Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Thuisblijfmoeders

<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 06 Jan 2016 10:35

Re: Thuisblijfmoeders

Wolbol schreef:

Ik heb niet zozeer iets tegen het principe van partneralimentatie, ik vind gewoon dat het al goed moet vast leggen VOOR het eventueel van toepassing is. En niet pas ter sprake laten komen, op het moment dat je in (vecht)scheiding ligt.


Je kunt er gewoon niet van tevoren van afzien. Dus als je nu van mening bent dat je geen partneralimentatie wil dan valt er eigenlijk niks vast te leggen, omdat het simpelweg onmogelijk is om daar afstand van te doen al voordat er sprake is van een scheiding.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Fiwen

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2341

Geregistreerd: 24 Apr 2014 12:38

Bericht 06 Jan 2016 10:36

Re: Thuisblijfmoeders

Ik heb de eerste 3,5 jaar toen J er was gestudeerd en gewerkt en ben pas een half jaar voor ze naar school ging gestopt. Ik heb juist het idee dat J mij nu nog veel harder nodig heeft dan voor ze naar school ging. Toen ik nog studeerde en werkte was ze bij opa en oma dus daar was ook genoeg rust. Maar nu met school zou het veel te veel worden voor haar om voor- en/of na school ook nog naar een bso of oppas te moeten. Nu is ze wel hooggevoelig en komt ze nagenoeg elke dag flink overprikkeld uit school en vind het dan heerlijk om thuis op de bank te kunnen kruipen en niks meer te hoeven. Ik zorg er ook voor dat ik alle huishoudelijke dingen al gedaan heb in de tijd dat zij op school is zodat er echt rust is vanaf half 3.
Ik vind het huishouden ook niet geweldig maar ik haal wel veel voldoening uit het feit dat ons gezin nu lekker loopt. Dat J het goed doet op school en dat we echt merken dat het met ons alle 3 goed gaat. We zijn een heel stuk relaxter geworden. Het huishouden loopt, school gaat goed, het gaat goed op het werk van mijn man en er is veel minder gekibbel en gemopper thuis. En dat is ons heel veel waard.
Wanneer ik weer aan het werk wil weet ik nog niet. Voorlopig nog niet in ieder geval, zeker niet met de 2e op komst nu.
Grote meid: 25-08-2010
Kleine meid: 15-09-2016

http://www.juulsoof.nl
Instagram & Facebook: @juulensoof
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 06 Jan 2016 10:39

Re: Thuisblijfmoeders

Oh ja ik heb nog een vraag!

Hoe zorgen jullie dat je kindje niet te beschermd wordt opgevoed? Daar zou ik wel een beetje voor willen waken. Je hoort vaak dat het goed is om je kindje naar het KDV te laten gaan omdat ze er sociale vaardigheden van opdoen. Dat wil ik best geloven, al zou het niet mijn keuze zijn. Natuurlijk kunnen ze vanaf 2.5 (?) naar de PSZ, maar tegen die tijd is je kindje al best een tijdje thuis. Gaan jullie bewust hier mee om zodat je kindje ook contact met andere behalve zijn/haar ouders heeft en ook buitenshuis komt? Of voeden jullie hem/haar misschien juist bewust wat beschermender op? Ik vraag me zelf heel erg af hoe je er voor kunt zorgen dat je toch veel in contact komt met de buitenwereld om je kindje dat mee te geven, omdat ik zelf zou willen waken voor dat (over)beschermde gevoel.
Let's discover the world together.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 06 Jan 2016 10:40

Re: Thuisblijfmoeders

Dandelion en Fiwen, dat gevoel dat jullie (en vanuit jullie mannen) beschrijven klinkt erg fijn en als een goede overtuiging voor die beslissing!
Let's discover the world together.
<<

Anoniem250

Bericht 06 Jan 2016 10:51

Re: Thuisblijfmoeders

Ik bedoel dus niet dat je gaat werken als de kinderen thuis komen van school, maar gaat werken als de kinderen op school zitten. Ik ga dan twee hele dagen werken. Op die dagen worden ze opgehaald door opa en oma (wonen vlakbij school, dus met vriendjes geen probleem. En dan twee dagen tot 14.30 en de woensdag vrij of alleen de ochtend werken. Dus dan haal ik 28 tot 32 uur én hebben mijn kinderen een veilige thuisbasis na school en dus geen BSO. Je kinderen brengen vrij veel uur door op school, mijn vraag was of je die uren niet liever wilt werken in plaats van thuis wil zitten.
<<

Isabel_

Major Yipyapper

Berichten: 3624

Geregistreerd: 08 Sep 2013 09:40

Bericht 06 Jan 2016 10:54

Re: Thuisblijfmoeders

Mijn dochter gaat naar de oma's als ik moet werken maar ziet daar vaker geen nichtjes en neefjes dan wel. Ik spreek vaak af met vriendinnen met kinderen. Verder gaat ze een keer per week naar een speelgroep. Dat is hier onderdeel van de psz en kan je vrij inlopen. Ouders/opa's en oma's blijven er wel de hele tijd bij. Mijn moeder gaat hier graag met J. naartoe voor mijzelf hoeft het minder omdat ik natuurlijk ook al wekelijks vriendinnen met kinderen zie. Ook zitten we op babyzwemmen. Dit kan ik nu zelf niet meer ivm zwangerschap maar mijn moeder vindt dit heel erg leuk dus die gaat nu met haar. Ik vind dat er hier best veel georganiseerd wordt voor moeders met jonge kinderen op doordeweekse dagen, zeker omdat we in een dorpje wonen. Misschien is dat in jouw woonplaats ook wel Marin?
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 06 Jan 2016 10:56

Re: Thuisblijfmoeders

Klinkt leuk Isabel! Ik ga zeker naar dat soort dingen kijken tzt.
Let's discover the world together.
<<

Chaos

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2213

Geregistreerd: 24 Dec 2013 22:54

Bericht 06 Jan 2016 11:00

Re: Thuisblijfmoeders

Ik weiger om te gaan leven als gezin met een wat als we gaan scheiden. Wat nou als we niet gaan scheiden? Dan hebben we het anders gedaan dan we wilden en dat allemaal voor niks. Ik werk al 10 jaar niet en het gat op mijn cv is gigantisch maar daar maak ik mij niet druk om. Als er een moment komt dat ik zal moeten werken dan ga ik werken en dan interesseert het mij niet als dat een baantje is waar een ander niet aan moet denken. Dan is het een kwestie van moeten. Maar sowieso zal ik gebruik maken van de partneralimentatie mochten wij gaan scheiden totdat Amani naar school gaat. Daar ga ik mij echt niet voor schamen of voor excuseren. Mijn man wilde absoluut niet dat de kinderen naar een kdv zouden gaan (voel er zelf ook niks voor) en dat gaat ze ook niet als we uit elkaar gaan. Hij wilde zoveel blijven werken omdat dat bij zijn functie hoort die hij niet kwijt wilde en waar hij naartoe wilde werken.
Dat dat kan naast de kinderen heeft hij wel aan mij te danken dus ik vind het niet vreemd om na een scheiding ook wat aan hem te danken te hebben. Ook dan zal ik er voornamelijk voor de kinderen moeten zijn en zullen ze zolang ze niet oud genoeg zijn om alleen thuis te zijn alleen maar op zijn beperkte en wisselende vrije dagen bij hem zijn waardoor ik ook alsnog niet voor een vaste werkdag zou kunnen kiezen. Op werkdagen bij hem slapen is dan namelijk ook geen optie omdat hij of pas om 23.30 thuis is of al om 5.15 de deur uit.

Ik zou trouwens ook niet een paar dagen per week willen werken als daar maar een paar honderd euro van overblijft, omdat die paar honderd voor ons weinig verschil maakt, maar wel een berg onrust met zich mee brengt. Dat vinden wij het gewoon niet waard.
Afbeelding

I & N juni 2010
<<

Fiwen

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2341

Geregistreerd: 24 Apr 2014 12:38

Bericht 06 Jan 2016 11:03

Re: Thuisblijfmoeders

HollyGolightly schreef:Ik bedoel dus niet dat je gaat werken als de kinderen thuis komen van school, maar gaat werken als de kinderen op school zitten. Ik ga dan twee hele dagen werken. Op die dagen worden ze opgehaald door opa en oma (wonen vlakbij school, dus met vriendjes geen probleem. En dan twee dagen tot 14.30 en de woensdag vrij of alleen de ochtend werken. Dus dan haal ik 28 tot 32 uur én hebben mijn kinderen een veilige thuisbasis na school en dus geen BSO. Je kinderen brengen vrij veel uur door op school, mijn vraag was of je die uren niet liever wilt werken in plaats van thuis wil zitten.


Doordat ik die uren dat J op school zit thuis ben is hier alles in huis klaar als ze thuis komt. Als ik zou werken tijdens schooltijd dan zou ik na school alle huishoudelijke dingen nog moeten doen en dat zou voor J te onrustig zijn. Het is echt niet zo dat we na school continu samen bezig zijn maar ze heeft wel echt rust, aandacht en lichamelijk contact nodig. Dus geen ritje naar de supermarkt of een loeiende stofzuiger en dat kan op deze manier heel goed. Ik heb alle tijd voor haar en kan haar alle aandacht geven die ze nodig heeft juist omdat ik onder schooltijd de dingen doe die voor haar te heftig zijn na een lange dag.
Plus dat ik nagenoeg altijd wil en kan helpen op school, iets wat voor J heel fijn is en waar ze op school ook heel dankbaar voor zijn.
Grote meid: 25-08-2010
Kleine meid: 15-09-2016

http://www.juulsoof.nl
Instagram & Facebook: @juulensoof
<<

Isabel_

Major Yipyapper

Berichten: 3624

Geregistreerd: 08 Sep 2013 09:40

Bericht 06 Jan 2016 11:05

Re: Thuisblijfmoeders

Marin: er is inderdaad echt veel te doen voor hele kleintjes. Vast ook wel iets bij jou in de buurt!
Het enige jammere vind ik dat nu we straks twee dochters hebben met een klein leeftijdsverschil (2 jaar) ik waarschijnlijk met het zwemmen zal gaan stoppen. Mijn dochter vind het namelijk echt geweldig. Alleen ik kan ze straks niet allebei meenemen omdat ik ze natuurlijk allebei moet vasthouden in het water :laughcry:

Mijn moeder gaf al aan dat zij het ook heel erg leuk vind en dat we ook samen kunnen gaan. De jongere baby's zwemmen een halfuurtje eerder namelijk dan de dreumesjes en peuters. Maar goed, ik voel mij dan weer bezwaard omdat m'n moeder al twee dagen oppast per week en dan ook nog op mijn vrije dag weer een ochtendje kwijt is met zwemmen. Lastig!

(Totaal off topic maar hier moest ik ineens aan denken haha! Mijn tip: zorg dat er vier jaar tussen de kinderen zit dan heb je dit "probleem" niet :wink:)
<<

Chaos

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2213

Geregistreerd: 24 Dec 2013 22:54

Bericht 06 Jan 2016 11:10

Re: Thuisblijfmoeders

Marin, Amani is wel een kindje dat heel erg aan mij hangt en waar ik een psz probleem in voorzie. Daarom wil ik van het voorjaar 3 ochtenden pw naar de sportschool met opvang gaan zodat ze toch leert om niet alleen maar bij mij te zijn. Ze gaat dan samen met zoontje van vriendin daar naar de opvang zodat het ook wel wat vertrouwd is voor haar en ik ben gewoon in de buurt natuurlijk.
Inmiddels kan ik haar ook wel bij mijn man, vriendin en moeder achterlaten voor een uurtje of twee als er geen dutje bij zit, met dutje ook langer, maar dat ging de eerste 10 maanden echt nog niet langer dan een half uurtje. Komt ook wel omdat ik het eerste half jaar ontzettend heb genoten van haar baby tijd wat ik bij de oudste twee niet kon en ze zat/lag dus altijd bij mij toen, ook als ze sliep overdag.
Verder laat ik haar gewoon met buurkindjes (1 van 9 mnd ouder en 1 van 5 mnd ouder) spelen en de kinderen van vriendinnen en neefjes en nichtjes. En thuis ben ik sowieso niet zoveel.
Afbeelding

I & N juni 2010
<<

Hippie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1953

Geregistreerd: 19 Jan 2015 12:10

Bericht 06 Jan 2016 11:26

Re: Thuisblijfmoeders

Marin, hier is de oudste inderdaad naar de psz gegaan en de jongste straks ook. Maar je kunt ook nog andere dingen doen, bijvoorbeeld afspreken met andere moeders met kinderen als je die in je omgeving hebt (ik was daar helaas de enige in bij de oudste, in mijn omgeving). Of dingen ondernemen als baby/peuterzwemmen, ouder en kind gym, muziek op schoot, etc. Of gewoon er lekker op uit zo nu en dan. Op de kinderboerderij, in een speeltuin en dat soort dingen kom je ook andere kinderen tegen. Mijn oudste kwam zo vaak genoeg een kindje tegen waar ze even mee ging spelen. Ik vond (en vind) contact met andere kinderen ook erg belangrijk, zowel voor de kinderen zelf als voor mezelf (inderdaad niet alleen maar beschermd in onze eigen 'cocon'). Nu met de jongste scheelt het dat hij al een zus heeft, thuis is hij dus niet het enige kind en daarnaast komt hij door zijn zus sneller in aanraking met andere kinderen. Bijvoorbeeld met halen en brengen bij school, we komen nog andere broertjes en zusjes van kinderen tegen. Als we wachten bij de zwemles is daar vaak ook nog een kindje van zijn leeftijd, etc.

Wat het inkomen betreft, ik kom hier in mijn eentje met twee kinderen rond van minder dan die genoemde 2000 euro. Ok, ik heb geen partner dus dat scheelt al in de kosten (minder energieverbruik, maar 1 zorgverzekering, 1 auto, etc) en daarnaast heb ik relatief lage vaste lasten. Ik heb een huurhuis, krijg daar ook nog wat toeslag voor. Heb wel een auto, maar een relatief goedkope en ik maak ook niet extreem veel kilometers. Ik heb niet veel spaargeld, maar wel een kleine reserve voor als bijvoorbeeld de wasmachine er ineens mee ophoudt. We hebben prima te eten, allemaal genoeg kleding (kinderen zelfs zo nu en dan merkkleding in de uitverkoop), we lopen er verzorgd bij. De oudste zit op dansles en zwemles, we hebben een jaarabonnement op de dierentuin, gaan regelmatig een dagje weg (hoeft ook niet altijd veel te kosten, dagje strand of bos kan ook leuk zijn en duurdere uitjes vaak met korting). Het is soms wel creatief zijn, maar het is echt te doen. Maar ik kan me zeer zeker voorstellen dat dit niet voor iedereen opgaat, niet iedereen heeft lage lasten en er zijn ook genoeg mensen die wel een bepaalde mate van luxe belangrijk vinden. Dan heb je toch net wat meer inkomen nodig, en is beiden werken geen overbodige luxe. Zeker met een koophuis gaat de hypotheek steeds lastiger op 1 salaris.

Dat gat in mijn cv ben ik inmiddels niet meer bang voor, dat is al vrij groot namelijk. Zolang het ging heb ik wel altijd deels gewerkt, maar nu gaat het gewoon niet qua gezondheid. Wanneer het wel weer gaat, dan zie ik wel wat voor werk ik kan krijgen. Werk dat aansluit bij mijn niveau en opleiding zou natuurlijk super zijn, maar al zou ik achter de kassa moeten, ook prima. Ik denk altijd maar 'werk is werk' en vanuit een eventuele mindere baan kun je altijd verder kijken naar wat anders. Al snap ik ook dat niet iedereen er zo over denkt. Komt denk ik bij mij ook wel door omstandigheden dat ik er zo over ben gaan denken.

Mijn plaatje ziet er inmiddels ook zo anders uit dan ik ooit gedacht had, dat ik vooral probeer me bezig te houden met het hier en nu, wat de toekomst brengt zien we wel. Natuurlijk hoop ik op een betere gezondheid en tzt dan een leuke baan, maar ik heb wel geleerd dat je nooit weet hoe dingen kunnen lopen.
<<

Olíve

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3293

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:20

Bericht 06 Jan 2016 11:59

Re: Thuisblijfmoeders

Jans schreef:
Fientje schreef:Ik vind dit ook een heel interessant onderwerp. Ik vraag me oprecht af hoe mensen rondkomen van een laag bedrag per maand en kinderen.
Hoe doen jullie dat? Is het dan echt beknibbelen en letten op de kleintjes? Of valt dat mee?


Ik zie hier mensen reageren die rond komen van zo'n 3000 per maand, dat noem ik niet een laag bedrag.


Nou inderdaad hee, wat komen jullie allemaal rond van hoge bedragen!! Mijn vriend verdient ongeveer 1.500 euro p.m. en daar moeten wij op het moment met z'n 3en van rondkomen. Ik ben dus nu wel tbm maar wel heel hard op zoek naar werk.
<<

Knillis

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2237

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:50

Bericht 06 Jan 2016 12:15

Re: Thuisblijfmoeders

Zenna schreef:
Jans schreef:
Fientje schreef:Ik vind dit ook een heel interessant onderwerp. Ik vraag me oprecht af hoe mensen rondkomen van een laag bedrag per maand en kinderen.
Hoe doen jullie dat? Is het dan echt beknibbelen en letten op de kleintjes? Of valt dat mee?


Ik zie hier mensen reageren die rond komen van zo'n 3000 per maand, dat noem ik niet een laag bedrag.




Nou inderdaad hee, wat komen jullie allemaal rond van hoge bedragen!! Mijn vriend verdient ongeveer 1.500 euro p.m. en daar moeten wij op het moment met z'n 3en van rondkomen. Ik ben dus nu wel tbm maar wel heel hard op zoek naar werk.


Het hangt er natuurlijk ook maar vanaf hoe hoog je vaste lasten zijn of je daar mee rond komt of niet. Met bijvoorbeeld €1500 per maand kunnen wij net aan de hypotheek betalen en dan houdt het op. Maar goed, wij hebben beiden een goed, hoog inkomen en daar leven we ook naar qua huis, auto etc.

Verder heb ik hier niets te zoeken want man is zzp-er en werkt véél, en ik werk ook 24 uur per week en zou mijn werk niet willen missen. Ik werd al met het zwangerschapsverlof zo verschrikkelijk lui en ook moe van het thuis zitten dat ik blij was dat ik na 5 maanden weer aan de slag mocht. Ik vind het echt knap als je thuisblijfmoeder bent!
Laatst gewijzigd door Knillis op 06 Jan 2016 12:46, in totaal 2 keer gewijzigd.
2009 ~ 2011 ~ 2014

Morgen is vandaag...
<<

boeddha

Kletskop

Berichten: 609

Geregistreerd: 22 Apr 2015 11:14

Woonplaats: Achterhoek

Bericht 06 Jan 2016 12:16

Re: Thuisblijfmoeders

Wij zijn dus zo'n gezin dat rondkomt van 2000 euro en dat is incl de toeslagen. Het gaat prima hoor, we hebben elke dag te eten en de kinderen komen ook niks te kort. Kinderbijslag wordt dat gewoon puur voor de kleding enz gebruikt en niet voor een spaarrekening oid. Ik ben het ook wel gewend van huis uit om niet alles te kunnen kopen wat je wil en daarbij hebben wij al eens een traject van schuldsanering doorlopen dus dan is dit veel. Je wordt creatief maar het gaat prima.

Wat betreft het beschermende opvoeden, dat had ik bij mijn zoon heel erg maar dat was vooral omdat hij veel te vroeg was geboren. Verder is hij een heel verlegen kind dus ja dan doe je dat al sneller denk ik. Mijn dochter maakt zich nergens druk om en red zich prima dus ik denk dat het bij haar ook niet nodig is.
<<

Anoniem255

Bericht 06 Jan 2016 12:33

Re: Thuisblijfmoeders

Ik ben het eens met Susan omtrent de partner alimentatie.

Mijn zus is daar een heel goed voorbeeld van. Ze was 25 jaar samen met haar ex. Ze heeft hem in alles gesteund. Zijn full time baan en daarnaast zijn eigen massage praktijk. Dat wilde hij met mijn zus uitbreiden maar daarvoor was het makkelijker als ze minder ging werken en dan nachtdienst ging draaien. Uiteindelijk trekt meneer de stekker uit de relatie, wil álles voor zichzelf houden en zat een week na de breuk gezellig met zijn nieuwe liefde er alweer warmpjes bij. En mijn zus... die heeft moeite om alle eindjes aan elkaar te knopen. Hopelijk is de partner alimentatie snel rond zodat ze weer wat meer ruimte heeft.

Ik vind het dus niet meer dan normaal dat een vrouw (of een man, want dat is soms ook aan de orde) recht heeft op partner alimentatie als 1 van de 2 thuis blijft om wat voor reden dan ook. Daar hoeft in mijn ogen niets voor vastgelegd te worden want het lijkt mij dat het altijd in overleg gaat, wanneer de 1 minder gaat werken.
<<

Parel

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2447

Geregistreerd: 21 Mrt 2015 11:30

Bericht 06 Jan 2016 14:31

Re: Thuisblijfmoeders

Ik ben nu alweer kwijt wie het vroeg, maar hier is de planning wel dat ik weer ga werken als de kinderen allebei op school zitten. Of dat onder de schooltijden zijn of hele dagen en dan buitenschoolse opvang moeten we nog uitzoeken. Ik wil werk doen wat ik leuk vind, en de diploma's die ik heb, daar is eigenlijk altijd werk in te vinden. Maar als er echt gewerkt MOET worden, dan doe ik dat ook. We verkeren nu even in een luxe positie, wie weet hoe het volgend jaar is.

Marin, de oudste heeft op de psz gezeten, en daar heb ik mee aan gym gedaan, de jongste gaat hetzelfde traject doorlopen. Ook heb ik veel vriendinnen met kinderen, dus dat komt wel goed.
<<

Anoniem148

Bericht 06 Jan 2016 15:39

Re: Thuisblijfmoeders

Marin mijn zoon gaat met de 2,5 naar de psz. Dat vind ik wel belangrijk.
Daarnaast spreek ik met vriendinnen af die ook kinderen hebben. Zoon gaat ook regelmatig naar opa en oma en ook zonder mij of mijn man. Natuurlijk is het dab nog familie maar goed.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 06 Jan 2016 15:41

Re: Thuisblijfmoeders

Klinkt allemaal goed meiden!
Let's discover the world together.
<<

Anoniem255

Bericht 06 Jan 2016 16:36

Re: Thuisblijfmoeders

Hier is de jongste ook naar de psz geweest maar hij vond het er vreselijk. Werd 's nachts gillend wakker dat hij er niet heen wilde...

Aangezien hij prima met andere kinderen om kon gaan en ik thuis was heb ik hem gewoon thuis gehouden. Hij sprak al regelmatig af met broertjes of zusjes van vriendjes en vriendinnetjes van de oudste en dat ging altijd goed. Als ik op school hielp, mocht hij meedraaien in de klas van zijn zus. En nu Op school komt hij vooralsnog prima mee. Heeft geen achterstand of moeite met bepaalde regels.
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8602

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:45

Bericht 06 Jan 2016 22:29

Re: Thuisblijfmoeders

Interessant topic! Ik heb ook altijd in mijn achterhoofd gehad dat het voor ons een optie zou zijn. Mijn man heeft veel ambitie op werkgebied, ik was meer bezig om in onze keuzes alvast rekening te houden met een gezin. Door omstandigheden werk langer fulltime dan ik had gedacht en heb ik daardoor ook een goede functie bemachtigd. Op dit moment acht ik de kans klein dat ik mijn eigen carrière (tijdelijk) op zou geven om volledig thuis te blijven voor de kinderen. Ik denk hier al wel veel over na, hoe kan, en misschien nog wel meer, hoe wil ik werk en gezin combineren? Ik weet nu nog niet hoeveel uur ik wil blijven werken (niet, 24 of zelfs 32?), maar ik denk dat ik dat moet ervaren als het zo ver is.
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

Pinkel

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1555

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:25

Bericht 07 Jan 2016 14:38

Re: Thuisblijfmoeders

Ik ben ook een thuisblijfmoeder en ik vind het HEERLIJK!! (oke als ze weer eens een niet-luiserdag heeft wat minder..) Hier hebben mijn man en ik samen bewust voor gekozen. Zowel bij mijn man als bij mij vroeger waren onze moeders ook thuis. En dat wilde wij ook ons kind bieden.
Omdat ik na mijn bevalling ernstig ziek geworden ben, is het allemaal iets anders gelopen dan we in eerste instantie voor ogen hadden, en kon ik pas van mijn kind genieten toen ze al bijna 1 jaar werd! Gelukkig gaat het nu alweer heel lang best goed met mij en geniet ik volop van het moederschap.

Financieel gezien hebben we het goed, en hoeven niet op de kleintjes te letten. Voordat we een kind kregen hebben we al het eea vast laten leggen voor het geval we wel uit elkaar zouden gaan en daar hoort de partneralimentatie ook bij.

Mijn dochter gaat overal mee naar toe, en ze weet ook niet beter omdat ik vanaf haar geboorte erg regelmatig naar het ziekenhuis moest. Verder gaan we regelmatig naar de stad lekker wandelen, naar verschillende speeltuinen en we zijn wekelijks in Ballorig te vinden waar ze zich heerlijk kan uitleven. Mijn dochter gaat trouwens 2 dagdelen per week naar de PSZ en dat vind ze helemaal geweldig! In die tijd doe ik het huishouden, of als ze ligt te slapen.

@ Marin:

Je woont toch in H? Daar heb je een heerlijk bos met een kinderboerderij en een speeltuin! Gaan we ook wel naartoe als we bij mijn schoonouders zijn! Paar maanden geleden nog een heleboel kastanjes gescoort daar, al gaat nu niet meer omdat ze de bomen moesten kappen.
Afbeelding

Afbeelding
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 07 Jan 2016 20:16

Re: Thuisblijfmoeders

Hee wat leuk dat je dat als tip geeft Pinkel! Ja ik weet precies waar je bedoelt. Wij wandelen er wel eens en de kinderboerderij gaan we ook wel eens heen (maar das toch beetje gek zonder kinderen). 't zal zo'n kwartier lopen zijn daar naar toe vanuit huis dus ik weet wel zeker dat er daar later heeeel veel gaan komen. Die laan is echt zonde hè maar die bomen waren ziek. Ik heb daar met Snirp nog trouwfoto's gemaakt. Ik denk dat er idd wel genoeg te doen valt in de omgeving als ik er over nadenk. Hoop heel erg dat de bibliotheek dan nog bestaat want daar wil ik graag naar voorlees middagen en vrijwilliger worden.
Let's discover the world together.
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11135

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Bericht 07 Jan 2016 20:28

Re: Thuisblijfmoeders

Haha jij hebt echt zo'n schattig tbm-beeld. Niet dat ik het perse onrealistisch vind hoor, maar zoals jij beschrijft gaat het hier echt niet.
Ik ben ook geen tbm en wil het ook niet dus misschien heeft dat er ook wel mee te maken :)
R. 2013
D. 2016
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5084

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:19

Bericht 07 Jan 2016 21:32

Re: Thuisblijfmoeders

Ik ben geen thuisblijf moeder, maar ik heb net twee weken vrij gehad, en ik zei wel tegen mijn collega's maandag, dat ik me op die momenten ook wel eens afvraag waarom ik werk. Alles gaat wel rustiger en meer relaxed als je thuis bent. Ik merk dat ik toch altijd een beetje tijdsdruk heb vanwege mijn werk en als het op mijn werk uitloopt heb ik stress of ik wel op tijd bij de kinderen ben om ze op te halen. De vakantie was erg relaxed en toen besefte ik me dat gewoon.

Maar goed ik vind mijn werk echt leuk en ik zie me zelf ook niet thuis zijn, dit moet ik gewoon accepteren, maar ik dacht er weer aan toen ik dit topic zag.
:heart: :heart: 2011
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers