Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Thuisblijfmoeders

<<

Anoniem211

Bericht 07 Jan 2016 23:42

Re: Thuisblijfmoeders

Ik zou het niet meer durven als ik het al zou willen. Gelukkig heb ik nadat mijn ex er vandoor ging snel meer werk gevonden maar ik ken vrouwen waarbij dat niet zo was en die dus een probleem hadden. Ik had overigens geen of bijna geen recht op partneralimentatie. Dit omdat er geen draagvlak voor was bij mijn ex. Gelukkig was het dus ook niet nodig.

Misschien ben ik kritisch omdat ik alleenstaande moeder ben geweest maar ik zie zoveel vrouwen maar in die thuisblijf'droom' stappen en er dan bedrogen uitkomen. Als je het gaat doen, regel financieel dan goed je zaakjes zodat je niet in de problemen komt als er wat mocht gebeuren. Maar eigenlijk zou ik gewoon willen zeggen: zorg gewoon dat je jezelf en je kinderen financieel kan onderhouden. En nee, je gaat er niet vanuit dat je huwelijk kapot gaat. Maar toch is het een feit dat het bij 1 op de 3 stellen gebeurt.
<<

Anoniem205

Bericht 07 Jan 2016 23:47

Re: Thuisblijfmoeders

Kort na de geboorte van zoon was ik er van overtuigd dat ik langer thuis wilde blijven en dat ik niet wilde werken. Ik had toch geen baan (na verlof ging ik de ww in) en ik wilde niets liever dan lekker dr hele dag bij zoon zijn.
Maar wat was ik blíj dat ik na 4 maanden weer aan het werk ging! Ik miste een uitdaging en de muren van ons huis kwamen op me af.

Inmiddels heb ik een heerlijke baan en werk ik 32u pw. Het is pittig, maar ik weet nu dat ik absoluut niet meer thuis wil blijven. Misschien wel bij een tweede kindje dat ik onbetaald verlof achter het zwangerschapsverlof aan zou plakken, zodat ik 16 weken thuis zou zijn. Maar meer echt niet!

Knap dat jullie het kunnen, dat meen ik echt.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43723

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 08 Jan 2016 09:01

Re: Thuisblijfmoeders

Spencer schreef:Haha jij hebt echt zo'n schattig tbm-beeld. Niet dat ik het perse onrealistisch vind hoor, maar zoals jij beschrijft gaat het hier echt niet.
Ik ben ook geen tbm en wil het ook niet dus misschien heeft dat er ook wel mee te maken :)

Waarom is dat schattig? Dat zijn toch precies de dingen die de thuisblijfmoeders hier ook omschrijven die ze doen met de kinderen? Ik neem aan dat ik niet elke dag bij de kinderboerderij zal staan (tenzij ze baby geitjes hebben haha) maar dat zijn toch vrij normale dingen om te doen met een kind? En ja voorleesdagen lijken me wel super leuk maar dat komt omdat ik zelf een boekennerd ben en wil dat m'n kind dat ook wordt en ik de bibliotheek hier volg op Facebook en daar staan altijd zulke leuke kinder activiteiten op!
Let's discover the world together.
<<

Chaos

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2213

Geregistreerd: 24 Dec 2013 23:54

Bericht 08 Jan 2016 11:58

Re: Thuisblijfmoeders

Nou Marin, als het net wat minder ver fietsen was zou ik misschien ook wel elke dag, tenzij het erg slecht weer is, bij G.roenendaal komen hoor. In het voorjaar en zomer kom ik er ook wel 2x pw denk ik!
Vind dat ook gewoon wel kloppen bij het tbm zijn.
Afbeelding

I & N juni 2010
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 08 Jan 2016 12:05

Re: Thuisblijfmoeders

Hier in de buurt zit helaas niet echt een leuke kinderboerderij. Er zit wel een leuke in de omgeving, maar dat is ruim anderhalf uur op de fiets en er stopt geen bus. De kinderboerderij die wel in de buurt is, is een beetje saai. Als we gaan, gaan we meestal in het weekend in Zeist, daar zit een heel leuke met ook een speeltuin erbij, daar kunnen we wel een paar uur zitten.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43723

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 08 Jan 2016 14:05

Re: Thuisblijfmoeders

Wat leuk dat er meerdere moeders hier in de buurt wonen. Tegen die tijd moeten we maar eens een G'daal meeting houden! Lekker naar de kinderboerderij en speeltuin. :)
Let's discover the world together.
Vorige

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers