25

Re: Situatie anticonceptie/hormonen

...
Laatst gewijzigd door Anoniem216 op 04 Okt 2017 08:58, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Carra

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3086

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:50

Bericht 07 Jan 2016 09:01

Re: Situatie anticonceptie/hormonen

Ik geloof dat het wel waar is dat je een verhoogde kans hebt op baarmoederhalskanker als je elke maand een eisprong en menstruatie hebt ten opzichte van dat je dit onderdrukt met hormonen. Geen idee hoe verhoogd dat risico is maar ik heb het ook wel eens gelezen. Ik geloof alleen niet dat mijn oplossing hiervoor zou zijn om me dan maar weer vol te stoppen met hormonen. Ik weet te weinig af van het verhoogde risico, maar de ellende die hormonen in anticonceptie met zich meebrengt is voor mij genoeg om er nooit meer aan te beginnen.
<<

Henque

Kletskop

Berichten: 607

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:20

Bericht 07 Jan 2016 09:37

Re: Situatie anticonceptie/hormonen

Hmm interessant! Weet je nog waar je dat artikel gelezen hebt?
Ik denk dat een gesprek met de huisarts hierover niet veel zin heeft, puur omdat die ook niet op de hoogte is van elk artikel wat gepubliceerd wordt dus je er niet zoveel over kan vertellen. Tenzij het echt in het tijdschrift voor geneeskunde was ofzo

Ik zou mij best kunnen voorstellen dat dit werkt. De hormonen die wij gebruiken zijn natuurlijk synthetische hormonen maar werken wel op dezelfde manier dan onze eigen hormonen. Dus als wij zeggen 'volstoppen met hormonen' door het slikken van de pil, zou je ook kunnen zeggen dat je jezelf bij een natuurlijke ovulatie ook volstopt met hormonen. Alleen zijn het dan je eigen..
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9774

Geregistreerd: 04 Sep 2013 12:33

Bericht 07 Jan 2016 10:09

Re: Situatie anticonceptie/hormonen

Ik lees maar 1 oplossing: gewoon regelmatig zwanger zijn :laughcry:

Ooit heb ik ook gehoord dat het doorslikken van de pil dus juist goed was ipv slecht wat de meeste mensen zeggen.

Echter ik denk dat je eerder met een therapeut kan praten dan met een gyneacoloog. En dat bedoel ik niet verkeerd of slecht. Maar je zegt bang te zijn voor kanker. En laten we eerlijk zijn: ik denk dat je beter kan kijken naar die angst op jouw leeftijd. En nog eerlijker: al leef je geheel volgens het boekje, ook dan kan je kanker krijgen. Niet om je banger te maken, maar meer om te zeggen dat die angst je enkel zal belemmeren.

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers