Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Wat is jouw beste/leukste/tofste vakantie tot nu toe?

<<

Anoniem187

Bericht 04 Jan 2016 23:36

Wat is jouw beste/leukste/tofste vakantie tot nu toe?

En waarom?
<<

Hunt

Kwebbel

Berichten: 497

Geregistreerd: 11 Nov 2013 12:24

Bericht 04 Jan 2016 23:44

Re: Wat is jouw beste/leukste/tofste vakantie tot nu toe?

Onze huwelijksreis: safari naar Tanzania en daarna chillen op Zanzibar. Helemaal in onze liefdesbubbel. Dat maakte het extra speciaal!
<<

Blue

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 251

Geregistreerd: 18 Apr 2014 10:04

Woonplaats: Noord-Holland

Bericht 04 Jan 2016 23:47

Re: Wat is jouw beste/leukste/tofste vakantie tot nu toe?

Jamaica! De sfeer en de mensen, fantastisch! Zou graag nog een keer terug gaan.
<<

Anoniem167

Bericht 04 Jan 2016 23:50

Re: Wat is jouw beste/leukste/tofste vakantie tot nu toe?

Afgelopen maart zijn wij in New York geweest voor 12 dagen en dat is echt DE vakantie voor mij geweest. Ik ben verliefd op Amerika, op de big city, op het leven daar. Als het meezit gaan we aankomend jaar weer, in mei dit keer en dan het liefst 2/3 weken rondtrekken naar verschillende plaatsen.
<<

rapa nui

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3403

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:35

Bericht 05 Jan 2016 00:20

Re: Wat is jouw beste/leukste/tofste vakantie tot nu toe?

Leuk topic! Ik kan echt niet kiezen en ga ik ook niet doen want elke reis had zijn bijzonderheden die hem voor mij uniek en speciaal maakte. Elke reis is zijn geld waard geweest ivm de herinneringen die ik er aan heb.

Enkele bijzondere:
Rondreis China: een van mijn eerste verre reizen en al wat langer geleden. Heel veel gezien en gedaan mede door onze oudere Chinees sprekende reisleider die in onze vrije tijd met mensen die wilden nog extra uitstapjes maakte en dan vooral naar niet commerciele en onbekende dingen. Zoals een klein dorp waar verder geen toeristen kwamen, hij stapte ook zomaar huizen binnen, vroeg dat in het chinees en kreeg daarvoor toestemming van de bewoners. Dat zou ik zelf echt niet gedaan hebben. Het moment dat ik op de Chinese muur stond voelde zo speciaal. Dat ik daar stond, had ik eerder nooit gedacht dat ik zulke reizen zou gaan maken. Het gevoel op dat moment dat ik meer kon dan ik ooit had gedacht, dat de wereld voor me open lag.

Paaseiland: ik leende vroeger uit de bieb van die boeken over mysterieuze plekken op de wereld, zo fascinerend vond ik dat. Dat waren van die plekken waar je nooit in het echt zou komen. En toen stond ik daar wel een paar jaar geleden. Droom die uitkwam. En dat dan in combinatie met de zoutvlakte in Bolivia en de tocht met jeeps door de Andes: wat een prachtige meren op die hoogtes.

Zijderoute reis door Turkmenistan, Uzbekistan, Kirgizië, Kazachstan en het westen van China (oa Kashgar). In het voorjaar van datzelfde jaar een reis naar Iran. Ik heb zo genoten van al die blauwe tegeltjes van de moskeeën, zo uniek om oude steden als Isfahan en Samarkand te zien. Over de Torugart pas van Kirgizïe naar China. Onderweg zo veel mooie, pure mensen gezien.

Namibië: mijn enige kampeerreis, nooit gedacht dat ik op dat moment zelfs wild kamperen en dus zonder douche en toilet leuk zou vinden. De natuur was zo uniek en afwisseld, de Etosha wildparken, de Namib woestijn, Sossus vlei, Skeleton Coast, de "jacht" om woestijn olifanten te zien en de wandeltocht naar een Himba dorp. Ik ben nog nooit zo smerig geweest in onze oude Russische legertruck.
Twenty years from now you will be more disappointed by the things you didn’t do than by the ones you did do. So throw off the bowlines, sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. – Mark Twain
<<

JaneDoe

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2143

Geregistreerd: 07 Sep 2013 20:12

Bericht 05 Jan 2016 00:21

Re: Wat is jouw beste/leukste/tofste vakantie tot nu toe?

Mijn reis door Thailand in 2014.
Omdat het de eerste keer was dat ik alleen reisde, het was om een zware periode af te sluiten en ik écht genoten heb van alleen reizen. Mijn reiskriebels zijn echt begonnen met deze reis, nu op naar Australië en NZ in Maart!
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43719

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 05 Jan 2016 00:25

Re: Wat is jouw beste/leukste/tofste vakantie tot nu toe?

Pfoe moeilijk!

Mijn onverwachte tripje naar Macedonië vanuit Bulgarije was erg tof.
De grote road trip met Siamsa door Noord California was ook geweldig. Vrijheid!
Mijn eigen vijf daagse stedentrip door New York in m'n uppie was koud maar echt tof!
M'n reisjes in m'n eentje toen ik een tijdje als koerier werkte, onverwacht naar Finland, Oslo, Istanbul en zelfs Amerika, dat was zo vet!
De mooie safari in Tanzania drie jaar geleden met m'n lieve schoonouders (gaven zij cadeau) en m'n man (destijds vriend) was echt zo bijzonder! Super de luxe en toch back to nature. Echt fantastisch.
Onze reis naar Myanmar twee jaar geleden was ook echt te gek, wat een prachtig land met mooie lieve mensen.
Toch vond ik onze reis naar Amerika in december 2014 ook heel dierbaar. Ik heb aan hem laten zien waar ik gewoond heb en hij aan mij waar hij gewoond heeft. Heel bijzonder voelde dat voor mij.
En onze huwelijksreis was natuurlijk echt op en top genieten!
En nu komende paar weken weer een fantastische reis maken door Azië, naar Vietnam, Cambodja en Thailand! Zin in!
Let's discover the world together.
<<

GeKKiE

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4998

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:30

Bericht 05 Jan 2016 07:22

Re: Wat is jouw beste/leukste/tofste vakantie tot nu toe?

De reis van 4 weken door Amerika met mijn vriend samen met mijn ouders en na 2 weken ook mijn broertje en schoonzus was echt geweldig.
We hebben zoveel mooie dingen gezien en zoveel gelachen met elkaar.
We zijn begonnen in Seattle en geëindigd in Los Angeles.
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11842

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 05 Jan 2016 07:48

Re: Wat is jouw beste/leukste/tofste vakantie tot nu toe?

Ik vod Jordanië heel bijzonder en mooi. Maar mij leukste vakantie was toch afgelopen zomer. Motor volladen met tent en kleding en relax naar zuid Frankrijk rijden. Daar een singelreis geboekte. Een hele leuke week gehad en daarna met de motor weer terug. Binnendoor en geen haast.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8609

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:45

Bericht 05 Jan 2016 08:00

Re: Wat is jouw beste/leukste/tofste vakantie tot nu toe?

Onze stedentrip New York. Ik droomde er al jaren van, ik hou van Amerika. Afgelopen voorjaar hebben we vrij onverwachts besloten om het gewoon te doen van een financiële meevaller. We hebben echt genoten same, even de stress van het werk, ons nieuwe huis en de behandelingen vergeten.
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

Anoniem321

Bericht 05 Jan 2016 08:03

Re: Wat is jouw beste/leukste/tofste vakantie tot nu toe?

Dat is zonder twijfel onze rondreis door Amerika in 2014. Zo gaaf, mede omdat we die reis van a tot z helemaal zelf hebben samengesteld en geregeld en omdat Amerika een heel tof land is om in rond te reizen.
<<

Anoniem216

Bericht 05 Jan 2016 08:09

Re: Wat is jouw beste/leukste/tofste vakantie tot nu toe?

...
Laatst gewijzigd door Anoniem216 op 04 Okt 2017 08:56, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Pippin

Kwebbel

Berichten: 434

Geregistreerd: 19 Sep 2013 15:18

Bericht 05 Jan 2016 08:49

Re: Wat is jouw beste/leukste/tofste vakantie tot nu toe?

Hmm.. lastig.

Ik denk mijn rondreis door Maleisië. Was de eerste keer Azië, eerste keer met een groep onbekende op vakantie en de reis waar ik mijn vriend heb leren kennen.

De rondreis met mijn vriend door Ijsland was ook bijzonder. Voor het eerst met zijn 2en en geen planning alleen een lijst met dingen die we graag wilden zien.
<<

Myloon

Kletskop

Berichten: 898

Geregistreerd: 16 Sep 2013 13:41

Bericht 05 Jan 2016 08:56

Re: Wat is jouw beste/leukste/tofste vakantie tot nu toe?

Rondreis door Maleisië en Zuid Afrika.
In Maleisië ben ik ten huwelijk gevraagd en Zuid Afrika was onze huwelijksreis.
20-09-2013 N. & T. Geboren!
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43719

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 05 Jan 2016 09:42

Re: Wat is jouw beste/leukste/tofste vakantie tot nu toe?

Rapa Nui, wat een bijzondere reizen heb jij toch gemaakt met zeer bijzondere bestemmingen. De zijderoute lijkt me ook echt heel mooi!
Let's discover the world together.
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8476

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:59

Bericht 05 Jan 2016 09:48

Re: Wat is jouw beste/leukste/tofste vakantie tot nu toe?

Onze West Coast roadtrip in de USA! De vrijheid, de afwisselende natuur, San Francisco dat mijn hart gestolen heeft, de ruimte, het vele buiten zijn... ik wil heel graag nog een keer terug al zijn er ook een heleboel andere reizen die ik nog zou willen maken.

Verder blijf ik verliefd op Andalusië en houd ik van Azië, maar de reizen die ik daar heb gemaakt waren toch minder overweldigend dan die in de USA.
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

Briggy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1526

Geregistreerd: 19 Nov 2015 16:49

Bericht 05 Jan 2016 11:59

Re: Wat is jouw beste/leukste/tofste vakantie tot nu toe?

Ben in 2010 twee maanden in Noord-Amerika geweest. Het begon met een twee weekse rondreis door het oosten van Amerika, startpunt en eindpunt New York. Daarna nog een paar dagen New York ontdekt in mijn eentje.

Hierna doorgevlogen naar Boise, Idaho. Daar geslapen bij een online vriend en zijn familie die ik nog nooit eerder ontmoet had.
Na Boise vloog ik naar Amarillo in Texas, daar sliep ik bij een ander online vriendin die ik van een Criminal Minds forum kende (zij had ik wel eerder ontmoet in Nederland).

Na Texas vloog ik door naar Las Vegas, daar heb ik een paar dagen doorgebracht in mijn eentje (was er wel al eerder geweest met mijn moeder & opa en oma). Daar ook Peepshow gezien vanaf de front row en Holly Madison ontmoet.

Na Las Vegas vloog ik naar Los Angeles, mijn tante en familie wonen in Riverside. Na ongeveer een weekje ofzo was het na +/- 2 maanden tijd om naar huis te gaan met dikke tranen :snik:

Ik mis Amerika heel erg, vind (bijna) alles aan het land geweldig en daarom was het ook mijn favoriete vakantie tot nu toe.

Mijn verzameling postcards
AfbeeldingAfbeelding
<<

Anoniem244

Bericht 05 Jan 2016 12:08

Re: Wat is jouw beste/leukste/tofste vakantie tot nu toe?

Mijn huwelijksreis, ondanks dat m'n huwelijk nu over is
Met de auto van los angeles naar las Vegas, oa grand canyon en vond las Vegas zelf echt heel gaaf.
Daarna Frans Polynesië, moorea, wat echt prachtig was.
En afsluitend naar Hong Kong wat ook echt geweldig was. Wat een toffe stad.

Thailand (Bangkok, koh tao en koh phangan) was ook een prachtige vakantie. Vooral koh tao was mooi.
Op phangan naar een fullmoonparty geweest en was leuk om een keer mee te maken.

Mexico, het hotel was echt prachtig en luxe en zou hier heel graag nog eens naar terug gaan

Ik vergeet Tanzania en Zanzibar... Prachtig! Meerdere Safari's, ballonvaart boven de serengeti, relaxen op Zanzibar.
Toen de locale bus genomen van dar es salaam naar arusha... Deden we echt super lang over, onderweg een stop waar je een bedrag moest betalen en onbeperkt kon eten, heel goedkoop en super lekker gegeten. Toen ik naar het toilet ging kreeg ik van een vrouwtje toiletpapier. Ze vroeg of ik dat mee had maar had ik niet aan gedacht.
Laatst gewijzigd door Anoniem244 op 05 Jan 2016 15:16, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Zonnetje

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2452

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:49

Bericht 05 Jan 2016 15:12

Re: Wat is jouw beste/leukste/tofste vakantie tot nu toe?

Wat noemen veel mensen (de westkust van) Amerika. Dat vind ik wel heel begrijpelijk. Onze rondreis aan de westkust van de VS vond ik ook mijn gaafste vakantie ooit. Natuurlijk waren Bali, New York en een aantal vakanties in Europa ook super, maar de natuur die we gezien hebben aan de westkant van de VS vond ik echt heel gaaf. Ook San Francisco, de kustweg, Los Angeles en Las Vegas vond ik super om te zien. Wat heb ik van die reis genoten!

Als ik moest kiezen uit alle vakanties in Europa, dan ging ik net als Teun voor Andalusië. Wat een mooie steden zijn daar!
<<

Winegum

Major Yipyapper

Berichten: 4024

Geregistreerd: 26 Okt 2013 19:21

Bericht 06 Jan 2016 20:24

Re: Wat is jouw beste/leukste/tofste vakantie tot nu toe?

Voor mij ook absoluut de Westkust van Amerika. Ik vond het zo ontzettend mooi, onbeschrijfelijk gewoon. Zo ontzettend veel diversiteit gezien, prachtig.

Het was ook mijn eerste echte grote lange vakantie buiten Europa, wellicht dat dat ook meespeelt.

Terug naar Reizen & vakanties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers