Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Overleggen

<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9736

Geregistreerd: 04 Sep 2013 11:33

Bericht 04 Jan 2016 22:16

Overleggen

Vanavond heb ik spontaan een weekend weg geboekt en niet met m'n vriend met wie ik samenwoon, maar gewoon met mijn moeder. Ik heb dit afgelopen week wel een keer laten vallen dat mijn moeder een weekend weg willen. Maar verder niet over gehad. En na het boeken van de tickets (KLM wereld deals, natuurlijk @marin) heb ik hem maar een appje gestuurd dat ik geboekt heb. Maar ok heb dit dus helemaal niet overlegt ofzo. En ik bedenk me dat ik vaker uitstapjes of avondjes naar vriendinnen eigenlijk nooit overleg. Is dit raar? En overleg jij zulke dingen?
<<

Anoniem304

Bericht 04 Jan 2016 22:17

Re: Overleggen

Wij zijn niet echt reizigers dus als ik zoiets zou plannen, zou ik dat wel overleggen haha.

Maar avondjes met vriendinnen en dat soort dingen overleg ik niet.
<<

Green_Pepper

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 09 Feb 2014 14:55

Bericht 04 Jan 2016 22:20

Re: Overleggen

Raar niet echt, maar ik zou het wel overleggen. Sowieso omdat we alle financiën gezamenlijk hebben, daardoor overleg ik grotere uitgaven wel altijd. In mijn situatie zou ik het ook wel gek vinden als mijn man zomaar iets zou boeken zonder te overleggen.
Voordat we samen woonden (en we dus gescheiden financiën hadden) deden we dit wel zonder te overleggen.

Een avondje met vriendinnen plan ik inderdaad gewoon zonder te overleggen.
<<

Isabel_

Major Yipyapper

Berichten: 3624

Geregistreerd: 08 Sep 2013 09:40

Bericht 04 Jan 2016 22:24

Re: Overleggen

Voor we onze dochter hadden zou ik dat ook niet overleggen. Nu we haar hebben overleg ik dit soort dingen wel. Ook avondjes met vriendinnen want als ik er niet ben moet mijn man dus thuis zijn of we moeten een oppas regelen.
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9736

Geregistreerd: 04 Sep 2013 11:33

Bericht 04 Jan 2016 23:01

Re: Overleggen

Financieel betaal ik dit van mijn eigen rekening :ja: dus daar kan geen oneindigheid over komen. Gelukkig vind hij het ook niet erg dat ik met Valentijnsdag weg ben. We vieren het gewoon een andere dag.
<<

Anoniem282

Bericht 05 Jan 2016 00:09

Re: Overleggen

Bij mijn exen heb ik altijd iets medegedeeld ipv overlegd, omdat we financiën hadden gescheiden. Dit werd door 1 ex niet gewaardeerd, toen ik het plan had om langer weg te gaan in m'n eentje. Maar goed, ik vond mijn vader de eerste met wie ik moest overleggen, omdat ik zijn financiële hulp hiervoor nodig had. Dat leverde daarna wel een discussie op, maar m'n ex begreep het wel en m'n vader begreep uiteindelijk ook wel dat ik hem niet voor het blok wilde zetten: ik kon het wel eerst hebben besproken met mijn toenmalige vriend, maar die ging niet over het geld dat ik hiervoor van mijn ouders wilde lenen. :)
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8146

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:36

Bericht 05 Jan 2016 08:21

Re: Overleggen

Overleggen is een groot woord. We hebben een gezamelijke agenda maar vergeten er weleens dingen in te zetten. Hierdoor vragen we meestal of het uitkomt maar that's it
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43577

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 05 Jan 2016 08:36

Re: Overleggen

Jaa goed zo, boek maar lekker een end weg!

Ja ik overleg dit altijd wel. Maar wij overleggen eigenlijk álles wel. Zelfs de kleuren van kaarsen overleggen we nog. En dingen zoals weekendjes weg met anderen doen we gewoon los van elkaar, daar zijn we heel makkelijk in, maar we overleggen het wel altijd even. Zeker omdat mijn weekenden schaars zijn, willen we dat goed plannen zodat het niet zo is dat ineens twee van de drie weekenden die ik eens per twee maanden heb al weer vol zijn met andere plannen. Dan kunnen we beter praktisch plannen zodat we elkaar zien. Maar dat is puur logistiek.
Let's discover the world together.
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6114

Geregistreerd: 11 Sep 2013 11:54

Bericht 05 Jan 2016 08:38

Re: Overleggen

Leuk Tabbie, waar gaan jullie heen?

Ik zou het wel overleggen. Of eigenlijk meedelen en dan voor de vorm in een overleg. :D
<<

Anoniem193

Bericht 05 Jan 2016 09:22

Re: Overleggen

Haha ik zou het niet overleggen, maar mededelen. Van hem hoef ik dat ook niet te overleggen, hij zegt altijd als je dat wilt, dan doe je dat gewoon. Zolang het maar in de agenda past is het allemaal prima. Zo ook de andere kant op.
Als hij een weekend weg wil en de agenda is leeg, dan zet hij dat gewoon in de agenda. We hebben wel gezamenlijke financiën, maar dat loopt prima. Boven de 300,- overleggen we meestal wel even.
<<

Anoniem201

Bericht 05 Jan 2016 09:37

Re: Overleggen

Ik overleg wel, maar meer omdat wij natuurlijk ook met de kinderen zitten.
En overleggen is misschien een groot woord, ik geef aan dat graag te willen op die en die datum. Zodat hij daar wel vanaf weet.
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5453

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:34

Bericht 05 Jan 2016 10:12

Re: Overleggen

Ik zou het liever wel overleggen maar ik zou het ook gerust vergeten haha. Maar je hebt het al aangekondigd toch? Dat is al iets :wink:.
<<

Birdie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2099

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:20

Bericht 05 Jan 2016 10:22

Re: Overleggen

Ik zou het wel overleggen, maar meer om even te checken of we niet al iets gepland hadden en als het veel vakantiedagen zou kosten (wat bij een weekendje natuurlijk niet zo is), of we nog wel genoeg dagen over hebben dan voor onze vakantieplannen samen.
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10379

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:55

Bericht 05 Jan 2016 10:28

Re: Overleggen

Zoiets zou ik wel overleggen.
Afspraken deel ik mee ;) of hij moet druk zijn met bv zoals nu de verbouwing, dan overleg ik of het wel uit komt.
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Anoniem280

Bericht 05 Jan 2016 10:29

Re: Overleggen

Ik overleg wel. Ook ivm kinderen.
Zelfs als hier bv bezoek zou komen overleg ik het wel.
Vaak heeft mijn vriend wat anders.
Viel tijdje terug niet in goede aarde bij mijn moeder, die wist mij doodleuk te vertellen dat je zulke dingen niet hoort te overleggen! Doen zij namelijk nooit!
Tsja, wij zijn hun niet en zij hoeven verder met niemand rekening te houden.
<<

Waxinelichtje

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 415

Geregistreerd: 01 Sep 2013 21:32

Bericht 05 Jan 2016 10:36

Re: Overleggen

Nou ja, echt overleggen niet. Maar ik zou het er wel over hebben. Dit doen wij eigenlijk altijd. Wel zo prettig :)
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 05 Jan 2016 10:37

Re: Overleggen

Ik overleg ook bijna alles. Niet om toestemming te vragen, maar gewoon omdat wij graag van elkaar weten waar we zijn en wat we doen. Wij zijn sowieso geen reizigers, dus als we een weekend of langer weg gaan is dat best een 'big deal'. Dat zou ik nooit zomaar boeken zonder het eerst uitgebreid te bespreken.
Afspraken met vriendinnen deel ik ook mee, tenzij ik twijfel of wij al iets hebben die dag. Dan vraag ik altijd 'hebben we dan iets of kan ik naar vriendin X?'

♥♥
<<

Anoniem167

Bericht 05 Jan 2016 10:51

Re: Overleggen

Ik overleg eigenlijk altijd alles met m'n vriend. Niet omdat hij het goed moet keuren ofzo, maar omdat we gewoon alles bespreken met elkaar. Ook als ik een dag weg ga met familie of vrienden overleg ik dat even; gewoon ook omdat we graag dingen delen met elkaar & tijd met elkaar belangrijk vinden.
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:26

Bericht 05 Jan 2016 11:05

Re: Overleggen

IK vraag niet 'mag ik weg..' maar ik zeg wel gewoon van 'dan en dan ga ik weg'. En meestal zegt hij ook gewoon'veel plezier', behalve als hij opeens nog iets heeft. Maar ik geloof niet dat ik echt vraag of ik weg mag, nee ik ga gewoon en ik overleg de datum. Ofzo. Maar echt overleggen vind ik het dan ook weer niet.
<<

Green_Pepper

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 09 Feb 2014 14:55

Bericht 05 Jan 2016 11:08

Re: Overleggen

Overleggen is toch ook iets anders dan toestemming vragen? Ik vind dat overleggen meer gaat over de invulling dan over het idee op zich.
Toestemming vraag ik niet, wel overleg ik of het uit komt met de planning (tijd en geld) van ons samen.
<<

Anoniem193

Bericht 05 Jan 2016 11:26

Re: Overleggen

Green_Pepper schreef:Overleggen is toch ook iets anders dan toestemming vragen? Ik vind dat overleggen meer gaat over de invulling dan over het idee op zich.
Toestemming vraag ik niet, wel overleg ik of het uit komt met de planning (tijd en geld) van ons samen.


Nou ja eigenlijk dat dus. Want als mijn man zou zeggen dat ik niet zou mogen (tenzij het financieel niet kan) dan ga ik juist toch :P
<<

JustMeDaan

Major Yipyapper

Berichten: 3185

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:39

Bericht 05 Jan 2016 13:25

Re: Overleggen

Ik zou het overleggen. En vriend zou reageren met als jet kan moet je het doen haha. Die is zo makkelijk daarin. Ook nu we samenwonen.
D. 💙14-01-2019💙
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9736

Geregistreerd: 04 Sep 2013 11:33

Bericht 05 Jan 2016 13:31

Re: Overleggen

Toestemming moeten vragen lijkt me inderdaad niet echt meer van deze tijd. Mits het inderdaad je eigen geld is, anders snap ik dat wel. Ik schrok gewoon ook best wel even van mezelf dat ik het gewoon totaal niet besproken heb. Enkel een keer, mijn ma wil wel een weekend naar rome en misschien ga ik dan wel mee. Maar wanneer en hoe dat is totaal niet ter sprake gekomen ofzo. Maar gisteren gewoon de knoop doorgehakt toen ik bij mijn ouders was en gewoon geboekt.

Maar ach, zo heb ik ook een bod gedaan op een huis, zonder dat hij het wist :wink: toen ik het laatste bod wilde gaan doen (middagje verder) toen toch even mijn vriend gebeld of het oke was dat ik een huis kocht :lol:

Ik ben gewoon enorm zelfstandig denk ik maar.. ik zou niet eens weten hoe ik alles zou kunnen overleggen. Behalve het avondeten. Dat overleg ik meestal wel.
<<

PYT

Noob

Berichten: 14

Geregistreerd: 05 Jan 2016 11:04

Bericht 05 Jan 2016 13:48

Re: Overleggen

Leuk toch!

Ik ga binnenkort ook een weekendje weg met mijn moeder, ook zonder overleg met vriend gepland.
Al blijven wij wel in Nederland en wonen mijn vriend en ik ook nog niet samen. Als wij samenwonen zou ik eerst wel vragen of hij het oké vindt, denk ik. Maar dat is omdat mijn vriend dat graag wil :eyes:
<<

Anoniem167

Bericht 05 Jan 2016 13:49

Re: Overleggen

Ik vind het altijd fijn om dingen te overleggen/bespreken met elkaar, omdat ik zijn mening soms ook belangrijk vind. Met bv weekendje weg zou die mee zoeken voor een leuke deal bv of spreken we een prijs af. Wij leven samen van ons geld, maar anders zou ik ook met hem sparren erover! En soms heeft ie bv net een afspraak gemaakt bij bv dokter en wil hij dat ik mee ga ofzo.
Volgende

Terug naar Liefde, seks & relaties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers