Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Bakfiets

<<

Anoniem250

Bericht 04 Jan 2016 21:43

Bakfiets

Ik lees net in een ander topic dat er vraag is naar meer topics. Dus hierbij mijn bijdrage. Ik ben opzoek naar bakfiets ervaringen. Ik wil er drie kinderen mee vervoeren en als het kan ook boodschappen. Ik ben niet sportief.
Dus ik vraag me af of ik me niet een ongeluk trap en het na een paar mooie lentedagen proberen op een regenachtige dag al op geef. Mijn motoriek is niet zo sterk en handig ben ik ook niet, dus ik vraag me ook af of bochten nemen lukt. Snel lukt. Dus niet na 100 keer proberen. Want na tien keer klungelen, kan het zo zijn dat ik opgeef omdat ik denk dat het voor mij niet is weggelegd. En een ander punt: hoe moeilijk is het om zo'n grote fiets op een standaard te zetten en eraf te halen. Want bij de scooter van een vriendje had ik daar ooit al moeite mee.

Een verre kennis adviseerde de johny loco. Die is erg mooi.
Ik heb hem alleen nog niet op marktplaats kunnen vinden.
Ik ben benieuwd naar ervaringen.

Bedankt!
<<

Anoniem151

Bericht 04 Jan 2016 21:50

Re: Bakfiets

Johnny loco vind ik mooi maar duur! Kwaliteit is ook niet zo best geloof ik.
Wil je een twee- of een driewieler? Ik zou eens gaan proef fietsen. Veel zweren bij een tweewieler terwijl ik mijn driewieler prima vind. Het is alleen wel een groot ding. Ik kan niet zonder de elektrische ondersteuning, dan kom ik bijna niet vooruit, haha
<<

Femme

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 405

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:42

Bericht 04 Jan 2016 21:51

Re: Bakfiets

Volgens mij ligt het er in jouw geval voornamelijk aan welke bakfiets je koopt. Als ik het zo lees kun je er het beste een nemen met 2 wielen van voren zodat je niet kan omvallen in de bocht en ook geen moeilijk standaard hebt omdat hij al rechtop staat. Een Johnny Loco is er inderdaad zo een. Volgens mij betaal je wel extra voor de naam, er bestaan nog een hoop anderen. Daarnaast lijkt het me handig voor je om een hele hoop versnellingen te hebben zodat je je geen ongeluk hoeft te trappen. Misschien bestaat zoiets ook wel elektrisch? Het lijkt mij dat je alle problemen kunt wegnemen als je maar geld op tafel legt. De vraag is of je dat er voor over hebt.
2019
2022
<<

Anoniem151

Bericht 04 Jan 2016 21:52

Re: Bakfiets

Oh en met parkeren moet ik soms een paar keer steken, de draaicirkel is vrij groot.
Ik heb trouwens een Troy, een beetje een B merk, maar hij ziet er wel leuk uit ;)
<<

Anoniem151

Bericht 04 Jan 2016 21:53

Re: Bakfiets

Bakfiets.nl zijn heel goede kwaliteit, maar daar is de prijs ook naar
<<

Anoniem250

Bericht 04 Jan 2016 21:55

Re: Bakfiets

Welk merk heb je blue phone? En hoe duur was dat met elektrische ondersteuning en andere toebehoren als huif, goed slot, etc.

Femme ik heb er best wel wat voor over, maar het moet ook weer niet te gek worden. Ik ben natuurlijk opzoek naar een fiets die heel gebruiksvriendelijk is voor niet handige mensen met een goede prijs/ kwaliteit verhouding. Weet jij welk merk fiets/ uitvoering daaraan voldoet?
<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4074

Geregistreerd: 02 Sep 2013 08:06

Bericht 04 Jan 2016 21:56

Re: Bakfiets

Ik lees hier ook mee. Ben nu aan het sparen voor een bakfiets met trapondersteuning.
Mijn voorkeur gaat uit naar een driewieler en dan van een merk voor de accessoires ook makkelijk los te koop zijn. (Ik denk Babboe)
<<

Fiwen

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2341

Geregistreerd: 24 Apr 2014 13:38

Bericht 04 Jan 2016 22:03

Re: Bakfiets

Wij hebben sinds 1,5 jaar een bakfiets en het enige waar ik spijt van heb is dat ik hem niet jaren eerder aangeschaft heb.
Ik heb een tweedehandse 'cargobike short' van bakfiets.nl. Het is een 2-wieler met 1 bankje dus er kunnen maar 2 kindjes in maar eventueel kan er wel een zitje nog achterop. Er is ook een lange versie van maar daar kon ik de draai niet mee maken om de fiets in de schuur te krijgen.
Ik vind het veel fijner en stabieler fietsen dan een gewone fiets met een kind achterop. Ik fiets regelmatig met 2 kindjes voorin en als je eenmaal op gang bent fietst het niet echt zwaar. Alleen een viaduct over vind ik vreselijk omdat je zwaartepunt aan de voorkant ligt.
Je draaicirkel is natuurlijk groter dan met een gewone fiets maar ik vind het niet abnormaal groot, in smalle steegjes moet je een paar keer steken maar in normaal verkeer kun je gewoon normaal fietsen.
Ik heb ook op een 3-wieler een testrit gemaakt maar dat vond ik heel vervelend fietsen, trapt ook veel zwaarder en je draaicirkel is veel groter.

Johnny Loco is wel heel mooi maar ik heb er hele wisselende verhalen over gehoord qua kwaliteit en service. En ze zijn over het algemeen ook veel duurder dan andere merken.
Ik heb zitten twijfelen tussen een nieuwe Babboe bakfiets of een tweedehandse Bakfiets.nl en uiteindelijk voor het laatste gekozen op bazis van ervaringen die ik op internet gelezen heb. Mijn bakfiets is bijna 9 jaar oud maar fiets nog steeds perfect en behalve wat gebruikerssporen zie je er echt niet aan dat hij al zo oud is. Ondanks dat hij toch regelmatig in de regen staat zit er nog geen roestplekje op bijvoorbeeld.

Succes met je zoektocht. Mijn advies is om echt eens naar een fietsenwinkel te gaan om te testen. Dan weet je hoe het rijd en of je dat fijn vind. Kun je ook het verschil voelen tussen een 2- en een 3-wieler en evt ook tussen een lange en korte versie.
Grote meid: 25-08-2010
Kleine meid: 15-09-2016

http://www.juulsoof.nl
Instagram & Facebook: @juulensoof
<<

Anoniem151

Bericht 04 Jan 2016 22:05

Re: Bakfiets

<<

Fiwen

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2341

Geregistreerd: 24 Apr 2014 13:38

Bericht 04 Jan 2016 22:07

Re: Bakfiets

Ohw en ik ben echt een schijtluis op een fiets door een ongeluk 11 jaar geleden. Maar mijn bakfiets is zo stabiel en absoluut niet wiebelig dat ik het juist veel minder eng vind dan een normale fiets, zeker met een kind.
Grote meid: 25-08-2010
Kleine meid: 15-09-2016

http://www.juulsoof.nl
Instagram & Facebook: @juulensoof
<<

Liadan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:10

Bericht 04 Jan 2016 22:11

Re: Bakfiets

Ik heb al 4 jaar een gazelle cabby en dat is nog steeds mijn beste aankoop van de afgelopen jaren. Ik gebruik de fiets elke dag. Er kunnen 3 kleine kinderen op het bankje of 2 grotere. En er kan ook nog een maxicosi op geklikt worden (met speciale adapters). Voor jou is de fiets waarschijnlijk te klein.

Ik heb een tweewieler en heb voordat ik 'm kocht ook nog een driewieler geprobeerd, zelf vond ik dat helemaal niet fijn fietsen, ik had steeds het gevoel dat ik daarmee omviel maar waarschijnlijk is dat een kwestie van wennen.
Mijn tweewieler fietst net als een gewone fiets, het enige verschil is dat mijn draaicirkel iets groter is maar daar ben je na 1 keer de straat uit fietsen aan gewend.
Van de standaard afhalen en opzetten moet je even handigheid in krijgen maar gaat dan ook makkelijk.
Ik vind mijn bakfiets veel fijner fietsen en veel stabieler dan de mamafiets die ik ook heb.

Ik zou je ook aanraden om verschillende bakfietsen te gaan bekijken en vooral ook uit te proberen.
<<

Anoniem250

Bericht 04 Jan 2016 22:16

Re: Bakfiets

Fijn dat het jullie zo bevalt. Ik denk dat, mits de fiets fijn fietst, ik er heel veel aan heb.
Ik kan zonder bakfiets denk ik niet fietsen met drie kinderen waar in totaal maar 1,5 jaar leeftijdsverschil tussen zit. Vereiste is dus echt dat ze er alle drie in kunnen, plus nog boodschappen.
Ik begrijp dat je dan automatisch bij een driewieler uitkomt. En dat die dus zwaarder fietsen. Hebben ze bij een fietsenwinkel verschillende merken staan? Ik zie op marktplaats veel babboe fietsen, maar ik lees op internet niet veel positieve berichten over dit merk. Maar bakfiets.nl staat dus wel goed bekend?

Bedankt voor je link blue phone.
<<

Fiwen

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2341

Geregistreerd: 24 Apr 2014 13:38

Bericht 04 Jan 2016 22:18

Re: Bakfiets

De Cargo Bike Long van bakfiets.nl is een 2-wielen en geschikt voor 4 kindjes.
Grote meid: 25-08-2010
Kleine meid: 15-09-2016

http://www.juulsoof.nl
Instagram & Facebook: @juulensoof
<<

Anoniem250

Bericht 04 Jan 2016 22:20

Re: Bakfiets

Bedankt voor je bericht liadian. Ik denk ook dat jouw fiets te klein voor mij is.
Heeft gazelle ook driewielers? Waarom heb jij voor gazelle gekozen?

Sorry voor mijn gekke spaties trouwens, dat doet mijn telefoon.
<<

Anoniem151

Bericht 04 Jan 2016 22:20

Re: Bakfiets

Met een driewieler fietsen is inderdaad erg wennen! Maar daarna moet je weer wennen aan een gewone fiets ;)
<<

Anoniem250

Bericht 04 Jan 2016 22:25

Re: Bakfiets

Dan ga ik ze beide uitproberen. De tweewieler en driewieler. En dan van de merken bakfiets.nl en gazelle. En misschien johny loco. Twijfel ook over moment van aanschaf. Mijn tweeling is nu 1. Dus het zou leuk zijn in de lente met ze te fietsen. Nummer drie komt begin juli. Ik weet dat je ook een maxicosi kunt vervoeren. Maar kan dat ook met pasgeboren baby. En is dat geen gedoe? Anders schaf ik hem pas volgend jaar lente aan. Dan zijn kinderen ruim 2 en 9
maanden.
<<

Liadan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:10

Bericht 04 Jan 2016 22:32

Re: Bakfiets

Ik heb voor de gazelle gekozen omdat ik graag een tweewieler wilde en een lichte fiets. Ook had ik er veel goede ervaringen over gehoord. Het leek me ook handig dat de bak van de fiets ingeklapt kan worden, maar in de praktijk doe ik dat eigenlijk nooit.
Gazelle heeft geen driewielers.

Ik nam mijn zoon voor het eerst mee in de maxicosi in de bakfiets toen hij 5 maanden was. Met een pasgeboren baby zou ik zelf nog niet gaan fietsen, dat lijkt me te belastend voor de nek van de baby. Ik zou dan toch zeker wel een paar maanden wachten.
<<

Chaos

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2213

Geregistreerd: 24 Dec 2013 23:54

Bericht 04 Jan 2016 22:32

Re: Bakfiets

Ik heb afgelopen zomer de babboe gehad en die beviel wel prima hoor, vind het fijner dan tweewieler en ik kon er met vier kinderen er in ook nog boodschappen in kwijt. Maar voor lange stukken vind ik het helemaal niets. Echt naar school en naar de wijkcentrums. Nu zijn mijn oudste twee ook al wat ouder en had ik met alleen mijn eigen kinderen er 50 kg inzitten. Maar als je verder wilt als dat zou ik toch wel voor een elektrische gaan. Ik vond het wel super stabiel!
Toch ben ik blij dat de jongste nu gewoon mee kan op mijn fiets. Dat gaat toch een heel stuk sneller.

Je hebt babyschalen voor in de bakfiets.
Afbeelding

I & N juni 2010
<<

Anoniem166

Bericht 04 Jan 2016 22:40

Re: Bakfiets

Goed topic! Hierop inhakend: het valt mij op dat de framematen van alle bakfietsen zo klein zijn, iets van 51 cm, wel met 26 inch wielen. Fietst het dan wel lekker als je lang bent? Ik wil ook graag een bakfiets, maar o.a. die framemaat houdt mij tegen. En ik vraag me af of je er nog wel veel gebruik van maakt als je kinderen ook op een gewone fiets mee kunnen.
Ik wil dan wel een elektrische fiets.
<<

Kwak

Yipyapper

Berichten: 2151

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:49

Bericht 04 Jan 2016 22:46

Re: Bakfiets

Ik heb een b merk, een troy.
Een tweewieler en ik ben er zooooooo blij mee!
Alle 3 de kids passen er makkelijk in. Ik heb net de maxi cosi er uit gehaald.
Ik heb er nu 1 bankje in voor 2 kids en de ander zit los in de bak, dat willen ze graag.
Met 2 kinderen doe ik gemakkelijk er weekboodschappen mee. Past makkelijk. Ook heb ik er nog fietstassen aan.
De fiets fiets heel licht, ook met 3 kinderen.

Ik had het echt jaren eerder moeten kopen. Ben er echt super blij mee.
Beetje jammer alleen dat op dit moment mijn standaard kapot is en de fietsenmaker de verkeerde standaard heeft besteld
november 2010-januari 2013-november 2014
<<

Anoniem186

Bericht 04 Jan 2016 22:50

Re: Bakfiets

Ik heb een elektrische babboe big 3wieler. Echt een geweldig ding! Ik wilde graag een 3wieler, want dat met die standaard zag ik ook niet zo zitten. Maar het is erg persoonlijk, want ik ken ook mensen die juist zweren bij een 2wieler.
Ik ben echt heel blij met onze bakfiets, al flink wat kilometers gemaakt. Wat ik overigens nooit had gedaan als die niet elektrisch was geweest, ik ken mezelf, haha. Ik heb er nu soms al de P in als m'n accu leeg is.
Een 2wieler fietst wel lichter dan een 3wieler, dus die zou je eerder kunnen nemen als je geen elektrische wil.
<<

Pitty

Bericht 04 Jan 2016 22:51

Re: Bakfiets

Ik heb een mamafiets met een fietskar, en dat vind ik vele malen handiger.

Een bakfiets lijkt heel gezellig, maar zonder trapondersteuning trap ik me helemaal naar. Als ik geen eigen auto zou hebben, dan zou ik wel voor een elektrische bakfiets gaan.
<<

Liadan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:10

Bericht 04 Jan 2016 22:53

Re: Bakfiets

Sanne, ik ben zelf niet groot (1.66m) dus voor mij is de framemaat prima. Mijn man is lang en fietst er ook fijn mee, wel met het zadel flink hoger en ook het stuur kan je verstellen. Maar ik ben degene die vrijwel altijd met de bakfiets fietst.

Als allebei mijn kinderen zelfstandig goed kunnen fietsen dan zal ik de bakfiets veel minder vaak gebruiken en uiteindelijk waarschijnlijk verkopen. Nu zit mijn zoon er meestal in en heel vaak nog vriendjes/vriendinnen die ze uit school meenemen. Ook ga ik regelmatig de weekboodschappen doen met de bakfiets.
Of bedoel je of je 'm vaak gebruikt als je kinderen groot genoeg zijn om in een gewoon fietszitje mee te kunnen? Ik heb mijn moederfiets nog nauwelijks gebruikt sinds we een bakfiets hebben. Ik vind de bakfiets veel fijner fietsen en mijn kinderen zitten er veel liever in dan op de gewone fiets. Mijn zoon zit lekker te spelen in de bakfiets en kan veel meer zien omdat hij voor me zit in plaats van achterop de fiets.

Mijn bakfiets is niet elektrisch, ik fiets er met gemak 6 km mee naar de stad. Maar als je een bakfiets vol kinderen hebt dan is trapondersteuning toch wel heel fijn denk ik.
<<

Anoniem258

Bericht 04 Jan 2016 23:01

Re: Bakfiets

Ik heb een elektrische Babboe Big. Al 3,5 jaar zoveel plezier van. Alle kinderen (4) kunnen er nog steeds met gemak in. Ik fiets gerust zonder ondersteuning maar de bulten op hier gaat hij wel aan, en dat is ook echt nodig als ze er allemaal inzitten.

Ik vond het de eerste keer doodeng om er mee te fietsen, had al bijna spijt en wilde 'm zo weer verkopen, maar ik ben gaan oefenen zonder kinderen op een rustig stuk incl rotonde en dat heeft me goed geholpen. Maar ik ben ook onhandig hoor ;) Ik moet nu juist weer leren op een gewone fiets. Haha! Mijn zus fietste er zo op weg.
<<

Anoniem166

Bericht 04 Jan 2016 23:31

Re: Bakfiets

Ik bedoelde inderdaad als de kinderen in gewone fietszitjes meekunnen, Liadan. Mijn zoon gaat nu nog niet mee op de fiets en zit op een kdv op 7 km van ons huis, maar als dochter naar school gaat, dan hoeven we niet meer zo'n stuk te fietsen, want dan gaat hij naar een ander kinderdagverblijf. En dat zou ook met de gewone fiets kunnen. Nu willen we nog wel een derde kindje, maar of dat lukt en wanneer is altijd de vraag. Dus vooruitlopend daarop wil ik het eindelijk niet, het gaat ook om nu, boodschappen etc.
Volgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers